Nieuws over marketing Archives - NIMA

Nieuws over marketing

Cherrypicking.... Iedere dag alleen de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden van gerespecteerde media over marketing, communicatie en sales. Volg voor de laatste headlines uit Nederland, België, Groot-Brittannië, VS, Duitsland en Frankrijk via @nimaheadlines. Via de twitteraccount @nimatweets word je op de hoogte gehouden van het laatste nieuws over NIMA en zijn Members.

Zo denken Nederlanders over data en privacy

1 maart 2021

Weten hoe consumenten denken over het delen van data en wat zij hierbij belangrijk vinden, is essentieel voor marketeers om te weten. Daarom publiceerde DDMA... Lees meer

(column) 5 marketinglessen na 1 jaar corona

1 maart 2021

Na een jaar corona slagen de meeste marketeers er in hun activiteiten af te stemmen op ‘het nieuwe normaal’. Maar hoe kijken we terug en... Lees meer

De vijfde marketing-P is een G

1 maart 2021

Op 10 maart a.s. deelt de marketeer van geluk, Guy van Liemt, in een NIMA Masterclass hoe je het rendement berekent van een gelukkige organisatie.... Lees meer

Kortetermijnfocus nekt groeikansen merken

1 maart 2021

De pandemie zorgt volgens marketeers voor een blijvende verandering in consumentengedrag. En dan gaat het niet alleen om een verschuiving van verkoopkanaal (online) maar ook... Lees meer

(boekrecensie) De kreeft is een echte overlever en je kunt van hem leren

1 maart 2021

Heb je ervaring met veranderingsprocessen, of ga je eraan beginnen? Lees dan 'De strategie van de kreeft'. De auteurs nemen de kreeft als metafoor om... Lees meer

(onderzoek) Sterke publieke merken helpen meer mensen

23 februari 2021

De term ‘merk’ wordt in de publieke sector vaak nog onterecht geassocieerd met ‘de mens als markt’. Het imago van overheidsinstellingen is een krachtige en... Lees meer

Conny Braams (CMO Unilever) ziet weer ruimte voor plezier

23 februari 2021

'Waarde en waarden' zijn essentieel voor marketing in tijden van recessie, meent Unilevers chief digital en marketing officer Conny Braams. Ze zegt dat merken in... Lees meer

Wat betekent Clubhouse voor marketingcommunicatie?

23 februari 2021

Dispo een nieuwe hype? Beeldzoekmachine. Jazzkeys. Time next 100 en Clubhouse in drie verhalen; in de tijdslijn, een video guide en een mogelijke verklaring van... Lees meer

Branchevereniging DDMA formuleert uitgangspunten voor datagebruik

22 februari 2021

Branchevereniging DDMA heeft in samenwerking met de Argumentenfabriek en een groep koplopers uit de data-driven marketingsector, werkzaam bij onder meer VodafoneZiggo, KLM en Rabobank, de Uitgangspuntenkaart... Lees meer

Meeste MKB’ers investeren in 2021 minder in marketing

22 februari 2021

Vier op de tien ondernemers steekt (nog) minder geld in marketing dan in 2020. 39 procent van de Nederlandse ondernemers in het midden- en kleinbedrijf,... Lees meer

11 tips van Ritson voor het beste marketingplan ooit

22 februari 2021

Bijzondere en enorm bruikbare posting deze week van Mark Ritson, de columnist en marketingprofessor, maar bovenal Ă©Ă©n van de bekendste marketingdenkers van het moment. Er... Lees meer

Zes megatrends die groter zijn dan trends

16 februari 2021

Body Debates, Roots Revival, Platform Politics, Stability Pursuit, Counter Cancel, Health Hedonism. De denktank van TBWA die probeert de tijdgeest te vangen in wereldwijd relevante... Lees meer

(blog) ‘Sandwichen’: geniale contentmarketing

16 februari 2021

“Hahaha, ik had inderdaad ook verwacht dat daar veel eerder commentaar op zou komen, Edwin. Maar blij dat je het positief oppakt.” Toen ik op... Lees meer

