Nieuws over marketing Archives - NIMA

Nieuws over marketing

Cherrypicking.... Iedere dag alleen de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden van gerespecteerde media over marketing, communicatie en sales. Volg voor de laatste headlines uit Nederland, België, Groot-Brittannië, VS, Duitsland en Frankrijk via @nimaheadlines. Via de twitteraccount @nimatweets word je op de hoogte gehouden van het laatste nieuws over NIMA en zijn Members.

(Blog) ‘Nee, de nieuwsbrief is niet dood. In tegendeel!’

1 juli 2020

E-mailnieuwsbrieven zijn met een opmars bezig. Lees hier welke trends er allemaal zijn en hoe nieuwsbrieven verder kunnen gaan dan de transactionele relatie die je... Lees meer

(Blog) ‘De ideale verhouding tussen merkactivatie en merkbouw – ook in crisistijd’

1 juli 2020

De coronacrisis bewijst nogmaals dat veel bedrijven nog steeds gaan voor de kortetermijnwinst. Maar eerder bleek al dat juist bedrijven die verder vooruit durven te kijken... Lees meer

NIMA Marketing Day wordt voor één keer NIMA Marketing Week

1 juli 2020

Goed nieuws! Organisatiepartners NIMA, BBP Media/MarketingTribune en locatiepartner DeFabrique hebben een tijdje moeten puzzelen om het haalbaar te maken en toch zoveel mogelijk mensen te... Lees meer

Social selling: meer dan ‘gewoon zichtbaar zijn’

30 juni 2020

Het belangrijkste in social selling is niet je zichtbaarheid. Het gaat om een doel stellen en daar een strategie aan hangen. Vaak zijn ondernemers zichtbaar,... Lees meer

(Opinie Jeroen Mirck SCP) ‘Eindelijk durven merken hun handen te branden aan racisme’

30 juni 2020

Weinig onderwerpen zijn zo beladen als racisme, dus was dat lange tijd een ‘no-go area’ voor merken en adverteerders. De huidige mondiale steun voor de... Lees meer

Marketingcommunicatietalent spotten in 2020: zoek de generalist

26 juni 2020

En ineens zijn er voldoende talenten op de markt. Zeker in de media- en marketingcommunicatiesector. Welke talenten zijn gewild in 2020? Waar letten recruiters op?... Lees meer

(Blogpost Rob Revet SMP) Nieuw onderzoek toont: hoe creatiever, hoe effectiever

26 juni 2020

Deze week publiceerden Cannes Lions en Warc de whitepaper The Effectiveness Code. In het whitepaper beschrijven James Hurman en Peter Field hoe reclamecreativiteit bijdraagt aan marketing- en... Lees meer

Marketing’s importance increasing during the pandemic as share of company spending hits record high

26 juni 2020

Marketing budgets as a percentage of company revenues and spend have risen to a record high during the coronavirus pandemic as brands turn to marketing... Lees meer

[stelling] ‘Merk overleeft dankzij adverteren’

19 juni 2020

In een editie over anticyclisch adverteren en de vraag hoe merken aandacht trekken en vasthouden kan deze stelling natuurlijk niet ontbreken. Er wordt op dit... Lees meer

RIP marketingprofessor Don Schultz

19 juni 2020

Professor Don Schultz (86) die ruim 40 jaar les gaf aan de Medill School van de Northwestern University (V.S.) is overleden. Hij werd beroemd met... Lees meer

Synergie tussen SEO en SEA: kansloze missie of toch haalbaar?

19 juni 2020

Online marketeers hebben er bijna een dagtaak aan om hun marketingbudget zo effectief mogelijk in te zetten. Ze vragen zich af: hoe worden zoveel mogelijk... Lees meer

Google haalt merkvoorkeur helemaal overhoop

19 juni 2020

De onderzoekers verzonnen voor 31 verschillende categorieën nieuwe merken. Daarmee daagden ze in een gesimuleerde aankoopsituatie de favoriete merken van consumenten uit. Na enkele eenvoudige trucjes lukte... Lees meer

Gen Z acquires a TV habit

19 juni 2020

Gen Z is typically less engaged with traditional media, but COVID-19 is drawing a younger audience to TV and is likely to change their media... Lees meer

Ad market ‘surprisingly’ resilient despite 13% slump this year

19 juni 2020

The UK advertising market is forecast to decline by 13% year on year in 2020, according to media agency GroupM, but it is expecting the... Lees meer

(Boekrecensie Register Marketeers) Futureproof: Metaforen voor toekomstbestendigheid

