(column) 5 marketinglessen na 1 jaar corona


    Na een jaar corona slagen de meeste marketeers er in hun activiteiten af te stemmen op ‘het nieuwe normaal’. Maar hoe kijken we terug en wat kunnen we ervan leren? Marene Arnold, marketing & communications director bij Mastercard Nederland, zet de vijf fases en te leren lessen op een rij.

    Fase 1: Pas op de plaats

    In februari werden de eerste COVID-19 gevallen in Nederland bekend en begonnen we ons ook in dit deel van de wereld serieuze zorgen te maken over het virus. Organisaties cancelden al snel geplande evenementen en marketingactiviteiten gingen on hold. Activiteiten die toch doorgingen of juist opgezet werden rond COVID-19 lagen al snel onder een vergrootglas. De meeste bedrijven hielden echter hun adem in en wachtten verstandig af.

    Welke belangrijkste les leerden we in deze eerste fase? Blijf ook in onzekere situaties constant kritisch op jezelf en je organisatie. Is dit wel het juiste moment om te communiceren? En met welke boodschap?

    Lees het gehele artikel op MarketingTribune