Dit zijn de beste Nederlandse marketingboeken van het moment

De redactie

De genomineerden voor de PIM Marketingliteratuurprijs 2024 zijn bekendgemaakt. Zet om die reden 14 november 2024 vast in de agenda: de bekendmaking van de winnaar van de PIM Marketingliteratuurprijs komt er weer aan, georganiseerd door Platform Innovatie in Marketing (PIM), gehouden bij de nieuwe PIM-partner Easyfairs in Gorinchem.

Dit jaar zijn er zeven titels genomineerd die je volgens de jury niet mag missen:

● Bart de Leeuw & Mieke Fonck – Empathie werkt

● Bart Lombaerts, Ann Maes, Frederik Picard & Chris Van Gils – Do Tell

● Jean-Pierre Thomassen & Eric de Haan -Customer Experience: van cult naar cultuur

● Marjolijn Meynen & Ed Stibbe – Duurzame verleiding

● Patrick Petersen – Handboek AI voor marketing en groei

● Peter Snoeckx – De Retentie-economie

● Patrick van Thiel -Met de stroming mee

Volgens PIM behandelen de genomineerden voor de Marketingliteratuurprijs 2024 essentiële marketingthema’s en bieden ze vernieuwende inzichten op het gebied van empathie in marketing (Empathie werkt), de kracht van storytelling (Do Tell), klantgerichte cultuurverandering (Customer Experience: van cult naar cultuur), duurzame marketingstrategieën (Duurzame verleiding), de rol van AI in marketinggroei (Handboek AI voor marketing en groei), klantretentie in de moderne economie (De Retentieeconomie), en het navigeren door marktdynamieken (Met de stroming mee).

PIM: ‘De titels liggen stuk voor stuk op koers om impact te maken in de wereld van marketing. Tijdens het event zullen de genomineerden de bezoekers verder meenemen in hun visie, hun strategieën delen en de nieuwste trends presenteren.’

Meer over deelname aan het event

fotocredits: Pexels

Gerelateerde artikelen
17 nov 2025
AI-agents in actie: zo herdefinieert Oracle de B2B-klantbeleving
AI-agents veranderen sales, marketing en service razendsnel. Tijdens B2B Xchange 2025 laat Oracle’s Andy Holmes zien hoe deze ‘collega-agents’ luisteren, redeneren en handelen, en zo klantbeleving verbeteren. Praktische voorbeelden, direct toepasbare inzichten en geen hype—maar concrete waarde voor B2B-marketeers.
Lees meer
14 nov 2025
“Eerst prikkelen, dan praten” Twan Vrijsen treedt toe tot bestuur NIMA Regio Zuid
Nieuw bestuurslid NIMA Regio Zuid: Twan Vrijsen, hoofd marketing en communicatie bij Barli – de woningfabriek van Nederland, versterkt het bestuur van NIMA Regio Zuid. Met ervaring aan zowel bureau- als klantzijde bouwt hij aan sterke merken en duurzame groei. Binnen Barli zet hij marketing in als motor voor innovatie in de woningbouw, en binnen NIMA wil hij bijdragen aan meer betrokkenheid en inspiratie onder Zuid-Nederlandse marketeers.
Lees meer
Complete nieuwsoverzicht