Blogs & columns

NIMA Blog houd je op de hoogte van de laatste trends, ontwikkelingen en meningen van en door de marketeers uit ons netwerk. Inspirerend, verfrissend en met aandacht voor onderzoek, theorie,  praktijk en cases. Kortom, NIMA Blog draagt mede bij aan jouw verbreding en verdieping in het marketingvak.

NIMA Financial Services – Boardroom DNB 2017

17 maart 2017

Over toezicht als marketinginspiratie Door Ronald Pont* Welke dilemma’s spelen er bij de De Nederlandsche Bank en hoe kan toezicht een inspiratiebron zijn voor de marketing

Beroepen voor de toekomstige marcomprof

9 maart 2017

Door Peter Koelewijn* De afgelopen tijd wordt er veel geschreven over het effect van robotisering op de arbeidsmarkt. Niemand kan precies voorspellen wat er gaat

Arthur Simonetti

Serious creativity 3*; Setting the scene!

6 maart 2017

* this is the last blog in a series of three on serious creativity. The four components of creating magic In the first two blogs

Arthur Simonetti

Serious creativity 2*: INSIDE or OUTSIDE the BOX?

28 februari 2017

Boxing for ideas As marketers, creativity needs to be second nature to us. But how do we boost our creativity? In this series of blogs,

Columns SMP in MarketingTribune

23 februari 2017

Elke twee weken wordt door een Senior Marketing Professional een prikkelende column geschreven over wat hem/haar bezig houdt in de dagelijkse marketingpraktijk. De columns zijn

Sabine van Roon

Marinier voor één dag met NIMA Internal Branding

22 februari 2017

'Heren en dames. Welkom bij het Korps Mariniers. Ik ben kapitein Brouwer en wil één ding met jullie afspreken. Als ik praat, zijn jullie stil.

Arthur Simonetti

Serious creativity 1*: Learn to Escape!

21 februari 2017

Is agility the NEW creativity? In our complex world, we all need to be AGILE! We need to have mental agility in order to cope

Frank Wertwijn

‘Samen’ gedag zeggen!?

30 januari 2017

Sinds we social media hebben omarmd, praten we over verbinden en al snel komt dan het magische woord 'samen' boven drijven. Niet zo vreemd, samen

Rudy Moenaert

Digital Fluidity – No Line on the Horizon

25 januari 2017

Our world is in a state of constant disarray. Let's not blame it on Trump, Putin or Farage. It is the incessant influx of digital

Arthur Simonetti

Prepare to improvise! Quick reference card on Storytelling!

17 januari 2017

Stories pay a pivotal role in marketing. They are crucial to bring our brands alive and crucial to create sharp Value Proposition. Great storytellers have

Reinier Willems

Grote Klanten Winnen én Behouden met Account Based Marketing

16 januari 2017

Vanuit de NIMA B2B community werd eind vorig jaar de 2e rondetafel bijeenkomst over Account Based Marketing (ABM) georganiseerd. Met 18 Marketing Directors uit diverse

Loes AL

Geen groentje tussen de groenten

4 januari 2017

Je persoonlijke ontwikkeling stopt niet met het behalen van het NIMA Diploma Loes Al is 32 jaar en is sinds 2016 NIMA C Gediplomeerd. Ze trad onlangs

WordPress Themes