Nieuws over marketing Archives - Pagina 4 van 14 - NIMA

Nieuws over marketing

Cherrypicking.... Iedere dag alleen de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden van gerespecteerde media over marketing, communicatie en sales. Volg voor de laatste headlines uit Nederland, België, Groot-Brittannië, VS, Duitsland en Frankrijk via @nimaheadlines. Via de twitteraccount @nimatweets word je op de hoogte gehouden van het laatste nieuws over NIMA en zijn Members.

Strategie is bepalend voor succes, blijkt uit analyse Effie-database

14 oktober 2019

Sinds we in Nederland in 1984 gestart zijn met de Effie - uitgereikt door bvA en VEA, zijn er 1833 campagnes ingezonden (tot en met... Lees meer

The three brand challenges faced by marketing leaders

9 oktober 2019

Most senior marketers believe brand is crucial in driving buyer behaviour for prospects and a critical driver, too, for existing customers, a new survey shows.... Lees meer

CMO’s over personalisatie: we hebben meer gedragsexperts nodig

9 oktober 2019

Er zijn van die controversiële onderwerpen waar iedereen wel een mening over heeft. Onderwerpen waarvan we zeker weten dat de discussie misschien wel nooit beslecht... Lees meer

Marketingstrategie voor kleinere ondernemingen

7 oktober 2019

"Marketingstrategie is voor kleine organisaties een luxe en daar zouden ze zich dan ook niet mee bezig moeten houden. Ze zouden zich beter kunnen concentreren... Lees meer

Global push for cross-media measurement

7 oktober 2019

Some of the world’s biggest brands, including Mastercard, Proctor & Gamble and Unilever, have joined forces to launch a global initiative to build consensus on... Lees meer

De drie meest gemaakte fouten in prijsstrategie. Maak jij ze ook?

3 oktober 2019

Een artikel in het prestigieuze Harvard Business Review verwijst naar een McKinsey-studie die laat zien dat een verbetering van je prijsstrategie met 1 procent zomaar... Lees meer

Six Reasons It’s Time for Brands to Replace Stock Photos With User-Generated Content

2 oktober 2019

Let's face it, stock photography is boring. As consumers become inundated with marketing content, they increasingly resist anything that looks and feels inauthentic, which unfortunately... Lees meer

Stadsbestuurders zijn tegen reclame. ZĂ©g dat dan gewoon.

30 september 2019

  Eindelijk is het dan zover, in Amsterdam is de ongeadresseerde folder die je zomaar ongevraagd door je brievenbus krijgt, verboden. Nou ja niet helemaal.... Lees meer

Roel Stavorinus SMP over de (on)zin van logo’s Ă©n over die nieuwe van Volkswagen – Podcast

30 september 2019

Als je een bedrijfsnaam hebt gevonden, is de volgende stap het laten ontwikkelen van een logo en een huisstijl. Daar valt een hoop over te... Lees meer

Marketers need ‘hard’ skills if they want to be taken seriously

30 september 2019

  What makes a good software programmer? The most common answer is their technical skills – how well they can code. These are ‘hard’ skills.... Lees meer

(Interview Jeanine Dijkhuis) De ondraaglijke lichtheid van marketingliteratuur

26 september 2019

Marketingadviseur en Register Marketeer Jeanine Dijkhuis probeert actuele boeken bij te houden en als het even kan te laten recenseren door Recensieteam RM; het clubje Register Marketeers... Lees meer

Five Ways AI Is Changing the Future of Marketing Research for the Better

25 september 2019

The rise of artificial intelligence (AI) has dramatically changed the way businesses and brands understand and communicate with their target audiences. Nowhere is that truer... Lees meer

Marketing Troonrede 2019: de impact op mens, markt en maatschappij

25 september 2019

Aan de vooravond van een nieuw decennium liet de MarketingTroonrede dit jaar haar licht schijnen op de impact van marketing op mens, markt en maatschappij.... Lees meer

Het Data Science Team: de ideale opstelling

25 september 2019

We weten allemaal dat verschillende persoonlijkheden en mindsets op de werkvloer elkaar kunnen versterken. Maar wanneer ze elkaar niet aanvullen of zelfs botsen, staat dit... Lees meer

Recensie Register Marketeers: ‘Hard gaan met dezelfde mensen’

20 september 2019

Het zoeken, vinden en binden van de juiste mensen is een voortdurende zorg voor elke ondernemer. In dit boek, uit een serie over ambitieuze groeiondernemers,... Lees meer

