Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak. Ook bezoekverslagen of artikelen over de strekking van events die NIMA organiseert worden geregeld aangeleverd op het NIMA-kantoor. Als ‘base camp’ van de beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales stelt deze site hen in de gelegenheid te publiceren, zodat ze daarmee een bijdrage kunnen leveren aan de verbetering van de betekenis en effectiviteit van marketing. Veel professionals ontvangen Permanente Educatie-‘punten’ voor dergelijke publicaties, maar NIMA staat ook nadrukkelijk open voor professionals van buiten zijn eigen organisatie die graag een opiniërend of verdiepend artikel of blog schrijven.

 

WE Fashion en de zeven principes van CEO Joris Aperghis

11 juni 2018

Een merk (met zijn merkwaarden) kan ook intern worden gebruikt om een proces van identificatie met het bedrijf tot stand te brengen. Hierdoor wordt er

Finance leiderschap workshop

(Verslag NIMA Finance) ‘Betere Financiële Dienstverlening door meer Kennis over Gedrag’

28 mei 2018

Verreweg het grootste deel van al onze beslissingen wordt intuïtief genomen en zo ongeveer de helft van alle Nederlanders kan niet goed rekenen. We laten

De onstuitbare opmars van de traditionele marketeer

24 mei 2018

Amerikaans onderzoek, uitgevoerd onder 329 senior marketeers in een heel brede range van B2C en B2B-bedrijven, wijst uit dat de vraag naar nieuw personeel verschuift.

Column Ina Oome SMP: ‘Je weet nooit voldoende’

15 mei 2018

Door Ina Oome* Ken je klant, ken de markt, alles draait om kennis. Of het nu zelfkennis is of kennis van de markt, het verwerven

growth hacking

(Blog Judith Verhoef SMP) 6 Growth Hacking learnings

30 april 2018

Growth Hacking is alweer een paar jaar een bekende term in online marketingland (dus geen hype meer). Er zijn genoeg boeken over te vinden: Hacking

(Blog Sigrid Drukker SMP/SCP) Waar blijven de marketingtijgers uit de zorg in die Top 100?

30 april 2018

'Wie bepalen de koers van het marketingvak én maken het verschil?' Zo luidt de top van De top 100 marketeers 2018. Een overzicht van leiders

contentstrategie, redactie, online redactie, NIMA

(Column Stephan Ledder) De zin én onzin van strategie

22 maart 2018

Door Stephan Ledder* Strategie. Er zijn veel boeken over geschreven. En veel organisaties vinden dat ze er iets mee moeten. Maar is dat wel zo?

(Mabel Nummerdor) Reclame van toen, nu en straks – ‘De toekomst van de Gouden Loeki

14 februari 2018

Door Mabel Nummerdor, Bestuurslid van NIMA Een paar weken geleden had ik de geweldige eer om als spreker aanwezig te zijn bij de uitreiking van de

(Blog Arthur Simonetti – DSM/NIMA B2B) Purpose and core competencies: the new strategic compass!

9 januari 2018

Are we losing long-term perspective in strategy development? Door Arthur Simonetti* Do we still need a long-term vision if our strategic planning cycles are shortening

(Blog Truus Koppelaar) Hoe Big Data en Algoritmes het werk gaan bepalen

13 december 2017

De afgelopen weken las ik twee boeken die eigenlijk over hetzelfde gaan: door te denken vanuit de klant en technologie als middel in te zetten,

RM’s Karoline Wiegerink en Jeanine Dijkhuis over de rol van technologie bij persoonlijk klantcontact

13 december 2017

De technologie zal persoonlijk contact exponentieel veranderen. Hotelrecepties en winkels zonder personeel, AI en machine learning vervangen menselijke taken. Maar als het gaat om persoonlijk

(Blog Barbara Harmeleers) Merklessen van een snel groeiend tech-bedrijf

6 december 2017

Als ik bij het Bredase CM over de drempel stap, voel ik me direct thuis. Er hangt een gemoedelijke sfeer. Nog voordat ik kan zeggen

WordPress Themes
X
X
X