Campagne management – Van merkmodel naar impactvolle campagnes

    NIMA Summerschool ’23 – In deze leerlijn stellen Leon Jansen, Adriaan Oomen en Martin van Kranenburg je in staat om te navigeren door de fijne kneepjes van merkontwikkeling, creatieve beoordeling en behoud van aandacht in communicatie.

    Na een rustigere vakantieperiode en een welverdiende vakantie is er ruimte in je hoofd. Waar ga jij die mee vullen? Juist aan het einde van de vakantie en tijdens het opstarten van je werkzaamheden, heb je ruimte om te leren. NIMA heeft in zijn variant van de Summerschool drie leerlijnen geprogrammeerd. Iedere leerlijn biedt je een specifieke inkijk die als een rode draad door de gecombineerde masterclasses heen gaat.

    Begin vandaag nog en rust jezelf uit met essentiële vaardigheden op het gebied van campagne-management. Ook wordt er ingegaan op de invloed van de ontwikkelingen op het gebied van AI.

    Door je onder te dompelen in deze leerlijn krijg je een diepgaand inzicht in de kernwaarden en domeinen van je merk en kun je deze effectief vertalen naar bruikbare briefings. Daarnaast leer je stakeholders te betrekken en hun collectieve expertise te benutten. Uiteindelijk zal je opgedane kennis je in staat stellen om met de juiste communicatie actie teweeg te brengen, de hoeksteen van succesvolle marketinginitiatieven.

    Programma

    Tijdens deze leerlijn komen de volgende onderwerpen aan de orde:

    Merkmodel – Leon Jansen – 23 augustus

    Sinds lange tijd doceert Leon Jansen Campagne-management bij NIMA. In deze masterclass staat hij graag uitgebreid stil bij het Merkmodel. Een onderwerp dat in zijn mastercourse wordt aangestipt, maar in deze masterclass nader wordt toegelicht. Zo leer je werken vanuit een basis merkmodel, waardoor je helder krijgt waar je merk voor staat en welke merkdomeinen je wilt opbouwen en/of versterken.

    Interne besluitvorming – Adriaan Oomen – 24 augustus

    Adriaan Oomen is eveneens een bekend docent bij NIMA, sluit daar op aan met een onderdeel dat hij zowel in zijn mastercourse ‘Excellente briefings’ als in de masterclass ‘Effectieve beoordeling van creatieve concepten behandeld. Dit keer neemt hij je mee in hoe je de regie kan nemen en de interne besluitvorming en het proces naar je hand kunt zetten zodat je voorstellen er doorheen komen.

    Neuromarketing in communicatie – Martin van Kranenburg – 25 augustus

    Ten slotte neemt Martin van Kranenburg je mee in effectieve communicatiestrategieën die een publiek boeien en overtuigen. Ontdek hoe je klantervaringen optimaliseert en de kracht van overtuigende technieken inzet voor hogere conversies.

    Is dit iets voor jou?

    Deze leerlijn is bedoeld voor contentmarketeers of professionals die in aanraking komen met campagnemanagement en/of affiniteit hebben met de onderwerpen.

    Dit artikel verscheen eerder op