Boekrecensies Archives - NIMA

Boekrecensies

Members uit het NIMA Netwerk delen regelmatig hun mening over vakliteratuur. Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega marketing professionals ervan? Zo recenseren Register Marketeers o.a. voor Managementboek.nl de meest uiteenlopende marketinggerelateerde boeken. Maar ook Senior Marketing Professionals en Qualified Lecturers schrijven boekrecensies.

Max Kohnstamm: ‘Waarom iedereen Steven van Belleghem moet lezen’

22 september 2020

Is Steven van Belleghem er wederom in geslaagd een inspirerend en baanbrekend boek te schrijven? Of is er net als bij de nieuwe boeken van... Lees meer

(Boekrecensie Register Marketeers) ‘B√≠jna alles wat je zou willen weten over de platformrevolutie’

11 september 2020

Zoals het ritme dat de drummer aangeeft in een band essentieel is voor de samenwerking tussen de overige bandleden, zo is Martijn Arets al jaren... Lees meer

‘Boekrecensie Register Marketeers) ‚ÄėOp jacht naar de perfecte klant‚Äô

17 augustus 2020

Op jacht naar de perfecte klant is het nieuwste boek in de serie van de makers van Sprout. Sprout gelooft dat ondernemers zorgen voor een... Lees meer

(Recensie Register Marketeers) ‘Hoe kun je klantperceptie voor je laten werken?’

11 augustus 2020

De titel ‚ÄėReframe‚Äô wordt verklaard door de ondertitel: ‚ÄėBreng je klant in beeld met perceptiemanagement‚Äô. Reframe betekent voor mij: opnieuw kaderen. Dat is volgens mij... Lees meer

(Recensie Register Marketeers) ‘Hoe Bob Iger het businessmodel van Disney omver schopte’

6 juli 2020

Het eerste dat ik doe als ik een nieuw boek in handen krijg, is het snel van binnen bekijken. Hoe zit het in elkaar? De inhoudsopgave... Lees meer

(Boekrecensie Register Marketeers) ‘E-Commerce & E-business’

8 juni 2020

Recensent:         Eric van Arendonk, Register Marketeer Inmiddels is dit alweer de tweede druk van dit studieboek omtrent E-commerce en E-business. Een veelomvattend boek dat... Lees meer

(Boekrecensie Registermarketeers): De intelligente datagedreven organisatie

2 juni 2020

We leven in een maatschappij en een wereld waarin data steeds meer een rol spelen in de besluitvorming. Op meerdere niveaus, van operatie, marketing en... Lees meer

(Boekrecensie Register Marketeers) “KPI-denken: hou je strategie meetbaar”

6 januari 2020

Auteur Coen de Bruijn durft het aan om een boek te schrijven over een onderwerp waar elke marketingprofessional van zegt dat het belangrijk is. Maar... Lees meer

(Boekrecensie Register Marketeers) Eerste hulp bij contentrecht

23 december 2019

Voorwaarden, contracten, aansprakelijkheid, licenties; marketeers zijn er over het algemeen niet echt dol op. Nauwelijks bekomen van de AVG-wetgeving en bijbehorende processen, zijn we overgegaan... Lees meer

Recensie Register Marketeers: ‘Hard gaan met dezelfde mensen’

20 september 2019

Het zoeken, vinden en binden van de juiste mensen is een voortdurende zorg voor elke ondernemer. In dit boek, uit een serie over ambitieuze groeiondernemers,... Lees meer

(Boekrecensie Register Marketeers) ‘Maar hoe dan?’

16 september 2019

De meeste gestelde vraag van kinderen¬†‚Äst'maar hoe dan?'¬†‚Äď is ook de meest gestelde vraag bij ontwikkelingen die je je niet kunt voorstellen. Zoals zelfsturing in... Lees meer

(Boekrecensie Register Marketeers) ‘Merkdisruptie’

22 juli 2019

Merkdisruptie gaat over 100 merken die gaan verdwijnen,  de 15 megatrends die dit veroorzaken en een 1 strategie om de ondergang te voorkomen. De auteurs,... Lees meer

(Boekrecensie Register Marketeers) ‘Wat communiceren betekent’

12 juli 2019

Wat communiceren betekent is een boek over communiceren zelf. Met zo’n 35 jaar werkervaring op alle denkbare communicatieterreinen is Frank Regtvoort in 2016 aan dit... Lees meer

