Content. Het is en blijft een dilemma dat woorden die officieel niet in een woordenboek als Van Dale voorkomen toch een enorme aandacht krijgen. Dat geldt dan voor woorden als contentmarketing en contentstrategie. Want er bestaat geen medium zonder content en content kan niet “leven” zonder medium.

Het bestaansrecht van content

Natuurlijk weten we allemaal dat content en alle begrippen eromheen juist die aandacht nodig hebben. Het is complexer dan ooit namelijk. Welke content stuur je wanneer aan welke doelgroep of persona? In welke fase van de besluitvorming en customer journey bevindt deze zich.

En in hoeverre ben je je bewust dat verschillende devices vragen om een andere aanpak en invulling. Daarnaast, om het nog complexer te maken gaat het ook om het juiste moment en de converterende boodschap of inhoud van die content. Dan raakt content opeens wel heel veel facetten van onze marketing- en communicatievak.

NIMA Register Marketeers
In Nederland zijn ongeveer 130 mensen Register Marketeer. Een aantal van hen blogt (via Marketingfacts en NIMA.nl) over ontwikkelingen in marketing, events over strategische marketing en post ook recensies over marketingliteratuur. De titel NIMA Register Marketeer is een Europees kwaliteitskeurmerk voor topmarketeers. Meer weten over NIMA Register Marketeers?

Een must voor iedere professional

Hoe leuk is het niet wanneer iemand waar je jaren lang mee samenwerkt een boek publiceert. Omdat De Way zorgt voor de actualisering in het marketing- en communicatievak sluiten de onderwerpen uit dit boek volledig aan bij de vraagstukken van de professional. Vandaar mijn mening dat elke marketing- en communicatieprofessional dit boek moet lezen, gebruiken en toepassen.

Dit artikel is geschreven door NIMA Register Marketeers en verscheen eerder op