Marketingadviseur en Register Marketeer Jeanine Dijkhuis probeert actuele boeken bij te houden en als het even kan te laten recenseren door Recensieteam RM; het clubje Register Marketeers dat met ijzeren regelmaat op Marketingfacts marketingliteratuur bespreekt. Er glipt ook wel eens een management- of zakelijk mindfullnessboek door. Als het maar relevant lijkt voor de marketeer. Geduldig werk, maar dankbaar vanwege het verrassend hoge aantal clicks ook een beetje verslavend. Dijkhuis is vaak mild maar soms ook streng: “Sommige boeken zijn eerder een ingebonden powerpoint: een presentatie waarmee een consultant succes heeft gehad en naar de uitgever is gestapt.”
26/09/2019 · Door Alva van Beek
(Interview Jeanine Dijkhuis) De ondraaglijke lichtheid van marketingliteratuur
Meer gerelateerde artikels
Boekrecensie Register Marketeers: ‘Content & AI – Zuurstof voor je klanten’
de Redactie
Lees meer
Van de contentplanning tot het ontwikkelen van een persona, van het ontwikkelen van een contentstrategie tot het daadwerkelijk produceren van content.
Mary Hoogerbrugge: ‘Marketeers zijn vaak positieve, optimistische, can do-types’
de Redactie
Lees meer
Mary Hoogerbrugge: ‘Het gaat niet alleen over vermarkten en je consument kennen, maar er is een hele stakeholderwereld bijgekomen, hoe ga je om met mensen, het hele HR-beleid, welke plek heeft technologie daarin?’
NIMA Community Brein en Gedrag: Over het kunstmatige brein en klantgedrag
de Redactie
Lees meer
‘Het is al lang niet meer alleen een kwestie van een campagne ontwikkelen op basis van traditioneel onderzoek en intuïtie, en die “nog even” optimaliseren met neurotests en Cialdini-principes.’