Het succesverhaal van Koen

Wil je weten hoe zij hun Diploma hebben behaald?

Ben je zelf aan het denken om een NIMA C opleiding te volgen, maar heb je twijfels hoe je dit moet aanpakken en wat je er allemaal voor moet doen?

Laat je dan informeren door kandidaten die je voorgingen. Zij geven een volledig maar authentieke beschrijving over wie ze zijn en welke goals ze hadden voordat ze hieraan begonnen. Allen hebben bij verschillende opleiders de opleiding NIMA C gevolgd. Met succes!

Op 7 februari 2023, zijn er van de zes kandidaten die opgingen voor het laatste gedeelte van de opleiding een spannende middag tegemoet. En ja…. ze hebben het alle! zes gehaald, Chapeau!

Koen Brink

koen brink

  • Wie ben je?
    Ik ben Koen Brink. Head of Marketing & E-Commerce bij Tempur Sealy Benelux. 
     
  • Waarom gekozen voor een NIMA C opleiding
    De reden dat ik NIMA C ben gaan doen is omdat ik in de praktijk vaak bedrijven tegenkom die moeite hebben met het toepassen van goede marketing. Vaak is er een te urgente focus op korte termijn sales-oplossingen, wordt marketing gezien als de afdeling die aan het knippen en plakken is, of wordt gedacht dat adverteren alles is wat de marketingafdeling zou moeten doen. Met NIMA C wil ik mijzelf ontwikkelen op marketingstrategisch vlak, maar ook een stukje geloofwaardigheid aan mijn CV toe te voegen.
  • Wat heb je moeten doen om de opleiding af te ronden en wat heb je moeten laten?
    Ik ben niet iemand die floreert in de schoolbanken. Ik hou van de praktijk, maar in theorie kan ik mezelf soms verliezen. Omdat ik mijn werk ontzettend leuk vind, maak ik soms weken met dagen van 10 uur. In de avonden of weekenden, wanneer ‘normale’ mensen leuke dingen gaan doen, heb ik moeten blokken voor de opleiding.    
  • Wat was de casus? Over je eigen bedrijf of heb je een ander voorbeeld gekozen. Kun/mag je er iets over zeggen, al is het kort?
    Ik heb voor mijn bedrijf een adviesrapport gemaakt over hoe we groei kunnen realiseren in de competitieve Belgische bedbodem- en matrassenmarkt. 
  • Wat miste je?
    Door COVID heb ik de studie geheel op afstand gedaan. Ik heb mijn klasgenoten alleen bij het schriftelijk examen gezien. De docent en mijn begeleiders heb ik niet in het echt gezien.
    Dat vind ik wel jammer.
  • Wat vond je van het examen? Wat was goed, wat kon beter?
    Goed! Ik ben blij dat het examen serieus genomen werd en dat je je papiertje niet zomaar cadeau krijgt. Er wordt wel iets van je verwacht en ik ben blij dat ik het uiteindelijk waar heb kunnen maken.
  • Hoe voelde het, toen je je uitslag kreeg bij de scriptie?
    Omdat ik het de eerste keer niet heb gehaald, was ik kapot zenuwachtig bij de tweede keer. In mijn hoofd maakte ik een sprongetje toen ik hoorde dat ik geslaagd was.  
  • Wat ga je als NIMA C professional anders doen?
    Ik ga vooral veel vragen stellen. Waarom doen we dit? Waarom kiezen we voor dat? Ik hoop dat dit de ruimte geeft voor discussies waarbij ik mijn stakeholders kan overtuigen om meer over de strategie na te denken in plaats van alleen de tactieken. 
  • Jouw advies voor toekomstige studenten? En wat voor NIMA?
    Mijn advies voor toekomstige studenten zou zijn om de macro en meso analyses vooral niet te onderschatten. Onderzoek is de fundering voor succes. NIMA zou van mij nog wel wat vaker op de voorgrond kunnen treden. Strategische cases uitlichten, praktijkvoorbeelden delen en toegankelijke kennissessies organiseren. Niet alleen voor marketeers, maar juist voor de mensen die marketing alleen als een uitgave zien.