16 juni 2020

Dat Dr. Mike Hoogveld, spreker, adviseur en auteur, de gave bezit om complexe materie op een plezierige wijze op te schrijven was bekend uit zijn vorige... Lees meer

Hoe digital marketing is veranderd in tien jaar tijd

12 juni 2020

Digitalisering is belangrijker dan ooit, zeker in het nieuwe normaal. Tegelijk blijft het digitale domein een doolhof van ondoorzichtige dienstverlening. Digital marketing is in tien... Lees meer

Four Skills Every Marketing Leader Needs

9 juni 2020

If anyone has the innate ability to drive change within the enterprise as a whole, it's the marketing folks. After all, marketers are deeply interested... Lees meer

Marketing en Sales, lekker stel

5 juni 2020

Iedereen die weleens in een organisatie heeft gewerkt waar een échte salesafdeling, of een salesteam, aan het eind van de funnel lonkt, weet dat er... Lees meer

Marketing careers won’t pick up where they left off

4 juni 2020

Marketers, we’re not going back to normal. Covid-19 has spawned a huge political, economic and ethical crisis which affects us all. The next couple of... Lees meer

Dit is waarom je CMS je bedrijfsgroei tegenhoudt

4 juni 2020

Websites zijn een continue bron van frustratie voor veel marketeers. Ruim de helft van Nederlandse marketeers is niet overtuigd van de effectiviteit van hun eigen... Lees meer

Consumenten verleiden of misleiden? Waar de grens ligt bij online beïnvloeding

4 juni 2020

“Er kijken nu 20 anderen naar dit product!”, “Nog maar 10 uur geldig. Koop nu!”, of “Al 7.340 keer gekocht!”. Een greep uit verleidingstechnieken gebaseerd... Lees meer

Waarom Corendon er niets van bakt en Koopmans wel

4 juni 2020

Dat merken ook in coronatijd reclame blijven maken, vinden veel consumenten prima. De Monitor Consumentengedrag van Validators en de Vrije Universiteit vraagt dit namelijk wekelijks uit bij... Lees meer

62% of advertisers are cutting brand-building investment

4 juni 2020

Three-fifths (62%) of brands say they will decrease their investment in brand advertising in the coming months, according to the latest survey of brands across the world... Lees meer

(NIMA Workshop) ‘Creatieve concepten: hoe weet je of het gaat werken of niet?’

2 juni 2020

Marketing is een creatief beroep, daar is weinig tegenin te brengen, maar het wordt er juist dezer dagen toch ook vrij expliciet ingewreven. De essentie van... Lees meer

Zo kunnen sociale en lokale platforms onze economie weerbaar maken

28 mei 2020

Zou onze economie weerbaarder kunnen worden als platformbedrijven meer waarde generen voor alle betrokkenen en die waarde laten terugvloeien naar de lokale economie, in plaats... Lees meer

CMO, stop met goeroe spelen en ga problemen oplossen!

28 mei 2020

Gaat de Chief Marketing Officer ten onder in de leeuwenkuil van de boardroom, waar andere disciplines juist steeds meer macht krijgen? Dat beeld is hardnekkig,... Lees meer

The ‘new normal’ is just another bullshit line marketers have swallowed

28 mei 2020

Do you remember 2013? It was an odd, strangely compelling period in marketing history. The emerging attraction of social media was readily apparent but the... Lees meer

We moeten het eens over je merkpersoonlijkheid hebben

25 mei 2020

Waarom doe je als merk of bedrijf wat je doet? Dát wil je vertalen naar overeenkomstige menselijke drijfveren. Het helder definiëren en vertalen van je ‘why’... Lees meer

‘Twee merken maken écht kans om beste inhaker van 2020 te worden’

21 mei 2020

Dat de paaseitjes veel te vroeg in de winkel liggen en dat mensen daarover vallen, 1 april, Pride Amsterdam en de Champions League-wedstrijd Tottenham Hotspur-Ajax.... Lees meer

NIMA Update - De ideale teamplayer

NIMA Update | editie 9 – voorjaar 2020

20 mei 2020

De 9e NIMA Update is verschenen met nieuws, diepgang en achtergronden over de beroepsvereniging. Update biedt een overzicht van activiteiten die worden georganiseerd voor en... Lees meer

From marketing guru to team leader – the changing role of the CMO

20 mei 2020

The role of the Chief Marketing Officer is alive and well and will stay that way in the future – but it’s in for some... Lees meer

Waarom je branding áltijd een plek in je business-strategie moet geven

18 mei 2020

Als we met een bedrijfskundige bril naar merken kijken en ze op basis van hun business-strategie indelen, zien we vier soorten merken: Profit Only Brands, Impact Only... Lees meer

Reflections on agile marketing by leading practitioners and analysts

15 mei 2020

As we learned in the 3rd Annual State of Agile Marketing Report, there are lots of different manifestations of marketing agility. Most marketers use a hybrid... Lees meer

Businesscase voor rebranding: wat kost het, wat levert het op?