BNO: Minder dan helft ontwerpsector hoopvol voor 2021

16 februari 2021

Jaarlijks publiceert de BNO de BNO Branchemonitor met de economische prestaties van de ontwerpsector. In de BNO Branchemonitor 2021 wordt gekeken naar de cijfers over... Lees meer

Zo sluiten je advertentieteksten perfect aan bij je doelgroep

16 februari 2021

Wanneer we een zoekopdracht binnen Google beknopt willen formuleren, komen we vaak niet verder dan enkele woorden. In zo’n geval kan de woordkeuze van verschillende... Lees meer

Lidl, Bosch en eBay – DĂ© YouTube-winnaars van 2020

16 februari 2021

In Duitsland zijn de 'winnaars' van het YouTube Ads Leaderboard 2020 bekendgemaakt. Hebben wij wat aan die informatie? Ja, want je kunt de oosterburen van... Lees meer

Clubhouse, digitale schoenen & influencer-campagnetips

16 februari 2021

  In een week met Clubhouse vol in de schijnwerpers is er natuurlijk weer aandacht voor audio. Mooie social media-tools, een masterclass podcasting, een prachtig... Lees meer

Een nieuwe huisstijl? De vorm doet er niet toe!

8 februari 2021

‘Laat ons van de daken schreeuwen dat we een nieuw logo hebben! Het is een lang traject geweest en kosten noch moeite zijn gespaard. Het... Lees meer

5 actuele trends in creatieve communicatie, houden we die?

8 februari 2021

We zitten midden in een nucleaire coronawinter, dus voor sommigen is het lastig om over die horizon te kijken van een aantal maanden, waarna we... Lees meer

Nederland verdient een regering met meer marketing-skills

8 februari 2021

Marketing wordt vaak verward met commercie en sales, maar de essentie van marketing is juist om nĂ­et te gaan voor je eigenbelang. Het draait om... Lees meer

7 Contentmarketing-doelstellingen die elk bedrijf heeft

8 februari 2021

Een contentmarketing-strategie is iets anders dan het inzetten van content om je bedrijf relevant te maken en 'op de kaart te zetten'. Er zijn vaak... Lees meer

69% Nederlanders vindt nepnieuws grote zorg, vooral ‘anderen’ zijn goedgelovig

8 februari 2021

Nederlanders maken zich in grote meerderheid (69%) zorgen over de invloed van nepnieuws. 60% denkt zelfs dat dit bij de komende verkiezingen ons stemgedrag beĂŻnvloedt.... Lees meer

Ruim 175 voordrachten voor Marketeer of the Year

8 februari 2021

Na het sluiten van de aanmeldingsmogelijkheid voor de Dutch Marketing Awards afgelopen maandag hebben de organisatoren meer dan hondervijftig personen en bedrijven op de longlist.... Lees meer

L’OrĂ©al kiest voor ambitieuze duurzaamheidsstrategie

2 februari 2021

Onder de naam L’OrĂ©al for the Future lanceerde cosmeticabedrijf L'OrĂ©al afgelopen zomer een duurzaamheidsprogramma, om met een ambitieuze doelstelling een radicale transformatie in gang te... Lees meer

Hoe krijgen we de wereld Ă©cht mooier?

2 februari 2021

Er is een groeiend aantal signalen dat consumenten van merken en hun organisaties verwachten dat die ook van toegevoegde waarde zijn voor de maatschappij. Intussen... Lees meer

Marketingbaan populair onder jonge professionals

1 februari 2021

In de Top-100 populairste banen van 2020 van banenplatform Magnet.me staan evenveel banen in de marketingsector als het jaar ervoor. Er stonden minder banen in... Lees meer

Wat hebben we aan merkdifferentiatie?

1 februari 2021

Vloeken in de kerk. Mag dat? Dat ligt er waarschijnlijk aan hoe streng de leer van de kerk in kwestie is en hoe heilig het... Lees meer

Waar is NIMA als je het nodig hebt?

