17 maart 2025

European Marketer of the Year 2025 – Finalisten Bekendgemaakt!

De redactie

afbeelding van de finalisten

Nederlandse finalist maakt kans op prestigieuze Europese marketingtitel

De European Marketing Confederation (EMC) heeft de finalisten voor de European Marketer of the Year Award 2025 bekendgemaakt. Acht van Europa’s meest vooraanstaande strategische marketeers zijn genomineerd voor deze prestigieuze titel, waaronder Brenda Smith (AS Watson Group, Nederland).

Elk jaar benoemen de meeste Europese landen hun Nationale Marketingkampioen. De EMC organiseert vervolgens een officiële competitie om de beste onder deze kampioenen te kronen tot European Marketer of the Year 2025. De eerste selectieronde is afgerond en heeft geleid tot de volgende finalisten.

Een professionele jury zal deze finalisten interviewen en de uiteindelijke winnaar selecteren. De European Marketer of the Year 2025 wordt op 22 mei in Dublin bekendgemaakt tijdens de MII Award Ceremony.

Nederlandse finalist: Brenda Smith – AS Watson Group

Als nationale kampioen heeft Brenda Smith al bewezen uit te blinken in Nederland. Haar nominatie voor European Marketer of the Year is een bijzondere erkenning van haar strategisch leiderschap en impact in het vakgebied.

De volledige lijst van finalisten (in willekeurige volgorde):
• Saskia von Moos – Intelligentfood Schweiz AG (Zwitserland)
• Zsófia Bánhegyi – Szerencsejáték Zrt (Hongarije)
• Helena Gouveia – IKEA Sweden (Zweden)
• Günter Thumser – ÖAMTC (Oostenrijk)
• Ąžuolas Zubkonis – Swedbank (Litouwen)
• Brenda Smith – AS Watson Group (Nederland)
• Giuseppe Fiordispina – SEAT Deutschland GmbH (Duitsland)
• Rafael Fernández de Alarcón – Telefónica S.A. (Spanje)

Deze award wordt ondersteund door twaalf toonaangevende marketingverenigingen in Europa, waaronder NIMA, het Nederlands Instituut voor Marketing, dat als onderdeel van EMC bijdraagt aan de ontwikkeling van het marketingvak in Nederland en daarbuiten.

Over EMC

De European Marketing Confederation (EMC) is Europa’s grootste marketingorganisatie en vertegenwoordigt meer dan 100.000 marketeers via twaalf nationale verenigingen, waaronder NIMA. Gezamenlijk bereiken deze leden 1 miljoen volgers op social media en meer dan 5 miljoen unieke bezoekers via hun websites.

Als non-profitorganisatie werkt EMC samen met haar leden om marketingverenigingen en het marketingvak in heel Europa te versterken, met een focus op educatie, sociale betrokkenheid en waardecreatie.

Gerelateerde artikelen
17 apr 2025
Shortlist NIMA Marketingprijzen bekendgemaakt
NIMA heeft de negen genomineerden bekendgemaakt die kans maken op de titel Marketing Company of the Year 2024. In de categorieën Small, Medium en Large dingen bedrijven mee die marketing slim, strategisch en met impact inzetten. De winnaars worden op 12 juni bekendgemaakt tijdens NIMA Marketing Day.
Lees meer
16 apr 2025
AI neemt je baan niet af. Behalve als je blijft zitten.
Voor de ervaren marketeer voelt AI misschien als een bedreiging. Maar dat hoeft niet. Want ervaring is geen ballast, het is een hefboom. Mits je leert hoe je die slim combineert met nieuwe technologie.
Lees meer
Complete nieuwsoverzicht
Gerelateerde trainingen
NIMA AI Academy Online
Een heel jaar toegang tot de online AI Academy ism Skillstown
Lees meer
15 mei
Masterclass: Marketing Dashboard
Het kennen van je cijfers vormt de kern van jouw succes!
Lees meer
20 mei
Masterclass: Businessplan op 1 A4
Bereik meer door minder te doen met de OGSM-methode
Lees meer
Complete trainingenoverzicht
Gerelateerde events
6 mei
SMP – Roundtable AI in Marketing
Wat betekent de AI-wetgeving voor jouw marketingpraktijk?
Lees meer
3 juni
RM Diner ErfGoed
Het jaarlijkse RM diner vind dit jaar plaats bij ErfGoed
Lees meer
Complete eventoverzicht