Nieuws over marketing

Cherrypicking.... Iedere dag alleen de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden van gerespecteerde media over marketing, communicatie en sales. Volg voor de laatste headlines uit Nederland, België, Groot-Brittannië, VS, Duitsland en Frankrijk via @nimaheadlines. Via de twitteraccount @nimatweets word je op de hoogte gehouden van het laatste nieuws over NIMA en zijn Members.

(Verslag Team NIMA) ‘Zo’n Festival of Marketing, moet dat op je bucketlist?’

17 oktober 2018

Met de launch party van Eat Your Greens, een vermakelijk boek van Nederlandse marketeer Wiemer Snijders op donderdagavond, was zo ongeveer álle Nederlandse inbreng op het Britse Festival... Lees meer

Marketing budgets rise at weakest pace in nearly three years

17 oktober 2018

Brands increased their marketing budgets at the slowest rate for almost three years in the third quarter as uncertainty over the UK’s future trading relationship... Lees meer

marketing communicatie

Marketers need strategic knowledge, not just tactical tips

16 oktober 2018

The phrase ‘that might work in practice, but does it work in theory?’ is invariably attributed to economists. Unfortunately, the theoretical aspect is also what... Lees meer

De zin en onzin van merkarchetypen

16 oktober 2018

In een tijdperk waarin iedere marketeer praat over purpose en authenticiteit gaan steeds meer merken op zoek naar hun échte verhaal om daarmee de sympathie... Lees meer

Trendonderzoek? Begin in de supermarkt

16 oktober 2018

Vergeet wetenschappelijke bronnen. Vergeet onderzoeksrapporten. Vergeet data-analyses. Ik zie tegenwoordig de supermarkt als dé place-to-be wanneer het aankomt op de nieuwste maatschappelijke ontwikkelingen en trends.... Lees meer

(Interview – NIMA Masterclass) ‘Over bureaus, marketeers en het belang van scherpe positionering’

16 oktober 2018

Bert Hagendoorn specialiseerde zich vanuit zijn creatieve achtergrond in 'de positionering van creatieve bedrijven': als marketeer dus van marketingbedrijven. De relatie tussen marketeers, marketingafdelingen en de... Lees meer

‘Beste contentmarketeers, stop met streven naar schijnwerpers’

9 oktober 2018

Dertien-in-een-dozijn-content: in dit vakgebied maken we ons er allemaal schuldig aan. Kwantiteit gaat nog te vaak boven kwaliteit. Van lijstjes tot aan how-to’s: we produceren... Lees meer

(Blogpost) Over personal branding en het geloof in de gunfactor

9 oktober 2018

Ken je dat gevoel dat je net iets heel gaafs hebt meegemaakt en dat je niet kan wachten om het je familie en vrienden te... Lees meer

Three-quarters of marketers prioritising short-term tactics over long-term strategy

9 oktober 2018

New research from the IPA and ISBA shows marketers are focusing on short-term tactics over long-term strategy, which is impacting efforts to improve marketing effectiveness.... Lees meer

Strategisch denken is belangrijker dan het hebben van een strategie

4 oktober 2018

Slechts 38 procent van de contentmarketing-programma’s heeft een gedocumenteerde strategie. Dan is er nog een fors gedeelte dat wel een strategie zegt te hebben, maar... Lees meer

(NIMA B2B Marketing) Triple T van B2B: Trust, Transparantie en Technologie

1 oktober 2018

Eén van de slechte ontwikkelingen binnen het marketingvak is de verbastering en daarmee devaluering van het woord marketing. Direct marketing, online marketing, influencermarketing, digital marketing,... Lees meer

Tom Goodwin: Treat data like a friend down the pub not an idol to pray to

1 oktober 2018

Too many marketers are asking for data that’s easy to measure and KPIs that are simple to track, rather than really listening to customers and... Lees meer

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X