Your 2020 Marketing Plan the Kondo Way (Or How to Avoid CMO FOMO)

18 september 2019

It's that time of year again—when some CMOs have realized that the marketing plan they finalized at the start of the year has gone sideways.... Lees meer

‘Clients sceptical of media agencies’

18 september 2019

Client-side media and marketing professionals have a lower opinion of media and media agencies than they did two years ago, according to new research from... Lees meer

“Great marketers don’t sell dreams, they sell realities”

18 september 2019

The magic ingredient, it turns out, is storytelling. “Stories have emotions that data doesn’t,” explains Ariely. “And emotions get people to do all kinds of... Lees meer

(Interview NIMA Young Profs) ‘Waarom Nationale Nederlanden hardloopt’

17 september 2019

Nationale-Nederlanden, voor velen het bedrijf dat je kent van de periodieke brief op de deurmat over jouw pensioenontwikkeling. Of je verzekering. Of héél misschien, als... Lees meer

Marketers need more sense to stem the tide of CMO firings

16 september 2019

This year saw a record number of top marketers being fired. The CMO brand is under attack. More worryingly, as everybody seems busy with digital... Lees meer

‘Klant centraal, het mag wat kosten’

16 september 2019

De afgelopen vijftien jaar hebben marketeers hard gewerkt om de klant centraal te stellen. Direct klantcontact past echter niet goed bij winst-optimalisatie, dus wordt het... Lees meer

Joining the dots of online and offline WOM

12 september 2019

When it comes to word of mouth, brands have been quick to focus on online engagement via social media and to then assume offline conversations... Lees meer

Standing out is the key brand challenge – that’s why great brands play with their codes

12 september 2019

I’ll tell you what, there has never been a more interesting time to study visual identity and packaging. In the last six months we’ve seen... Lees meer

(Verslag Online Tuesday) ‘Culture eats strategy for breakfast’, ook bij werving digitals

12 september 2019

'How to hunt them? How to engage them? How to keep them?' Het zijn vragen waar hele contingenten ondernemers, managers, HR-professionals van wakker liggen dezer dagen.... Lees meer

(NIMA Young Profs) ‘De wijze marketinglessen van Basic-Fit’

11 september 2019

Go for it! Hoe inspireer je iedereen om fit te worden, op welke manier dan ook? In de serie Marketingbazen, geproduceerd door Big Shots in... Lees meer

FMCG brands and the future of TV

9 september 2019

The growth of fast-moving consumer goods (FMCG) brands has been intrinsically linked to mass reach media, but brands now face difficult choices when it comes... Lees meer

How young people want their news

6 september 2019

Publishers and broadcasters struggling to reach under-35s will have to radically rethink their content, the platforms they employ, and the formats they serve up, according... Lees meer

Wat verdienen de oosterburen in digital?

4 september 2019

  Een vergelijking van salarissen in de digitale industrie wijst uit dat productmanagers en UX-ontwerpers het meest verdienen en sociale media-managers het minst. Althans in... Lees meer

Dit betekent purpose voor het merk ABN Amro

4 september 2019

ABN Amro zette het afgelopen jaar een aangescherpte strategie en nieuwe company-purpose neer: "Banking for better, for generations to come." Een doelstelling waar ruim 18.830 medewerkers dagelijks... Lees meer

How to capitalise on low attention

4 september 2019

Marketers might spend their time seeking consumers’ undivided and concentrated attention, but new research exposes how to get a brand message across in low attention... Lees meer

‘Marketing needs to go back to extreme basics’

3 september 2019

Of all the questions marketers and planners routinely ask consumers, the most impertinent has to be: ‘And why does that matter?’ The rudeness stems in... Lees meer

(Blogpost Rob Revet SMP) ‘Is er wel een businesscase voor purpose?’

