Verse NIMA Update – Work. Life. Marketing.

Deze week verscheen de vijfde NIMA Update met nieuws, diepgang en achtergronden over de beroepsvereniging. Update biedt een overzicht van activiteiten die worden georganiseerd voor en door professionals in marketing, communicatie en sales. Centraal thema van dit najaarsnummer is het plezier dat je krijgt van werken aan je eigen ontwikkeling en daarmee die van je werkgever, opdrachtgever of eigen organisatie. Update verschijnt twee keer per jaar en is naast nieuwsbrieven, bijeenkomsten, bijdragen aan vakbladen en publicaties via NIMA.nl een belangrijk aanvullend printmedium om ‘het vak’ op de hoogte te brengen van de activiteiten en standpunten van NIMA.

Work. Life. Marketing.
Naast interviews met members en toelichting op activiteiten wil NIMA met Update ook een belangrijke schil van niet-members bereiken die wél bovengemiddeld is begaan met marketing en communicatie, zoals kandidaten voor de examens en deelnemers aan classes en events van NIMA. In lijn met de ideeën van de beroepsvereniging gaat in deze editie veel aandacht uit naar het zelf plannen van permanente ontwikkeling: ‘Over leren, werken en leven zullen we in de komende tien jaar vaker en veel bewuster gaan nadenken’, licht NIMA-voorzitter Martin Huisman toe in zijn column. ‘We weten inmiddels allemaal wel dat geen mens meer veertig jaar bij dezelfde werkgever in dienst blijft. Bij iedere nieuwe stap in je leven zou je eigenlijk moeten nadenken over de volgende. … Het is zaak om lenig te blijven op de arbeidsmarkt, én stevig. Met een goed cv, de juiste kennis en een groot netwerk.’

Een en ander past ook bij de insteek die werd gekozen voor de NIMA Marketing Day, die dit jaar voor de eerste keer werd georganiseerd en tot blijdschap van de hele beroepsvereniging niet minder dan 1400 bezoekers trok: ‘Work-Life-Marketing’. Ook daarop wordt in deze Update teruggeblikt. Het krantje wordt verspreid via verschillende vaktijdschriften en uitgereikt aan deelnemers van NIMA-evenementen en verschijnt in een oplage van 15.000 stuks. Interviews en (lange versies van) artikelen worden ook gepubliceerd via NIMA.nl en de uitgave wordt als bladerbare PDF online gezet.