26 januari 2021

Onderwijs is het beste antwoord tegen de vergoogeling, de verfacebookisering van de samenleving Informatie was nog nooit zo beschikbaar als in deze dagen. Ik herinner... Lees meer

(boekrecensie) Leidt merkvoorkeur Ă©cht tot marktaandeel?

25 januari 2021

Het alleszins leesbare boek van Ed Stibbe mist een afslag waar het gaat om het verschil tussen correlatie en causaliteit Sturen op merkvoorkeur is zeker... Lees meer

Tony’s maakt lookalike-repen om slavernij te bekritiseren, ‘maar niet om andere merken te shamen’

25 januari 2021

Tony’s vermomd als Twix, Toblerone, Ferrero Rocher en Kitkat. ‘De hele sector moet de schouders eronder zetten om slavernij uit te bannen. Een jaar heeft... Lees meer

Wie deed marketing het best in rampjaar 20?

25 januari 2021

Juist nu verdienen marketingprestaties een podium, want een crisis haalt in sommigen het beste naar boven. Na een jaar om nooit te vergeten, of om... Lees meer

Social media in Nederland 2021: TikTok-gebruik door jongeren stijgt explosief en passeert Facebook

25 januari 2021

Het TikTok-gebruik door jongeren stijgt explosief en heeft inmiddels Facebook gepasseerd in het dagelijks gebruik. Mede dankzij de lockdown spenderen meer Nederlanders dan ooit tevoren... Lees meer

Elske Vugts wint 1e verkiezing Beste Brabantse Marketeer

19 januari 2021

De eerste verkiezing van de Beste Brabantse Marketeer was een vrouwelijk onderonsje. Tijdens een feestelijke livestream vanuit First Impression in Tilburg reikte prof. dr. Rudy... Lees meer

CZ en Dr. Martens pionieren met eerste Snapchat commercials in Nederland

18 januari 2021

Snapchat kondigt haar eerste 'advertising partners' aan voor 'Commercials', Snapchat’s nieuwe video advertenties van zes seconden die niet kunnen worden overgeslagen en te zien zijn... Lees meer

(Blogpost) We vertrouwen bijna niets en niemand meer, alleen bedrijven een beetje

18 januari 2021

Vertrouwen op een historisch dieptepunt volgens de Edelman Trust Barometer, 20 jaar Wikipedia, Upcycling, Colorwise en duiken van de 10-meterplank (of niet). Dit en meer... Lees meer

Sport is belangrijk, dus ook voor jouw merk (deel 2)

12 januari 2021

Sport brengt mensen samen en vooruit. Sport kan dienen als sociale lijm en iedereen zou mogen kunnen sporten. Juist in deze tijd is dat namelijk... Lees meer

De hypocrisie van Twitter en Facebook

12 januari 2021

We kijken naar een beroerde film waarin Big Tech sociaal bewogen acteert om te kunnen blijven profiteren van de overheid. Facebook werd opgericht in 2004... Lees meer

purpose marketing

Waarom 2021 het jaar zal zijn van thought leadership

4 januari 2021

Met ingang van 2021 zullen bedrijven en merken hun PR-inspanningen moeten bijstellen en heroriënteren. Er heerst nog steeds een pandemie en traditionele PR-evenementen en stunts... Lees meer

‘B2B-marketeer: je bent geen manusje van ĂĄlles’

4 januari 2021

In veel B2B-organisaties dient 'marketing' vooral het soepel functioneren van sales. Nu marketing zo'n bepalende rol heeft gekregen bij de reis die klanten door de... Lees meer

Moet je wel stockfotografie voor marketing willen gebruiken?

4 januari 2021

We zien iedere dag stockfoto’s voorbij komen bij marketing uitingen via diverse (social) media kanalen. Meestal zijn het goed uitgekozen foto’s die mooi bij de... Lees meer

‘Vertrouwen is zo belangrijk voor je marketingstrategie’

4 januari 2021

Verantwoordelijkheid, normen en waarden en inclusiviteit zijn allemaal bouwstenen van jouw ‘loyaliteitscurve’. Vertrouwen is het fundament waarop consumenten afwegingen maken: 85 procent van de consumenten... Lees meer

[onderzoek] Hoe blijft je naam plakken als iedereen binnen zit?