15 mei 2020

Van tijd tot tijd is je merk toe aan een update: of het nu gaat om een compleet nieuwe positionering of een doorontwikkeling van de... Lees meer

‘Localism’ is forecast to be a major post-pandemic trend

15 mei 2020

Increased local consumption of goods and services, an expansion of e-commerce to include a new wave of digital shoppers, as well as a new era... Lees meer

Addressability in een wereld zonder cookies, hoe?

13 mei 2020

Wat kunnen buyers en publishers straks, in een wereld zonder cookies, nog doen op het gebied van addressability? Hierover spreken in de tweede aflevering van... Lees meer

Marketers need to take a more nuanced and thoughtful approach to the COVID-19 crisis

13 mei 2020

As part of the WARC Guide to marketing in the COVID-19 recession, Les Binet, Group Head of Effectiveness at adam&eveDDB, explains why this recession is different and... Lees meer

Worried graduates should still choose a marketing career

12 mei 2020

Finishing a university degree is a tense and stressful period in any young person’s life. A melting pot of final exams. The pressure of choosing... Lees meer

Assortimentstrategie: zoektocht naar meer omzet en betere marges

12 mei 2020

Assortimentstrategie is een cruciale bedrijfsbeslissing. In supermarkten wordt gestreden om schapruimte. Maar ook banken, verzekeraars en automerken vragen zich af: hoeveel keuze moet ik mijn... Lees meer

Zo vind je een klantgerichte weg uit de coronacrisis

12 mei 2020

Customer experience-teams kunnen juist nu van onschatbare waarde zijn voor de organisatie. Maar te vaak zijn ze onvoldoende strategisch gepositioneerd om het verschil te maken,... Lees meer

‘Marketeers voor ondernemers’ slaat in als een bom

7 mei 2020

Stuurlui aan de wal hebben makkelijk praten. Wel of niet zakken met de prijs? Concurreren of je concurrenten juist nu opzoeken?  Productontwikkeling of toch beter... Lees meer

Lotte Willemsen: ‘Merken moeten leren de juiste vragen te stellen’

7 mei 2020

Ze promoveerde in 2012 cum laude als communicatiewetenschapper aan de Universiteit van Amsterdam, maar ontdekte dat de wetenschap soms wel érg ver afstaat van het... Lees meer

Half of online adspend never reaches publishers, new study finds

7 mei 2020

A major study has revealed the alarming extent of the labyrinth-like supply chain involved in online advertising, and reveals that around 50% of the money... Lees meer

Worden Marketing en Support ooit vrienden?

4 mei 2020

Omnichannel marketing vereist een holistische visie op marketing, sales, service en product. En dat eist van bedrijven dat ze stoppen met silo’s bouwen en – nu... Lees meer

Programmatic Awards volledig digitaal

30 april 2020

Branchevereniging IAB Nederland maakt vandaag bekend dat de uitreiking van de vierde editie van de Programmatic Awards wordt omgezet naar 'het nieuwe digitale normaal'. Ook... Lees meer

Marketeers gezocht om MKB-ondernemers te helpen (gratis)

28 april 2020

Bam, boter bij de vis. Een week geleden ging #hulpisonderweg live, een online marktplaatsplatform waar marketeers uit zowel Nederland als België belangeloos hun tijd aanbieden... Lees meer

Wat zijn de vijf fasen van covid-koopgedrag?

28 april 2020

Woningsdag. Koningsdagthuis. Nationale toost. Balkoningsdag. Koningsdagconcert. Gelukkig liggen de Europese wijnkelders tot de nok toe gevuld met onverkochte wijn. Mooie maandag, houd anderhalve meter afstand... Lees meer

Why the CMO’s future role is ‘growth partner’, not marketer

24 april 2020

Many marketers cite ‘speaking the language of the C-suite’ to be a major challenge for the discipline, especially in an era of shrinking budgets. McKinsey... Lees meer

Who is tomorrow’s marketer?

