Nieuws over marketing

Cherrypicking.... Iedere dag alleen de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden van gerespecteerde media over marketing, communicatie en sales. Volg voor de laatste headlines uit Nederland, België, Groot-Brittannië, VS, Duitsland en Frankrijk via @nimaheadlines. Via de twitteraccount @nimatweets word je op de hoogte gehouden van het laatste nieuws over NIMA en zijn Members.

Marketingfacts met een jaartje NIMA Inside, waarom eigenlijk?

13 december 2018

Toegegeven, het begon precies een jaar geleden als wat vrijblijvend gemijmer bij een bak koffie en het napraten over de NIMA Marketing Day: Toen de zittende... Lees meer

Hoe je Distinctive Brand Assets bouwt

13 december 2018

Met distinctieve (visuele) brand assets zorg je dat je merk herkenbaar is in reclame-uitingen en ben je in staat snel te communiceren in de eerste,... Lees meer

Keith Weed on his biggest success: We proved the business case for sustainability

13 december 2018

When Keith Weed started at Unilever in 1983 he had no idea he would eventually become marketing chief at the world’s second largest advertiser, responsible... Lees meer

The key trends that will impact marketers’ jobs in 2019

12 december 2018

  Effectiveness wins the battle over efficiency This prediction might be more wishful thinking than based in reality, but there are signs 2019 could be... Lees meer

b2b marketingteam

Value Chain Leadership: versterk je positie in de waardeketen

11 december 2018

Door de opkomst van e-commerce, online marktplaatsen, Internet of Things en big data, ontstaan er nieuwe businessmodellen en zien bedrijven hun traditionele rol in de... Lees meer

Helen Tupper: Three questions you shouldn’t ask in job interviews

11 december 2018

I spend a lot of time thinking and engaging with others about the changing shape of work and the skills we can all invest in... Lees meer

Wek de (bijna) dode allround marketeer weer tot leven

10 december 2018

Gezocht: SEO-marketeer, SEA-marketeer, e-mailmarketeer, contentmarketeer, databasemarketeer, kanaalmarketeer en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het gaat goed met de economie, en dus wordt er... Lees meer

Challenge Lab Senior Marketing Professionals: ‘The movie’

7 december 2018

Afgelopen 23 en 24 november vond in Arnhem voor de eerste keer de SMP Challenge Lab plaats. NIMA SMP en Perplex organiseerden een uniek event... Lees meer

‘Merken zijn niet toekomstbestendig’

5 december 2018

Zeven op de tien merken zijn niet toekomstbestendig. Kunstmatige intelligentie, voice-search en spraakbediening (denk aan Siri, Alexa en Google Home), de opkomst van 5G: stuk... Lees meer

(interview met Marc van Eck) ‘Held in boxershort’

5 december 2018

Acteur en ondernemer Everon Jackson Hooi lanceerde begin september samen met partners Marc van Eck en Roland Ykel een nieuw kledingmerk voor mannen: IAMTORO. Belangrijkste... Lees meer

Nikki Mendonça (Accenture Interactive): ‘Marketing wordt eindelijk volwassen’

4 december 2018

De reclamewereld verandert, mede door de toetreding van consultancy-bedrijven zoals Accenture Interactive. Ze hebben een strategischer blikveld, maar doen ook creatieve overnames. ‘Bedrijven en CMO’s... Lees meer

Onderzoek: marketeers kijken nog te vaak naar zichzelf voor campagnes

3 december 2018

'Echt iedereen zit op social media' of 'Kabeltelevisie is zo passé': de kans is groot dat die uitspraken bekend in de oren klinken. Maar klopt dat... Lees meer

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X