Nieuws over marketing Archives - NIMA

Nieuws over marketing

Cherrypicking.... Iedere dag alleen de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden van gerespecteerde media over marketing, communicatie en sales. Volg voor de laatste headlines uit Nederland, België, Groot-Brittannië, VS, Duitsland en Frankrijk via @nimaheadlines. Via de twitteraccount @nimatweets word je op de hoogte gehouden van het laatste nieuws over NIMA en zijn Members.

Max Kohnstamm: ‘Waarom iedereen Steven van Belleghem moet lezen’

22 september 2020

Is Steven van Belleghem er wederom in geslaagd een inspirerend en baanbrekend boek te schrijven? Of is er net als bij de nieuwe boeken van... Lees meer

Wie zijn de winnaars en de verliezers in digitale klantervaring?

22 september 2020

In de 2020-editie van de vanmorgen verschenen Digital Excellence Monitor van bureau WUA leveren ANWB, ING, Bol.com, Coolblue, RACQ, Greenchoice, Gaslicht.com, Hollandsnieuwe en Sky de beste digitale... Lees meer

Zorgt inhaken voor afhakers?

22 september 2020

Een sportieve verwijzing naar de Tour de France of een knipoog naar het hoedenfestijn rond (een normale) Prinsjesdag: sommige merken spelen met zijn social-mediaberichten in... Lees meer

Steven Van Belleghem: ‘Bedrijven moeten een onopvallende rol vertolken’

21 september 2020

In zijn nieuwste boek verzamelt Steven Van Belleghem de verschillende ingrediënten waarmee bedrijven hun klanten een niet te weigeren voorstel kunnen voorschotelen. Ze moeten zorgen voor... Lees meer

‘Funnel juggling’ is the answer to marketing effectiveness

21 september 2020

How has this long, strange period of Covid-induced change been for you? It’s been an odd one for me. I spent the first few months... Lees meer

Blockchain study reveals potential benefits for digital advertisers

21 september 2020

The use of blockchain technology in qualifying impressions in digital advertising can increase return on ad spend by as much as 14%, according to research... Lees meer

Erik van Engelen (bvA): ‘We zijn in deze complexe tijd relevanter dan ooit’

17 september 2020

Erik van Engelen, algemeen directeur van Wildlands, is de nieuwe voorzitter van de bvA, die op 24 september a.s. haar 100-jarig bestaan viert met een... Lees meer

Marketeer zoekt ontwerper: Op Ă©Ă©n golflengte met je bureau

11 september 2020

Succesvolle matchmaking begint ermee dat je als marketeer weet wat je zoekt. Wat is je vraag precies? Welke ontwerpdiscipline past daarbij? Zoek je een specialist... Lees meer

‘Integration is by far the most important criteria when selecting martech’

10 september 2020

The CDP Institute released their latest State of Customer Data report last week, and it revealed an important milestone in the martech industry: For the first time ever, the... Lees meer

50 Effie-cases ingezonden; fors meer dan vorig jaar

10 september 2020

De Effie Awards heeft dit jaar 50 inzendingen ontvangen. Dat zijn er 16 meer dan vorig jaar. 'Bijzonder', zegt de organisatie, 'want de meeste bedrijven hebben andere dingen... Lees meer

Merkpositionering

Merkperceptie meten: vraag het eens aan de consument

10 september 2020

Het merk is bezig met een comeback. Jarenlang was er een groeiende trend om steeds meer te kijken naar performance. Als gevolg van nieuwe mogelijkheden... Lees meer

Ritson: ‘Read the nation’s mood before you commit to your Christmas campaign’

10 september 2020

Christmas comes but once a year. That’s certainly true. But it comes a lot earlier for marketers. Rewind back through buying media, producing ads, creating... Lees meer

B2B Marketing Trendrapport 2020: verbinding zoeken met de online klant

7 september 2020

Spotler en Beeckestijn Business School hebben het B2B Marketing Trendrapport 2020 uitgebracht. Het rapport geeft inzicht in de uitdagingen, speerpunten en belangrijkste activiteiten van B2B-marketeers... Lees meer

Mastercourse Ontwikkel je branded customer journey

‘Experience transformation? Appeltje eitje!’