4 januari 2021

Hoe bereik je in deze tijd (nieuwe) klanten en, nog belangrijker, hoe kun je ze langer aan je binden? Corona houdt de mensen thuis, de... Lees meer

(Boekrecensie Register Marketeers) Waarom voorkeursmerken altijd winnen

4 januari 2021

Met ‘Why winners give it all’ heb je een uiterst praktisch marketingboek in handen. Reclameman/marketeer Ed Stibbe beschrijft in zijn eerste boek op een zeer... Lees meer

Marketers’ working world trends 2021: Refining agility and bubble trouble

23 december 2020

As we approach 2021, Marketing Week has identified the key opportunities and challenges that will shape marketers’ working world. In the third instalment we look... Lees meer

Het bureau van de toekomst Ă­s geen bureau

21 december 2020

De explosief toegenomen online mogelijkheden om samen te werken, de ‘corona-openbaring’ bij bedrijven dat op afstand werken heel productief kan zijn, de toestroom naar de... Lees meer

Vijf tips voor Google Ads Search met een beperkt advertentiebudget

21 december 2020

Als je regelmatig via Google Ads adverteert, dan heb je de campagnemelding ‘Beperkt door budget’ ongetwijfeld voorbij zien komen. Als je zoekwoordcampagne beperkt is door budget,... Lees meer

lidmaatschap voor bedrijven

Interne communicatie: trends voor 2021

21 december 2020

Sterke interne communicatie won dit jaar enorm aan populariteit. En dat is niet raar: doordat we sinds maart abrupt voornamelijk vanuit huis werken, is goede... Lees meer

Dit zijn drie belangrijke trends voor 2021 volgens Facebook

21 december 2020

Wat mensen verwachten van winkels is dit jaar fundamenteel veranderd door de pandemie. De online winkelervaring heeft snel mee moeten evolueren om te voldoen aan... Lees meer

(Blog) Merken, trends en de wilde waarheid van een rampjaar (I)

15 december 2020

Tony's Chocolonely, Blokker, Zeeman, Airbnb. Terugblikken en voorspellen, het hoort bij het einde van het jaar. We kijken terug op de voorspellingen van afgelopen jaar:... Lees meer

Marketers show more compassion in response to pandemic

11 december 2020

How best to communicate with worried consumers during the coronavirus pandemic is one of the central challenges facing marketers, and a new survey suggests the... Lees meer

(Goodwin) ‘Big data is just a crutch for unimaginative marketers to lean on’

11 december 2020

With many millions more sensors, higher-resolution satellite imagery, and much faster computers, we now know much more about hurricanes than ever before. Between the size... Lees meer

(Blogpost Marcia Moestoredjo SMP) ‘Marketeer moet stoppen met datafetisj’

10 december 2020

In 2020 moest alles opeens digitaal. We belandden in een stroomversnelling waar je niet meer uit kwam. Van virtual events tot digitale workshops en experimenten... Lees meer

(Blog Nick Nijenhuis SMP) ‘Google Analytics 4: van bereik naar betrokkenheid’

8 december 2020

Plotseling en ruw. Dat was mijn kennismaking met Google Analytics 4. Er zijn deels nieuwe rapporten, zónder de bekende bounce- en uitstappercentages. En mét onder andere... Lees meer

man thinking businessmodel

Marketing mix modelling set to pick up

8 december 2020

Almost a third of client-side marketers have no modelling in place to measure the impact of marketing investment across walled garden platforms, according to a... Lees meer

Merkpositioneren

Methoden om je merk te positioneren

7 december 2020

Wie zich als merk wil onderscheiden van de massa is geïnteresseerd in hoe je zo’n onderscheidende positie bereikt. Daar zijn verschillende methoden voor. De volgens de... Lees meer

