Nieuws over marketing Archives - NIMA

Nieuws over marketing

Cherrypicking.... Iedere dag alleen de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden van gerespecteerde media over marketing, communicatie en sales. Volg voor de laatste headlines uit Nederland, België, Groot-Brittannië, VS, Duitsland en Frankrijk via @nimaheadlines. Via de twitteraccount @nimatweets word je op de hoogte gehouden van het laatste nieuws over NIMA en zijn Members.

‘Search data is a gold mine for marketing strategy’

30 november 2020

Search data reveals a lot about what consumers want and can inform on how to position a brand for growth and even what words will... Lees meer

‘Ondernemen is risico nemen, marketing sluit het uit’

30 november 2020

Succes, willen we dat niet allemaal? Maar wat is succes? Wanneer is iets succesvol of wanneer ben je succesvol? We gebruiken het woord meestal onachtzaam... Lees meer

Philips stijgt naar 2e plaats in BrandZ Top-30

30 november 2020

De transformatie van topbedrijf in consumentenelektronica naar een leider op het gebied van gezondheidstechnologie heeft Philips geen windeieren gelegd. Voor het eerst staat Philips in... Lees meer

Global ad market will take years to recover from COVID-19

30 november 2020

Global advertising spend is on course to fall by 10.2% – $63.4bn – to $557.3bn in 2020, WARC Data predicts, as traditional media have their... Lees meer

Eveline van Zeeland schrijft Beste Marketingboek 2020

26 november 2020

De Jaarlijkse PIM Marketing Literatuurprijs gaat dit jaar naar 'Marketing design met customer journey mapping' van Eveline van Zeeland; een boek met een vleugje neuromarketing... Lees meer

B2B-marketing: de stand van zaken in de 1,5-metereconomie

24 november 2020

Het jaar 2020 bracht niet alleen het begin van een nieuw decennium, maar ook een wereldwijde pandemie. In een wereld vol verandering is B2B marketing... Lees meer

‘Veranderende betaaldynamiek verdiept klantrelatie’

23 november 2020

Op het gebied van betalen vindt tot 2025 geen revolutie, maar een evolutie plaats. Winkeliers, groot en klein, krijgen mogelijkheden om dichter bij de klant... Lees meer

Marketing strategy in 2021 most impacted by new consumer behaviours and recession

23 november 2020

Three-quarters (74%) of marketers believe the effect of COVID-19 on consumer behaviour will have a significant impact on their marketing strategy for 2021, according to... Lees meer

Marketeer heeft een frisse blik op marketing

20 november 2020

Marketeers hebben over het algemeen weinig te lijden van de coronacrisis waar het hun tevredenheid betreft. Ruim 84 procent van hen geeft aan ronduit tevreden... Lees meer

The six challenges facing brands in 2021 – and what to do about them

19 november 2020

At a time of volatility, it is harder than ever for brands to plan for the long term; WARC’s Marketer’s Toolkit 2021, released today, outlines the... Lees meer

Hogeschool Utrecht stelt Smart Business network ter beschikking aan bedrijfsleven

18 november 2020

NIMA Education Partner Hogeschool Utrecht is een platform gestart waar onderwijs, onderzoek en de praktijk samenkomen. Studenten delen in het Het Smart Business Network hun... Lees meer

Ben je als merk te vertrouwen als je niet eerlijk bent over betalingen aan influencers?

18 november 2020

De Volkskrant schreef: “De nieuwe regels, gebaseerd op de per 1 november gewijzigde Mediawet, leggen een bom onder het verdienmodel van veel bekende vloggers”. Het Financieele... Lees meer

‘Microsoft Clarity moet Hotjar zorgen baren’

18 november 2020

Microsoft heeft eind oktober 2020 Clarity gelanceerd. Clarity is een gratis analysetool voor gebruikersgedrag die claimt 'volledig privacyvriendelijk te zijn en je website niet vertraagt. Ik ben in deze... Lees meer

Hoe adverteer je op Snapchat, Twitter en Pinterest?

