Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak. Ook bezoekverslagen of artikelen over de strekking van events die NIMA organiseert worden geregeld aangeleverd op het NIMA-kantoor. Als ‘base camp’ van de beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales stelt deze site hen in de gelegenheid te publiceren, zodat ze daarmee een bijdrage kunnen leveren aan de verbetering van de betekenis en effectiviteit van marketing. Veel professionals ontvangen Permanente Educatie-‘punten’ voor dergelijke publicaties, maar NIMA staat ook nadrukkelijk open voor professionals van buiten zijn eigen organisatie die graag een opiniërend of verdiepend artikel of blog schrijven.

 

Ethiek in marketing; noodzaak of kans?

17 december 2018

Hoe goed gaan marketing en consumentenwelzijn samen? Marketing creëert een vraag door in te spelen op behoeften en stimuleert zo sterk mogelijk het gewenste gedrag... Lees meer

(blogpost) Marketeer, wat een klotebaan!

5 september 2018

In het Verenigd Koninkrijk gaat een campagne van start om jongeren te interesseren voor een loopbaan in marketing, gedragen door Centaur Media, opleiders Learn Et... Lees meer

(NIMA B2B inspiratiemiddag) Value chain leadership: een must bij verandering in de waardeketen

3 september 2018

Toen ik studeerde, leerde ik over de waardeketen. In het kort: een producent maakt een grondstof, die verkocht wordt aan de volgende schakel voor het... Lees meer

(Blog Jocelyn Rebbens) Meer impact en succes door Framing!

27 augustus 2018

(Jocelyn Rebbels  verzorgt op 27 september voor NIMA de training Personal Branding. Klik hier voor meer informatie.)  Hoe komt het dat een reclameboodschap van een ongezond... Lees meer

Kotler leeft nog: Marketing is meer

18 juli 2018

Vorige week zaten we met de nog best verse M!-redactie aan de colaatjes en thee op een Amsterdams terras. Heisessie in de stad. Brainen over 'things to... Lees meer

WE Fashion en de zeven principes van CEO Joris Aperghis

11 juni 2018

Een merk (met zijn merkwaarden) kan ook intern worden gebruikt om een proces van identificatie met het bedrijf tot stand te brengen. Hierdoor wordt er... Lees meer

Finance leiderschap workshop

(Verslag NIMA Finance) ‘Betere Financiële Dienstverlening door meer Kennis over Gedrag’

28 mei 2018

Verreweg het grootste deel van al onze beslissingen wordt intuïtief genomen en zo ongeveer de helft van alle Nederlanders kan niet goed rekenen. We laten... Lees meer

De onstuitbare opmars van de traditionele marketeer

24 mei 2018

Amerikaans onderzoek, uitgevoerd onder 329 senior marketeers in een heel brede range van B2C en B2B-bedrijven, wijst uit dat de vraag naar nieuw personeel verschuift.... Lees meer

Column Ina Oome SMP: ‘Je weet nooit voldoende’

15 mei 2018

Door Ina Oome* Ken je klant, ken de markt, alles draait om kennis. Of het nu zelfkennis is of kennis van de markt, het verwerven... Lees meer

growth hacking

(Blog Judith Verhoef SMP) 6 Growth Hacking learnings

30 april 2018

Growth Hacking is alweer een paar jaar een bekende term in online marketingland (dus geen hype meer). Er zijn genoeg boeken over te vinden: Hacking... Lees meer

(Blog Sigrid Drukker SMP/SCP) Waar blijven de marketingtijgers uit de zorg in die Top 100?

30 april 2018

'Wie bepalen de koers van het marketingvak én maken het verschil?' Zo luidt de top van De top 100 marketeers 2018. Een overzicht van leiders... Lees meer

contentstrategie, redactie, online redactie, NIMA

(Column Stephan Ledder) De zin én onzin van strategie

22 maart 2018

Door Stephan Ledder* Strategie. Er zijn veel boeken over geschreven. En veel organisaties vinden dat ze er iets mee moeten. Maar is dat wel zo?... Lees meer

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X