Nieuws over NIMA Archives - NIMA

Nieuws over NIMA

‚ÄėNieuws omvat alle informatie van een zeker algemeen belang die tot dusver aan publieke waarneming was onttrokken. Het gaat doorgaans over een recent feit, een actualiteit, waar collectieve belangstelling voor bestaat‚Äô, aldus Wikipedia.

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt:

De vijfde marketing-P is een G

1 maart 2021

Op 10 maart a.s. deelt de marketeer van geluk, Guy van Liemt, in een NIMA Masterclass hoe je het rendement berekent van een gelukkige organisatie.... Lees meer

(boekrecensie) De kreeft is een echte overlever en je kunt van hem leren

1 maart 2021

Heb je ervaring met veranderingsprocessen, of ga je eraan beginnen? Lees dan 'De strategie van de kreeft'. De auteurs nemen de kreeft als metafoor om... Lees meer

Conny Braams (CMO Unilever) ziet weer ruimte voor plezier

23 februari 2021

'Waarde en waarden' zijn essentieel voor marketing in tijden van recessie, meent Unilevers chief digital en marketing officer Conny Braams. Ze zegt dat merken in... Lees meer

Wat betekent Clubhouse voor marketingcommunicatie?

23 februari 2021

Dispo een nieuwe hype? Beeldzoekmachine. Jazzkeys. Time next 100 en Clubhouse in drie verhalen; in de tijdslijn, een video guide en een mogelijke verklaring van... Lees meer

11 tips van Ritson voor het beste marketingplan ooit

22 februari 2021

Bijzondere en enorm bruikbare posting deze week van Mark Ritson, de columnist en marketingprofessor, maar bovenal één van de bekendste marketingdenkers van het moment. Er... Lees meer

Zes megatrends die groter zijn dan trends

16 februari 2021

Body Debates, Roots Revival, Platform Politics, Stability Pursuit, Counter Cancel, Health Hedonism. De denktank van TBWA die probeert de tijdgeest te vangen in wereldwijd relevante... Lees meer

(blog) ‘Sandwichen‚Äô: geniale contentmarketing

16 februari 2021

‚ÄúHahaha, ik had inderdaad ook verwacht dat daar veel eerder commentaar op zou komen, Edwin. Maar blij dat je het positief oppakt.‚ÄĚ Toen ik op... Lees meer

Clubhouse, digitale schoenen & influencer-campagnetips

16 februari 2021

  In een week met Clubhouse vol in de schijnwerpers is er natuurlijk weer aandacht voor audio. Mooie social media-tools, een masterclass podcasting, een prachtig... Lees meer

5 actuele trends in creatieve communicatie, houden we die?

8 februari 2021

We zitten midden in een nucleaire coronawinter, dus voor sommigen is het lastig om over die horizon te kijken van een aantal maanden, waarna we... Lees meer

Nederland verdient een regering met meer marketing-skills

8 februari 2021

Marketing wordt vaak verward met commercie en sales, maar de essentie van marketing is juist om níet te gaan voor je eigenbelang. Het draait om... Lees meer

7 Contentmarketing-doelstellingen die elk bedrijf heeft

8 februari 2021

Een contentmarketing-strategie is iets anders dan het inzetten van content om je bedrijf relevant te maken en 'op de kaart te zetten'. Er zijn vaak... Lees meer

Ruim 175 voordrachten voor Marketeer of the Year

8 februari 2021

Na het sluiten van de aanmeldingsmogelijkheid voor de Dutch Marketing Awards afgelopen maandag hebben de organisatoren meer dan hondervijftig personen en bedrijven op de longlist.... Lees meer

De toekomst van marketing

2 februari 2021

  Onlangs heeft NIMA in samenwerking met de Hogeschool Utrecht onderzoek gedaan naar de toekomst van marketing.¬†Op basis van trends hebben we mogelijke scenario‚Äôs voor... Lees meer

Clubhouse, TikTok en de grootste websites van de wereld

1 februari 2021

  Clubhouse voor dummies, livestreaming e-commerce, veel TikTok, interactieve video, smartphonegebruik in Nederland en merkstrategie in drie stappen door d√© professor. Dit en nog meer... Lees meer

De toekomst van marketing 2025

1 februari 2021

In het afgelopen najaar verrichtte De Ruijter Strategie in opdracht van de Hogeschool Utrecht en NIMA een uitgebreid onderzoek naar de vraag hoe het vakgebied... Lees meer

Marketingbaan populair onder jonge professionals

1 februari 2021

In de Top-100 populairste banen van 2020 van banenplatform Magnet.me staan evenveel banen in de marketingsector als het jaar ervoor. Er stonden minder banen in... Lees meer

Wat hebben we aan merkdifferentiatie?

