(Blogpost Jessica Henneman SMP) B2B-marketing verandert in sneltreinvaart

De afgelopen jaren heeft digital in de B2B-marketing een steeds belangrijkere rol ingenomen. Big data, kunstmatige intelligentie en snelle innovaties zijn enkele voorbeelden die ervoor zorgen dat de verandering binnen de B2B-marketing continu is. Tegelijkertijd wordt er steeds meer gevraagd om een back-to-basic (menselijke) benadering. De meer persoonlijke en creatieve aanpak, zoals we dat kennen van B2C, is de toekomst. Hoe kun je dit als marketeer het beste implementeren?

Eerlijk is eerlijk, B2B wordt vaak geassocieerd met saai en suf. Dat is niet zo vreemd, want veel B2B-campagnes leggen nog steeds de nadruk op technische specificaties en USP’s. Maar er is verandering gaande. Eindelijk worden B2B-marketeers een beetje wakker geschud en steeds vaker zien we verrassende campagnes voorbij komen.

Lees dit artikel op 

Marketingfacts is een gezamenlijke onderneming van NIMA en BBP Media