Dutch Marketing Awards 2017: Hunkemöller Beste Marketingbedrijf van Nederland

Dutch Marketing Awards 2017: ‘Het mooiste meisje is ook het slimste meisje’. Hunkemöller, Picnic, De Vegetarische Slager en Hallmark zijn grote winnaars.

Amsterdam – 30 maart 2017 vond het grootste marketingfeest van Nederland plaats. Met ongeveer 400 marketeers was de derde editie van de Dutch Marketing Awards opnieuw een groot succes. De Dutch Marketing Awards zijn een samenwerking tussen NIMA en Adfo Groep, ondersteund door PIM en MEC. De uitreiking vond plaats in het Koninklijk Instituut voor de Tropen in Amsterdam.

Hier lees je de volledige juryrapporten van Company, Start Up, Scale Up en Internal Branding Company of the Year

Met trots presenteren wij de winnaars van de Dutch Marketing Awards 2017:

Start Up Company of the Year

De Marketing Start Up Company van het jaar inspireert met een onderscheidende introductie in de Nederlandse markt met aantoonbaar goede (begin-)resultaten. De genomineerden voor een Dutch Marketing Award in de categorie Marketing Start Up Company waren: Naturalicious, Koopeenkoe.nl, Fraemed, Picnic en Matt Sleeps. Winnaar werd online supermarkt Picnic. Uit het juryrapport: ‘De marketingcase klopt op alle punten en is helemaal van nu; Niet alleen de 4 P’s kloppen mooi, maar ook de toepassing van technologie, de customer journey en bijvoorbeeld het maatschappelijke aspect zitten heel goed in elkaar. Picnic zet in op volledige duurzaamheid. Dat komt ook tot uitdrukking in de resultaten: NPS, groei, marktaandeel.’

Scale Up Company of the Year

De Scale Up Company wordt toegekend aan een organisatie, die in de afgelopen jaren, door de inzet van slimme marketing, heeft laten zien succes te kunnen kapitaliseren. Genomineerd waren Looye Kwekers, Thuisbezorgd, Vegetarische Slager, Stach en KNAB. Vegetarische-voedingsproducent en winkelketen Vegetarische Slager won. De jury was zeer onder de indruk: ‘Met recht een totaalconcept in marketing: een fantastisch merk met een geïntegreerde propositie. Er zit een consequente challenger-rol in de marketing van de Vegetarische Slager. Vegetarisch bestond al, maar de Vegetarische Slager heeft op een prikkelende manier een sterk en ambitieus merk in deze markt gebouwd.’

Marketing Company of the Year

Binnen de Marketing Company of the Year speelt marketing al jaren een duidelijke, leidende rol in het bepalen van visie, purpose, strategie en bedrijfsvoering. De winnaar in deze categorie werd Hunkemöller, dat het moest opnemen tegen finalisten Young Capital, G-Star, ING en Zeeman. ‘Een sterke marketingcase die is opgebouwd vanuit de customer journey van de doelgroep. Hunkemöller weet al een aantal jaren klanten aan zich te binden door middel van een sterke omnichannel-benadering. Het is een bewonderingswaardige prestatie te noemen dat Hunkemöller met het verlies van V&D – en 33 outlets – zijn klanten wist te behouden. Producten worden ontwikkeld met de doelgroep en met aansprekende Influentials. Hunkemöller bewijst dat het mooiste meisje ook het slimste meisje kan zijn.’

Internal Branding Company

De Internal Branding Company of the Year Award wordt toegekend aan de organisatie die het merk van binnenuit tot leven te brengen en weet te borgen in de organisatie in brede zin. Het merk en de positionering zijn verankerd in het DNA van de organisatie. Genomineerde finalisten waren Hallmark, KWF, ONVZ en Transavia. De jury stelde dat winnaar Hallmark een inspiratiebron en voorbeeld is voor veel andere bedrijven hoe je Internal Branding goed moet uitvoeren en tot welke resultaten dat kan leiden ‘De directie en het managementteam hebben onbetwistbaar internal branding geïdentificeerd als een drijvende kracht om hun ambitieuze doelstelling te realiseren, zelfs in een internationaal bedrijf en onder moeilijke omstandigheden, zowel qua categorie als qua stand van de organisatie.’

And now that you are here:

Zin in meer? Op de NIMA Marketing Day 2017 op 20 juni as. in Utrecht spreken de marketingmanagers/ondernemers van onder meer Picnic, Looye Kwekers, Vegetarische Slager, KNAB en Transavia. NIMA-leden registreren zich kosteloos. Niet-leden betalen 249 euro óf profiteren van een bijzondere actie: Word lid voor 149 euro en ontvang toegang tot dit unieke evenement met 53 marketingverhalen én een marketingpubquiz.