7 september 2020

Als je alle blogs over customer- en employee experience  (CX) leest, dan kun je wel eens in een flinke depressie schieten: 85 procent zegt dat... Lees meer

Waarom de C-suite zich juĂ­st nu met social media moet bemoeien

7 september 2020

Het zijn drukke tijden voor de C-suite. Een pandemie die de wereld lamlegt. Een regelrechte ramp voor onze bloeiende economie. Werknemers die bij bosjes uitvallen... Lees meer

‘Bothism is the cure for marketers’ fascination with pointless conflict’

7 september 2020

Last month, the copywriter Dong Draper (not, I assume, his real name) posted on Twitter. “Why,” he asked his followers, “do strategists think that being... Lees meer

(onderzoek) De staat van customer service in 2020

31 augustus 2020

Nederlanders communiceren meer dan ooit met bedrijven waar ze klant zijn. In mei dit jaar zagen servicecenters een stijging van 53 procent van de online gesprekken boven... Lees meer

‘Your employer brand means just as much to consumers’

28 augustus 2020

Pity your peers in HR. They spend years enhancing the organisation’s employer brand, with the aim of attracting, motivating and keeping the best people, only... Lees meer

‘Dit is het effect van marketplaces op strategie, kanaalmix en teams’

27 augustus 2020

Wat is de impact van marketplaces op de e-commerce sector? Welke elementen in huidige businessmodellen moeten onder de loep worden genomen in de marketplace-revolutie? De IAB Nederland Taskforce... Lees meer

Marketers underestimate the role of creativity in effectiveness

27 augustus 2020

New research from Kantar finds that marketers are overestimating the impact of factors such as brand versus performance and multimedia, and underestimating creativity and brand... Lees meer

Coronacrisis voedt optimisme over marketing

21 augustus 2020

Marketeers beschouwen marketing als essentiële functie om het verschil te maken bij het beuken op de korte- en langetermijneffecten van covid. De pandemie bedreigt veel... Lees meer

Marketing tot de essentie teruggebracht

21 augustus 2020

Natuurkunde en scheikunde hebben hun wetten, wiskunde zijn bekende vergelijkingen en nu mag marketing aan dit illustere rijtje worden toegevoegd met de ‘vier marketingfundamenten’. Alle... Lees meer

Waarom we purpose-marketing niet verkocht krijgen

21 augustus 2020

Marketeers moeten niet alleen in staat zijn om prachtige merken te bedenken met een mooie purpose, ze moeten ze ook tegen een eerlijke prijs kunnen... Lees meer

Hoe creëren social media bewustwording voor goede doelen?

21 augustus 2020

De ‘ALS Ice Bucket Challenge’, de 11stedenzwemtocht van Maarten van der Weijden en de jaarlijkse lampionnenactie van KWF Kankerbestrijding zijn acties en campagnes die bedoeld... Lees meer

‘Hoeveel geld kost het bouwen van je merk eigenlijk?’

18 augustus 2020

Hoe geef je hier een goed antwoord op? Zo is er het probleem dat merken abstract zijn. Je kunt ze niet aanraken, zoals een koelkast of... Lees meer

‘To grow, brands need to build more than just salience’

18 augustus 2020

Irrespective of whether brand associations precede or follow usage, new analysis confirms that many brands need to do more than build salience if they are... Lees meer

More productive but less training: How marketers have been working in lockdown

13 augustus 2020

Lockdown has undoubtedly changed the way we work from in person pitches to Zoom calls but this hasn’t impacted productivity, with the majority of marketers... Lees meer

Content can drive behaviour change

12 augustus 2020

  Brands play a significant role in shaping the choices people make. These choices are not just about the product or service, but are also... Lees meer

Marketeers zijn te veel in de greep van het do good-virus

11 augustus 2020

Het zijn verwarrende tijden, voor mij dan. Als marketingman en ondernemer is het moeilijk om vat te krijgen op de maatschappelijke krachten. Er is een... Lees meer

(Recensie Register Marketeers) ‘Hoe kun je klantperceptie voor je laten werken?’

