Nederlandse finalist maakt kans op prestigieuze Europese marketingtitel
De European Marketing Confederation (EMC) heeft de finalisten voor de European Marketer of the Year Award 2025 bekendgemaakt. Acht van Europa’s meest vooraanstaande strategische marketeers zijn genomineerd voor deze prestigieuze titel, waaronder Brenda Smith (AS Watson Group, Nederland).
Elk jaar benoemen de meeste Europese landen hun Nationale Marketingkampioen. De EMC organiseert vervolgens een officiële competitie om de beste onder deze kampioenen te kronen tot European Marketer of the Year 2025. De eerste selectieronde is afgerond en heeft geleid tot de volgende finalisten.
Een professionele jury zal deze finalisten interviewen en de uiteindelijke winnaar selecteren. De European Marketer of the Year 2025 wordt op 22 mei in Dublin bekendgemaakt tijdens de MII Award Ceremony.
Nederlandse finalist: Brenda Smith – AS Watson Group
Als nationale kampioen heeft Brenda Smith al bewezen uit te blinken in Nederland. Haar nominatie voor European Marketer of the Year is een bijzondere erkenning van haar strategisch leiderschap en impact in het vakgebied.
De volledige lijst van finalisten (in willekeurige volgorde):
• Saskia von Moos – Intelligentfood Schweiz AG (Zwitserland)
• Zsófia Bánhegyi – Szerencsejáték Zrt (Hongarije)
• Helena Gouveia – IKEA Sweden (Zweden)
• Günter Thumser – ÖAMTC (Oostenrijk)
• Ąžuolas Zubkonis – Swedbank (Litouwen)
• Brenda Smith – AS Watson Group (Nederland)
• Giuseppe Fiordispina – SEAT Deutschland GmbH (Duitsland)
• Rafael Fernández de Alarcón – Telefónica S.A. (Spanje)
Deze award wordt ondersteund door twaalf toonaangevende marketingverenigingen in Europa, waaronder NIMA, het Nederlands Instituut voor Marketing, dat als onderdeel van EMC bijdraagt aan de ontwikkeling van het marketingvak in Nederland en daarbuiten.
Over EMC
De European Marketing Confederation (EMC) is Europa’s grootste marketingorganisatie en vertegenwoordigt meer dan 100.000 marketeers via twaalf nationale verenigingen, waaronder NIMA. Gezamenlijk bereiken deze leden 1 miljoen volgers op social media en meer dan 5 miljoen unieke bezoekers via hun websites.
Als non-profitorganisatie werkt EMC samen met haar leden om marketingverenigingen en het marketingvak in heel Europa te versterken, met een focus op educatie, sociale betrokkenheid en waardecreatie.