Nieuws over marketing

Cherrypicking.... Iedere dag alleen de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden van gerespecteerde media over marketing, communicatie en sales. Volg voor de laatste headlines uit Nederland, België, Groot-Brittannië, VS, Duitsland en Frankrijk via @nimaheadlines. Via de twitteraccount @nimatweets word je op de hoogte gehouden van het laatste nieuws over NIMA en zijn Members.

Director of marketing data becomes the hottest new role

22 februari 2019

Look for smart organizations in 2019 to create a dedicated marketing role, such as director of marketing data, to establish and drive the human and machine... Lees meer

Mark Ritson: It’s time to shut down digital marketing teams for good

20 februari 2019

The news that the Co-op Bank has disbanded ‘digital marketing’ should come as no surprise. For several years senior marketers have been wearily signalling that... Lees meer

How marketers are switching up their careers with sabbaticals and secondments

19 februari 2019

With the UK’s national retirement age rising to 67 by 2028, it is widely accepted that people will have multiple careers during their working lives,... Lees meer

Waarom marketeers ook schuldig zijn aan influencer-fraude

19 februari 2019

De confronterende uitzending van Rambam over influencers staat niet op zich. Vorige week werden tientallen zelfverklaarde Britse Instagram-influencers in een – inmiddels offline gehaald – artikel van Medium ontmaskerd... Lees meer

Verbind je merk aan cultuur

19 februari 2019

We leven in een connected culture. We zijn niet alleen meer verbonden door nationaliteit, geslacht of inkomen, maar ook door ideeën, passies, smaken en meningen. En deze... Lees meer

Agencies can learn from DTC brands and ‘social spread’

13 februari 2019

DTC brands (Direct to Consumer) are changing traditional consumer-brand dynamics and forcing creative agencies and legacy brands to re-evaluate how they operate, but each side... Lees meer

Calm marketing: Could advertising benefit from being a little quieter?

12 februari 2019

A school of UX design thought posits that technology can become more useful to people if it becomes calm, that it should inform and create... Lees meer

Plastic debate: Price and convenience still outweigh consumers’ willingness to go ‘naked’

12 februari 2019

Brands big and small are working to reduce the amount of plastic they use instead offering ‘naked’ alternatives, such as loose fruit or unwrapped greetings... Lees meer

Praktische trends en tips voor contentmarketing in 2019

12 februari 2019

Wat gaat contentmarketing ons de komende tijd brengen? En hoe zet je het effectief in voor jouw organisatie? In het huidige contentgeweld wil je de concurrentie voor... Lees meer

Neuroscience Is Going to Change How Businesses Understand Their Customers

11 februari 2019

A Fortune 100 automotive company is exploring a new technology on the periphery of their core business. The executives in charge believe they have struck... Lees meer

Nederlandse marketingbaas snakt naar data-analisten

11 februari 2019

Uitvoerig onderzoek onder bijna zevenhonderd Europese Chiefs in Marketing wijst uit dat vooral Duitse CMO’s tobben over multidiciplinaire teams. Nederlandse marketingbazen blijven Big Data (27%), contentmarketing (32%)... Lees meer

Advertising must address its negatives

5 februari 2019

Advertising has some work to do when it comes to encouraging trust and favourability among consumers – and, in turn, attracting new talent to the... Lees meer

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X