2 september 2019

Purpose is hot, hip en happening. Het merendeel van de Nederlandse marketeers zegt ermee te werken en volgens sommigen is purpose hĂšt recept voor merksucces... Lees meer

Thecla Schaeffer naar Tony’s Chocolonely

2 september 2019

Thecla Schaeffer (44) is per 1 september aangesteld als head of marketing bij Tony’s Chocolonely. Ze wordt verantwoordelijk voor het merk wereldwijd. ‘Het verhaal van... Lees meer

[stelling] ‘Marketeers zijn te lang trouw aan hun bureau’

30 augustus 2019

Dick van der Lecq van DDB Unlimited, Pieter Voogt van PauwR, Jean-Paul Schaddé van Dooren van Babbage Company & Cityguys.nl, Mariëlle Krouwel van de Volksbank,... Lees meer

Top Ten Results From The CMO Survey – August 2019

29 augustus 2019

Here are my top ten results from the August 2019 CMO Survey. These results are based on a sample of 341 top marketers at for-profit U.S.... Lees meer

NIMA Update | editie 8 – najaar 2019

26 augustus 2019

Deze week verscheen de achtste NIMA Update met nieuws, diepgang en achtergronden over de beroepsvereniging. Update biedt een overzicht van activiteiten die worden georganiseerd voor... Lees meer

Michel Schaeffer, oud-marketingdirecteur Bol.com, overleden

26 augustus 2019

Michel Schaeffer, voormalig marketingdirecteur van Bol.com, is afgelopen woensdag 21 augustus op 51-jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van een onverwachte ziekte. 'Hij had een... Lees meer

Marketers say automation is a key focus but many lack skills

23 augustus 2019

Marketers are optimistic about automation and the benefits it can bring to the workplace, and are often further ahead in their automation journey than other... Lees meer

Het belang en het behalen van een sterke employer branding-strategie

22 augustus 2019

Employer branding is een hot topic. Je hoort het steeds vaker. Vraag je je weleens af: Waarom je als organisatie moet investeren in employer branding?... Lees meer

Wat Miele heeft geleerd van drie jaar Lowlands

21 augustus 2019

Miele was deze zomer voor het derde jaar op rij aanwezig op muziekfestival Lowlands. De grote rode PowerWash is inmiddels een begrip, maar keert niet... Lees meer

Today’s marketers are missing true customer insight

21 augustus 2019

Customer centricity. Omnichannel experiences. Experience mapping. Just how many buzzwords can we create to describe the unicorn of genuinely good marketing; that of understanding and... Lees meer

Wat leert het eerste grote podcast-onderzoek van Nederland ons?

20 augustus 2019

Podcasts zijn een media-hype, maar is het zelf ook een effectief medium? Bij gebrek aan Nederlandse podcast-cijfers was dat altijd speculeren, maar nu is er... Lees meer

Dynamic social norms – a new type of social norms message

16 augustus 2019

Social norms messaging is an effective tool to change behaviour, but new research in this area suggests that a focus on already changing behaviours can... Lees meer

‘Creativiteit: negatieve emoties hebben enorm positief effect’

15 augustus 2019

Emoties zijn de drijvende kracht achter creativiteit. Veel mensen beschouwen het creatieve proces als een feestje vol vrolijkheid, maar ik breek graag een lans voor... Lees meer

‘Digital TV must overcome its contradictions if it wants to attract more ad dollars’

14 augustus 2019

If you talk to a young person about linear TV, they may snigger at the idea of checking listings in a print newspaper, writing out... Lees meer

‘De nieuwe luxe en verpakkingsdesign’

13 augustus 2019

Het begrip ‘luxe’ draait niet meer om materiĂ«le goederen, maar om ervaringen. De verpakking als onderdeel van de klantervaring speelt een belangrijke rol bij de... Lees meer

‘Waarom werken bureaus zo weinig met digital nomads?’

12 augustus 2019

Hoe kan het dat bureaus zo weinig met digital nomads werken?’, vraagt fulltime reiziger Alex Malone (28) zich af. ‘De reclamewereld is zo creatief, maar... Lees meer

Growth in Bing search ad revenue at lowest point in two years

9 augustus 2019

Growth in Bing search advertising revenue has slowed further, according to the latest Microsoft company reports. Year-on-year growth in Microsoft search ad revenue was 9%... Lees meer

‘Consumenten haken af bij incomplete online productinformatie’

8 augustus 2019

Als in een webshop nauwelijks of onjuiste productinformatie is te vinden, dan is dat vergelijkbaar met een product niet op voorraad hebben. Dat zegt GS1,... Lees meer

Being a ‘me-too’ brand is more desirable than it sounds

7 augustus 2019

If brands had feelings, the unkindest epithet you could deploy about any one of them would be ‘me too’. That would hurt – like commenting... Lees meer

‘Identiteit helpt merken Ă©cht op weg’

6 augustus 2019

In merkenland wordt wat afgerommeld. Veel bedrijven en instellingen hebben maar weinig notie van wat een merk nu precies inhoudt. Vaak wordt gedacht dat ze... Lees meer