Understanding the next generation of B2B buyers

7 december 2020

Millennials are responsible for a growing number of business-to-business (B2B) purchases, and marketers need to reflect their particular values and habits. That finding came from... Lees meer

‘Search data is a gold mine for marketing strategy’

30 november 2020

Search data reveals a lot about what consumers want and can inform on how to position a brand for growth and even what words will... Lees meer

‘Ondernemen is risico nemen, marketing sluit het uit’

30 november 2020

Succes, willen we dat niet allemaal? Maar wat is succes? Wanneer is iets succesvol of wanneer ben je succesvol? We gebruiken het woord meestal onachtzaam... Lees meer

Philips stijgt naar 2e plaats in BrandZ Top-30

30 november 2020

De transformatie van topbedrijf in consumentenelektronica naar een leider op het gebied van gezondheidstechnologie heeft Philips geen windeieren gelegd. Voor het eerst staat Philips in... Lees meer

Global ad market will take years to recover from COVID-19

30 november 2020

Global advertising spend is on course to fall by 10.2% – $63.4bn – to $557.3bn in 2020, WARC Data predicts, as traditional media have their... Lees meer

Eveline van Zeeland schrijft Beste Marketingboek 2020

26 november 2020

De Jaarlijkse PIM Marketing Literatuurprijs gaat dit jaar naar 'Marketing design met customer journey mapping' van Eveline van Zeeland; een boek met een vleugje neuromarketing... Lees meer

B2B-marketing: de stand van zaken in de 1,5-metereconomie

24 november 2020

Het jaar 2020 bracht niet alleen het begin van een nieuw decennium, maar ook een wereldwijde pandemie. In een wereld vol verandering is B2B marketing... Lees meer

‘Veranderende betaaldynamiek verdiept klantrelatie’

23 november 2020

Op het gebied van betalen vindt tot 2025 geen revolutie, maar een evolutie plaats. Winkeliers, groot en klein, krijgen mogelijkheden om dichter bij de klant... Lees meer

Marketing strategy in 2021 most impacted by new consumer behaviours and recession

23 november 2020

Three-quarters (74%) of marketers believe the effect of COVID-19 on consumer behaviour will have a significant impact on their marketing strategy for 2021, according to... Lees meer

Marketeer heeft een frisse blik op marketing

20 november 2020

Marketeers hebben over het algemeen weinig te lijden van de coronacrisis waar het hun tevredenheid betreft. Ruim 84 procent van hen geeft aan ronduit tevreden... Lees meer

The six challenges facing brands in 2021 – and what to do about them

19 november 2020

At a time of volatility, it is harder than ever for brands to plan for the long term; WARC’s Marketer’s Toolkit 2021, released today, outlines the... Lees meer

Hogeschool Utrecht stelt Smart Business network ter beschikking aan bedrijfsleven

18 november 2020

NIMA Education Partner Hogeschool Utrecht is een platform gestart waar onderwijs, onderzoek en de praktijk samenkomen. Studenten delen in het Het Smart Business Network hun... Lees meer

Ben je als merk te vertrouwen als je niet eerlijk bent over betalingen aan influencers?

18 november 2020

De Volkskrant schreef: “De nieuwe regels, gebaseerd op de per 1 november gewijzigde Mediawet, leggen een bom onder het verdienmodel van veel bekende vloggers”. Het Financieele... Lees meer

‘Microsoft Clarity moet Hotjar zorgen baren’

18 november 2020

Microsoft heeft eind oktober 2020 Clarity gelanceerd. Clarity is een gratis analysetool voor gebruikersgedrag die claimt 'volledig privacyvriendelijk te zijn en je website niet vertraagt. Ik ben in deze... Lees meer

Hoe adverteer je op Snapchat, Twitter en Pinterest?

