De Toekomst van… Marketingstrategie

De redactie

Marketingstrategie is het proces dat leidt van bedrijfsdoelen, via meetbare marketingdoelen naar marketingexecutie, zodat het waarde toevoegt aan het leven van de klant en de eigen organisatie.’

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=Kx1UC3VH4FA

 

Dinsdag 16 mei vond de elfde editie plaats van de webinar-serie ‘NIMA – De Toekomst van Marketing’. Centraal thema was Marketingstrategie; dat lastige en tegelijk uitzonderlijk belangrijke onderwerp waar de ‘diagnose-fase’ eindigt en waar de ‘uitvoering van het vak’ – de tactics – begint.

Zoals bij elke FOM-webinar streefden we ernaar om bij deze meetings een superspecialist aan tafel te krijgen, een adviseur die verschillende klanten bedient en dus een helikopterblik heeft en altijd een échte marketeer: Emilie Huber is onder meer program director executive education bij het Erasmus Marketing Institute, Rozemarijn Koopmans is Managing Director en co-founder van creatief digitaal bureau Multitude en Maud Olieslagers is Brand Manager Pearle bij GrandVision Benelux.

Samen bespraken ze Marketingstrategie – De weg naar gelukkige klanten, in acht bedrijven.

0 Situatieanalyse
1 Marketingdoelen
2 Doelgroep
3 Merkpositionering
4 Marketingmix
5 Budget-allocatie
6 Implementatie
7 Meten en Evalueren

 

Kijk ‘m terug en als je nabranders hebt in de vorm van vragen of opmerkingen: Bel of mail NIMA; jouw beroepsvereniging voor professionals in marketing.

Gerelateerde artikelen
11 mrt 2025
Van wettelijke eis naar strategisch voordeel: maak je website toegankelijk
Kijk hier de webinar over Digitale Toegankelijkheid terug: Wat is het, waarom is het belangrijk, en hoe pas jij de regels toe?
Lees meer
11 jul 2024
De Toekomst van Marketing: Gratis NIMA Lunchwebinar over CX en de klantreis
voor de meeste klanten begint de volstrekt analoge klantreis pas ná de aankoop. En die reis verloopt lang niet altijd tot tevredenheid van de klant...
Lees meer
Complete nieuwsoverzicht
Gerelateerde trainingen
NIMA AI Academy Online
Een heel jaar toegang tot de online AI Academy ism Skillstown
Lees meer
16 juni
Iris Academy: Marketing-D2 (4 dagen)
Marketing zoals marketing bedoeld is
Lees meer
19 juni
Masterclass: Propositie Engineering
Hoe maak je de beste marketingpropositie? Gewaardeerd met een 8,8
Lees meer
Complete trainingenoverzicht