Marketeers massaal op zoek naar nieuwe baan

mover

Flinke kans dat je momenteel ‘om je heen aan het kijken bent’, op zoek naar een nieuwe uitdaging. 44 procent kans, om specifiek te zijn. Niet alleen zijn wij marketeers daarmee minder ‘mentaal honkvast’ dan vorig jaar (37 procent), de score is ook flink hoger dan in andere sectoren, zoals HR, techniek en chemie (25 procent). Dat blijkt uit onderzoek dat NIMA en Berenschot verrichtten onder marketeers, in samenwerking met Marketingfacts en MarketingTribune.

Niet het salaris (39 procent) is de belangrijkste reden voor het feit dat marketeers weer massaal op zoek zijn naar ander werk, maar het gebrek aan ontwikkelingsmogelijkheden (74 procent) staat bovenaan de lijst van redenen, op afstand gevolgd door sfeer en promotiekansen.

Redenen om juist wel op de te blijven zitten waar marketeers zitten zijn sfeer (86 procent), uitdagende projecten (85 procent), opleidingsmogelijkheden (65 procent), ruimte voor ondernemerschap (65 procent) en loopbaanmogelijkheden (64 procent).

Bron en volledig bericht: Marketingfacts