11 augustus 2020

De titel ‘Reframe’ wordt verklaard door de ondertitel: ‘Breng je klant in beeld met perceptiemanagement’. Reframe betekent voor mij: opnieuw kaderen. Dat is volgens mij... Lees meer

‘CommerciĂ«le disciplines moeten veel nieuwsgieriger worden’

11 augustus 2020

Een complete digitale ervaring voor en door B2B-marketeers! Dat is wat de NIMA B2B Community 8 oktober organiseert: het eerste online B2B Marketing Event. Nieuw,... Lees meer

Marketeers: vergeet dat PR-bureau en zorg zelf voor je mediarelaties

11 augustus 2020

Het zou maar zo kunnen dat PR over een jaar of tien volledig is opgegaan in marketing. Wat overblijft zijn de ambachten, zoals tekstschrijven, beeldexpertise... Lees meer

(Podcast) Op de rand van de afgrond met Dick van der Lecq (RM)

11 augustus 2020

Hoe doorstaat reclameman Dick van der Lecq deze coronatijd? En hoe denkt hij over zijn vak? Hij vertelt het in de nieuwste aflevering van de podcast-serie... Lees meer

DĂ­t zou pas een goed verhaal van Amazon, Google, Facebook en Apple zijn

4 augustus 2020

With great power comes great responsibility. Het kan natuurlijk niet uitblijven dat bedrijven zoals de vier techreuzen Amazon, Google, Facebook en Apple ter verantwoording worden... Lees meer

Why does the massive landscape of marketing services firms not bother people the way martech does?

1 augustus 2020

The large size of the marketing technology landscape stirs many emotions in the marketing community. Excitement. Frustration. Awe. Anger. Yes, anger. Just last week, I was hotly... Lees meer

(NMW) Ruurd Neurink: ‘Het is onze uitdaging om ‘gewoon Porsche’ te blijven’

31 juli 2020

Ruurd Neurink (36) is manager marketing & communicatie bij Porsche. Op NIMA Marketing Week neemt hij de bezoeker mee in een wereld 'die voor velen... Lees meer

Moeten Binet en Field worden aangescherpt?

31 juli 2020

Dit is een uitdagende tijd voor merkbouwers. Gelden de gevestigde principes voor merkbouwen nog? Hoe groot is het potentieel van big data echt? En werkt... Lees meer

(NMW) CornĂ© Hoogendoorn (Corendon): ‘Ondanks corona toch kansen pakken’

31 juli 2020

Corné Hoogendoorn is directeur marketing bij touroperator Corendon. Corona heeft de reisbranche als een van de eerste en meteen ook zeer hard geraakt, stelt hij.... Lees meer

(NMW) Jortijn Bijl: ‘Arbeidsmarktcommunicatie is belangrijker dan ooit’

31 juli 2020

Jortijn Bijl (31) is senior marketing manager bij Afas Software. Op NIMA Marketing Week vertelt hij hoe Afas van zijn medewerkers ‘fans’ weet te maken.... Lees meer

Social media: the e-commerce kingpin

30 juli 2020

Originally created as an entertainment and communication channel, social media has evolved into a news source, a mass communication channel, and the online equivalent of... Lees meer

Marvin Jacobs

(NMW) Jacobs (Airborne): ‘Luistertijd groeit gestaag’

28 juli 2020

Marvin Jacobs is een van de topsprekers op de NIMA Marketing Week van 1 t/m 3 september. Hij staat geprogrammeerd op 2 september, vanaf 15.30... Lees meer