Maandbereik online winkelen apps stijgt naar 51 procent in eerste halfjaar

5 augustus 2019

De Online Winkelen apps op smartphones bereiken in het eerste halfjaar van 2019 gezamenlijk meer dan de helft van de Nederlanders (51procent, 7.381.000 personen van... Lees meer

UK overtakes US on smart speaker penetration, Amazon devices dominate

2 augustus 2019

Over one-tenth of internet users in Italy, the UK, the US and Canada use a smart speaker, according to the latest data from YouGov and... Lees meer

’51 procent Nederlanders kijkt op smartphone op winkel-apps’

1 augustus 2019

De online winkelen-apps op smartphones bereiken in het eerste halfjaar van 2019 gezamenlijk meer dan de helft van de Nederlanders, zo becijferde marktonderzoeksbureau GfK. In... Lees meer

Ritson on the effectiveness factor that helped Lidl double its market share

31 juli 2019

When German discount retailer Lidl opened its first UK store in 1994, it entered one of the most competitive retail markets in the world. Up... Lees meer

‘Met dit soort schrijvers is contentmarketing ten dode opgeschreven’

30 juli 2019

Een middagje grazen in mijn e-mailbox leverde deze open deuren op, de eerste zinnen van relevante berichten volgens de auteurs. Zo’n eerste zin moet een... Lees meer

De coming of age van maatschappelijke-impactcampagnes

29 juli 2019

In de 35-jarige geschiedenis van de Effie zijn er enkele honderden campagnes ingezonden die maatschappelijke impact trachten aan te tonen. De laatste jaren is de... Lees meer

Measurement, monetisation and marketers

26 juli 2019

Marketers and media companies need to think differently about measurement if they’re to exploit the full potential of today’s TV ecosystem, says Freewheel’s Julie Selman.... Lees meer

Marketers’ only shot at influence is to embrace the CMO title

25 juli 2019

Let’s be honest, all those league tables that rank chief marketing officers are a little suspect. How do you decide whether the senior marketer at... Lees meer

‘Stop Oversimplifying B2B Marketing, It’s fundamentally different from B2C’

25 juli 2019

Why is there a deluge of headlines urging B2B marketers to think more like B2C brands? The B2B sales process is inherently different from B2C,... Lees meer

‘Duik het brein in voor design met impact’

24 juli 2019

Onze hersenen kunnen worden gezien als een sleutelfactor in het besluitvormingsproces bij het kopen van producten en het ontwikkelen van merkvoorkeuren. Ze verwerken echter informatie... Lees meer

CMOs shift focus away from customer experience

24 juli 2019

Customer experience has long been seen as a key part of a marketers’ remit, but its importance appears set to decline, according to a new... Lees meer

(Boekrecensie Register Marketeers) ‘Merkdisruptie’

22 juli 2019

Merkdisruptie gaat over 100 merken die gaan verdwijnen,  de 15 megatrends die dit veroorzaken en een 1 strategie om de ondergang te voorkomen. De auteurs,... Lees meer

(Interview Marcel Aalders RM) ‘Positioneer je weg uit het midden’

19 juli 2019

Positioneren. Marcel Aalders, zelfstandig marketingadviseur, ook wel (interim-)manager, maar vooral gekend als marketing-eindbaas van een indrukwekkende rij familiebedrijven, retailers, corporates en vooral financials,... Lees meer

The hidden power of the marketing funnel

19 juli 2019

To some people the marketing funnel is far too simplistic; to others it can be a priceless tool for improving sales. Last weekend, my partner... Lees meer

De reden Ă©n oplossing voor falende innovatie

18 juli 2019

De vraag Ăłf het door een gebrek aan innovatie komt dat bedrijven hun ondergang vinden, is allang niet meer interessant. De vraag wĂĄĂĄrom er gebrek... Lees meer

Marketing is dood, lang leve marketing!

