Aan de vooravond van een nieuw decennium liet de MarketingTroonrede dit jaar haar licht schijnen op de impact van marketing op mens, markt en maatschappij. De MarketingTroonrede 2019 werd op dinsdagavond 24 september uitgesproken door Daniëlle de Jonge – auteur van het recent verschenen boek Extreem Klantgericht: “Greenwashing door marketeers, waar we ook onoprechte purpose-marketing onder verstaan, wordt in deze tijden van absolute transparantie genadeloos afgestraft.”
25/09/2019 · Door Alva van Beek
Marketing Troonrede 2019: de impact op mens, markt en maatschappij
Meer gerelateerde artikels
Er bestaan steeds meer verschillende disciplines binnen het vakgebied marketeer, en nog veel meer verschillende functies. En de vraag is dan ook wat voor type marketeer ben jij? Ben jij die creatieve geest, die overal een oplossing voor vindt? Of ben jij juist de analytische die net zo lang onderzoekt totdat hij het ‘ware’ antwoord …
Bij VIM Group boden we ondersteuning bij het projectmanagement en de implementatie van het vernieuwde merk. We gingen aan tafel met Chris Kersbergen, Global Head of Brand bij Rabobank, voor een gesprek over de recente merktransformatie en wat dit voor de organisatie betekent. Rabobank is een van ’s werelds grootste financiële instellingen en actief in …
Kan marketing onze planeet redden? Dat is de hoofdvraag die de podcast ‘Can Marketing Save the Planet’ wil onderzoeken samen met marketeers, senior leiders, CMO’s en duurzaamheidsexperts. Met als doel: het stimuleren van educatie en luisteraars te inspireren. Maar het belangrijkste: actie ondernemen. “Als je geen marketingbudget zou hebben, maar wel bepaalde KPI’s, wat zou …
’s Werelds bekendste influencers Kylie Jenner (360 miljoen volgers op Instagram) en Kim Kardashian (326 miljoen volgers) uitten vorige week hun ongenoegen over de veranderingen die Instagram de afgelopen periode heeft ondergaan. “Maak Instagram weer Instagram. Stop te proberen om TikTok te zijn.” De laatste keer dat Jenner klaagde over sociale media kostte het Snapchat …