Privacy Shield ongeldig verklaard: zo word je weer compliant met de AVG

28 juli 2020

De uitspraak van het Europese Hof van Justitie gaat een enorme impact hebben op organisaties die data delen buiten de EU. Op 16 juli 2020... Lees meer

NMW Roel Stavorinus

(Column) NMW is stiekem gewoon het grootste designcongres van Nederland

28 juli 2020

Van Micael Dahlen, de Scandinavische rockprofessor, heb ik geleerd waarom sommige mensen gelukkiger zijn dan anderen. Hij heeft dat wetenschappelijk onderzocht en ik vind zijn... Lees meer

Wat een vaatwasser zegt over data-gedreven marketeers

27 juli 2020

In tegenstelling tot andere diciplines is data-gedreven marketing veel meer een mindset dan een toolset. Dit betekent ook dat de persoonlijkheid van iemand heel bepalend... Lees meer

In The First Golden Age of Martech, the US marketing ecosystem grew 50% faster than GDP

24 juli 2020

I’ve called the past decade of the 2010’s The First Golden Age of Martech. It was an explosion of both a new industry (martech) and a... Lees meer

Why diverse teams benefit agencies and brands

23 juli 2020

Marketing teams that are diverse and inclusive stand to gain a range of benefits, which extend from making smarter strategy to achieving greater impact among... Lees meer

(NMW) ‘Ik wil handvatten geven om binnen je organisatie aan de slag te gaan tegen racisme en te streven naar meer diversiteit’

21 juli 2020

Marrigt van der Valk van Durf online branding spreekt tijdens NIMA Marketing Week 2020 over wat marketeers kunnen doen om binnen hun eigen organisatie racisme... Lees meer

Vincent Karremans

(NMW) Vincent Karremans: ‘Online events werken waanzinnig goed’

21 juli 2020

Vincent Karremans (33) is medeoprichter van banenplatform Magnet.me. Op NIMA Marketing Week komt hij spreken over de vraag waar volgens hem iedere marketeer tegenaan loopt:... Lees meer

(Blog) ‘Waarom mislukt business development zo vaak?’

20 juli 2020

Van alle new business-projecten mislukt maar liefst 98 procent. Dit komt vooral doordat marketeers, entrepreneurs en andere business developers een te rooskleurig beeld (wauw) hebben van de realiteit... Lees meer

What the coastline paradox reveals about infinite software specialization (in martech and other fields)

17 juli 2020

After three and a half months of working out of my basement, I was in desperate need of a change of scenery. Preferably somewhere with... Lees meer

Consumentenmonitor: Jongeren vliegen uit, kansen voor reisbranche en vrijetijdssector

16 juli 2020

Wekelijks doet MarketingTribune exclusief verslag van de Monitor Consumentengedrag van bureau Validators en de VU Amsterdam. Samenvattend: Jongeren zoeken de ruimte, gaan juist wel op... Lees meer

Social: linking brand and performance marketing

16 juli 2020

Social’s role in marketing continues to evolve as it increasingly plays a role in linking brand and performance marketing and in converting engagement into effectiveness... Lees meer

(Blogpost Bart Bruggenwirth) ‘De maatschappelijke rol van je merk in vier strategische keuzes’

13 juli 2020

Mensen zijn zich door de coronacrisis bewuster geworden van de manier waarop we ons tot elkaar en tot de natuur verhouden. Ze verwachten van bedrijven dat... Lees meer

Selma Brom winnaar SWOCC Scriptieprijs 2020

10 juli 2020

Selma Brom (23) is verkozen tot winnaar van de tiende editie van de SWOCC Scriptieprijs, de wedstrijd voor de beste universitaire masterscriptie over merken en... Lees meer

Finance leiderschap workshop

How B2B marketers can align with the CFO to become more effective

10 juli 2020

A new report from the Institute for Practitioners in Advertising establishes a framework for B2B marketers to build trust with the finance division of their... Lees meer

(Blog) ‘Financial engineering in de wereld van merken’