18 november 2020

De mogelijkheden voor adverteren op Facebook en Instagram zijn bij social marketeers natuurlijk bekend. Maar welke social-mediaplatformen kun je nog meer toevoegen aan je social-marketingmix?... Lees meer

Gouden Effie 2020 voor ASN Bank en Selmore

18 november 2020

2020 was, door de uitbraak van covid-19, een bijzonder Effie-jaar. Toch besloten Vea en bvA door te gaan met de meest prestigieuze reclameprijs. Er werd... Lees meer

Finance leiderschap workshop

Are marketers in the dark about financial decisions?

17 november 2020

It’s no surprise that business priorities have changed since March, but marketers appear distant from financial decision making, according to recent research from the Financial... Lees meer

Margriet de Kroon (YoungCapital): ‘Digital marketeers worden nog te vaak als IT’ers gezien’

17 november 2020

In Mijn Marketing vraagt MarketingTribune vakgenoten naar hun marketingfavorieten, ergernissen en uitdagingen. Margriet de Kroon is marketing director bij uitzendbureau YoungCapital: 'Er is een nieuwe... Lees meer

Data-activatie: essentiële stap om zoveel mogelijk uit automation te halen

16 november 2020

Je kunt een nog zo perfect geautomatiseerde search-campagne en biedstrategie hebben, als je die niet met de juiste data voedt, dan draag je niet maximaal... Lees meer

Maak van je logo geen ouderwets brandmerk

16 november 2020

Het logo is het belangrijkste element van een merk. Van oudsher bedoeld om te zorgen voor herkenning en het brandmerken van je eigendom: branding! Te... Lees meer

Naar een schaalbaar cross-functioneel marketingteam

9 november 2020

De uitdaging die iedere CMO of CEO elke dag weer heeft: hoe haal ik meer uit mijn marketingteam? Of je nu in de positie zit... Lees meer

Trends in verpakken in 2021

9 november 2020

Verpakkingen zijn continu in ontwikkeling. De trends die we komende jaren gaan tegenkomen: technologie, personalisatie, unboxing en duurzaamheid. Het zijn actuele en grote thema's waarin... Lees meer

Wat vertel je je online klant?

9 november 2020

Je klanten hebben vaak geen idee van de beïnvloedingstechnieken die je inzet. De wet eist dat je duidelijk bent, maar wat betekent dat voor jou als marketeer?... Lees meer

man thinking businessmodel

Welke merkmodellen helpen de merkmanager?

9 november 2020

5 november lanceerde SWOCC 'Merkmanagement Modellen: De SWOCC Selectie.' Het SWOCC-jubileumboek bundelt 50 modellen die wetenschappelijke en praktische antwoorden geven op kernvragen in merkmanagement. Naar... Lees meer

‘Inhaakkalender 2021: effectief inhaken doe je zo’

9 november 2020

Het jaar loopt alweer op zijn eind. De oliebollenkraam staat inmiddels op het marktplein en de pepernoten liggen alweer een tijdje in de schappen. Tijd... Lees meer

‘Automatische campagnecreatie: vijf mogelijkheden’

9 november 2020

Als er Ă©Ă©n vakgebied is dat zich snel ontwikkelt, dan is dat wel search-marketing. Niet zo vreemd dus dat brancheverenigingen IAB Nederland en DDMA onlangs... Lees meer

‘Issuemanagement verandert: hoe merk je nu vroegtijdig kwesties op?’

9 november 2020

Via onder andere social media wordt er volop gemobiliseerd, gepolariseerd en gediscussieerd, de aanpak van covid, 5G, stikstof, intensieve veehouderij, toeslagen, Zwarte Piet en ga... Lees meer

Everything in context – study reveals power of content-relevant ads

3 november 2020

New research shows 70% of consumers in the UK are more likely to recall an online ad when it runs alongside contextually relevant content. The... Lees meer

Waarom je als merk mee moet praten op Twitter

2 november 2020

Wat zijn de twee belangrijkste ingrediënten voor succes op Twitter? Bereik en relevantie. En dat geldt zeker voor de pandemietijd waarin we nu zitten. Lidl,... Lees meer

(Verslag) Kleurrijke ex-Red Bull CMO over zijn helletocht naar een plek op het schap

2 november 2020

De voormalige CMO Red Bull UK en Nederland - Huib van Bockel - bedacht inmiddels vijf jaar geleden een niche in een niche door een... Lees meer

Wat is Share of Search en wat moet ik ermee?

