8 oktober 2024

EMC verwelkomt de Zweedse Marketing Federatie als 12e lid

De redactie

Brussel, 2 oktober 2024

De European Marketing Confederation (EMC) is blij te melden dat de Zweedse Marketing Federatie (Sveriges Marknadsförbund) officieel is toegetreden tot haar netwerk als 12e lid. Met deze toevoeging wordt het netwerk van Europa’s toonaangevende nationale marketingverenigingen, waar ook NIMA onderdeel van is, verder versterkt. Dit zorgt voor meer samenwerking en kennisdeling in heel Europa.

Sveriges Marknadsförbund is een belangrijke organisatie die zich inzet voor de professionele ontwikkeling van mensen die werken in marketing en verkoop bij bedrijven, organisaties en overheden. De Federatie houdt haar leden op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van marketing, communicatie, media en duurzaamheid—belangrijke onderwerpen voor zakelijk succes in Zweden.

De Zweedse Marketing Federatie vertegenwoordigt een breed scala aan leden, van grote bedrijven en startups tot communicatiebureaus, overheden en non-profitorganisaties. Het biedt een waardevol platform om nieuwe zakelijke kansen te ontdekken, klantrelaties op te bouwen en professionele netwerken te versterken.

De Federatie speelt ook een actieve rol in discussies over marketingwetgeving en juridische zaken in de Zweedse zakelijke wereld, als onderdeel van de Noorse Confederatie van het Bedrijfsleven (NDM).

Ralf Strauss, voorzitter van de EMC, sprak zijn enthousiasme uit: “We zijn blij om Francesca en de Zweedse Marketing Federatie bij ons te verwelkomen.” Dit is een belangrijke stap in het versterken van de samenwerking en het verbeteren van marketingpraktijken in Europa.

Francesca O’Brien, CEO van de Zweedse Marketing Federatie, voegde hieraan toe: “Lid worden van de EMC biedt geweldige kansen voor samenwerking en het delen van kennis. We zijn enthousiast om deel uit te maken van dit bruisende netwerk van marketingleiders in heel Europa.”


Over EMC: EMC is de overkoepelende organisatie van marketingverenigingen in Europa en vertegenwoordigt meer dan 100.000 marketeers via twaalf nationale verenigingen, waaronder het Nederlandse NIMA. Onze leden bereiken samen 1 miljoen volgers op sociale media en meer dan 5 miljoen unieke bezoekers op hun websites. Als non-profitorganisatie werkt de EMC samen met haar leden om onderwijs, sociale verantwoordelijkheid en waardecreatie binnen de marketingwereld in heel Europa te bevorderen.

Gerelateerde artikelen
13 mei 2025
Yacintha van der Zee versterkt het bestuur van NIMA Young Professionals: “Marketing is niet alleen creatief, het is ook keihard meebewegen”
De NIMA Young Professionals Community heeft er opnieuw een enthousiast bestuurslid bij. Yacintha van der Zee, Campaign Manager bij New York Pizza, brengt een flinke dosis energie én praktijkervaring mee uit de wereld van snelle campagnes en scherpe positionering. Ze is dagelijks bezig met het bedenken en uitvoeren van acties die jongeren aanspreken, maar wil […]
Lees meer
12 mei 2025
B2B breidt uit op NIMA Marketing Day een groter podium, nog meer impact!
B2B breidt uit op NIMA Marketing Day – groter podium, nog meer impact B2B-marketing is hot, en dat hebben we vorig jaar gemerkt aan de overvolle zalen! Dit jaar pakt de NIMA B2B-community het groter aan, met een eigen, ruimere zaal op NIMA Marketing Day. Want B2B-marketing is vakgebied in transitie. Van geopolitieke ontwikkelingen tot […]
Lees meer
Complete nieuwsoverzicht