1 februari 2021

Vloeken in de kerk. Mag dat? Dat ligt er waarschijnlijk aan hoe streng de leer van de kerk in kwestie is en hoe heilig het... Lees meer

Waar is NIMA als je het nodig hebt?

26 januari 2021

Onderwijs is het beste antwoord tegen de vergoogeling, de verfacebookisering van de samenleving Informatie was nog nooit zo beschikbaar als in deze dagen. Ik herinner... Lees meer

(boekrecensie) Leidt merkvoorkeur écht tot marktaandeel?

25 januari 2021

Het alleszins leesbare boek van Ed Stibbe mist een afslag waar het gaat om het verschil tussen correlatie en causaliteit Sturen op merkvoorkeur is zeker... Lees meer

Wie deed marketing het best in rampjaar 20?

25 januari 2021

Juist nu verdienen marketingprestaties een podium, want een crisis haalt in sommigen het beste naar boven. Na een jaar om nooit te vergeten, of om... Lees meer

Marketingfacts Jaarboek 21-22 is onderweg!

25 januari 2021

Meewerken aan het Jaarboek doe je, omdat je hoopt en wilt dat het mooiste beroep ter wereld beter wordt begrepen. De opstelling van het nieuwe... Lees meer

De toekomst van marketing

19 januari 2021

Als mens en ook zeker als marketeer kunnen we moeilijk omgaan met onzekerheden. Daarom meten we alles ook zo graag. Het geeft op zijn minst... Lees meer

Elske Vugts wint 1e verkiezing Beste Brabantse Marketeer

19 januari 2021

De eerste verkiezing van de Beste Brabantse Marketeer was een vrouwelijk onderonsje. Tijdens een feestelijke livestream vanuit First Impression in Tilburg reikte prof. dr. Rudy... Lees meer

[jong in marketing] Maud Olieslagers: ‘Ik heb de allerleukste baan van het land’

18 januari 2021

Maud Olieslagers (25) is met ingang van 1 januari 2021 voorzitter van NIMA Young Professionals. Zij neemt het stokje over van Michel Schrama. Maud Olieslagers... Lees meer

Leren over marketing: terug naar het klasje of liever een podcast?

18 januari 2021

Onderzoek moet licht werpen op de vraag hoe marketingprofessionals zich het liefst ontwikkelen. Marketingstudent Nyasa van den Berg vraagt zich af op welke wijze vakgenoten... Lees meer

(Blogpost) We vertrouwen bijna niets en niemand meer, alleen bedrijven een beetje

18 januari 2021

Vertrouwen op een historisch dieptepunt volgens de Edelman Trust Barometer, 20 jaar Wikipedia, Upcycling, Colorwise en duiken van de 10-meterplank (of niet). Dit en meer... Lees meer

Dutch Marketing Awards

De beste marketing van Nederland

12 januari 2021

Klik hier om jouw favoriet te nomineren. Nu we nog steeds met zijn allen in een lock down zitten, lijken de feestelijke momenten misschien ver... Lees meer

Seks is fucking leuk, ook in marketing

12 januari 2021

Samen met Audrey van Ham (Christine le Duc), Alexandra Legro (Hunkemöller), Rick Luteijn (Huzzy), Daantje Dammers (Natwerk), Martine van den Boomen (Vice) en Mabel Nummerdor... Lees meer

Joris van der Waart RM: ‘Wij vonden de Beste Brabantse Marketeer gewoon lekker klinken’

12 januari 2021

Om even aan alle clich√©s voorbij te gaan: Noord-Brabant is n√°√°st de Randstad natuurlijk een enorme economie. Er moeten duizenden marketeers werken. De belangstelling ‚Äď... Lees meer

(Blogpost Gert Koot) Zo slecht is jouw Spotify en Prof G doet zijn voorspellingen voor 2021

11 januari 2021

En wij dachten dat 2020 een vreemd jaar was. Welkom 2021. Dus gewoon maar terug naar de basis en een normale weekupdate met de 10... Lees meer

(Blog NIMA Wereldmarketeer Bart Bruggenwirth) ‘Terug of vooruit?’