(Boekrecensie Register Marketeers) Super Social

1 juli 2019

Recensent: ¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬† Jeanine Dijkhuis, Register Marketeer In haar derde boek ‚ÄėSuper Social‚Äô legt Socialemediapionier en ‚Äďtrainer Elja Daae uit hoe je in deze tijd effect... Lees meer

Boekrecensie Registermarketeers: ‘Digital Marketing Pinball’

17 juni 2019

  Recensent: ¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬† Jeanine Dijkhuis, Register Marketeer In Digital Marketing Pinball verklaart auteur Dani√ęl Markus de groeisuccessen van winnende e-commercebedrijven aan de hand van 5... Lees meer

(Boekrecensie Register Marketeers) De Onsterfelijke Onderneming

31 mei 2019

  Recensent:¬† ¬† ¬† ¬†Eric van Arendonk, Register Marketeer Overleven in disruptieve tijden luidt de ondertitel. De auteur neemt hiervoor de geschiedenis van Apple als... Lees meer

(Recensie Register Marketeers) Disruptie in de overheid

25 maart 2019

Recensent:       Eric van Arendonk, Register Marketeer Het vorige boek van Menno Lanting, De disruptieparadox, is de aanleiding voor het schrijven van dít boek. In... Lees meer

(Boekrecensie Register Marketeers) Breinspel

12 maart 2019

Recensent:       Joop Rutte, Register Marketeer Breinspel van Chantal van den Berg valt in het genre Neuromarketing en dat belooft nogal wat. Na het absorberen... Lees meer

(Recensie Register Marketeers) Meaningful Marketing

22 februari 2019

Recensent:         Eric van Arendonk, Register Marketeer Als we het hebben over meaningful marketing, dan wringt daar iets volgens Bart Lombaerts. Het boek Meaningful Marketing... Lees meer

(Recensie) Er gaat niets boven Citymarketing

19 februari 2019

Recensent:         Eric van Arendonk, Register Marketeer De auteur legt gedegen uit wat Citymarketing werkelijk inhoudt. En al snel wordt het je duidelijk dat Citymarketing... Lees meer

(Recensie Register Marketeers) Social Shift

4 februari 2019

  Recensent: ¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬† Jeanine Dijkhuis, Register Marketeer Social Shift staat voor het planmatig inzetten via sociale media van werknemers als ambassadeurs voor het bereiken van... Lees meer

(Recensie Register Marketeers) Waardevolle eenvoud

21 januari 2019

Recensent:         Eric van Arendonk, Register Marketeer De auteur maakt voor zijn aanpak gebruik van een eenvoudige matrix in de vorm van een kwadrantenmodel. Met... Lees meer

(Recensie) Retail, de digitale hysterie voorbij

8 januari 2019

Boekrecensie door Eric van Arendonk, Register Marketeer, Januari 2019 Het vorige boek van Gino van Ossel, professor Retail & Trade Marketing aan Vlerick Business School;... Lees meer

(Recensie Register Marketeers) Muurtje Factuurtje

3 december 2018

Recensent:         Jeanine Dijkhuis, Register Marketeer Muurtje Factuurtje gaat over het automatiseren van consultancy. Toegegeven, dat klinkt niet alledaags en eigenlijk ook best tegenstijdig. Auteur... Lees meer

(Recensie Register Marketeers) Content marketing en community management

19 november 2018

Recensent: ¬†¬†¬†¬†¬†¬†¬† Joop Rutte, Register Marketeer Content marketing en community management is volgens de auteurs zelf, een gestructureerd, doordacht, fraai ge√Įllustreerd en overzichtelijk naslagwerk op... Lees meer

(Boekrecensie) The wheel of value

2 november 2018

  Boekrecensie door Eric van Arendonk, Register Marketeer I oktober 2018 Succesvolle waardeproposities voor bedrijven en organisaties, merken, verenigingen & personen; zo luidt de ondertitel... Lees meer

(Recensie Register Marketeers) The silver ones

9 oktober 2018

Boekrecensie door Eric van Arendonk, Register Marketeer - september 2018 Do’s en don’ts voor 50+ marketing, zo luidt de ondertitel. De 50 plussers vormen een... Lees meer