9 juli 2020

De zakelijke kant van branding: dat is waar mijn hart sneller van gaat kloppen. In de afgelopen jaren heb ik veel grote merken mogen helpen... Lees meer

Corendon en Porsche schuiven aan als headliners NIMA Marketing Week

7 juli 2020

De zes marketeers en marketingbedrijven die het spits afbijten op de verschillende dagdelen van de NIMA Marketing Week zijn bekend. Naast Caroline Turennout (Zeeman), Willem... Lees meer

‘Marketeers niet klaar voor volgende digitale stap’

7 juli 2020

Slechts een op de vijf marketingteams hebben alle cruciale digitale expertises in huis. De rest huurt dat in, al wil een aanzienlijk deel die vaardigheden... Lees meer

(Blogpost Rob Revet SMP) ‘Wat is er aan de hand met Facebook?’

7 juli 2020

Deze week publiceerde Kantar de BrandZ Most Valuable Global Brands 2020. Met deze nieuwe ranglijst kunnen we ook de Marketingfacts Meest Waardevolle Wereldmerken bijwerken. Amazon staat daarin... Lees meer

CMOs basking in potentially misplaced optimism, Gartner study finds

6 juli 2020

Chief marketing officers are adopting a sunny disposition that places them at odds with their colleagues in the C-suite, according to Gartner’s CMO Spend Survey 2020. Gartner... Lees meer

(Blog) ‘Nee, de nieuwsbrief is niet dood. In tegendeel!’

1 juli 2020

E-mailnieuwsbrieven zijn met een opmars bezig. Lees hier welke trends er allemaal zijn en hoe nieuwsbrieven verder kunnen gaan dan de transactionele relatie die je... Lees meer

(Blog) ‘De ideale verhouding tussen merkactivatie en merkbouw – ook in crisistijd’

1 juli 2020

De coronacrisis bewijst nogmaals dat veel bedrijven nog steeds gaan voor de kortetermijnwinst. Maar eerder bleek al dat juist bedrijven die verder vooruit durven te kijken... Lees meer

NIMA Marketing Day wordt voor Ă©Ă©n keer NIMA Marketing Week

1 juli 2020

Goed nieuws! Organisatiepartners NIMA, BBP Media/MarketingTribune en locatiepartner DeFabrique hebben een tijdje moeten puzzelen om het haalbaar te maken en toch zoveel mogelijk mensen te... Lees meer

Social selling: meer dan ‘gewoon zichtbaar zijn’

30 juni 2020

Het belangrijkste in social selling is niet je zichtbaarheid. Het gaat om een doel stellen en daar een strategie aan hangen. Vaak zijn ondernemers zichtbaar,... Lees meer

(Opinie Jeroen Mirck SCP) ‘Eindelijk durven merken hun handen te branden aan racisme’

30 juni 2020

Weinig onderwerpen zijn zo beladen als racisme, dus was dat lange tijd een ‘no-go area’ voor merken en adverteerders. De huidige mondiale steun voor de... Lees meer

Marketingcommunicatietalent spotten in 2020: zoek de generalist

26 juni 2020

En ineens zijn er voldoende talenten op de markt. Zeker in de media- en marketingcommunicatiesector. Welke talenten zijn gewild in 2020? Waar letten recruiters op?... Lees meer

(Blogpost Rob Revet SMP) Nieuw onderzoek toont: hoe creatiever, hoe effectiever

26 juni 2020

Deze week publiceerden Cannes Lions en Warc de whitepaper The Effectiveness Code. In het whitepaper beschrijven James Hurman en Peter Field hoe reclamecreativiteit bijdraagt aan marketing- en... Lees meer

Marketing’s importance increasing during the pandemic as share of company spending hits record high

26 juni 2020

Marketing budgets as a percentage of company revenues and spend have risen to a record high during the coronavirus pandemic as brands turn to marketing... Lees meer

[stelling] ‘Merk overleeft dankzij adverteren’

19 juni 2020

In een editie over anticyclisch adverteren en de vraag hoe merken aandacht trekken en vasthouden kan deze stelling natuurlijk niet ontbreken. Er wordt op dit... Lees meer

RIP marketingprofessor Don Schultz

19 juni 2020

Professor Don Schultz (86) die ruim 40 jaar les gaf aan de Medill School van de Northwestern University (V.S.) is overleden. Hij werd beroemd met... Lees meer

Synergie tussen SEO en SEA: kansloze missie of toch haalbaar?