4 januari 2021

Als je het de consument vraagt, dan wil die niet terug, maar vooruit. Uit onderzoek blijkt dat in Nederland bijna acht van de tien mensen willen dat de... Lees meer

(Boekrecensie Register Marketeers) Waarom voorkeursmerken altijd winnen

4 januari 2021

Met ‚ÄėWhy winners give it all‚Äô heb je een uiterst praktisch marketingboek in handen. Reclameman/marketeer Ed Stibbe beschrijft in zijn eerste boek op een zeer... Lees meer

Best gelezen blogs op Marketingfacts in het rampjaar 2020

29 december 2020

Oké, we zijn bijna van 2020 af. Daar zal niemand rouwig om zijn. Maar hoe deden Marketingfacts en zijn bloggers het dit jaar? Waar schreven... Lees meer

(Blogpost Gert Koot) ‘Wat komt er na de smartphone?’

22 december 2020

Het is natuurlijk de tijd van de overzichten en de lijstjes. Ook deze update ontkomt daar niet aan. En aangezien we toch vastzitten onder de... Lees meer

Kwaliteitskeurmerk vanuit de beroepsvereniging

21 december 2020

Het marketingvak is dynamisch en uitdagend. De wereld om ons heen verandert in een enorm snel tempo. De vraag is voor iedereen hoe je omgaat... Lees meer

LinkedIn-steekproef: helft fantaseert NIMA Diploma bij elkaar

21 december 2020

Bijna de helft van de gediplomeerden die via LinkedIn aangeeft te beschikken over NIMA A, B of C blijkt in werkelijkheid geen NIMA Diploma te... Lees meer

Masterclass Marketing in het post-corona tijdperk

Wat bepaalt de marketingagenda van 2021?

14 december 2020

In de afgelopen twee jaar heeft NIMA √°lle Nederlandse marketeers ‚Äď lid of niet ‚Äď gevraagd deel te nemen aan een onderzoek dat wordt uitgevoerd... Lees meer

De winnaar van de PIM Literatuurprijs zorgt ervoor dat marketeers van design gaan houden

11 december 2020

Met haar boek ‚ÄėMarketing Design‚Äô¬†wist auteur Eveline van Zeeland afgelopen maand verrassend de PIM Literatuurprijs te winnen. Het combineert design thinking met marketing en zet... Lees meer

(Blogpost Marcia Moestoredjo SMP) ‘Marketeer moet stoppen met datafetisj’

10 december 2020

In 2020 moest alles opeens digitaal. We belandden in een stroomversnelling waar je niet meer uit kwam. Van virtual events tot digitale workshops en experimenten... Lees meer

Agendapunt van je beoordelingsgesprek: opleiding

9 december 2020

Veel HR-verantwoordelijken maken zich zorgen over het ontbreken van een plan op het gebied van scholing en opleiding van eigen personeel. Dat Nederland-kennisland zoveel bedrijven... Lees meer

(Blog Nick Nijenhuis SMP) ‘Google Analytics 4: van bereik naar betrokkenheid’

8 december 2020

Plotseling en ruw. Dat was mijn kennismaking met Google Analytics 4. Er zijn deels nieuwe rapporten, zónder de bekende bounce- en uitstappercentages. En mét onder andere... Lees meer

(Interview NIMA Workshop – Dennis Reus) ‘Data-driven online branding’

7 december 2020

Het lijkt een stiefkindje van de zeer performance gedreven online-marketingmix, maar juist het bouwen van merken in aanloop naar conversie of retentie verdient veel meer... Lees meer

(Wereldmarketeers) ‘Waarom jonge marketeers beter zijn in duurzaam ondernemen’