(Recensie) Six batteries of change

17 september 2018

Boekrecensie door Eric van Arendonk, Register Marketeer I september 2018 Zoals de titel al aangeeft; een boek over veranderingen. De invalshoek die de auteurs hebben... Lees meer

(Recensie) Holy Fuck – op expeditie naar de toekomst van seks

29 augustus 2018

Boekrecensie door Jeanine Dijkhuis, Register Marketeer I augustus 2018 Nieuwe generaties, een verhardende maatschappij, meer lange afstandsrelaties en vooral nieuwe technologie√ęn gaan seks veranderen. Dat... Lees meer

(Recensie) De Klant Centraal

17 augustus 2018

Boekrecensie door Irene Grotendorst, Register Marketeer |  juli 2018 'Win het gevecht om de klant', stelt auteur Geert Dehouck als introductie op zijn boek De... Lees meer

(Recensie) Brand Design

2 augustus 2018

Boekrecensie door Jeanine Dijkhuis, Register Marketeer I Juli 2018 In 2015 recenseerde ik het boek Brand Design van Ruud Boer al eerder. Mijn conclusie was... Lees meer

Gezocht M/V Visual Marketeer

2 augustus 2018

Boekrecensie door Eric van Arendonk, Register Marketeer I 15 juli 2018 Wat moet ik mij voorstellen bij een Visual marketeer? Een marketeer is mijns inziens... Lees meer

(Recensie) Negativiteit mania – De waan van het negativiteitsdenken

13 juli 2018

Eindelijk leven we sinds verschillende decennia in een hemel op aarde. Verschrikkelijke ziekten, oorlogen of armoede zijn grotendeels uitgebannen. Als je populistische partijen, Twitter of... Lees meer

(Recensie) Appie Tomorrow

27 juni 2018

Auteur: Rupert Parker Brady Uitgever: Het Boekenschap ISBN:  9789492723123 Eerste druk: 2018 Kernwoorden: retail, ondernemen, shopping, FMCG Boekrecensie door Eric van Arendonk*, Register Marketeer -... Lees meer

(Boekrecensie) Blokker – Hoe het imperium de familie ontglipt

4 juni 2018

  Auteurs: Teri van der Heijden en Barbara Rijlaarsdam Uitgever: Ambo/Anthos Uitgevers EAN:¬†9789026341205 Eerste druk: 2018 Kernwoorden: retail, ondernemen, ondernemers, ondernemerschap, familiebedrijf,... Lees meer

(Recensie) Content marketing vanuit je zakelijke DNA

28 mei 2018

  Auteur: Karin Garritsen Uitgever: Van Duuren management ISBN:¬†978 90 8965 384 0 Eerste druk: 2018 Kernwoorden: content, contentmarketing, DNA, branding, communicatieplanning. Boekrecensie door Jeanine... Lees meer

(Recensie) THE WOW STARTS NOW

15 mei 2018

Elk goed idee heeft een onvergetelijk verhaal Auteur: Theo Hendriks Uitgeverij: A.W. Bruna Uitgevers B.V., Amsterdam 2018 ISBN:  978-94-005-0884-2 Eerste druk: 1e oplage 2018 Kernwoorden:... Lees meer

(Recensie) Power to the people – Marketing in de zorg

30 april 2018

Auteur: Marian Draaisma, Sjors van Leeuwen Uitgeverij: Pluryn ISBN:  978-90-823403-1-0 Eerste druk: 1e oplage 2018 Kernwoorden: strategie, management, beleid, marketing, online marketing, digitale marketing, marktwerking,... Lees meer

(Recensie) De logica van geluk – Ontdek de formule

5 april 2018

Auteur: Mo Gawdat Uitgeverij Brandt ISBN: 978 94 92037 657 Eerste druk: juli 2017 Geen marketingboek. Een persoonlijke analyse met ervaringen in de zoektocht naar geluk.... Lees meer

(Recensie) Klanten, wat moet je ermee?

20 februari 2018

Auteur: Marijn van der Starre Uitgever: Klantfocus ISBN:¬†9789491197734 | NUR 801 Eerste druk: 2017 Boekrecensie door Eric van Arendonk, Register Marketeer ‚Äď Februari 2018 Klanten,... Lees meer

(Recensie) Co2ntent!

