(Boekrecensie Register Marketeers) ‘E-Commerce & E-business’

Recensent:         Eric van Arendonk, Register Marketeer

Inmiddels is dit alweer de tweede druk van dit studieboek omtrent E-commerce en E-business. Een veelomvattend boek dat je inzicht geeft in de inmiddels brede materie van E-commerce en E-business. Het boek heeft een goede opbouw en steeds een duidelijk uitleg van alles wat de onderwerpen behelst. Gelukkig wordt niet alles met een E- ervoor op een voetstuk gezet maar laten de auteurs zien dat het een onderdeel is van de vele mogelijkheden die we als marketeers hebben om onze doelen te realiseren.

De materie wordt goed uitgelegd en is voorzien van een rijke scharing van voorbeelden. Natuurlijk is het een studieboek, compleet met uitleg van kernbegrippen, vragen en casussen. Studeren is investeren en dat is eigenlijk ook dit boek. Daarom zou ik het na de studie niet aan de vlaggenstok hangen naast je tas; houd het boek voorlopig apart. Je zou het nog eens nodig kunnen hebben. Voor ondernemers en managers is het een mooi naslagwerk om nog even de materie bij tijd en wijle op te halen. Dan zal blijken dat er niets zo praktisch is als een goede theorie. Het boek is helder geschreven en de opmaak nodigt uit om verder te lezen. Er is zelden een pagina met alleen maar tekst, maar veel afwisseling met afbeeldingen en voorbeelden. Gelukkig veel uit veel branches dus niet de standaardvoorbeelden die al volledig uitgekauwd zijn. Het register achterin maakt het mogelijk om snel een onderwerp in het boek te vinden.

E-commerce en E-business beveel ik aan voor hbo-studenten in een economische of technische richting en voor marketingprofessionals die meer willen weten van e-business.

Auteurs:           Marjolein Visser & Berend Sikkenga

ISBN:                9789001593513