3 december 2020

De NIMA Wereldmarketeers zijn op zoek naar bedrijven en jonge teams om deel te nemen aan de Marketing Impact Challenge 2021. Niet als excuusproject voor... Lees meer

NIMA zoekt Contentmarketeer, Community-events-medewerker en Online Marketeer

30 november 2020

NIMA, het Nederlands Instituut voor Marketing, heeft momenteel drie vacatures voor verschillende functies binnen Team NIMA: een contentmarketeer die ons marketingteam kan versterken en staat... Lees meer

Mark Ritson spreekt voor project Hogeschool Utrecht en NIMA

30 november 2020

Onlangs sprak Ronald Voorn één op één met marketingprofessor Mark Ritson. Er bestaan veel columns, onderzoek, video's en er is lesmateriaal, maar zijn alomvattende kijk op het marketingvak in één kloeke... Lees meer

Introductie nieuwe leden van de domeincommissie NIMA Sales

30 november 2020

Deze maand heeft NIMA twee nieuwe commissieleden voor het domein NIMA Sales mogen verwelkomen. Arend-Jan Diephuis en Kees Radstaak nemen samen met de bestaande examencommissieleden... Lees meer

Eveline van Zeeland schrijft Beste Marketingboek 2020

26 november 2020

De Jaarlijkse PIM Marketing Literatuurprijs gaat dit jaar naar 'Marketing design met customer journey mapping' van Eveline van Zeeland; een boek met een vleugje neuromarketing... Lees meer

(Interview met Ed Borsboom) ‘Groeistrategie. Meer met minder’

24 november 2020

Een fenomeen waar in deze barre tijden vaker dan ooit vraag naar is: groei. Klinkt altijd spannend en ambitieus, maar de noodzaak om te groeien... Lees meer

De waarde van marketing met waarden

24 november 2020

In welke mate is het communiceren van menselijke waarden van nut voor merken? Er zijn steeds meer merken die bewust aandacht besteden aan de waarden... Lees meer

Doe mee aan internationaal marketingonderzoek van EMC (5 minuten)

23 november 2020

In de afgelopen twee jaar heeft NIMA zijn achterban - Members en niet Members - gevraagd deel te nemen aan een onderzoek dat wordt uitgevoerd... Lees meer

Marketeer heeft een frisse blik op marketing

20 november 2020

Marketeers hebben over het algemeen weinig te lijden van de coronacrisis waar het hun tevredenheid betreft. Ruim 84 procent van hen geeft aan ronduit tevreden... Lees meer

Hogeschool Utrecht stelt Smart Business network ter beschikking aan bedrijfsleven

18 november 2020

NIMA Education Partner Hogeschool Utrecht is een platform gestart waar onderwijs, onderzoek en de praktijk samenkomen. Studenten delen in het Het Smart Business Network hun... Lees meer

Marketingfacts zoekt een business developer

17 november 2020

Voor Marketingfacts zoeken we iemand die ondernemend en actiegericht is, digital savvy en die het uitdaging vindt om te gaan ontdekken hoe we M! naar... Lees meer

Nicole Verburg wordt NIMA Bestuurslid Digital Marketing & Commerce

17 november 2020

Amsterdam 17 november 2020 ‚Äď De Ledenraad van NIMA heeft Nicole Verburg benoemd tot nieuw NIMA Bestuurslid. Haar benoeming geldt voor drie jaar en vond... Lees meer

De ballen verstand van Marketingstrategie

16 november 2020

Wie doorleert en doorleert in marketing stuit aan het eind op de magische wereld van de strategie. Een slecht begrepen begrip overigens, maar misschien wel... Lees meer

Your last stop¬†to¬†the top –¬†Post-Master Marketing Leadership¬†

11 november 2020

'Business only has two functions: Marketing and Innovation' Herken je deze quote van Peter Drucker ? Je bent nu zo’n tien jaar aan het werk na... Lees meer

NIMA Top Marketing Club betrekt het virtuele clubhuis

9 november 2020

Twee bijzondere bijeenkomsten van de NIMA Top Marketing Club in dit bijzondere coronajaar. Op donderdag 29 oktober sprak Marketingprofessor Henry Robben tot de marketingdirecteuren van... Lees meer

‘Groei videoplatforms biedt marketingkansen’

9 november 2020

De coronacrisis is een periode van vele uitdagingen. Ook voor ons marketeers. We zien een flinke verschuiving van offline naar online. Daar kunnen wij heel slim... Lees meer

NIMA Passe-partout: Abonnement op actuele marketingkennis

9 november 2020

Precies rond deze tijd van het jaar begint NIMA met z’n jaarlijkse campagne om meer marketeers aan een passe-partout te krijgen voor z’n ruim 130... Lees meer

Waar gaat het heen met marketing?