18 november 2020

De mogelijkheden voor adverteren op Facebook en Instagram zijn bij social marketeers natuurlijk bekend. Maar welke social-mediaplatformen kun je nog meer toevoegen aan je social-marketingmix?... Lees meer

Gouden Effie 2020 voor ASN Bank en Selmore

18 november 2020

2020 was, door de uitbraak van covid-19, een bijzonder Effie-jaar. Toch besloten Vea en bvA door te gaan met de meest prestigieuze reclameprijs. Er werd... Lees meer

Finance leiderschap workshop

Are marketers in the dark about financial decisions?

17 november 2020

It’s no surprise that business priorities have changed since March, but marketers appear distant from financial decision making, according to recent research from the Financial... Lees meer

Margriet de Kroon (YoungCapital): ‘Digital marketeers worden nog te vaak als IT’ers gezien’

17 november 2020

In Mijn Marketing vraagt MarketingTribune vakgenoten naar hun marketingfavorieten, ergernissen en uitdagingen. Margriet de Kroon is marketing director bij uitzendbureau YoungCapital: 'Er is een nieuwe... Lees meer

Data-activatie: essentiële stap om zoveel mogelijk uit automation te halen

16 november 2020

Je kunt een nog zo perfect geautomatiseerde search-campagne en biedstrategie hebben, als je die niet met de juiste data voedt, dan draag je niet maximaal... Lees meer

Maak van je logo geen ouderwets brandmerk

16 november 2020

Het logo is het belangrijkste element van een merk. Van oudsher bedoeld om te zorgen voor herkenning en het brandmerken van je eigendom: branding! Te... Lees meer

Naar een schaalbaar cross-functioneel marketingteam

9 november 2020

De uitdaging die iedere CMO of CEO elke dag weer heeft: hoe haal ik meer uit mijn marketingteam? Of je nu in de positie zit... Lees meer

Trends in verpakken in 2021

9 november 2020

Verpakkingen zijn continu in ontwikkeling. De trends die we komende jaren gaan tegenkomen: technologie, personalisatie, unboxing en duurzaamheid. Het zijn actuele en grote thema's waarin... Lees meer

Wat vertel je je online klant?

9 november 2020

Je klanten hebben vaak geen idee van de beïnvloedingstechnieken die je inzet. De wet eist dat je duidelijk bent, maar wat betekent dat voor jou als marketeer?... Lees meer

man thinking businessmodel

Welke merkmodellen helpen de merkmanager?

9 november 2020

5 november lanceerde SWOCC 'Merkmanagement Modellen: De SWOCC Selectie.' Het SWOCC-jubileumboek bundelt 50 modellen die wetenschappelijke en praktische antwoorden geven op kernvragen in merkmanagement. Naar... Lees meer

‘Inhaakkalender 2021: effectief inhaken doe je zo’

9 november 2020

Het jaar loopt alweer op zijn eind. De oliebollenkraam staat inmiddels op het marktplein en de pepernoten liggen alweer een tijdje in de schappen. Tijd... Lees meer

‘Automatische campagnecreatie: vijf mogelijkheden’

9 november 2020

Als er Ă©Ă©n vakgebied is dat zich snel ontwikkelt, dan is dat wel search-marketing. Niet zo vreemd dus dat brancheverenigingen IAB Nederland en DDMA onlangs... Lees meer

‘Issuemanagement verandert: hoe merk je nu vroegtijdig kwesties op?’

