Veel bedrijven hebben last van de hoogste kostenstijging van de afgelopen dertig jaar. Hoe om te gaan met inflatie in B2B? Zes tips

Inflatie en kostenstijging brengen de nodige problemen met zich mee, want prijsverhogingen kunnen de relatie met de klant flink onder druk zetten. Maar wie de gestegen kosten niet snel volledig kan doorrekenen, ziet marge verdwijnen als sneeuw voor de zon. In dit artikel 6 tips hoe om te gaan met inflatie in een B2B-omgeving.

Het zijn uitdagende tijden voor marketingstrategen in B2B, zeker wanneer die (mede)bepalend zijn voor de P van Prijs. In deze posting reik ik een aantal ideeën en overwegingen aan – die je overigens ook van dienst kunnen zijn in B2C. Heb je er meer? Laat het weten via de comments, een mail of de socials. Komen ze:

  1. Richt de organisatie in op snelheid
  2. Begrijp de pricing positie van de klant
  3. Communiceer duidelijk, maar bedenk: transparantie is een one way street
  4. Benut prijs perceptie
  5. Optimaliseer niet alleen prijs, maar ook waarde
  6. Bouw overtuiging bij de salesforce

Dit artikel is geschreven door Marc Westeneng en verscheen eerder op