Marketingcommunicatietalent spotten in 2020: zoek de generalist

En ineens zijn er voldoende talenten op de markt. Zeker in de media- en marketingcommunicatiesector. Welke talenten zijn gewild in 2020? Waar letten recruiters op? Na jaren van zoeken naar specialisten, geldt vanaf nu: zoek professionals die niet alleen specialist maar vooral ook generalist is (en liefst algemeen ontwikkeld).

Nadat recruiters een paar jaar lang een feestje vierden in een arbeidsmarkt waar iedereen trok aan iedereen, zit de inbox van werkgevers sinds twee maanden vol met berichtjes van mensen die koffie willen drinken. Op LinkedIn groeit het aantal ‘available’-vakgenoten met de dag. Marketingcommunicatie bleek al snel tijdens de crisis allesbehalve een vitale sector. De werkloosheid loopt inmiddels snel op, wat niet vreemd is als veel bureaus maar ook mediabedrijven als Talpa en Mediahuis niet weten hoe snel ze van grote aantallen mensen af moeten komen. Met name in Amsterdam groeit de werkloosheid deze maanden snel en ‘ons vak’ heeft een groot aandeel in de toename van de werkloosheid.

Lees dit artikel van Aart Lensink (LVB) op