24 april 2020

The marketing skillset is changing rapidly; by prioritising upskilling, soft skills and implementing continuous learning, brands can develop more effective marketing teams, says a leading... Lees meer

Waarom online activatie effectief is in crisistijd

23 april 2020

De coronacrisis zorgt ervoor dat marketing bijna volledig is verschoven van offline naar online. Marketingbudgetten worden teruggeschroefd uit angst voor een recessie. Dit gaat onvermijdelijk... Lees meer

IAB unveils measurement framework for digital ad effectiveness

17 april 2020

Marketers and media buyers have often struggled to measure the effectiveness of their digital advertising because of myriad definitions and methodologies, but now IAB Europe... Lees meer

Wat kan een merk doen tegen negatieve media-aandacht?

16 april 2020

De coronacrisis is en wordt naast een maatschappelijke en economische crisis, ook een crisis op het niveau van individuele bedrijfsmerken – dat hebben organisaties als... Lees meer

Hoe leid je de marketingafdeling bij een corporate tijdens een wereldwijde pandemie?

16 april 2020

Deze week gaat Marketingfacts-vlogger Louise Doorn van HelloMasters ‘global’, samen met Georgia Collins, Global Marketing Communications Leader bij AkzoNobel - BU Automotive and Specialty Coatings.... Lees meer

Dit zijn de trends van 2020 in programmatic advertising

14 april 2020

Wat zijn de nieuwste ontwikkelingen in de programmatic-sector? Welke veranderingen zijn gaande? Welke kansen en uitdagingen ziet de markt? Programmatic-specialisten deelden hun inzichten in maart... Lees meer

Hoe je de CFO te vriend houdt tijdens (en na) de coronacrisis

14 april 2020

Cash is king. Dat staat ingelijst en wel op het nachtkastje van je Chief Finance. Het eerste wat ie ’s ochtends doet is het banksaldo van de... Lees meer

Why marketers need to look five years forward

14 april 2020

Brand building takes time – two to five years – and might initially be less profitable than an activation-only strategy, so it is crucial to... Lees meer

De kracht van omdenken

De kracht van omdenken

7 april 2020

We leven in een gekke tijd. Dat hoor je nu overal en het is natuurlijk ook zo. Niemand van ons heeft ooit meegemaakt dat zo’n... Lees meer

NIMA’s LinkedIn-docent Richard van der Blom zoekt respondenten

6 april 2020

Voor de een is het een stoffig platform waar je je cv bijhoudt, maar voor een veel grotere groep marketeers neemt het belang dat wordt... Lees meer

Onze maatschappij gaat veranderen en dat komt niet door corona

3 april 2020

Het optimisme, de openheid en de uitbundigheid van onze westerse maatschappij gaan plaatsmaken voor een wereld die voorzichtiger en minder vrij wordt. Onze mentale mindset... Lees meer

Marketers seek to map out “after Corona” world

3 april 2020

After dealing with the immediate business impact of the COVID-19 pandemic, marketers are now shifting gears to combine short-term measures with planning for a time... Lees meer

Irreplaceability is the ultimate goal of a brand

3 april 2020

In a side-street in London’s North Kensington stands one of the capital’s lesser-known museums. I confess that I had never visited it myself until recently,... Lees meer

7 tips voor productief, professioneel en ‘on brand’ videobellen

1 april 2020

  Het coronavirus dwingt ons om in rap tempo creatief om te gaan met online werken: het dagelijkse werk, conference calls, presentaties en events vinden... Lees meer

Conversie-specialisten: help je collega’s en creëer betrokkenheid

1 april 2020

Het coronavirus zorgt voor bijzondere tijden. Voor veel websites zijn de bezoekers, hun gedrag en behoeften veranderd. Sommige websites hebben een 100 procent conversiestijging, andere... Lees meer

How marketers can prepare for economic uncertainty during the Coronavirus

1 april 2020

When times are tough, marketing is one of the first departments under threat. Kavita Singh shares how to demonstrate tangible value in an organisation under... Lees meer

Dutch Marketing Awards ’20: Hello Fresh is Marketing Company, Arno de Jong Marketeer of the Year

26 maart 2020

Donderdagavond 26 maart zijn de bedrijven en personen die vorig jaar in Nederland de grootste marketingprestatie hebben geleverd, beloond met een Dutch Marketing Award. Maaltijdboxleverancier... Lees meer

Just 8% of consumers think brands should stop advertising due to the coronavirus outbreak