19 juni 2020

Online marketeers hebben er bijna een dagtaak aan om hun marketingbudget zo effectief mogelijk in te zetten. Ze vragen zich af: hoe worden zoveel mogelijk... Lees meer

Google haalt merkvoorkeur helemaal overhoop

19 juni 2020

De onderzoekers verzonnen voor 31 verschillende categorieën nieuwe merken. Daarmee daagden ze in een gesimuleerde aankoopsituatie de favoriete merken van consumenten uit. Na enkele eenvoudige trucjes lukte... Lees meer

Gen Z acquires a TV habit

19 juni 2020

Gen Z is typically less engaged with traditional media, but COVID-19 is drawing a younger audience to TV and is likely to change their media... Lees meer

Ad market ‘surprisingly’ resilient despite 13% slump this year

19 juni 2020

The UK advertising market is forecast to decline by 13% year on year in 2020, according to media agency GroupM, but it is expecting the... Lees meer

(Boekrecensie Register Marketeers) Futureproof: Metaforen voor toekomstbestendigheid

16 juni 2020

Dat Dr. Mike Hoogveld, spreker, adviseur en auteur, de gave bezit om complexe materie op een plezierige wijze op te schrijven was bekend uit zijn vorige... Lees meer

Hoe digital marketing is veranderd in tien jaar tijd

12 juni 2020

Digitalisering is belangrijker dan ooit, zeker in het nieuwe normaal. Tegelijk blijft het digitale domein een doolhof van ondoorzichtige dienstverlening. Digital marketing is in tien... Lees meer

Four Skills Every Marketing Leader Needs

9 juni 2020

If anyone has the innate ability to drive change within the enterprise as a whole, it's the marketing folks. After all, marketers are deeply interested... Lees meer

Marketing en Sales, lekker stel

5 juni 2020

Iedereen die weleens in een organisatie heeft gewerkt waar een Ă©chte salesafdeling, of een salesteam, aan het eind van de funnel lonkt, weet dat er... Lees meer

Marketing careers won’t pick up where they left off

4 juni 2020

Marketers, we’re not going back to normal. Covid-19 has spawned a huge political, economic and ethical crisis which affects us all. The next couple of... Lees meer

Dit is waarom je CMS je bedrijfsgroei tegenhoudt

4 juni 2020

Websites zijn een continue bron van frustratie voor veel marketeers. Ruim de helft van Nederlandse marketeers is niet overtuigd van de effectiviteit van hun eigen... Lees meer

Consumenten verleiden of misleiden? Waar de grens ligt bij online beĂŻnvloeding

4 juni 2020

“Er kijken nu 20 anderen naar dit product!”, “Nog maar 10 uur geldig. Koop nu!”, of “Al 7.340 keer gekocht!”. Een greep uit verleidingstechnieken gebaseerd... Lees meer

Waarom Corendon er niets van bakt en Koopmans wel

4 juni 2020

Dat merken ook in coronatijd reclame blijven maken, vinden veel consumenten prima. De Monitor Consumentengedrag van Validators en de Vrije Universiteit vraagt dit namelijk wekelijks uit bij... Lees meer

62% of advertisers are cutting brand-building investment

4 juni 2020

Three-fifths (62%) of brands say they will decrease their investment in brand advertising in the coming months, according to the latest survey of brands across the world... Lees meer

(NIMA Workshop) ‘Creatieve concepten: hoe weet je of het gaat werken of niet?’

