Laag zoekvolume? Haal meer uit je AdWords-campagnes

Voldoende zoekvolume is het uitgangspunt van succesvolle AdWords-campagnes. Dit geldt vooral voor nieuwe bedrijven met innovatieve producten of ondernemingen die adverteren in een niche met kleine potentiële doelgroepen: het is immers makkelijker om een campagne bij te sturen die per maand 25.000 vertoningen binnenhaalt met een CTR van 20 procent en een conversieratio van 5 procent. Maar wat als je campagne ‘slechts’ tweehonderd vertoningen per maand binnenhaalt? Vijf tips om je zoekvolume op te schroeven.

Tip 1: Gebruik brede zoekwoorden

Bij het gebruiken van een breed zoekwoord, kunnen advertenties ook worden getoond voor relevante varianten van het zoekwoord. Denk hierbij aan spelfouten, synoniemen en andere relevante varianten. Het toevoegen van brede zoekwoorden kan helpen bij het vinden van nieuwe zoektermen die bij een product of dienst passen. Brede zoekwoorden vangen dus de meeste varianten op ten opzichte van de andere keywordtypes.

Lees verder op Marketingfacts

(Marketingfacts is een gezamenlijke onderneming van NIMA en uitgever BBP Media)