20 februari 2018

'Voor de rollen, processen en mensen die de contentcultuur cre√ęren. Al met al is dit boek een maatstaf voor de professional om zijn contentarchitectuur te... Lees meer

(Recensie) Voorbij de startup mania

24 januari 2018

Auteurs:           Jan-Willem van Beek, Rutger Huizenga Uitgever:       Businesscontact ISBN:                978 90 470... Lees meer

(Recensie) The future of shopping

24 januari 2018

Auteurs:           Jorg Snoeck & Pauline Neerman Uitgever:       Van Duuren management/Lannoo Campus EAN:                 978908254227... Lees meer

Contrarian Branding

19 december 2017

Hoe kun je als merk onderscheidend zijn ten opzichte van je concurrent.... Lees meer

Marketing 4.0

19 december 2017

De verschuiving van traditioneel naar digitaal centraal... Lees meer

Dynamisch organiseren

1 november 2017

Wendbaar durven zijn vanuit persoonlijk leiderschap.... Lees meer

Het wat en hoe van contentstrategie

1 november 2017

Een praktisch boek, waarin op structurele, goed leesbare wijze alle ins en outs van contentstrategie uit de doeken wordt gedaan.... Lees meer

Marketingplan Today

1 november 2017

Jouw Marketingplan in één uur.... Lees meer

De Relatie Economie

21 september 2017

Over een switch van de transactie-economie naar de relatie-economie.... Lees meer

Homo Deus

21 september 2017

Homo Deus, interessant voor de marketingprofessional die doordenkt.... Lees meer

De wet van de paracetamol

21 september 2017

De wet van de Paracetamol, hoe je waardeproposities vernieuwt... Lees meer

Customer Journey Optimalisatie

4 juli 2017

Customer journey optimalisatie; prima start voor de beginnende marketeer... Lees meer

ReEngineering Retail

4 juli 2017

ReEngineering Retail,¬†¬†doet je beseffen dat ori√ęnteren en kopen in de nabije toekomst niet alleen wordt ondersteund met, maar vooral ook wordt bepaald door technologie.... Lees meer

Werken aan merken

24 mei 2017

‚ÄėWerken aan merken‚Äô is niet het boek waar je veel leert over employer branding.... Lees meer

Het grote crowdfundingboek

20 april 2017

De ondertitel; ‚Äúde weg naar jouw crowd‚ÄĚ wordt volledig waargemaakt in dit complete boek. De auteurs gaan in op alle in en outs van crowdfunding.... Lees meer

Holy Trinity Events

20 april 2017

In dit boek analyseert de auteur zijn opgedane ervaringen in de eventwereld. Met terugwerkende kracht filosofeert voormalig eventmanager Decuypere over de vraag waar een succesvol... Lees meer

Creating Value with Big Data Analytics

14 maart 2017

Big data kan waarde cre√ęren. Big data is de hype voorbij. Door de combinatie van hun academische en pragmatische achtergrond weten deze auteurs de complexe... Lees meer

Aan de slag met contentmarketing

7 maart 2017

De wereld van marketing verandert exponentieel. Contentmarketing speelt daarin een steeds grotere rol en over 10 jaar komen we waarschijnlijk tot de conclusie dat wat... Lees meer

big data marketing

Big Data Marketing

1 februari 2017

Paul Postma slaagt er maar ten dele in over te brengen hoe marketeers met behulp van Big Data, organisaties verder kunnen brengen. Praktische boeken over... Lees meer

Klantsignaal management

Klantsignaalmanagement

1 februari 2017

De subtitel van het boek nodigt gelijk uit om het boek ‚ÄėKlantsignaalmanagement‚Äô te lezen. Draait marketing immers niet om klantbeleving en klanttevredenheid? En is social... Lees meer

