(Blogpost) We vertrouwen bijna niets en niemand meer, alleen bedrijven een beetje

    Vertrouwen op een historisch dieptepunt volgens de Edelman Trust Barometer, 20 jaar Wikipedia, Upcycling, Colorwise en duiken van de 10-meterplank (of niet). Dit en meer in de week van Koot!

    #1 Edelman Trust Barometer
    Het was natuurlijk enigszins voorspelbaar maar met de uitkomsten van de 21ste Edelman Trust Barometer weten we nu ook de exacte cijfers. We verliezen het vertrouwen op elk gebied en van alle informatie die uit een nieuwsbron komt. Het gebrek aan vertrouwen is inmiddels zo toegenomen dat mensen niet meer weten wie of wat ze moeten geloven en ze vertrouwen bijna zichzelf niet meer om de feiten goed te krijgen. Bij elk type instelling – media, overheid, bedrijfsleven en ngo’s – is het vertrouwen volgens het rapport tot historische dieptepunten gedaald. Het enige pluspuntje is het dat het vertrouwen in het bedrijfsleven het grootst is. Die moeten volgens de respondenten meer doen om een bijdrage te leveren aan de huidige problemen en issues in de wereld.

    NIMA-docent Gert Koot schrijft het wekelijks van zich af op Marketingfacts: álles wat hem en het vak bezighoudt in de wilde wereld van branding, media en entertainment. Koot werkte ruim twintig jaar bij verschillende reclameadviesbureaus en was ook een tijd marketingdirecteur. Sinds een aantal jaar heeft hij zijn eigen adviesbureau onder de naam Branded Entertainment en adviseert over nieuwe en digitale media. Als docent is hij onder meer verbonden aan SRM en NIMA. In zijn rubriek op Marketingfacts bespreekt Koot ‘wat moet worden besproken’.

    Lees zijn laatste bijdrage op