Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak. Ook bezoekverslagen of artikelen over de strekking van events die NIMA organiseert worden geregeld aangeleverd op het NIMA-kantoor. Als ‘base camp’ van de beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales stelt deze site hen in de gelegenheid te publiceren, zodat ze daarmee een bijdrage kunnen leveren aan de verbetering van de betekenis en effectiviteit van marketing. Veel professionals ontvangen Permanente Educatie-‘punten’ voor dergelijke publicaties, maar NIMA staat ook nadrukkelijk open voor professionals van buiten zijn eigen organisatie die graag een opiniërend of verdiepend artikel of blog schrijven.

 

Zeg het maar marketeers: T-shape of Dad bod?

17 oktober 2017

Lekker doorleren houdt de marketeer in vorm, meent Jurriaan Gorter van NIMA. 'Want je hebt de houdbaarheid van een verse makreel.'* Wat een tof initiatief

De keten verandert, bundel de krachten en versterk je merk!

28 september 2017

Door: Stefanie Semmekrot*   Door de digitale ontwikkelingen ontstaan er grote veranderingen in de traditionele waardeketen. Maar welke invloed heeft dit op de positie van

Keuzegids-crisis? Hbo’s mógen low hanging fruit niet laten hangen

27 september 2017

Door: Jurriaan Gorter* Zouden er hbo-bestuurders zijn die bij het uitkomen van de Keuzegids hbo hun schouders ophalen en overgaan tot de orde van de

Stef Beerens, NIMA Food & Agri: ‘Hoe zou een ander bedrijf dit aanpakken?’

14 september 2017

Global Communications Network (GCN) is een netwerk van 8 Europese en 1 Amerikaans bureau, allemaal voornamelijk actief op het gebied van Agri en Food. Ik

Marketing sterft, leve marketing!

8 september 2017

Twee Register Marketeers, Vincent Hooplot en Harry Wientjens, geven hun mening over hoe het is gesteld met het marketingvak. Deze publicatie verscheen in Tijdschrift voor

Google Posts als waardevolle online marketingtool

4 september 2017

Door: Jessica Henneman* Als marketing- en communicatieprofessional wil je natuurlijk alle nieuwe features binnen online marketing eigen maken en direct inzetten voor jouw MKB-klanten. We

(Blog Marc Nieman) ‘Agile marketeer for the future is flexible, customer obsessed and facilitating’

30 augustus 2017

  Agile marketing. The term is everywhere in the marketing world. Self guiding teams, multi disciplinary teams, disappearing management –what is the future role of

Waarmee maakt Financial Services de cirkel weer rond?  

5 juli 2017

Door Ronald Pont* Jan Zijderveld (President Europe en lid van het Unilever Executive Team) stuurde vorige week een blog over het einde van industriële marketing

Columns The Y in Tijdschrift voor Marketing 2017

3 juli 2017

Elke maand stellen we je graag voor aan een ‘next generation marketeer’. Een Young Professional werkzaam in een uitdagende marketingorganisatie en deelnemer aan het NIMA Career Booster

Bereik je met Digitale Transitie je klanten makkelijker of juist niet?

27 juni 2017

Door Susan van Gorp SMP* Afgelopen week mocht ik een workshop bij wonen over Digitale Transitie van Marco de Boer van Bohemia Amsterdam. In een

(Blog Bart Brüggenwirth) Hoe geef je invulling aan de maatschappelijke betekenis van je merk?

26 juni 2017

Een sterker merk creëren door maatschappelijke relevantie een rol in de positionering te geven. Het is niet meer de vraag óf de maatschappelijke betekenis een

(Blog) NIMA Marketing Day: What a day!

21 juni 2017

De allereerste NIMA Marketing Day werd op dinsdag 20 juni 2017 gehouden. Op de sfeervolle locatie DeFabrique in Maarssen vond een zeer goed gevuld programma

WordPress Themes
X
X
X