Fleur de Bruijn en Richard van Nijkerk, respectievelijk Manager Strategische Relaties en Campagnemanager bij de Nederlandse Hartstichting, spreken samen tijdens NIMA Marketing Day 2022. Een korte kennismaking.

De Nederlandse Hartstichting, kortweg de Hartstichting, werd in 1964 opgericht voor de bestrijding van hart- en vaatziekten en voor de verbetering van de overlevingskansen en de kwaliteit van leven van hart- en vaatpatiënten.
Fleur de Bruijn is Manager Strategische Relaties bij de Hartstichting: ‘Mijn drive is om significante maatschappelijke impact te realiseren met het opzetten van strategische samenwerkingen tussen bedrijven en goede doelen. Niet vragen om geld, maar samen creatief kijken hoe maatschappelijke problemen kunnen worden opgelost. Vaak komen uit deze gesprekken onverwachte businessmodellen naar voren die voor beide partijen interessant zijn.’ Tijdens NIMA Marketing Day 2022 presenteert zij samen met Campagnemanager Hartstichting Richard van Nijkerk, die zichzelf ‘reclameman en fietser’ noemt: ‘Ik heb ruim 25 jaar ervaring in communicatie, waarvan vijftien jaar als mede-eigenaar van twee reclamebureaus. Na de verkoop van mijn bureaus koos ik voor de klantzijde en startte ik in 2019 bij de Hartstichting. Hier ben ik verantwoordelijk voor de merkstrategie, merkpositionering en -campagnes. Ik geloof in communicatie die ertoe doet en merken die oprecht maatschappelijk betrokken zijn. Een (hart)gezonde leefstijl, met sport in het bijzonder, is voor mij essentieel. Zie daar de perfecte match tussen mijn ‘drivers’ en de Hartstichting.’

Dit artikel is geschreven door Nanny Kuilboer en verscheen eerder op