2 november 2020

Vorige maand kwam marketingprofessor Mark Ritson met het volgende statement: “It’s time for ‘share of search’ to replace ‘share of voice’. Share of voice (SOV)... Lees meer

Blogpost: ‘Creativiteit en effectiviteit zijn in nood’

26 oktober 2020

Onlangs gaf marketingprofessor Mark Ritson een college aan een overwegend Nederlands publiek waarin hij aandacht vroeg voor de belangrijkste factoren voor marketingeffectiviteit. Ritson stelde daarin dat creativiteit... Lees meer

Deze kanalen en video’s wisten YouTube in september te veroveren

26 oktober 2020

Maandelijks bereikt YouTube meer dan driekwart van alle Nederlanders. Maar welke YouTube-kanalen weten in Nederland Ă©cht te boeien en zo miljoenen views te pakken? We... Lees meer

‘Stop nudging customers and pay attention when they nudge you”

26 oktober 2020

It isn’t nice to be nudged. I’m talking about the physical kind here, the unmistakable human shove of body on body, shoulder on shoulder, accompanied... Lees meer

Growth hacking voor marketing managers

To ‘map’ or not to ‘map’ de customer journey


19 oktober 2020

Customer journey mapping is niet meer weg te denken uit de customer experience wereld. Maar er is nog veel winst te halen om echt waarde... Lees meer

‘Merkmodellen dwingen je met helikopterview naar je merk te kijken’

19 oktober 2020

Een tijdje geleden gaven we een voorproefje op Merkmodellen: de SWOCC Selectie. Later dit jaar lanceert SWOCC deze online database van merkmodellen en tevens een vernieuwde... Lees meer

Internationale contentmarketing: interessante cases en veel tips

19 oktober 2020

Nu contentmarketing gemeengoed is bij Nederlandse marketeers (je schrijft het zelfs aan elkaar tegenwoordig), merk ik dat steeds meer content de grens over gaat. Nederland... Lees meer

‘Is NPS een KPI voor losers?’

19 oktober 2020

Wie groei wil realiseren hecht natuurlijk belang aan data en analyse. Er is veel meetbaar en toch, of misschien juist daarom, is het raadzaam om... Lees meer

‘Purpose-marketing. Maakt het uit of het een truc is?’

19 oktober 2020

Nog niet zo lang geleden vroeg Wim Rampen, managing director Nederland van LiveWork, mij om eens een andere kant van een onderwerp te belichten, als hersengymnastiek. Ik... Lees meer

Many Strategies Fail Because They’re Not Actually Strategies

19 oktober 2020

Many strategy execution processes fail because the firm does not have something worth executing. The strategy consultants come in, do their work, and document the new... Lees meer

If you want a bigger marketing budget, focus on creating cash flows

19 oktober 2020

Marketing, it seems, has a complicated relationship with confidence. On one hand, industry thought-leaders are quick to dramatically highlight the strategic risks involved in budget... Lees meer

Tips bij het schrijven van een marcomplan (in barre tijden)

12 oktober 2020

Guy van Liemt, Gert Koot en Ingmar de Lange geven vakonderwijs in moderne marketingcommunicatie. Gevraagd naar de beste tips om juist nĂș het verschil te... Lees meer

Onderzoek: ‘B2B marketers face content challenges during pandemic’

9 oktober 2020

  Content marketing, the means of reaching audiences and engaging with them, is perhaps as important now during a global pandemic than ever before, yet... Lees meer

Remote talent gaat het verschil maken

9 oktober 2020

Lou Reed zong ooit: ‘There is no Michelangelo coming from Pittsburgh’. Hij citeerde zijn kunstbroeder Andy Warhol, die meende dat je pas beroemd kon worden... Lees meer

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X