Nieuws over marketing

Cherrypicking.... Iedere dag alleen de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden van gerespecteerde media over marketing, communicatie en sales. Volg voor de laatste headlines uit Nederland, België, Groot-Brittannië, VS, Duitsland en Frankrijk via @nimaheadlines. Via de twitteraccount @nimatweets word je op de hoogte gehouden van het laatste nieuws over NIMA en zijn Members.

One marketer on why leaving Unilever was the best thing she ever did

26 juni 2019

Story of my CV: Margaret Jobling’s experience at Unilever gave her the perfect foundation for a career in marketing, but she says leaving was the... Lees meer

Micro-momenten en hoe je ze optimaal benut

26 juni 2019

We kennen allemaal het beeld wel: een groep mensen in de trein, op een bankje in het park, in een wachtkamer of in een cafe,... Lees meer

Drop it like it’s hot: zeven marketinglessen uit de ‘drop culture’

24 juni 2019

Drops: exclusieve modeproducten in beperkte aantallen, in een klein aantal winkels, soms zelfs zonder enige aankondiging vooraf. Deze hypes worden voor de hoofdprijs gekocht en... Lees meer

(Verslag NMD 2019) ‘Iamtoro: met boxershorts mannen inspireren’

24 juni 2019

Een merk bouwen in de categorie mannenondergoed. Niet zomaar boxershorts verkopen, maar de dragers zelfvertrouwen geven en inspiratie bieden. Dat is wat Marc van Eck... Lees meer

Nationale E-mail Benchmark 2019: Impact AVG positief op de belangrijkste ratio’s

24 juni 2019

De nieuwste editie van de jaarlijkse Nationale E-mail Benchmark is gepubliceerd. In het grootste onafhankelijke onderzoek naar e-mail in Nederland zijn de resultaten van bijna honderdzeventigduizend campagnes... Lees meer

WFA advertisers see better results in response marketing

18 juni 2019

Big global advertisers are increasingly satisfied with the performance of their response activity, but much more ambivalent about the effectiveness of their awareness messages, according... Lees meer

How brands are injecting creativity into digital

18 juni 2019

Digital channels are often looked upon as a world of metrics and short-term thinking, but there are opportunities for brands to be creative if activity... Lees meer

Boekrecensie Registermarketeers: ‘Digital Marketing Pinball’

17 juni 2019

  Recensent:         Jeanine Dijkhuis, Register Marketeer In Digital Marketing Pinball verklaart auteur Daniël Markus de groeisuccessen van winnende e-commercebedrijven aan de hand van 5... Lees meer

[column Roel Welsing] Is er een markt voor minder?

15 juni 2019

Tijdens Nima Marketing Day op 20 juni in DeFabrique in Utrecht komt de crème de la crème van marketing-Nederland samen. Slimme, leuke, gepassioneerde mensen, die... Lees meer

Drie blikken in de glazen bol: ‘Zo ziet marketing eruit in 2025’

14 juni 2019

Marketing anno 2025: wat zijn huidige ontwikkelingen in marketing die in de toekomst zullen doorontwikkelen? Is het marketingvak over een paar jaar überhaupt nog relevant?... Lees meer

Onderzoek: NMD19-bezoeker heeft grootse opleidingsplannen

14 juni 2019

Digitale marketing voert de ranglijst aan van terreinen waarop bezoekers van de NIMA Marketing Dag zich het liefst willen ontwikkelen. Gevraagd naar het vakgebied bínnen... Lees meer

Aegon wint NIMA Impact Marketing Challenge met ‘Aanloophypotheek’

13 juni 2019

Het idee om teams van jonge marketeers aan de slag te zetten met de vaak wat ongrijpbare goede voornemens van grote ondernemingen, leverde een verrassend... Lees meer

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X