9 november 2020

Via onder andere social media wordt er volop gemobiliseerd, gepolariseerd en gediscussieerd, de aanpak van covid, 5G, stikstof, intensieve veehouderij, toeslagen, Zwarte Piet en ga... Lees meer

Everything in context – study reveals power of content-relevant ads

3 november 2020

New research shows 70% of consumers in the UK are more likely to recall an online ad when it runs alongside contextually relevant content. The... Lees meer

Waarom je als merk mee moet praten op Twitter

2 november 2020

Wat zijn de twee belangrijkste ingrediënten voor succes op Twitter? Bereik en relevantie. En dat geldt zeker voor de pandemietijd waarin we nu zitten. Lidl,... Lees meer

(Verslag) Kleurrijke ex-Red Bull CMO over zijn helletocht naar een plek op het schap

2 november 2020

De voormalige CMO Red Bull UK en Nederland - Huib van Bockel - bedacht inmiddels vijf jaar geleden een niche in een niche door een... Lees meer

Wat is Share of Search en wat moet ik ermee?

2 november 2020

Vorige maand kwam marketingprofessor Mark Ritson met het volgende statement: “It’s time for ‘share of search’ to replace ‘share of voice’. Share of voice (SOV)... Lees meer

Blogpost: ‘Creativiteit en effectiviteit zijn in nood’

26 oktober 2020

Onlangs gaf marketingprofessor Mark Ritson een college aan een overwegend Nederlands publiek waarin hij aandacht vroeg voor de belangrijkste factoren voor marketingeffectiviteit. Ritson stelde daarin dat creativiteit... Lees meer

Deze kanalen en video’s wisten YouTube in september te veroveren

26 oktober 2020

Maandelijks bereikt YouTube meer dan driekwart van alle Nederlanders. Maar welke YouTube-kanalen weten in Nederland Ă©cht te boeien en zo miljoenen views te pakken? We... Lees meer

‘Stop nudging customers and pay attention when they nudge you”

26 oktober 2020

It isn’t nice to be nudged. I’m talking about the physical kind here, the unmistakable human shove of body on body, shoulder on shoulder, accompanied... Lees meer

Growth hacking voor marketing managers

To ‘map’ or not to ‘map’ de customer journey


19 oktober 2020

Customer journey mapping is niet meer weg te denken uit de customer experience wereld. Maar er is nog veel winst te halen om echt waarde... Lees meer

‘Merkmodellen dwingen je met helikopterview naar je merk te kijken’

19 oktober 2020

Een tijdje geleden gaven we een voorproefje op Merkmodellen: de SWOCC Selectie. Later dit jaar lanceert SWOCC deze online database van merkmodellen en tevens een vernieuwde... Lees meer

Internationale contentmarketing: interessante cases en veel tips

19 oktober 2020

Nu contentmarketing gemeengoed is bij Nederlandse marketeers (je schrijft het zelfs aan elkaar tegenwoordig), merk ik dat steeds meer content de grens over gaat. Nederland... Lees meer

‘Is NPS een KPI voor losers?’

19 oktober 2020

Wie groei wil realiseren hecht natuurlijk belang aan data en analyse. Er is veel meetbaar en toch, of misschien juist daarom, is het raadzaam om... Lees meer

‘Purpose-marketing. Maakt het uit of het een truc is?’

19 oktober 2020

Nog niet zo lang geleden vroeg Wim Rampen, managing director Nederland van LiveWork, mij om eens een andere kant van een onderwerp te belichten, als hersengymnastiek. Ik... Lees meer

Many Strategies Fail Because They’re Not Actually Strategies

19 oktober 2020

Many strategy execution processes fail because the firm does not have something worth executing. The strategy consultants come in, do their work, and document the new... Lees meer

If you want a bigger marketing budget, focus on creating cash flows

19 oktober 2020

Marketing, it seems, has a complicated relationship with confidence. On one hand, industry thought-leaders are quick to dramatically highlight the strategic risks involved in budget... Lees meer

Tips bij het schrijven van een marcomplan (in barre tijden)

12 oktober 2020

Guy van Liemt, Gert Koot en Ingmar de Lange geven vakonderwijs in moderne marketingcommunicatie. Gevraagd naar de beste tips om juist nĂș het verschil te... Lees meer

Onderzoek: ‘B2B marketers face content challenges during pandemic’

9 oktober 2020

  Content marketing, the means of reaching audiences and engaging with them, is perhaps as important now during a global pandemic than ever before, yet... Lees meer

Remote talent gaat het verschil maken

9 oktober 2020

Lou Reed zong ooit: ‘There is no Michelangelo coming from Pittsburgh’. Hij citeerde zijn kunstbroeder Andy Warhol, die meende dat je pas beroemd kon worden... Lees meer

‘Marketeer, wie wil je zijn en waar wil je aan werken?’

