Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak. Ook bezoekverslagen of artikelen over de strekking van events die NIMA organiseert worden geregeld aangeleverd op het NIMA-kantoor. Als ‘base camp’ van de beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales stelt deze site hen in de gelegenheid te publiceren, zodat ze daarmee een bijdrage kunnen leveren aan de verbetering van de betekenis en effectiviteit van marketing. Veel professionals ontvangen Permanente Educatie-‘punten’ voor dergelijke publicaties, maar NIMA staat ook nadrukkelijk open voor professionals van buiten zijn eigen organisatie die graag een opiniërend of verdiepend artikel of blog schrijven.

 

Relatietherapie voor Marketing & Sales

20 april 2017

Door: Truus Koppelaar* Het is nog steeds B2B-thema nummer 1, zo blijkt uit onderzoek van NIMA: de mate van samenwerking tussen Marketing en Sales. Hoe

Wordt de oudere marketeer weggekeken door de digital native?

6 april 2017

Zou leeftijdsdiscriminatie een veel voorkomend verschijnsel zijn in marketing of onder marketeers? Gek genoeg is daar in Nederland – bij mijn weten – weinig over

Heijmans: digital marketing als aanjager voor verandering in positionering en organisatie

6 april 2017

Door: Anja Bekkers * De bouwproductie gaat dit jaar groeien met 4,5 procent. Zowel woningbouw, utiliteitsbouw als grond-, weg- en waterbouw profiteren. Dat is goed

NIMA Financial Services – Boardroom DNB 2017

17 maart 2017

Over toezicht als marketinginspiratie Door Ronald Pont* Welke dilemma’s spelen er bij de De Nederlandsche Bank en hoe kan toezicht een inspiratiebron zijn voor de marketing

Beroepen voor de toekomstige marcomprof

9 maart 2017

Door Peter Koelewijn* De afgelopen tijd wordt er veel geschreven over het effect van robotisering op de arbeidsmarkt. Niemand kan precies voorspellen wat er gaat

Arthur Simonetti

Serious creativity 3*; Setting the scene!

6 maart 2017

* this is the last blog in a series of three on serious creativity. The four components of creating magic In the first two blogs

Arthur Simonetti

Serious creativity 2*: INSIDE or OUTSIDE the BOX?

28 februari 2017

Boxing for ideas As marketers, creativity needs to be second nature to us. But how do we boost our creativity? In this series of blogs,

Columns SMP in MarketingTribune

23 februari 2017

Elke twee weken wordt door een Senior Marketing Professional een prikkelende column geschreven over wat hem/haar bezig houdt in de dagelijkse marketingpraktijk. De columns zijn

Sabine van Roon

Marinier voor één dag met NIMA Internal Branding

22 februari 2017

'Heren en dames. Welkom bij het Korps Mariniers. Ik ben kapitein Brouwer en wil één ding met jullie afspreken. Als ik praat, zijn jullie stil.

Arthur Simonetti

Serious creativity 1*: Learn to Escape!

21 februari 2017

Is agility the NEW creativity? In our complex world, we all need to be AGILE! We need to have mental agility in order to cope

Frank Wertwijn

‘Samen’ gedag zeggen!?

30 januari 2017

Sinds we social media hebben omarmd, praten we over verbinden en al snel komt dan het magische woord 'samen' boven drijven. Niet zo vreemd, samen

Rudy Moenaert

Digital Fluidity – No Line on the Horizon

25 januari 2017

Our world is in a state of constant disarray. Let's not blame it on Trump, Putin or Farage. It is the incessant influx of digital

WordPress Themes
X
X
X
X