Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak. Ook bezoekverslagen of artikelen over de strekking van events die NIMA organiseert worden geregeld aangeleverd op het NIMA-kantoor. Als ‘base camp’ van de beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales stelt deze site hen in de gelegenheid te publiceren, zodat ze daarmee een bijdrage kunnen leveren aan de verbetering van de betekenis en effectiviteit van marketing. Veel professionals ontvangen Permanente Educatie-‘punten’ voor dergelijke publicaties, maar NIMA staat ook nadrukkelijk open voor professionals van buiten zijn eigen organisatie die graag een opiniërend of verdiepend artikel of blog schrijven.

 

(Blog Truus Koppelaar) Hoe Big Data en Algoritmes het werk gaan bepalen

13 december 2017

De afgelopen weken las ik twee boeken die eigenlijk over hetzelfde gaan: door te denken vanuit de klant en technologie als middel in te zetten,

RM’s Karoline Wiegerink en Jeanine Dijkhuis over de rol van technologie bij persoonlijk klantcontact

13 december 2017

De technologie zal persoonlijk contact exponentieel veranderen. Hotelrecepties en winkels zonder personeel, AI en machine learning vervangen menselijke taken. Maar als het gaat om persoonlijk

(Blog Barbara Harmeleers) Merklessen van een snel groeiend tech-bedrijf

6 december 2017

Als ik bij het Bredase CM over de drempel stap, voel ik me direct thuis. Er hangt een gemoedelijke sfeer. Nog voordat ik kan zeggen

(Blog Louise Kerkdijk) Welke zorgaanbieders zijn klaar voor de toekomst?

29 november 2017

Auteur: Louise Kerkdijk* Het bestuur van NIMA Marketing in de Zorg is ervan overtuigd dat marketing in de zorg alleen naar een hoger plan getild

(Blog Martin Huisman) Marketeer, lees die GDPR, ken ‘m en leef ‘m na!

23 november 2017

De GDPR is te belangrijk om over te laten aan de lijn of aan bureaus en externe specialisten. Iedere marketeer moet ‘m kennen, te beginnen

Column The Y in Tijdschrift voor Marketing 2017

21 november 2017

Elke maand stellen we je graag voor aan een ‘next generation marketeer’. Een Young Professional werkzaam in een uitdagende marketingorganisatie en deelnemer aan het NIMA Career Booster

Twee Register Marketeers over de noodzaak van strategische marketing in de zorg

13 november 2017

Adequate inzet van marketing is een randvoorwaarde voor de borging van de marktpositie en continuïteit, meent Bas Bodzinga RM, directeur klantbelang bij Stichting Philadelphia Zorg. Frank

SMP Bart van Zevenbergen: ‘Hoe dan?’

1 november 2017

Door Leen Zevenbergen* ‘Hoe dan?’ is een populaire uitdrukking die bij mij een glimlach op mijn gezicht tovert. Zo riep de vriendin van wielrenner Dylan

SMP Anja Zandbergen over hét paardenmiddel: vrijwilligerswerk

1 november 2017

Door Anja Zandbergen* ‘Ben jij een generalist of een specialist?’, wordt mij regelmatig gevraagd. ‘Hmmm, tja, lastige vraag, ik ben het misschien wel allebei, maar

Twee RM’s over hoe een marketingstrategie het onderwijs weer op de kaart kan zetten.

30 oktober 2017

Er is veel te doen over de waarde van en waardering voor leraren. Register Marketeer Herman de Wild wijt dat deels aan hun vrijwel onzichtbare prestaties. Dat

(Blog Barbara Hameleers) Fish Tales: zo bouw je een merk met een missie

26 oktober 2017

De 10 belangrijkste lessen van een duurzaam vismerk. Tekst: Barbara Hameleers*  ‘Onze missie is pas gelukt als de hele wereld verantwoorde vis eet’, zegt Fish Tales-oprichter

Zeg het maar marketeers: T-shape of Dad bod?

17 oktober 2017

Lekker doorleren houdt de marketeer in vorm, meent Jurriaan Gorter van NIMA. 'Want je hebt de houdbaarheid van een verse makreel.'* Wat een tof initiatief

WordPress Themes
X
X
X