Nieuws over marketing

Cherrypicking.... Iedere dag alleen de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden van gerespecteerde media over marketing, communicatie en sales. Volg voor de laatste headlines uit Nederland, België, Groot-Brittannië, VS, Duitsland en Frankrijk via @nimaheadlines. Via de twitteraccount @nimatweets word je op de hoogte gehouden van het laatste nieuws over NIMA en zijn Members.

‘Het verversen van kennis is nu sowieso een hot topic in zorgland’

9 december 2019

Jaarlijks neemt NIMA ruim 3000 examens NIMA Basis, A, B of C af. Ongeveer driekwart van de kandidaten slaagt. Om die geslaagden én hun familie... Lees meer

NIMA Education Partner introduceert Sales A in blended learning-variant

9 december 2019

Wil je graag een NIMA Opleiding volgen, maar ontbreekt simpelweg de tijd? Dan is dit wellicht een uitkomst voor je. Bij Education Partner Move the... Lees meer

Brands must address ‘digital dilemma’ while taking a stand on social issues in 2020

5 december 2019

More brands will be taking a stand on social issues in 2020 in response to consumer expectations, according to a new trend report by Kantar.... Lees meer

Consumers are punishing brands for their environmental track record

3 december 2019

People are increasingly concerned about the environment, with a majority of UK consumers claiming to reject brands whose environmental reputation falls short of their expectations.... Lees meer

(Boekrecensie Registermarketeers) ‘De Marketingbijbel voor een digitale wereld’

3 december 2019

Om je boek 'De Marketingbijbel' te noemen, moet je lef hebben. Er bestaat een groot aantal definities van het woord bijbel. Veelal gekoppeld aan het geloof,... Lees meer

Bereiksonderzoek moet anders, maar hoe dan?

3 december 2019

Hoe moet het verder met bereiksonderzoek? Dat was de hamvraag van de allereerste Keizersgracht Conferentie, georganiseerd door media-adviseur John Faasse in samenwerking met Marketingfacts. Dat resulteerde... Lees meer

Inhaakkalender 2020: goed inhaken doe je zo

27 november 2019

Inhaken loont: inhakers worden gemiddeld drie keer zo vaak gedeeld op social media dan niet-inhakers en het bereik van een inhaker gaat verder dan alleen de... Lees meer

Werkt traditionele organisatie van je merk nog wel in het digitale tijdperk?

27 november 2019

De traditionele rol van ‘brand governance’ is ervoor zorgen dat merken consistent worden gepresenteerd, richtlijnen worden gevolgd en regels worden nageleefd. Maar werkt dit nog... Lees meer

Gino van Ossel wint PIM Marketing Literatuur Prijs 2019 met ‘Retail – De digitale hysterie voorbij’

27 november 2019

‘Retail - De digitale hysterie voorbij’ is op 26 november door de jury van de PIM Marketing Literatuur Prijs verkozen tot het beste marketingboek van... Lees meer

Laat die klant eens met rust en stel de mens centraal

27 november 2019

"Succesvolle bedrijven zetten in 2020 de klant niet alleen centraal in hun diensten, maar in hun volledige denkwijze en visie." Het stond er en het... Lees meer

NPS is where customer insight starts, it’s not your ultimate goal

26 november 2019

Lots of businesses use net promoter score (NPS), as well as a host of other customer satisfaction (CSAT) scores. But are these scores any more... Lees meer

Vijf redenen waarom je alle marketingtrends voor 2020 het best kunt negeren

25 november 2019

Virtuele influencers. Voice search. Hypertargeting. Chatbots. TikTok. Je zou wel gek zijn als je deze marketingtrends voor 2020 over het hoofd zou zien. Althans, als... Lees meer

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X