26 maart 2020

Consumers believe staff welfare should be a company’s first priority, while brands also have a role to play in supporting governments and wider society through... Lees meer

Nationale E-mail Benchmark 2020: effectiviteit e-mailmarketing stijgt weer

26 maart 2020

DDMA heeft ze weer in kaart gebracht: de belangrijkste trends op het gebied van e-mailmarketing. Wat zijn de beste verzendmomenten en -dagen en hoe zit het... Lees meer

(Ritson) ‘Forget about empathetic emails during the coronavirus outbreak and start making your brand money’

26 maart 2020

Marketers deal with crises through communications, but it is through product, price and distribution that we can make most difference to customers and keep the... Lees meer

(Column Goos Eilander) ‘Onze gewijzigde blik op de toekomst’

25 maart 2020

O ja, er wordt genoeg geschreven over marketing in deze coronaperiode, lees bijvoorbeeld het artikel van Jos Govaart op Marketingfacts van eind van vorige week.... Lees meer

(Blogpost Rob Revet SMP) ‘Waarom je in tijden van crisis niet moet bezuinigen op marketing’

25 maart 2020

Nu de maatschappij en de economie door het coronavirus vrijwel tot stilstand zijn gekomen en een recessie aanstaande is, stoppen veel merken hun mediacampagnes. Als... Lees meer

Corona in marketingland: samen op zoek naar zekerheid

24 maart 2020

Net als bij ons zal ook bij jou het virus zijn binnengeslopen. Wat in eerste instantie begon als iets vreselijks ver weg in China, drong... Lees meer

(Recensie Register Marketeers) De CX Travel Guide, een avontuurlijk handboek voor customer experience

24 maart 2020

De ontvangst van het boek 'De CX Travel Guide' was een beleving op zich. De bezorger had het boek in de regen over de schutting... Lees meer

(Column Mark Ritson) Marketing in the time of Covid-19

24 maart 2020

I went to university in 1989. A working-class boy, I picked the nearest university to my home, my girlfriend and everything I knew, and chose... Lees meer

Merken die zich nu naar binnen keren, verliezen langzaam hun relevantie

24 maart 2020

We zitten middenin de coronacrisis. Een pandemie die naast gezondheid ook de reële economie raakt door het stilvallen van arbeid, productie en consumptie. Met alle... Lees meer

Marketing in tijden van purpose

18 maart 2020

De begrippen ‘purpose’ en ‘marketing’ verdragen elkaar niet echt. Steeds meer consumenten gruwelen van merken met een fake purpose; gelukkig komen die merken er ook steeds minder makkelijk... Lees meer

Brand lessons from China in connecting with consumers during COVID-19 outbreak

17 maart 2020

Brands in China have maintained connections – and sales – in China throughout the COVID-19 outbreak by switching their marketing messages and their media mix... Lees meer

‘Amazon is een bedreiging, maar dat zegt Bol.com niet hardop’

16 maart 2020

Veel nervositeit over de entree van Amazon in Nederland. Concurrenten verlagen prompt hun prijzen, merkfabrikanten herzien hun retailstrategie. Rishi Kartaram, CEO van Jeffcommerce, werkt nauw... Lees meer

Media voor marketeers

Marketers fear remote working will ‘compromise’ their brands during coronavirus crisis

16 maart 2020

More than two-thirds (68%) of UK marketers believe their organisation could be compromised by the need to work remotely amid the coronavirus pandemic. An exclusive... Lees meer

‘Dit zijn ze, de 5 grootste marketingtalenten van 2020’

12 maart 2020

Ze zijn niet ouder dan 30 jaar, maar al meer dan een belofte alleen. De vijf Marketing Talents of the Year hebben zich bewezen met... Lees meer

‘Coronavirus won’t hurt Corona, it will actually boost sales’

9 maart 2020

Coronavirus: good or bad for Corona’s sales? It’s a venal question given the current state of the pandemic and the tragic loss of life that... Lees meer

Ook last van dalende conversie van jouw online campagnes?

