Wie doorleert en doorleert in marketing stuit aan het eind op de magische wereld van de strategie. Een slecht begrepen begrip overigens, maar misschien wel het mooiste deel van het vak. Deze week gaan de Effies eruit en daar wordt door de jury gekeken of de tactiek wel paste bij de vooraf geformuleerde diagnose en strategie. Je kunt immers een briljante campagne lanceren, maar het is nogal van belang of dat het gevolg is van een plan om stom toeval. Het eerste succes van Tony’s repen zou je stom toeval kunnen noemen, onbedoeld zelfs, het doorpakken in de jaren erna was eerder het gevolg van een briljante strategie.
16/11/2020 · Door Alva van Beek
De ballen verstand van Marketingstrategie
Meer gerelateerde artikels
Bouw je eigen ChatGPT en maak het verschil met deze NIMA Masterclass
de Redactie
Lees meer
In één dag krijg je de kennis en tools die je nodig hebt om de toekomst van AI in marketing naar je hand te zetten. Dat is geen vluchtige trend, maar een blijvende verandering in de manier waarop we werken.
Nederland heeft 15 nieuwe Senior Marketing Professionals (SMP)
de Redactie
Lees meer
De ‘installatie’ van 15 nieuwe beroepsgenoten en de internationale uitrol van de SMP-titel voor senior marketeers illustreren dat de behoefte aan netwerk- en kennisbijeenkomsten groter is dan ooit tevoren.
150 studenten Commerciële Economie gaan los op marketinginstituut NIMA
de Redactie
Lees meer
De vraag luidt, hoe het nut en de noodzaak van NIMA beter tussen de oren van nieuwe generaties marketingprofessionals kan worden gepland.