2 juni 2020

Marketing is een creatief beroep, daar is weinig tegenin te brengen, maar het wordt er juist dezer dagen toch ook vrij expliciet ingewreven. De essentie van... Lees meer

Zo kunnen sociale en lokale platforms onze economie weerbaar maken

28 mei 2020

Zou onze economie weerbaarder kunnen worden als platformbedrijven meer waarde generen voor alle betrokkenen en die waarde laten terugvloeien naar de lokale economie, in plaats... Lees meer

CMO, stop met goeroe spelen en ga problemen oplossen!

28 mei 2020

Gaat de Chief Marketing Officer ten onder in de leeuwenkuil van de boardroom, waar andere disciplines juist steeds meer macht krijgen? Dat beeld is hardnekkig,... Lees meer

The ‘new normal’ is just another bullshit line marketers have swallowed

28 mei 2020

Do you remember 2013? It was an odd, strangely compelling period in marketing history. The emerging attraction of social media was readily apparent but the... Lees meer

We moeten het eens over je merkpersoonlijkheid hebben

25 mei 2020

Waarom doe je als merk of bedrijf wat je doet? DĂĄt wil je vertalen naar overeenkomstige menselijke drijfveren. Het helder definiĂ«ren en vertalen van je ‘why’... Lees meer

‘Twee merken maken Ă©cht kans om beste inhaker van 2020 te worden’

21 mei 2020

Dat de paaseitjes veel te vroeg in de winkel liggen en dat mensen daarover vallen, 1 april, Pride Amsterdam en de Champions League-wedstrijd Tottenham Hotspur-Ajax.... Lees meer

NIMA Update - De ideale teamplayer

NIMA Update | editie 9 – voorjaar 2020

20 mei 2020

De 9e NIMA Update is verschenen met nieuws, diepgang en achtergronden over de beroepsvereniging. Update biedt een overzicht van activiteiten die worden georganiseerd voor en... Lees meer

From marketing guru to team leader – the changing role of the CMO

20 mei 2020

The role of the Chief Marketing Officer is alive and well and will stay that way in the future – but it’s in for some... Lees meer

Waarom je branding ĂĄltijd een plek in je business-strategie moet geven

18 mei 2020

Als we met een bedrijfskundige bril naar merken kijken en ze op basis van hun business-strategie indelen, zien we vier soorten merken: Profit Only Brands, Impact Only... Lees meer

Reflections on agile marketing by leading practitioners and analysts

15 mei 2020

As we learned in the 3rd Annual State of Agile Marketing Report, there are lots of different manifestations of marketing agility. Most marketers use a hybrid... Lees meer

Businesscase voor rebranding: wat kost het, wat levert het op?

15 mei 2020

Van tijd tot tijd is je merk toe aan een update: of het nu gaat om een compleet nieuwe positionering of een doorontwikkeling van de... Lees meer

‘Localism’ is forecast to be a major post-pandemic trend

15 mei 2020

Increased local consumption of goods and services, an expansion of e-commerce to include a new wave of digital shoppers, as well as a new era... Lees meer

Addressability in een wereld zonder cookies, hoe?

13 mei 2020

Wat kunnen buyers en publishers straks, in een wereld zonder cookies, nog doen op het gebied van addressability? Hierover spreken in de tweede aflevering van... Lees meer

Marketers need to take a more nuanced and thoughtful approach to the COVID-19 crisis

13 mei 2020

As part of the WARC Guide to marketing in the COVID-19 recession, Les Binet, Group Head of Effectiveness at adam&eveDDB, explains why this recession is different and... Lees meer

Worried graduates should still choose a marketing career

12 mei 2020

Finishing a university degree is a tense and stressful period in any young person’s life. A melting pot of final exams. The pressure of choosing... Lees meer

Assortimentstrategie: zoektocht naar meer omzet en betere marges

12 mei 2020

Assortimentstrategie is een cruciale bedrijfsbeslissing. In supermarkten wordt gestreden om schapruimte. Maar ook banken, verzekeraars en automerken vragen zich af: hoeveel keuze moet ik mijn... Lees meer

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X