9 maart 2020

Sinds een paar maanden zijn er onbegrijpelijke dalingen in conversie van online campagnes te zien. Steeds meer marketeers hebben ermee te maken. De impact van... Lees meer

Modern marketing: What it is, what it isn’t, and how to do it

9 maart 2020

What does “modern marketing” mean to you? We can all probably think of a clever digital campaign, an innovative app, or some inspired creative work... Lees meer

Hoe Erik van Engelen Wildlands Adventure Zoo uit de misère hielp

9 maart 2020

‘Sterkte’, met dat woord wordt de Haarlemmer Van Engelen op zijn eerste werkdag door zijn nieuwe collega’s bij Wildlands verwelkomd. Van Drents sarcasme is op... Lees meer

Consumers want to know the point of points-based loyalty

9 maart 2020

Customer loyalty schemes that simply allow consumers to accumulate points without offering a clear value exchange are less likely to retain and engage them effectively... Lees meer

Houd bij merkkeuzes ook rekening met de organisatie

2 maart 2020

Een marktgerichte merkportfolio is niet altijd een goed idee, weet merkspecialist Onno Maathuis. Organisaties die hun merkportfoliostrategie willen updaten, moeten niet alleen rekening houden met... Lees meer

Toverstokjes bestaan écht niet als het om marketing gaat

2 maart 2020

Ik zat in de auto met de radio aan toen 'You Make Loving Fun' voorbijkwam, een nummer van het legendarische Fleetwood Mac-album Rumours. Hoewel ik geen... Lees meer

Die wondere wereld genaamd internal branding

28 februari 2020

Vrij snel nadat Simon Sinek en zijn ‘Golden Circle’ begonnen met 'Why' in 2009, lijkt de hele wereld purpose-driven te willen worden. Organisaties realiseerden zich... Lees meer

Zo krijg je als B2B-marketeer intern een strategische positie

28 februari 2020

Als B2B-marketeers leven we in een gouden tijdperk. Dankzij internet en nieuwe technologie hebben we enorm veel mogelijkheden om contact te maken met bestaande en nieuwe... Lees meer

Why brands need to escape the inside-out perspective

28 februari 2020

Market research is often more focused on what matters to the business than what matters to the customer – and therein lies a major problem... Lees meer

MerkKracht bvA

Het unieke event MerkKracht, nu met extra korting voor NIMA-leden!

25 februari 2020

MerkKracht – uniek event over impact van merken – 12 maart – Amsterdome – Amsterdam Positieve impact maken, het wordt steeds belangrijker voor merken. Maar... Lees meer

Hoe Google worstelt met WhatsApp

24 februari 2020

Google wil Rich Communication Services (RCS) introduceren bij het grote publiek, een nieuwe open standaard voor berichten. Maar wie zit daar nu eigenlijk op te wachten?... Lees meer

(Blog) “Online reclamefraude lijkt een onoplosbaar probleem”

21 februari 2020

Het kritisch inkopen én afrekenen van online media wordt steeds ingewikkelder en met name adverteerders lijken daarbij het hoofd in de schoot te leggen. Er... Lees meer

Vincent van den Boogert wordt toezichthouder bij Alzheimer Nederland

20 februari 2020

Met ingang van 1 maart vertrekt Vincent van den Boogert na 25 jaar dienst bij ING. Wat Van den Boogert exact allemaal gaat doen is... Lees meer

Marketing Leadership-auteur Thomas Barta eerste headliner Marketing Day 20

19 februari 2020

  Let op! NIMA Marketing Day 2020 is vanwege de coronauitbraak verplaatst naar 1 september! (Lees meer) Schrijver, columnist, docent én eeuwig student op zijn... Lees meer

agile

(Blog Marc Nieman en Nathalie Peters) Agility helpt excellente Customer Experience creëren

19 februari 2020

  Klanten en gebruikers, zowel in een B2C als B2B omgeving, verwachten tijdens alle stappen in hun klantreis, een naadloos op elkaar aansluitende dienstverlening. Het... Lees meer

Health of creativity: a minority report

19 februari 2020

New data from WARC Rankings shows that 38% of campaigns that win creative awards go on to win awards for effectiveness – here are the... Lees meer

Waarom marketeers liever welzijnswerkers zijn

17 februari 2020

Elk verhaal dat bijdraagt om de consumptie te bevorderen van producten die er niet hoeven te zijn, is niet meer dan een verkoopverhaal, schrijft Tadek Solarz.... Lees meer

Feedback geven op tekst? Zo doe je dat (9 tips)

17 februari 2020

Als je verantwoordelijk bent voor content moet je regelmatig teksten beoordelen en van feedback voorzien. Mijn ervaring als tekstschrijver leerde me dat er goede en... Lees meer

Wat gaan we doen aan online reclamefraude?

13 februari 2020

Volgens de Amerikaanse ANA (Association of National Advertisers) wordt minder dan de helft van alle online ‘impressies’ door mensenogen gezien. Online reclamefraude is als inkomstenbron van de... Lees meer

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X