Het NIMA MarketingFacts Jaarboek 2023-2024 is er

    Het zit er allemaal in!

    Het handboek voor de marketingprofessionals!

    Ruim dertig marketingspecialisten hebben aan dit boek gewerkt en voor NIMA mede mogelijk gemaakt. De elf vaste hoofdstukken, bouwblokken waarmee het huis van marketing is samengesteld, zijn állemaal geactualiseerd of geheel nieuw geschreven.

    Op onze site én in het boek schrijven we dat marketing een complexe en in sommige gevallen slecht begrepen functie is. Marketeers zijn vaak zowel alfa als bèta, creatief én exact, denkers én doeners. De unieke positie die geschoolde marketing professionals innemen binnen hun organisatie, maakt het voor hen mogelijk om een belangrijke bijdrage te leveren aan ambitieuze doelstellingen op het terrein van diversiteit, duurzaamheid, innovatie, rechtvaardigheid, welzijn en welvaart.

    Daarom worden de hoofdstukken afgewisseld met kortere ‘Hot Topics’: Essays met onderwerpen waarover nú binnen het marketing vak veel wordt gesproken, waarin de ontwikkelingen elkaar snel opvolgen of marketingthema’s die het waard zijn om er eens van een geheel ander kant naar te kijken: duurzaamheid, diversiteit, échte waarde, true pricing, employee branding, AI, ethiek, het zit er allemaal in.

    Inhoud:

    1. Marketing Diagnose- Rob van Vroenhoven
    2. Marketing Strategie- Emilie Huber
    3. Brand Management- Rob Revet
    4. Brand Design- Roel Stavorinus
    5. Data analytics- Danny Oosterveer/Folkert van Oorschot
    6. Marketing Technology- Gerben Busch/Coen Wiers
    7. Mediaplanning- Rutger Mackenbach/Patrick Veldhuis
    8. Search & Conversie- Martijn Hoving/Rob Blom
    9. Pricing Management- Tijs Rotmans
    10. B2B Marketing- Wing Cheung
    11. Customer Experience- Beate van Dongen/ Sacha Ghurahoo

    Hot topic :

    1. AI en Web3 voor Marketeers- Sander Duivestein
    2. Gedrag Ontwerpen- Astrid Groenewegen
    3. De implementatie van een merkstrategie- Ingmar de Lange
    4. Het kleurrijke Marketingteam- Marrigt van der Valk
    5. Employee Branding- Leon Janssen
    6. True Pricing- Sebastian Glosemeyer
    7. Marketing Ethics- Rozemarijn Koopmans
    8. Marketing Hypes- Rick Bakker
    9. Contentmarketing 2.0- Freek Janssen
    10. Purposemarketing- Matthijs Roumen

    Volgende week bij NIMA leden op de deurmat

    Ben je NIMA lid? Dan ploft deze nieuwste editie in de week van 8 mei al bij je op de deurmat.

    Nog geen NIMA lid? Klik dan hier en sluit je aan bij > 5.000 vakgenoten! Je ontvangt gelijk de nieuwste editie van het NIMA Marketingfacts Jaarboek 2023/24 (t.w.v. 35) cadeau en je geniet nog veel meer voordelen.

    Ben je student of Docent? dan krijg je via NIMA/MarketingFacts een speciale korting. Deze korting heb je via een mail of anders van ons gekregen. Als je die dan verzilverd krijg je 25% korting!

    Hier vind je alle masterclasses van het NIMA Marketingfacts Jaarboek