7 oktober 2020

Inspirerende bedrijven zijn gemiddeld succesvoller op alle fronten: ze hebben productievere werknemers, trouwere klanten, meer innovatie en betere winstcijfers. En: dat inspiratiegehalte is te ontwikkelen.... Lees meer

‘Zeven punten die veel mensen totaal verkeerd begrijpen over storytelling’

7 oktober 2020

Het Verhaal is precies zo oud als de mens zelf. En we vertellen elkaar al héél lang verhalen. Maar dat wil niet zeggen dat iedereen storytelling begrijpt.... Lees meer

(Blogpost Ingmar de Lange) ‘Hoe meet je het effect van je merkstrategie?’

7 oktober 2020

Je merk is ontwikkeld, de verandering is zichtbaar en de buzz is voelbaar. Maar hoe meet het effect? Ik behandel klassieke principes, veelgebruikte methodieken en... Lees meer

‘Moeten marketeers wel aan PR doen?’

7 oktober 2020

Een tijdje terug werd ik geprikkeld door de blog van Thea van Unen: ‘’Vergeet dat PR-bureau en zorg zelf voor je mediarelaties’’. Zij stelt hierin dat... Lees meer

(onderzoek) Waarom live-events werken voor marketing

7 oktober 2020

Natuurlijk hadden we het vermoeden al: beurzen, events en bijeenkomsten leveren een belangrijke bijdrage aan marketing. Wij van de eventbranche waren er nog meer van overtuigd... Lees meer

NIMA Mastercourse Neuromarketing

Scott Galloway: CMOs should become chief intelligence officers

6 oktober 2020

Marketing departments need to become “intelligence units” that are plugged into the market and poised to add real value to the decision-making model in businesses,... Lees meer

‘Terug naar het oude normaal? Nee bedankt!’

5 oktober 2020

In het begin van de covid-crisis leek het erop dat we met zijn allen maar Ă©Ă©n ding wilden: terug naar het oude normaal. Inmiddels is... Lees meer

Krijg service maar eens verkocht (interview)

5 oktober 2020

Customer service en customer experience zijn onderwerpen waar veel marketingprofessionals mee te maken hebben. Of krijgen. Maar met een uniforme klantbeleving over alle kanalen wil het... Lees meer

‘Moeten merken zich wel uitspreken over maatschappelijke standpunten?’

5 oktober 2020

Gister deed ik het nog. Ik werd lid van een Facebook-groep. Niet zomaar een groep maar van het platform eetbare paddenstoelen. Ja, een platform over... Lees meer

(Blog Ronald Voorn RM) ‘Wat is het effect van advertising op het mentale marktaandeel?’

29 september 2020

Onlangs verscheen een mooi artikel van Vaughan, Corsi, Beal, & Sharp (2020) over het meten van het effect van reclame op het mentale marktaandeel van... Lees meer

Ritson: ‘It’s time for ‘share of search’ to replace ‘share of voice’

25 september 2020

James Peckham was a smart guy. He joined AC Nielsen in his early 20s and spent the next 43 years working for the company. He... Lees meer

‘Content design breeds user confidence’

24 september 2020

The past few months may not have seemed like a great time for design in general. Though many businesses have shown ingenuity in serving customers... Lees meer

Max Kohnstamm: ‘Waarom iedereen Steven van Belleghem moet lezen’

22 september 2020

Is Steven van Belleghem er wederom in geslaagd een inspirerend en baanbrekend boek te schrijven? Of is er net als bij de nieuwe boeken van... Lees meer

Wie zijn de winnaars en de verliezers in digitale klantervaring?