2 november 2020

Afgelopen dinsdag organiseerden de Hogeschool Utrecht en NIMA een meeting met een stuk of dertig ‚Äėvrije denkers‚Äô uit alle uithoeken van het vak om mee... Lees meer

Redactie Marketingfacts op zoek naar stagiair

2 november 2020

De redactie van Marketingfacts heeft ruimte voor een stagiair. Lijkt het je mooi en boeiend om mee te werken aan een innovatief en inspirerend vakblog... Lees meer

(Interview Martin Huisman) Peilstok in je marketingafdeling

2 november 2020

Martin Huisman, tot april directeur en voorzitter van NIMA, ondernemer, maar bovenal een bevlogen marketeer in B2B en B2C sprak in zijn loopbaan veel, heel veel... Lees meer

(Interview met Martin Huisman) ‘Peilstok in je marketingafdeling’

29 oktober 2020

Wat een bedrijf aan marketingkennis en -vaardigheden nodig heeft, verschilt nogal per type bedrijf en per branche. Er valt daarom ook veel voor te zeggen... Lees meer

Young Professionals Members

(Interview Vaardigheidstraining) ‘Inclusief leiderschap is het nieuwe leidinggeven’

27 oktober 2020

Business coach Anne Oskam heeft een lange staat van dienst in het marketingvak. Ze besloot zich te richten op verbinding tussen business, marketing én persoonlijke... Lees meer

Share of search als voorspeller van je marktaandeel

26 oktober 2020

Het zijn voor velen inmiddels bekende namen: Les Binet en Peter Field. Recent heeft Les Binet nieuw onderzoek gepresenteerd dat voor iedere marketeer meer dan... Lees meer

(NIMA Workshop) Community-building in coronatijd

26 oktober 2020

Je klanten, stakeholders, relaties, medewerkers komen op dit moment niet zomaar bij je over de vloer. Hoe kun je n√ļ¬†bouwen aan je relaties, aan co-creaties,... Lees meer

purpose marketing

Jouw waarden werken voor merken

26 oktober 2020

Waar komt toch die klik vandaan tussen merken en mensen? Of hoe kun je die krijgen als merk? Ons team doet hier onderzoek naar in... Lees meer

(Verslag NIMA B2B Event) ‘Lessen in B2B-marketing’

19 oktober 2020

Er zijn veel overeenkomsten tussen B2C- en B2B-marketing, maar zeker ook verschillen. In B2C is er vaak maar één persoon te overtuigen en zijn trajecten relatief... Lees meer

(Interview NIMA Class) ‘Krachtig en overtuigend online presenteren’

19 oktober 2020

Tweede lockdown. Zijn we mooi klaar mee. En oftie nou intelligent is of niet: een groot deel van de bloem der natie zit gewoon weer... Lees meer

NIMA lanceert Brand Design Community

19 oktober 2020

Nima stimuleert marketing-, communicatie en salesprofessionals om zich voortdurend te blijven ontwikkelen en organiseert hiervoor diverse activiteiten binnen specialisaties, regio’s of voor speciale carrièregroepen. Er... Lees meer

NIMA B2B Marketing Event trekt volle online zalen

13 oktober 2020

Dit is een bijzonder jaar, met veel uitdagingen, maar ook kansen in de B2B. Reden voor het bestuur van de NIMA B2B Community om een... Lees meer

Geactualiseerde herdruk voor standaardwerk NIMA B Sales

12 oktober 2020

De derde druk van Praktisch sales- en accountmanagement is verschenen. De nieuwe druk is uitgebreid met nieuwe praktijkcases en sluit aan op de nieuwste exameneisen van... Lees meer