17 juli 2019

Het zijn turbulente tijden in de wondere wereld van marketing. We kunnen er niet omheen dat grote bedrijven als ING en VGZ de marketingafdeling opheffen. Ook in functietitels... Lees meer

Video als marketinginstrument; vijf tips

17 juli 2019

Elke marketeer en communicatiespecialist weet dat video niet meer weg te denken is uit de middelenmix. Video is een krachtig middel: voor de kijker is... Lees meer

Rebranding CMOs as growth officers doesn’t help market marketing

10 juli 2019

As another big global business hires a chief growth officer rather than a CMO, will it help to reframe marketing’s role within the wider business... Lees meer

Negen hardnekkige misverstanden over experience management

10 juli 2019

Experience management (XM) krijgt bij veel organisaties een steeds prominentere plek. Daarmee groeit helaas ook het aantal misverstanden over deze discipline. Steeds meer marketing- en... Lees meer

Negen coole features om je e-mail interactiever te maken

9 juli 2019

Dankzij de laatste ontwikkelingen zijn de mogelijkheden van e-mailmarketing eindeloos. Zo stoppen veel ESP’s (E-mail Service Providers) nieuwe functionaliteiten in hun software, zodat wij e-mailmarketingspecialisten... Lees meer

De ‘Catch 22’ van Corporate Responsibility-communicatie: van scepticisme naar vertrouwen

9 juli 2019

Maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) lijkt tegenwoordig onmisbaar voor succesvolle organisaties. En hoewel veel organisaties de meerwaarde van MVO erkennen, zien we vanuit holistisch reputatiemanagement dat de... Lees meer

Earners & burners aanwijzen gaan je commercie niet helpen

9 juli 2019

Sales en marketing in een B2B-omgeving kunnen vaak beter worden geïntegreerd dan nu het geval is. Beide commerciële afdelingen zijn vaak georganiseerd in een soort... Lees meer

Het beïnvloeden van archetypes met Cialdini’s technieken

8 juli 2019

Een website of landingspagina (door)ontwikkelen voor 'de' bezoeker bestaat niet. Geen enkele bezoeker is hetzelfde. Een handige manier om je website vanuit meerdere brillen te bekijken... Lees meer

[rondvraag] ‘Overal zit talent, maar dat wordt niet altijd gezien, laat staan ontwikkeld’

5 juli 2019

De redactie van MarketingTribune greep de kans een aantal marketeers te spreken tijdens Nima Marketing Day en vroeg hen naar hun verwachtingen, ervaringen, belangrijkste take-aways... Lees meer

(Verslag NMD 2019 – Denise Pellinkhof) ‘Geobsedeerd door mensen: de marketing van nu’

4 juli 2019

"Obsessed with people" is wat Tom Goodwin, hoofd innovatie bij Zenith, drijft. Dat was de toffe binnenkomer tijdens de eerste key-note van NIMA Marketing Day. Ik weet niet... Lees meer

Arjan Kapteijns, voormalige CEO Saatchi & Saatchi NL, sluit zich aan bij VIM Group

3 juli 2019

Merkmanagement en -implementatiebedrijf VIM Group kondigt aan dat Arjan Kapteijns, voormalig CEO van Saatchi & Saatchi en Publicis Group Nederland, als Client Partner het bedrijf zal... Lees meer

Automated communication: zo staan we er voor

1 juli 2019

De overgang naar een digitale-communicatieomgeving heeft de manier waarop consumenten en merken met elkaar communiceren in de afgelopen tientallen jaren drastisch veranderd. De SWOCC-publicatie 'Automated 1-2-1... Lees meer

(Blogpost Ronald Voorn) Big Data of Bananen?

1 juli 2019

De Hogeschool Utrecht begint, in afstemming met de NIMA, met een nieuwe Masterclass Marketing Analytics. Deze is bedoeld voor professionals die werkzaam zijn op het terrein... Lees meer

‘Neem niet creativiteit, maar gedragsverandering als uitgangspunt’

1 juli 2019

De wereld verandert, stelt Tom de Bruyne. Er is veel meer kennis over menselijk gedrag, het bedrijfsleven wordt in hoog tempo custumor centric en de... Lees meer

(Verslag NMD) ‘Nuon wordt Vattenfall: de introductie van een purposegedreven merk’

27 juni 2019

Nuon wordt Vattenfall, zoveel weten we al. Maar hoe doet het bedrijf dat? Hoe omarmt Nuon straks met de nieuwe merknaam de purpose van het moederbedrijf? Guido... Lees meer

One marketer on why leaving Unilever was the best thing she ever did

26 juni 2019

Story of my CV: Margaret Jobling’s experience at Unilever gave her the perfect foundation for a career in marketing, but she says leaving was the... Lees meer

Micro-momenten en hoe je ze optimaal benut

26 juni 2019

We kennen allemaal het beeld wel: een groep mensen in de trein, op een bankje in het park, in een wachtkamer of in een cafe,... Lees meer

Drop it like it’s hot: zeven marketinglessen uit de ‘drop culture’