KMO

Good Business voor KMO’s

25 januari 2017

De titel van dit boek van de Vlaamse auteur Louis Schoofs doet business development adviezen voor het MKB (in Belgi√ę KMO) vermoeden. Met zijn adviesbureau... Lees meer

marketing van de toekomst

De marketingorganisatie van de toekomst

25 januari 2017

Het vak marketing verandert razendsnel. Nieuwe, onder andere, technische mogelijkheden bieden ons steeds meer inzicht in wat de klant werkelijk wil. Nieuwe diciplines melden zich... Lees meer

disruptive

Disruptive selling – Patrick Maes

21 september 2016

De term disruption is al snel verbonden met business cases zoals Uber of AirBNB. De auteur Patrick Maes geeft aan dat dit boek een nieuwe... Lees meer

excellence service

Service Excellence – Jean-Pierre Thomassen en Eric de Haan

21 september 2016

Alweer een boek over ‚Äėuitzonderlijke klantbelevingen‚Äô die structureel het onderscheidend vermogen van iedere organisatie moeten worden. Zit daar niet minstens een tegenstelling in?... Lees meer

agile

Hoe agile is jouw strategie – Sjors van Leeuwen

21 september 2016

Agile lijkt een modewoord, het ene boek na het andere verschijnt er over. Naar mijn mening is dat eigenlijk niet vreemd. Het is zelfs raar... Lees meer

big data

Wij zijn big data – Sander Klous, Nart Wielaard

11 juli 2016

Soms is het een voordeel als je een boek twee jaar na verschijning pas leest. Het geschrevene blijkt namelijk echt te gebeuren allemaal. Auteurs Sander... Lees meer

nooit af

Nooit af – Aslander & Witteveen

11 april 2016

Een klaterende waterval, dit boek! Een bloemlezing over de participatiemaatschappij, megatrends, de deeleconomie, sociaal kapitaal, het verdwijnen van de bureaucratie en de wijzigende rol van de... Lees meer

suits hoodies

Suits & Hoodies – Quintin Schevernels

11 april 2016

Een aantal bestaande Amerikaanse modellen wordt vereenvoudigd weergegeven. Iets wat de Hoodies vast weten te waarderen; Een heerlijk leesbaar boek voor de generatie jonge ondernemers... Lees meer

human to human

Human2Human – Dani√ęlle de Jonge

11 april 2016

Zonder meer een zeer toegankelijk boekje waar je heel snel door heen leest; aardig voor de beginnende verkoper of degene die ge√Įnteresseerd is in het... Lees meer

voodoo marketing

Voodoo Marketing – Ronald Voorn e.a.

31 januari 2016

Een boek over verleiding en misleiding. Uitgaande van de zelfbeschikkingstheorie heeft de mens drie sterke behoeften: autonomie, competentie en verbondenheid. ... Lees meer

neuromarketing

Neuroleiderschap – Guido de Valk

30 november 2015

De nieuwe inzichten uit neurowetenschap zijn momenteel hot binnen marketing. Marketeers kijken er naar als een kind naar de snoeppot. Bestaat die koopknop waarmee we... Lees meer

organisatie

Wat kan mij nou gebeuren? – Pieter Geelhoedt e.a.

1 november 2015

Op weg naar een prodynamische onderneming, luidt de ondertitel. Dat belooft heel wat. Mijn eerste gedachte is dan ook dat het beloofde nogal pretentieus is.... Lees meer

customer challenger

The Challenger Customer – Brent Adamson e.a.

31 oktober 2015

Verkopers die het beste presteren in een complexe verkoopomgeving hebben een bepaalde combinatie van gedrag en vaardigheden. Hun stijl onderscheidt zich in de uitdagende benadering... Lees meer

CRM

CRM in de praktijk – Sjors van Leeuwen

31 augustus 2015

Mocht u op het punt staan om CRM in te voeren in uw bedrijf, dan is dit boek een must-read. Want ik heb zelden een... Lees meer

toekomst marketing

The Future of Marketing – Nick Johnson

31 augustus 2015

Je moet je als marketeer steeds opnieuw uitvinden om relevant te zijn voor je klanten en dus voor jouw organisatie die deze klanten bedient. Concurrenten uit... Lees meer

consumentenpsychologie

Consumentenpsychologie – Guido Valkeneers

31 juli 2015

Wat een prachtig woord: consumentenpsychologie. Het doet mij vermoeden dat hier alles in zit wat in het hoofd van de consumenten omgaat. De auteur maakt... Lees meer

e-business

ÔĽŅE-business – Marjolein Visser en Berend Sikkenga

31 juli 2015

Dat het boek geschreven is door zes auteurs merk je tijdens het lezen niet. Het centrale thema van het boek is maximalisatie van de klantwaarde.... Lees meer

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X