Marketeer gaat vooral snijden in mediabudget

12 oktober 2020

In de late zomermaanden hebben onderzoeksbureau DVJ Insights, DPG Media en NIMA onderzoek verricht naar de stand van zaken in het marketingvak. Voor een beroepsvereniging als NIMA... Lees meer

Tips bij het schrijven van een marcomplan (in barre tijden)

12 oktober 2020

Guy van Liemt, Gert Koot en Ingmar de Lange geven vakonderwijs in moderne marketingcommunicatie. Gevraagd naar de beste tips om juist n√ļ het verschil te... Lees meer

Ronald Voorn RM: ‚ÄėMensen willen weten wat een bedrijf nog meer biedt dan alleen een goed product‚Äô

9 oktober 2020

Marketingboys will be marketingboys. Expert, senior docent en onderzoeker Ronald Voorn beschouwt reputatie in onze nieuwe podcastaflevering van¬†OnBrandScan¬†als oude imagowijn in nieuwe zakken. ‚ÄėInteressant, zo‚Äôn... Lees meer

(Interview met Arie Barendregt) ‘Dit is de best opgeleide marketeer van Nederland’

8 oktober 2020

Deze week werd een voor Nederland unieke post-master Marketing Leadership aangekondigd, een een-tweetje van de Erasmus Universiteit en NIMA. Het programma, dat 18 maanden duurt, belooft... Lees meer

Career writing

Erasmus Universiteit en NIMA starten Post-Master Marketing Leadership

7 oktober 2020

Het Erasmus Marketing Institute en NIMA hebben de handen ineengeslagen om het beste van 2 werelden te kunnen bieden op het gebied van marketing kennis:... Lees meer

Rabobank: ‘Verenigingsleven draagt bij aan welzijn, maar staat onder druk door corona’

7 oktober 2020

Betrokken zijn bij een club of vereniging hangt positief samen met het welzijn van Nederlanders. Verenigingsleden en andere betrokkenen zijn namelijk meer tevreden over hun... Lees meer

NIMA-gastcollege bij Inholland Business Studies: Samen blokken op de agri-drone

5 oktober 2020

NIMA is als beroepsvereniging in de eerste plaats een netwerk van professionals, een verbinder. Dit netwerk deelt praktijkkennis en -ervaringen met elkaar en legt verbindingen... Lees meer

(Verslag) De tien belangrijkste factoren voor marketingeffectiviteit volgens Ritson

5 oktober 2020

Nu marketingbudgetten onder druk staan omdat in veel organisaties moet worden bezuinigd, stellen marketingprofessionals zich de vraag wát en waar er zou mogen worden bespaard en... Lees meer

(Boekrecensie Register Marketeers) Databedreven marketing

5 oktober 2020

Terwijl de meeste boeken die over (big) data gaan vooral gericht zijn op het hoe en wat van de toepassingen van meetbare gegevens in een... Lees meer

Krijg service maar eens verkocht (interview)

5 oktober 2020

Customer service en customer experience zijn onderwerpen waar veel marketingprofessionals mee te maken hebben. Of krijgen. Maar met een uniforme klantbeleving over alle kanalen wil het... Lees meer

De tekkies van marketing hebben een B2B-feest opgetuigd

25 september 2020

B2B-marketing ontwikkelt zich even snel en soms nog sneller dan B2C. Het ontbreekt in die hoek soms aan de fancy namen waar hippe bureaus Effies mee... Lees meer

(NIMA Top Marketing Club) Marketingpersoneel. Specialisten of generalisten?

23 september 2020

Door de coronacrisis kwamen in Nederland honderden marketingprofessionals op straat te staan. Dat maakt voor veel bedrijven dat ze niet langer hoeven te kiezen voor wat... Lees meer

NIMA zoekt: examencommissielid NIMA Sales

21 september 2020

NIMA is op zoek naar een commissielid voor de examens NIMA Sales. Ben jij een salesprofessional en heb je affiniteit met toetsing en kennisoverdracht? Dan... Lees meer

Boekrecensie Register Marketeers: ‘Propaganda van Edward Bernays’

21 september 2020

De eerste editie van 'Propaganda' stamt uit 1928, bijna 100 jaar geleden dus. Dat maakte me nieuwsgierig. Ooit las ik een ander heel oud boek,... Lees meer

Neuromarketing is dood, de doorbraak is definitief

17 september 2020

Op de officieuze verjaardag van neuromarketing in Nederland werd na tien roemruchte jaren de balans opgemaakt over het verleden, heden en de toekomst van brein-... Lees meer

‘Frictie van Miriam Rasch – Waar g√°√°t dit boek eigenlijk over?’

