Nieuws over marketing

Cherrypicking.... Iedere dag alleen de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden van gerespecteerde media over marketing, communicatie en sales. Volg voor de laatste headlines uit Nederland, België, Groot-Brittannië, VS, Duitsland en Frankrijk via @nimaheadlines. Via de twitteraccount @nimatweets word je op de hoogte gehouden van het laatste nieuws over NIMA en zijn Members.

Dynamic social norms – a new type of social norms message

16 augustus 2019

Social norms messaging is an effective tool to change behaviour, but new research in this area suggests that a focus on already changing behaviours can... Lees meer

‘Creativiteit: negatieve emoties hebben enorm positief effect’

15 augustus 2019

Emoties zijn de drijvende kracht achter creativiteit. Veel mensen beschouwen het creatieve proces als een feestje vol vrolijkheid, maar ik breek graag een lans voor... Lees meer

‘Digital TV must overcome its contradictions if it wants to attract more ad dollars’

14 augustus 2019

If you talk to a young person about linear TV, they may snigger at the idea of checking listings in a print newspaper, writing out... Lees meer

‘De nieuwe luxe en verpakkingsdesign’

13 augustus 2019

Het begrip ‘luxe’ draait niet meer om materiële goederen, maar om ervaringen. De verpakking als onderdeel van de klantervaring speelt een belangrijke rol bij de... Lees meer

‘Waarom werken bureaus zo weinig met digital nomads?’

12 augustus 2019

Hoe kan het dat bureaus zo weinig met digital nomads werken?’, vraagt fulltime reiziger Alex Malone (28) zich af. ‘De reclamewereld is zo creatief, maar... Lees meer

Growth in Bing search ad revenue at lowest point in two years

9 augustus 2019

Growth in Bing search advertising revenue has slowed further, according to the latest Microsoft company reports. Year-on-year growth in Microsoft search ad revenue was 9%... Lees meer

‘Consumenten haken af bij incomplete online productinformatie’

8 augustus 2019

Als in een webshop nauwelijks of onjuiste productinformatie is te vinden, dan is dat vergelijkbaar met een product niet op voorraad hebben. Dat zegt GS1,... Lees meer

Being a ‘me-too’ brand is more desirable than it sounds

7 augustus 2019

If brands had feelings, the unkindest epithet you could deploy about any one of them would be ‘me too’. That would hurt – like commenting... Lees meer

‘Identiteit helpt merken écht op weg’

6 augustus 2019

In merkenland wordt wat afgerommeld. Veel bedrijven en instellingen hebben maar weinig notie van wat een merk nu precies inhoudt. Vaak wordt gedacht dat ze... Lees meer

Maandbereik online winkelen apps stijgt naar 51 procent in eerste halfjaar

5 augustus 2019

De Online Winkelen apps op smartphones bereiken in het eerste halfjaar van 2019 gezamenlijk meer dan de helft van de Nederlanders (51procent, 7.381.000 personen van... Lees meer

UK overtakes US on smart speaker penetration, Amazon devices dominate

2 augustus 2019

Over one-tenth of internet users in Italy, the UK, the US and Canada use a smart speaker, according to the latest data from YouGov and... Lees meer

’51 procent Nederlanders kijkt op smartphone op winkel-apps’

1 augustus 2019

De online winkelen-apps op smartphones bereiken in het eerste halfjaar van 2019 gezamenlijk meer dan de helft van de Nederlanders, zo becijferde marktonderzoeksbureau GfK. In... Lees meer

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X