Wat maakt content zo uniek dat impact ontstaat?

Het artikel van Gonnie Spijkstra over het belang van impact van eeder deze week op Marketingfacts zette me aan het denken. Het is een uitstekend verhaal van Gonnie waar geen speld tussen past. Eén van de draaipunten vond ik deze regel tekst: “Als je stuurt op impact, heb je ook niet meer die eeuwige discussie over print en online.Web first, mobile first: bullshit. Het is content first”. “Content first“, soms kan zo’n zin een tijdje in je hoofd nagalmen. Het artikel was een vurig pleidooi voor unieke onvervreemdbare verhalen, die alleen van jou afkomstig kunnen zijn. En dat bleef knagen: de betekenis van het woordje uniek.

Impact
Het is zo’n woordje waar je zomaar overheen leest, terwijl het misschien wel het belangrijkste woord van het hele artikel is. Wat maakt content dan zo uniek dat die impact ontstaat? Er is inmiddels heel wat over geschreven. Over het belang van unieke, relevante en authentieke verhalen. Maar wat maakt content dan zo uniek?

Hoewel jij misschien denk dat het over het onderwerp gaat, het thema dat je bij de kop pakt, denk ik dat het antwoord misschien wel heel ergens anders ligt. Dat een verhaal alleen uniek kan worden door het talent van de schrijver.

Wellicht is juist daar is iets misgegaan.

Tekst (Blogpost , Coolminds Marketing Group) en volledig artikel: Marketingfacts