Het begin van het einde van sociale media

’s Werelds bekendste influencers Kylie Jenner (360 miljoen volgers op Instagram) en Kim Kardashian (326 miljoen volgers) uitten vorige week hun ongenoegen over de veranderingen die Instagram de afgelopen periode heeft ondergaan.

Maak Instagram weer Instagram. Stop te proberen om TikTok te zijn.” De laatste keer dat Jenner klaagde over sociale media kostte het Snapchat 1.3 miljard dollar. Een reactie van Adam Mosseri, de baas van Instagram, liet dan ook niet lang op zich wachten.

In een videobericht liet hij in niet mis te verstane woorden weten dat er geen weg terug is. Een paar dagen later haalde hij toch bakzeil; een aantal veranderingen worden teruggedraaid. Een ding blijft echt als een paal boven water staan: Instagram zet in de toekomst vol in op video. Een aantal zaken vallen op na het lezen van bovenstaande berichtgeving:

  1. Natuurlijk gaat het Jenner en Kardashian niet om de “ziel” van Instagram. De dames verliezen veel geld doordat hun fotoberichten niet langer bovenaan komen te staan. Daar komt bij dat ze simpelweg slecht zijn in het maken van korte filmpjes. Tot op heden hebben ze allerlei media beheerst en er miljarden aan verdiend, op TikTok pissen ze echter naast het potje. De Kardashians zijn niet meegegroeid met de evolutionaire ontwikkelingen die het internet logischerwijs doormaakt. Ze staan stil in de tijd.

Je leest het hele artikel op Marketingfacts.