Nieuws over marketing

Cherrypicking.... Iedere dag alleen de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden van gerespecteerde media over marketing, communicatie en sales. Volg voor de laatste headlines uit Nederland, België, Groot-Brittannië, VS, Duitsland en Frankrijk via @nimaheadlines. Via de twitteraccount @nimatweets word je op de hoogte gehouden van het laatste nieuws over NIMA en zijn Members.

Growth hacking voor marketing managers

10 Essential Skills Every CXM Team Needs

19 april 2019

Customer experience management (CXM)—the orchestration and personalization of the entire end-to-end customer experience—requires a deep bench of cross-functional experts to function. While the specific skills... Lees meer

P&G puts Facebook and Google on notice: ‘Too much time is spent fixing problems rather than delighting customers’

17 april 2019

Procter & Gamble (P&G) is warning digital media companies that they need a rethink of their ecosystem to build in quality, civility, transparency, privacy and... Lees meer

Marketing budgets make surprise return to growth

17 april 2019

UK companies revised their marketing budgets up markedly in the first quarter of 2019, a stark contrast to the final quarter of 2018 when spend... Lees meer

Niet iedere klantreis is een customer journey

16 april 2019

De term 'customer journey' is inmiddels wijdverbreid. Marketeers hebben de 'klantreis' omarmd als nieuwe maat der dingen – al moet ik als gedragspsycholoog vaststellen dat er met... Lees meer

(Spreker NIMA Neuromarketing – Wilte Zijlstra) ‘Niet A/B-testen is pas echt onethisch’

12 april 2019

Marketeers krijgen steeds meer hulpmiddelen om hun goederen en diensten aan te bieden. Denk aan gebruik van Big Data en online experimenten, maar ook aan... Lees meer

Just 11% of UK consumers ‘enjoy’ advertising

12 april 2019

Brands risk alienating consumers and damaging the effectiveness of their campaigns if they over-target their ads, according to a new survey that warns of growing... Lees meer

Helen Edwards: It’s midlife consumers who most need brands’ love

12 april 2019

Studies of human happiness might be flawed by their reliance on reported levels of feel-good vibes, rather than any objectively derived metric, but when a... Lees meer

Interview Laurens Hoekstra – VIM Group: ‘Bureautool voor merkenmensen’

11 april 2019

  Weinig marketingverschijnselen zijn zo magisch als ‘Het Merk’; het bindt klanten aan producten die het merk dragen. Gemiddeld vertegenwoordigt het merk maar liefst 18%... Lees meer

(NIMA Impact Marketing Challenge) Het start bij jou: het ontwikkelen van duurzame proposities

8 april 2019

Waarom zou je als bedrijf een duurzame propositie ontwikkelen? Hoe kan je als Young Professional waarde toevoegen aan het bedrijf en de maatschappij? En hoe... Lees meer

‘We lopen in ons nakie – Digitale transformatie heeft in marketingland niets om het lijf’

8 april 2019

Wij marketeers zijn verslaafd. Aan hypewoorden om precies te zijn. Regelmatig namen we door de jaren heen een shotje user generated content, thought leadership, contentmarketing en recent nog waren... Lees meer

(NIMA Young Profs – Interview) ‘Marketing van Diergaarde Blijdorp komt heel dichtbij’

4 april 2019

Voordat Astrid Kortekaas dagelijks haar eerste slok koffie neemt, heeft ze de giraffengroep al gedag gezegd. Het is slechts één van de positieve bijkomstigheden als... Lees meer

Marketers must get closer to supply chain or risk long-term brand damage

2 april 2019

As consumers become increasingly conscious of the cost of fast fashion, their plastic consumption and the looming threat of climate change, they are looking for... Lees meer

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X