Blogs & columns Archives - Pagina 2 van 2 - NIMA

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak. Ook bezoekverslagen of artikelen over de strekking van events die NIMA organiseert worden geregeld aangeleverd op het NIMA-kantoor. Als ‘base camp’ van de beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales stelt deze site hen in de gelegenheid te publiceren, zodat ze daarmee een bijdrage kunnen leveren aan de verbetering van de betekenis en effectiviteit van marketing. Veel professionals ontvangen Permanente Educatie-‘punten’ voor dergelijke publicaties, maar NIMA staat ook nadrukkelijk open voor professionals van buiten zijn eigen organisatie die graag een opiniërend of verdiepend artikel of blog schrijven.

 

Marieke Heesakkers

Attractieland Toverland: gelukservaringen creëren met de kracht van magie

23 mei 2016

Een interview met commercieel directeur Pieter Huijsmans Auteur: Marieke Heesakkers SMP, bestuurslid NIMA Regio Zuid ‘Leukste uitje van Nederland’ (2012) volgens de ANWB, ‘Beste attractiepark... Lees meer

Ronald Pont

Marketing maakt comeback bij banken en verzekeraars

18 mei 2016

Dit zijn de belangrijkste trends en thema’s in financial services marketing. Auteur: Ronald Pont – Voorzitter NIMA Financial Services en marketingexpert* Het marketingvak is op zoek... Lees meer

Yvet Schulkes

Kansen voor marketeers in samenwerking HR bij werving personeel

12 mei 2016

Auteur: Yvet Schulkes, bestuurslid Community NIMA Regio Oost De juiste mensen op de juiste plaatsen, dat is de uitdaging voor alle recruiters. Dat zij daar... Lees meer

Luuk Ros

5 marcom-topics over de toekomst van marketing

2 mei 2016

Auteur: Luuk Ros, contentmanager NIMA Als kat met de negen marketinglevens, waarvan drie vrij nadrukkelijk in de vaktitels, loop je na een paar jaar toch... Lees meer

Yvet Schulkes

Content als vliegenmepper voor marketing én HR

28 april 2016

Auteur: Yvet Schulkes, bestuurslid NIMA Regio Oost De inbound marketing goeroe van Nederland, Edwin Vlems, verdiept zich sinds enige tijd ook in de HR recruitmentwereld.... Lees meer

Martin Huisman

Wordt Blokker een succes? Dat ligt aan de marketing

25 april 2016

Of beter gezegd: het wordt een kwestie van full marketing empowerment. Als voorzitter van de beroepsclub van marketeers zit je bijna vanzelfsprekend een beetje met... Lees meer

Nathalie Krom

NIMA Digital Marketing Leergang: search & anaytics

11 april 2016

Auteur: Nathalie Krom-Wormgoor SMP, marketeer bij 2605 Marketing ZOEKEN EN VINDEN De 2e avond van de NIMA Digital Marketing Leergang stond helemaal in het teken... Lees meer

Pieter Kopmels

‘Doe de gewone dingen ongewoon goed.’

11 april 2016

Auteur: Pieter Kopmels SMP, bestuurslid NIMA B2B Zeg eens eerlijk, is elk contactmoment met jouw organisatie volledig geoptimaliseerd in lijn met de verwachtingen van de... Lees meer

Margot Schreuders

Jolanda Bakker (Nuon): “Klantbeleving rondom energie wordt steeds emotioneler”

5 april 2016

Stroom, wat is daar nou aan? Het moet gewoon werken! “Een primaire reactie die ik bij consumenten vaak hoor, maar als je gaat kijken waarom ze... Lees meer

Anja Bekkers

Peijnenburg focust op penetratie: 4 pijlers voor merkgroei

5 april 2016

Zorg voor een drumbeat: wij geloven in eenvoud en routines Auteur: Anja Bekkers, bestuurslid NIMA Zuid Stel, je werkt voor een oerhollands A-merk met een... Lees meer

Anja Bekkers

Cultuurmarketing: hoe word je leidend in de ‘raak-industrie’?

5 april 2016

Parktheater: "Alle medewerkers zijn marketeer!" Auteur: Anja Bekkers, bestuurslid NIMA Zuid De afgelopen jaren is het Parktheater in Eindhoven overladen met prijzen: Theater van het... Lees meer

Reinier Willems

[Video] NIMA B2B sessie Account Based Marketing

5 april 2016

Auteur: Reinier Willems RM, bestuurslid NIMA B2B Tijdens de recente ronde tafel bijeenkomst van de expertisegroep Nima b2b deelden deelnemers hun inzichten en ervaringen op... Lees meer

Reinier Willems

Scoren met 3x klantwaarde

5 april 2016

Auteur: Reinier Willems RM, bestuurslid NIMA B2B Ook 2015 zal voor business marketeers weer een uitdagend jaar worden. De financiële crisis is nog niet voorbij... Lees meer

Arthur Simonetti

Met hagel schieten kan altijd nog!