22 september 2020

In de 2020-editie van de vanmorgen verschenen Digital Excellence Monitor van bureau WUA leveren ANWB, ING, Bol.com, Coolblue, RACQ, Greenchoice, Gaslicht.com, Hollandsnieuwe en Sky de beste digitale... Lees meer

Zorgt inhaken voor afhakers?

22 september 2020

Een sportieve verwijzing naar de Tour de France of een knipoog naar het hoedenfestijn rond (een normale) Prinsjesdag: sommige merken spelen met zijn social-mediaberichten in... Lees meer

Steven Van Belleghem: ‘Bedrijven moeten een onopvallende rol vertolken’

21 september 2020

In zijn nieuwste boek verzamelt Steven Van Belleghem de verschillende ingrediënten waarmee bedrijven hun klanten een niet te weigeren voorstel kunnen voorschotelen. Ze moeten zorgen voor... Lees meer

‘Funnel juggling’ is the answer to marketing effectiveness

21 september 2020

How has this long, strange period of Covid-induced change been for you? It’s been an odd one for me. I spent the first few months... Lees meer

Blockchain study reveals potential benefits for digital advertisers

21 september 2020

The use of blockchain technology in qualifying impressions in digital advertising can increase return on ad spend by as much as 14%, according to research... Lees meer

Erik van Engelen (bvA): ‘We zijn in deze complexe tijd relevanter dan ooit’

17 september 2020

Erik van Engelen, algemeen directeur van Wildlands, is de nieuwe voorzitter van de bvA, die op 24 september a.s. haar 100-jarig bestaan viert met een... Lees meer

Marketeer zoekt ontwerper: Op Ă©Ă©n golflengte met je bureau

11 september 2020

Succesvolle matchmaking begint ermee dat je als marketeer weet wat je zoekt. Wat is je vraag precies? Welke ontwerpdiscipline past daarbij? Zoek je een specialist... Lees meer

‘Integration is by far the most important criteria when selecting martech’

10 september 2020

The CDP Institute released their latest State of Customer Data report last week, and it revealed an important milestone in the martech industry: For the first time ever, the... Lees meer

50 Effie-cases ingezonden; fors meer dan vorig jaar

10 september 2020

De Effie Awards heeft dit jaar 50 inzendingen ontvangen. Dat zijn er 16 meer dan vorig jaar. 'Bijzonder', zegt de organisatie, 'want de meeste bedrijven hebben andere dingen... Lees meer

Merkpositionering

Merkperceptie meten: vraag het eens aan de consument

10 september 2020

Het merk is bezig met een comeback. Jarenlang was er een groeiende trend om steeds meer te kijken naar performance. Als gevolg van nieuwe mogelijkheden... Lees meer

Ritson: ‘Read the nation’s mood before you commit to your Christmas campaign’

10 september 2020

Christmas comes but once a year. That’s certainly true. But it comes a lot earlier for marketers. Rewind back through buying media, producing ads, creating... Lees meer

B2B Marketing Trendrapport 2020: verbinding zoeken met de online klant

7 september 2020

Spotler en Beeckestijn Business School hebben het B2B Marketing Trendrapport 2020 uitgebracht. Het rapport geeft inzicht in de uitdagingen, speerpunten en belangrijkste activiteiten van B2B-marketeers... Lees meer

Mastercourse Ontwikkel je branded customer journey

‘Experience transformation? Appeltje eitje!’

