Denken en werken vanuit de customer journey: lessen van Centraal Beheer

    Tjaard Prins, Lead Data Consultant bij Centraal Beheer spreekt op 13 oktober 2022 op het Digital Marketing Conference. Tijdens zijn sessie gaat hij het hebben over ‘Denken en werken vanuit de customer journey: lessen van Centraal Beheer’.

    Centraal Beheer heeft het customer journey-denken écht centraal gezet in de strategie en doelstellingen, onder de noemer Continu Beter. Dit vraagt nogal wat van de organisatie, van je data en mensen. Tjaard gaat hier uitgebreid op in tijdens zijn sessie en geeft hij een aantal concrete voorbeelden van data-driven denken en werken. Maar voor de sessie van start gaat hebben we hem eerst nog een aantal vragen gesteld.

    Wat weet een bezoeker na het volgen van jouw sessie?

    Ik hoop bezoekers te inspireren door te laten zien hoe wij op een data-gedreven manier onze klantreizen optimaliseren. Ik eindig met wat tips over hoe je er zelf mee kunt starten.

    Waarom moet iemand jouw sessie volgen?

    Data-gedreven werken is meer dan alleen een data scientist inhuren om wat data te crunchen. Als je benieuwd bent wat onze visie daarop is en hoe we daar concreet invulling aan geven nodig ik je van harte uit om mijn sessie te volgen

    Wat is op dit moment de grootste uitdaging binnen jouw organisatie op digital marketingvlak?

    Net als voor veel bedrijven geldt, stelt Cookieless ons voor de nodige uitdagingen. Sommige dingen uit het cookie-tijdperk zullen we ons écht af moeten leren.

    Welke grote trend/ontwikkeling zie jij binnen digital marketing?

    Mede gevoed door cookieless zie je een verschuiving naar content marketing en branding.

    Zie je deze ontwikkeling als kans of uitdaging?

    Ik zie / wij zien dit vooral als een kans.

    Naar welke sessie kijk je zelf uit? Over welk onderwerp zou je zelf nog meer willen leren?

    Ik zit samen met Rico Stuijt in de expertgroep “Measuring marketing effectiveness” van Shopping Tomorrow. De manier waarop ze bij Just Eat Takeaway invulling geven aan performance measurement zal voor velen inspirerend en leerzaam zijn. Persoonlijk ben ik ook wel benieuwd naar de discussie over digital product development.

    Digital Marketing Conference Frankwatching en NIMA organiseren op 13 oktober 2022 een gloednieuwe conferentie over digital marketing. Een dag vol inspiratie en kennis: van strategische successen tot slimme online tactieken, maar ook de minder bekende verhalen over marketingmissers komen voorbij. Klik hier voor meer informatie en om je aan te melden.