24 juni 2019

Drops: exclusieve modeproducten in beperkte aantallen, in een klein aantal winkels, soms zelfs zonder enige aankondiging vooraf. Deze hypes worden voor de hoofdprijs gekocht en... Lees meer

(Verslag NMD 2019) ‘Iamtoro: met boxershorts mannen inspireren’

24 juni 2019

Een merk bouwen in de categorie mannenondergoed. Niet zomaar boxershorts verkopen, maar de dragers zelfvertrouwen geven en inspiratie bieden. Dat is wat Marc van Eck... Lees meer

Nationale E-mail Benchmark 2019: Impact AVG positief op de belangrijkste ratio’s

24 juni 2019

De nieuwste editie van de jaarlijkse Nationale E-mail Benchmark is gepubliceerd. In het grootste onafhankelijke onderzoek naar e-mail in Nederland zijn de resultaten van bijna honderdzeventigduizend campagnes... Lees meer

WFA advertisers see better results in response marketing

18 juni 2019

Big global advertisers are increasingly satisfied with the performance of their response activity, but much more ambivalent about the effectiveness of their awareness messages, according... Lees meer

How brands are injecting creativity into digital

18 juni 2019

Digital channels are often looked upon as a world of metrics and short-term thinking, but there are opportunities for brands to be creative if activity... Lees meer

Boekrecensie Registermarketeers: ‘Digital Marketing Pinball’

17 juni 2019

  Recensent:         Jeanine Dijkhuis, Register Marketeer In Digital Marketing Pinball verklaart auteur DaniĂ«l Markus de groeisuccessen van winnende e-commercebedrijven aan de hand van 5... Lees meer

[column Roel Welsing] Is er een markt voor minder?

15 juni 2019

Tijdens Nima Marketing Day op 20 juni in DeFabrique in Utrecht komt de crĂšme de la crĂšme van marketing-Nederland samen. Slimme, leuke, gepassioneerde mensen, die... Lees meer

Drie blikken in de glazen bol: ‘Zo ziet marketing eruit in 2025’

14 juni 2019

Marketing anno 2025: wat zijn huidige ontwikkelingen in marketing die in de toekomst zullen doorontwikkelen? Is het marketingvak over een paar jaar ĂŒberhaupt nog relevant?... Lees meer

Onderzoek: NMD19-bezoeker heeft grootse opleidingsplannen

14 juni 2019

Digitale marketing voert de ranglijst aan van terreinen waarop bezoekers van de NIMA Marketing Dag zich het liefst willen ontwikkelen. Gevraagd naar het vakgebied bĂ­nnen... Lees meer

Aegon wint NIMA Impact Marketing Challenge met ‘Aanloophypotheek’

13 juni 2019

Het idee om teams van jonge marketeers aan de slag te zetten met de vaak wat ongrijpbare goede voornemens van grote ondernemingen, leverde een verrassend... Lees meer

Duurzame marketing

How marketing can lead in business

13 juni 2019

Marketing is sometimes referred to as the voice of the customer, but if it is to truly lead within a business then this has to... Lees meer

How brands can grow in a volatile marketing world

13 juni 2019

Elections, referendums, tariff wars, environmental catastrophe; the world is full of volatility and uncertainty. Meanwhile, the rate of change in society, consumers and technology is... Lees meer

Sandra Verhoeven-Klijn (Efteling) over NMD19: ‘Het maakt me trots op mijn rol als marketeer’

12 juni 2019

Nima Marketing Day is uitgegroeid tot het absolute jaarevent van marketingminnend Nederland. Aan de vooravond spreken we met Sandra Verhoeven-Klijn, senior marketeer bij de Efteling,... Lees meer

Het belang van relevante en persoonlijke content bij account-based marketing

12 juni 2019

Veel B2B-marketeers zijn al bezig met een vorm van account-based marketing of denken er over na om het te implementeren. Er is een verschuiving waar... Lees meer

Just Eat’s boss on the challenge of transitioning from marketer to CEO

12 juni 2019

Peter Duffy was just seven months into his new role as Just Eat’s first chief commercial officer when he was made interim CEO. The company was in... Lees meer

NIMA Young Profs – Wijze lessen van Marketingbazen: Diergaarde Blijdorp

11 juni 2019

Hoe balanceer je als best bezochte dierentuin van Nederland op de soms wankele scheidslijn tussen commercie en een inhoudelijke boodschap? In de serie Marketingbazen, geproduceerd door... Lees meer

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X