7 september 2020

Als je alle blogs over customer- en employee experience  (CX) leest, dan kun je wel eens in een flinke depressie schieten: 85 procent zegt dat... Lees meer

Waarom de C-suite zich juĂ­st nu met social media moet bemoeien

7 september 2020

Het zijn drukke tijden voor de C-suite. Een pandemie die de wereld lamlegt. Een regelrechte ramp voor onze bloeiende economie. Werknemers die bij bosjes uitvallen... Lees meer

‘Bothism is the cure for marketers’ fascination with pointless conflict’

7 september 2020

Last month, the copywriter Dong Draper (not, I assume, his real name) posted on Twitter. “Why,” he asked his followers, “do strategists think that being... Lees meer

(onderzoek) De staat van customer service in 2020

31 augustus 2020

Nederlanders communiceren meer dan ooit met bedrijven waar ze klant zijn. In mei dit jaar zagen servicecenters een stijging van 53 procent van de online gesprekken boven... Lees meer

‘Your employer brand means just as much to consumers’

28 augustus 2020

Pity your peers in HR. They spend years enhancing the organisation’s employer brand, with the aim of attracting, motivating and keeping the best people, only... Lees meer

‘Dit is het effect van marketplaces op strategie, kanaalmix en teams’

27 augustus 2020

Wat is de impact van marketplaces op de e-commerce sector? Welke elementen in huidige businessmodellen moeten onder de loep worden genomen in de marketplace-revolutie? De IAB Nederland Taskforce... Lees meer

Marketers underestimate the role of creativity in effectiveness

27 augustus 2020

New research from Kantar finds that marketers are overestimating the impact of factors such as brand versus performance and multimedia, and underestimating creativity and brand... Lees meer

Coronacrisis voedt optimisme over marketing

21 augustus 2020

Marketeers beschouwen marketing als essentiële functie om het verschil te maken bij het beuken op de korte- en langetermijneffecten van covid. De pandemie bedreigt veel... Lees meer

Marketing tot de essentie teruggebracht

21 augustus 2020

Natuurkunde en scheikunde hebben hun wetten, wiskunde zijn bekende vergelijkingen en nu mag marketing aan dit illustere rijtje worden toegevoegd met de ‘vier marketingfundamenten’. Alle... Lees meer

Waarom we purpose-marketing niet verkocht krijgen

21 augustus 2020

Marketeers moeten niet alleen in staat zijn om prachtige merken te bedenken met een mooie purpose, ze moeten ze ook tegen een eerlijke prijs kunnen... Lees meer

Hoe creëren social media bewustwording voor goede doelen?

21 augustus 2020

De ‘ALS Ice Bucket Challenge’, de 11stedenzwemtocht van Maarten van der Weijden en de jaarlijkse lampionnenactie van KWF Kankerbestrijding zijn acties en campagnes die bedoeld... Lees meer

‘Hoeveel geld kost het bouwen van je merk eigenlijk?’

18 augustus 2020

Hoe geef je hier een goed antwoord op? Zo is er het probleem dat merken abstract zijn. Je kunt ze niet aanraken, zoals een koelkast of... Lees meer

‘To grow, brands need to build more than just salience’

18 augustus 2020

Irrespective of whether brand associations precede or follow usage, new analysis confirms that many brands need to do more than build salience if they are... Lees meer

More productive but less training: How marketers have been working in lockdown

13 augustus 2020

Lockdown has undoubtedly changed the way we work from in person pitches to Zoom calls but this hasn’t impacted productivity, with the majority of marketers... Lees meer

Content can drive behaviour change

12 augustus 2020

  Brands play a significant role in shaping the choices people make. These choices are not just about the product or service, but are also... Lees meer

Marketeers zijn te veel in de greep van het do good-virus

11 augustus 2020

Het zijn verwarrende tijden, voor mij dan. Als marketingman en ondernemer is het moeilijk om vat te krijgen op de maatschappelijke krachten. Er is een... Lees meer

(Recensie Register Marketeers) ‘Hoe kun je klantperceptie voor je laten werken?’