5 april 2016

Arthur Simonetti, bestuurlid/voorzitter NIMA B2B Net als veel van mijn collega’s in marketing en sales geloof ik in pragmatisme. Daarom zie je, zeker in een groot... Lees meer

Anouk Beeren

Betere relevantie richting klanten in B2B door big data bij Deli XL

5 april 2016

Auteur: Anouk Beeren SMP, bestuurslid NIMA B2B 'Het draait in 2015/2016 om relevantie richting klanten, maar ook zeker richting sales en marketing', zegt Anouk Beeren... Lees meer

Reinier Willems

Account Based Marketing. Terug van weggeweest?

5 april 2016

Auteur: Reinier Willems RM, bestuurslid NIMA B2B De laatste maanden komt de term ‘Account Based Marketing’ weer prominenter bovendrijven. Zowel qua ranking in Google searches,... Lees meer

Reinier Willems

Account Based Marketing Brings Client Value Back to Center Stage

5 april 2016

Auteur: Reinier Willems RM, bestuurslid NIMA B2B Account Based Marketing (ABM) is a strategic marketing approach aimed at engaging key customers and prospects in a... Lees meer

Reg van Steen

Dus je meet je NPS, maar hoe goed doe je het nu écht in b2b?

5 april 2016

Auteur: Reg van Steen, TNS Nipo Ze bestaan nog hoor, old school business-to-business organisaties waar de snelle jongens van sales de meeste aandacht krijgen, terwijl... Lees meer

Barbara Hameleers

Mission Zero: the power of purpose

5 april 2016

Hoe een gedurfd doel kan leiden tot bevlogen medewerkers, loyale klanten en een verdubbeling van omzet. Tekst: Barbara Hameleers De tijd dat merken en marketing... Lees meer

Sabine van Roon

Bibliotheek Eindhoven: merkdenken zonder winstoogmerk

5 april 2016

Internal branding bij een bibliotheek die moest bezuinigen. Tekst: Sabine van Roon-Orgelist SMP* Voor mij is een bibliotheek een ‘gebouw met boeken’. Niet ‘t eerste... Lees meer

Barbara Hameleers

RET: Reizigersbeleving creëer je van binnen uit

5 april 2016

Internal branding bij een OV-bedrijf dat binnen neerzet wat het buiten wil uitstralen. Tekst: Barbara Hameleers Begin dit jaar sleepte openbaar vervoerder RET de Internal Branding... Lees meer

Astrid de Groot

Groeien met focus. Hoe doe je dat?

14 maart 2016

Op 8 maart was NIMA Marketing in de Zorg op bezoek bij TopSupport in Eindhoven. Deelnemers werden meegenomen in het succesverhaal van deze organisatie. Door de... Lees meer

Sabine van Roon

Hier zijn 6 internal branding-tips van Hallmark

1 maart 2016

Sinds de komst van managing director Jan Willem Koch in het najaar van 2014, is een nieuw geluid te horen op de gangen van Hallmarks... Lees meer

NIMA Sport

Succesvolle kickoff NIMA Sport tijdens ABN AMRO World Tennis Tournament

23 februari 2016

Auteur: Martijn Siebelink SMP, bestuurslid NIMA Sport Door het organiseren van leerzame en inspirerende events wil NIMA Sport het bedrijfsleven interesseren voor het domein sportmarketing... Lees meer

Robin de Ruiter

Hoe kan een ziekenhuis zich onderscheiden?

23 februari 2016

Als ‘gastvrij’, ‘lief’, ‘innovatief’ of ‘sportief’? Als gevolg van de marktwerking wordt binnen steeds meer zorginstellingen inhoud gegeven aan het begrip marketing. Hoe versterk je... Lees meer

Sigrid Drukker

Marketing meets MVO…. Eindelijk of alweer?

21 juni 2015

De themasessie ‘Marketing meets MVO’ gaat de brug slaan tussen deze twee werelden. Het gaat je helpen MVO te verbinden met de core business. Dat... Lees meer

Truus Koppelaar

12 vragen over Contentmarketing

5 maart 2015

Auteur: Truus Koppelaar, bestuurslid NIMA B2B Het Expertiseplatform NIMA B2B vormt hét platform voor professionals die voortdurend zoeken naar optimalisering in B2B marketing. Donderdag 26... Lees meer

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X