Wij, u, ik, wij allen, gaan de komende weken trekken en sleuren aan marketingcases die de beste van Nederland heten te zijn. Marketing. Dus de Effies + die andere 90 procent. Help mee alsjeblieft. For the love of marketing. Red het vak. Gewoon omdat jij als marketeer op twee kilometer afstand ruikt of een marketingcase een goede marketingcase is. En omdat jij de enige bent die dat kán ruiken. Marketing needs numbers, maar die komen later wel. Soms hoor je iets, of lees je iets, dat je wereldbeeld bijstelt. Een soort kwartje dat ineens valt. Een puzzelstukje dat op z’n plaats valt. Een nagelnieuwe insight die je niet omgeduwd krijgt, omdat het waarschijnlijk gewoon klopt. Achter zo’n feitje gaat dan een heel radarwerk aan oorzaken en gevolgen aan het schuiven. Jaaaaaaaaren was je overtuigd van het één, tot dat onweerlegbaar plaats moest maken voor een heel nieuw idee.

Lees dit artikel op  

Marketingfacts is een gezamenlijke onderneming van NIMA en BBP Media