Nieuws over marketing

Cherrypicking.... Iedere dag alleen de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden van gerespecteerde media over marketing, communicatie en sales. Volg voor de laatste headlines uit Nederland, België, Groot-Brittannië, VS, Duitsland en Frankrijk via @nimaheadlines. Via de twitteraccount @nimatweets word je op de hoogte gehouden van het laatste nieuws over NIMA en zijn Members.

Verslag Festival of Marketing: ‘Demografisch racisme en purpose porn’

17 oktober 2019

Zonder de hele discussie over purpose-marketing weer op te willen rakelen, sprak Mark Ritson als één van de weinigen hardop zijn irritatie uit over multinationals... Lees meer

Marketing budgets cut for first time in seven years as brand building takes a hit

17 oktober 2019

UK companies cut their marketing budgets during the third quarter, the first time there has been a decrease in seven years, amid heightened political and... Lees meer

Team InHolland wint eerste NIMA Discovery-Innovation-Growth Game

15 oktober 2019

Stijn Morren en Tasha Wijnstein hebben woensdag 9 oktober in Amsterdam de eerste NIMA DIG Game gewonnen. Tijdens de game namen laatstejaars hbo-studenten van InHolland... Lees meer

De week van Koot: ‘Surface Earbuds en Generation Alpha’

15 oktober 2019

Gert Koot schrijft het wekelijks van zich af: álles wat hem en het vak bezighoudt in de wilde wereld van branding, media en entertainment. Gert werkte ruim twintig... Lees meer

Ehrenberg-Bass: Marketing needs to embrace its scientific status or risk a slow death

15 oktober 2019

Marketing is a young science that needs to be nurtured and nourished if the industry wants to enter an “age of enlightenment”, according to professor... Lees meer

(Column Rik ten Wolde SMP) Leren om geduldig te zijn

15 oktober 2019

Als marketeer heb je je ogen van nature naar buiten gericht. Wat gebeurt er om mij heen? Wat kan ik van andere bedrijven leren en... Lees meer

Marketers optimistic about global recession and Brexit

14 oktober 2019

Marketers are optimistic about the effect of a global recession and Brexit, according to the latest research from Gartner in their survey of 342 North... Lees meer

Strategie is bepalend voor succes, blijkt uit analyse Effie-database

14 oktober 2019

Sinds we in Nederland in 1984 gestart zijn met de Effie - uitgereikt door bvA en VEA, zijn er 1833 campagnes ingezonden (tot en met... Lees meer

The three brand challenges faced by marketing leaders

9 oktober 2019

Most senior marketers believe brand is crucial in driving buyer behaviour for prospects and a critical driver, too, for existing customers, a new survey shows.... Lees meer

CMO’s over personalisatie: we hebben meer gedragsexperts nodig

9 oktober 2019

Er zijn van die controversiële onderwerpen waar iedereen wel een mening over heeft. Onderwerpen waarvan we zeker weten dat de discussie misschien wel nooit beslecht... Lees meer

Marketingstrategie voor kleinere ondernemingen

7 oktober 2019

"Marketingstrategie is voor kleine organisaties een luxe en daar zouden ze zich dan ook niet mee bezig moeten houden. Ze zouden zich beter kunnen concentreren... Lees meer

Global push for cross-media measurement

7 oktober 2019

Some of the world’s biggest brands, including Mastercard, Proctor & Gamble and Unilever, have joined forces to launch a global initiative to build consensus on... Lees meer

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X