Vier vragen aan Joost Grooting van Pathé

Het netwerk NIMA Young Professionals organiseert elk jaar meerdere Top Marketing Tours voor startende marketeers. Deze maand staat er een bezoek gepland aan bioscoopketen Pathé. Vier vragen aan manager Marketing & Sales Joost Grootings (Pathé).

De NIMA Young Professionals is een netwerk van jonge marketeers. Auteur van onderstaand interview is digtial-marketingspecialist Stef de Reeder. Door het organiseren van events en meet-ups kunnen Young Profs zich op een informele manier ontwikkelen en een netwerk opbouwen. De Top Marketing Tour aan Pathé staat gepland op 7 april. Aanmelden voor deze bijeenkomst óf aansluiten bij één van de volgende Tours? Dat kan hier!

De afgelopen jaren waren voor Pathé uitdagend vanwege corona. Welke rol speelde marketing in die periode?
Joost Grootings: “Via onze marketingkanalen konden we in contact blijven met onze bezoeker. In een normaal jaar ontvangen we zo’n 17,5 miljoen bezoekers in onze theaters en door corona was dit fysieke bezoek vaak niet mogelijk. Door creatieve en innovatieve marketingconcepten op te zetten konden we toch verder bouwen aan het geliefde merk dat wij voor veel Nederlanders zijn.”

Dit artikel is geschreven door Stef de Reeder en verscheen eerder op