Eric Kip: ‘MWG denkt niet meer vanuit de driehoek mediabureau-adverteerder-exploitant’


Eric Kip 
(ceo van Exterion Media) is sinds dit najaar de nieuwe MWG-voorzitter als opvolger van Ton Rozestraten, die nu bij branchevereniging Screenforce de voorzittershamer oppakt.

Hij heeft met zijn bestuur volgens Kip ‘een gezond MWG’ achtergelaten. Er is in die periode een grote slag gemaakt met een ander soort lidmaatschap: van individueel naar bedrijf. Zo kunnen meer mensen MWG ervaren, legt hij uit. Verder is gebleken dat de waardering van de activiteiten ‘eigenlijk altijd positief’ is.

Weg met de traditionele benadering
Wat gaat het nieuwe bestuur (zie kader) onder leiding van Kip doen? ‘We zijn met het oude en nieuwe bestuur samengekomen in het Volkshotel. Daar hebben we een sessie gedaan met Marianne Zwagerman – ik vind haar geniaal – om te praten over waar we staan en wat de uitdagingen zijn. Uit die sessie is een aantal zaken naar voren gekomen. Op de eerste plaats: MWG stond altijd voor een driehoek mediabureau, adverteerder en exploitant. Dat is een redelijk traditionele benadering. We gaan niet meer vanuit een expliciete doelgroep te werk, maar veel meer vanuit ontwikkelingen..

Lees verder op Adformatie