Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak. Ook bezoekverslagen of artikelen over de strekking van events die NIMA organiseert worden geregeld aangeleverd op het NIMA-kantoor. Als ‘base camp’ van de beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales stelt deze site hen in de gelegenheid te publiceren, zodat ze daarmee een bijdrage kunnen leveren aan de verbetering van de betekenis en effectiviteit van marketing. Veel professionals ontvangen Permanente Educatie-‘punten’ voor dergelijke publicaties, maar NIMA staat ook nadrukkelijk open voor professionals van buiten zijn eigen organisatie die graag een opiniërend of verdiepend artikel of blog schrijven.

 

(Blog) NIMA Marketing Day: What a day!

21 juni 2017

De allereerste NIMA Marketing Day werd op dinsdag 20 juni 2017 gehouden. Op de sfeervolle locatie DeFabrique in Maarssen vond een zeer goed gevuld programma

Studenten Haagse Hogeschool hebben inspirerende meet & greet met NIMA SCP’s

8 juni 2017

  Door Mijke Post* Op dinsdag 6 juni was NIMA over de vloer bij de opleiding Communicatie aan de Haagse Hogeschool. NIMA Members bezochten een

(Blog Jeroen van IJzendoorn) Human technology: lessen van de TNW Conference

31 mei 2017

Met het hele team naar TNW Conference in Amsterdam. Twee dagen inspiratie, twee dagen plezier, voor maanden nieuwe ideeën. En waar beginnen we dan? Met

SMP

Anja Zandbergen SMP: Keurmerk voor marketeers

22 mei 2017

“Van harte gefeliciteerd! Wij hebben je SMP aanvraag getoetst aan de voorwaarden die de European Marketing Confederation (EMC) stelt aan SMP certificatie. Vanaf vandaag mag

Blog Martin Huisman – NIMA: ‘De massa doet niks met marketing’

22 mei 2017

Met hoeveel marketeers zijn wij en wie zijn we? Tamelijk existentiële vragen voor een toch zo concrete beroepsgroep, maar we vragen het ons bij NIMA

Columns SMP in MarketingTribune

17 mei 2017

Elke twee weken wordt door een Senior Marketing Professional een prikkelende column geschreven over wat hem/haar bezig houdt in de dagelijkse marketingpraktijk. De columns zijn

Vier manieren om met dark psychology aan de slag te gaan

17 mei 2017

Door Tom De Bruijne* Laten we gelijk in het diepe springen. Hieronder volgen enkele suggesties vanuit de gedragspsychologie. Principe 1: Chutes Chutes zijn technieken om

NIMA Financial Services – Boardroom Aegon 2017

17 mei 2017

Door: Ronald Pont* Waarom is het innovatietempo in zich snel ontwikkelende landen - zoals bijvoorbeeld China of India - zoveel hoger dan in Europa of

Relatietherapie voor Marketing & Sales

20 april 2017

Door: Truus Koppelaar* Het is nog steeds B2B-thema nummer 1, zo blijkt uit onderzoek van NIMA: de mate van samenwerking tussen Marketing en Sales. Hoe

Wordt de oudere marketeer weggekeken door de digital native?

6 april 2017

Zou leeftijdsdiscriminatie een veel voorkomend verschijnsel zijn in marketing of onder marketeers? Gek genoeg is daar in Nederland – bij mijn weten – weinig over

Heijmans: digital marketing als aanjager voor verandering in positionering en organisatie

6 april 2017

Door: Anja Bekkers * De bouwproductie gaat dit jaar groeien met 4,5 procent. Zowel woningbouw, utiliteitsbouw als grond-, weg- en waterbouw profiteren. Dat is goed

NIMA Financial Services – Boardroom DNB 2017

17 maart 2017

Over toezicht als marketinginspiratie Door Ronald Pont* Welke dilemma’s spelen er bij de De Nederlandsche Bank en hoe kan toezicht een inspiratiebron zijn voor de marketing

WordPress Themes
X
X
X
X