11 augustus 2020

De titel ‘Reframe’ wordt verklaard door de ondertitel: ‘Breng je klant in beeld met perceptiemanagement’. Reframe betekent voor mij: opnieuw kaderen. Dat is volgens mij... Lees meer

‘CommerciĂ«le disciplines moeten veel nieuwsgieriger worden’

11 augustus 2020

Een complete digitale ervaring voor en door B2B-marketeers! Dat is wat de NIMA B2B Community 8 oktober organiseert: het eerste online B2B Marketing Event. Nieuw,... Lees meer

Marketeers: vergeet dat PR-bureau en zorg zelf voor je mediarelaties

11 augustus 2020

Het zou maar zo kunnen dat PR over een jaar of tien volledig is opgegaan in marketing. Wat overblijft zijn de ambachten, zoals tekstschrijven, beeldexpertise... Lees meer

(Podcast) Op de rand van de afgrond met Dick van der Lecq (RM)

11 augustus 2020

Hoe doorstaat reclameman Dick van der Lecq deze coronatijd? En hoe denkt hij over zijn vak? Hij vertelt het in de nieuwste aflevering van de podcast-serie... Lees meer

DĂ­t zou pas een goed verhaal van Amazon, Google, Facebook en Apple zijn

4 augustus 2020

With great power comes great responsibility. Het kan natuurlijk niet uitblijven dat bedrijven zoals de vier techreuzen Amazon, Google, Facebook en Apple ter verantwoording worden... Lees meer

Why does the massive landscape of marketing services firms not bother people the way martech does?

1 augustus 2020

The large size of the marketing technology landscape stirs many emotions in the marketing community. Excitement. Frustration. Awe. Anger. Yes, anger. Just last week, I was hotly... Lees meer

(NMW) Ruurd Neurink: ‘Het is onze uitdaging om ‘gewoon Porsche’ te blijven’

31 juli 2020

Ruurd Neurink (36) is manager marketing & communicatie bij Porsche. Op NIMA Marketing Week neemt hij de bezoeker mee in een wereld 'die voor velen... Lees meer

Moeten Binet en Field worden aangescherpt?

31 juli 2020

Dit is een uitdagende tijd voor merkbouwers. Gelden de gevestigde principes voor merkbouwen nog? Hoe groot is het potentieel van big data echt? En werkt... Lees meer

(NMW) CornĂ© Hoogendoorn (Corendon): ‘Ondanks corona toch kansen pakken’

31 juli 2020

Corné Hoogendoorn is directeur marketing bij touroperator Corendon. Corona heeft de reisbranche als een van de eerste en meteen ook zeer hard geraakt, stelt hij.... Lees meer

(NMW) Jortijn Bijl: ‘Arbeidsmarktcommunicatie is belangrijker dan ooit’

31 juli 2020

Jortijn Bijl (31) is senior marketing manager bij Afas Software. Op NIMA Marketing Week vertelt hij hoe Afas van zijn medewerkers ‘fans’ weet te maken.... Lees meer

Social media: the e-commerce kingpin

30 juli 2020

Originally created as an entertainment and communication channel, social media has evolved into a news source, a mass communication channel, and the online equivalent of... Lees meer

Marvin Jacobs

(NMW) Jacobs (Airborne): ‘Luistertijd groeit gestaag’

28 juli 2020

Marvin Jacobs is een van de topsprekers op de NIMA Marketing Week van 1 t/m 3 september. Hij staat geprogrammeerd op 2 september, vanaf 15.30... Lees meer

Privacy Shield ongeldig verklaard: zo word je weer compliant met de AVG

28 juli 2020

De uitspraak van het Europese Hof van Justitie gaat een enorme impact hebben op organisaties die data delen buiten de EU. Op 16 juli 2020... Lees meer

NMW Roel Stavorinus

(Column) NMW is stiekem gewoon het grootste designcongres van Nederland

28 juli 2020

Van Micael Dahlen, de Scandinavische rockprofessor, heb ik geleerd waarom sommige mensen gelukkiger zijn dan anderen. Hij heeft dat wetenschappelijk onderzocht en ik vind zijn... Lees meer

Wat een vaatwasser zegt over data-gedreven marketeers

27 juli 2020

In tegenstelling tot andere diciplines is data-gedreven marketing veel meer een mindset dan een toolset. Dit betekent ook dat de persoonlijkheid van iemand heel bepalend... Lees meer

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X