14 september 2020

NIMA Qualified Lecturer Maaike Boots van de Hogeschool van Amsterdam las Miriam Rasch. Die een opmerkelijk boek schreef dat aanzet tot nadenken. Over digitalisering en... Lees meer

(Boekrecensie Register Marketeers) ‘B√≠jna alles wat je zou willen weten over de platformrevolutie’

11 september 2020

Zoals het ritme dat de drummer aangeeft in een band essentieel is voor de samenwerking tussen de overige bandleden, zo is Martijn Arets al jaren... Lees meer

(NIMA Brein & Gedrag) ‘De beste idee√ęn komen niet alleen in bed, bad of bus, maar ook achter je beeldscherm’

10 september 2020

Recente inzichten uit neuroscience, economie en psychologie over het brein en consumentengedrag vinden in toenemende mate hun weg naar marketing. Hoe staat het met het... Lees meer

[NMW] ‘Heerlijk weer op een event aanwezig te zijn’

7 september 2020

NIMA Marketing Week dag 2. De parkeerexperience alleen al levert een VIP-vibe op en de bezoekers delen √©√©n gevoel: ‚ÄėHeerlijk weer op een event aanwezig... Lees meer

Willem-Albert Bol: ‚ÄėMep je CEO eens een keer in elkaar‚Äô

7 september 2020

‚ÄúNee, nee!‚ÄĚ, roept Willem-Albert Bol. ‚ÄúWaar zijn we in vredesnaam mee bezig in ons vak! We hebben zo‚Äôn leuk vak, waarom zijn we dan met... Lees meer

[NMW] Marrigt van der Valk over racisme: ‘Niets doen is geen optie’

7 september 2020

Je kunt geen NIMA Marketing Day organiseren zonder de BLM-movement in je programma op te nemen. Marrigt van der Valk van Durf Online Branding ‚Äėdurfde‚Äô... Lees meer

Corendon op NMW: ‚ÄėNaam is belangrijker dan logo‚Äô

7 september 2020

We werken in de regel nauwelijks samen met bureaus, zo trapt Hoogendoorn af. De alom bekende 'Cor en Don'-commercials worden bij Corendon dus inhouse ontwikkeld. Hoogendoorn deelt... Lees meer

Zeeman, ook ‘opmerkelijk eenvoudig’ op NIMA Marketing Week

7 september 2020

Het succesverhaal van Zeeman is inmiddels bekend: het merk is 'krachtig in eenvoud'. De¬†eau de parfum, op basis van 20% parfumolie en voor ‚ā¨4,99 per... Lees meer

[NMW] Dorkas Koenen: ‚ÄėMaak van marketing een integrale bedrijfsfunctie‚Äô

7 september 2020

Rabo-cmo Dorkas Koenen spreekt op persoonlijke titel tijdens de eerste dag van de NIMA Marketing Week en legt de zaal in sneltreinvaart uit hoe marketeers... Lees meer

[NMW] Ruim opgezette NIMA Marketing Week start opgelucht met Etos

7 september 2020

Het is spannend als je het eerste grote marketing-event in Nederland organiseert sinds februari 2020. Dat doen NIMA en BBP Media met locatiepartner DeFabrique deze... Lees meer

(Interview) ‘Coronaproof evenementen organiseren vergt lef en omdenken’

7 september 2020

Het evenementenseizoen is weer begonnen, maar in januari hadden we niet kunnen voorspellen dat NIMA geschiedenis zou schrijven. Vorige week waren we nog in actie voor #coderood.... Lees meer

Heeft B2B een blinde vlek voor marketing?

27 augustus 2020

Tip voor vooral B2B-bedrijven: ga op zoek naar minimaal één non-Executive Director. Eentje met een achtergrond in marketing, media of psychologie om beter te begrijpen... Lees meer

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X