Nieuws over NIMA Archives - NIMA

Nieuws over NIMA

‘Nieuws omvat alle informatie van een zeker algemeen belang die tot dusver aan publieke waarneming was onttrokken. Het gaat doorgaans over een recent feit, een actualiteit, waar collectieve belangstelling voor bestaat’, aldus Wikipedia.

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt:

(NIMA Top Marketing Club) Marketingpersoneel. Specialisten of generalisten?

23 september 2020

Door de coronacrisis kwamen in Nederland honderden marketingprofessionals op straat te staan. Dat maakt voor veel bedrijven dat ze niet langer hoeven te kiezen voor wat... Lees meer

NIMA zoekt: examencommissielid NIMA Sales

21 september 2020

NIMA is op zoek naar een commissielid voor de examens NIMA Sales. Ben jij een salesprofessional en heb je affiniteit met toetsing en kennisoverdracht? Dan... Lees meer

Boekrecensie Register Marketeers: ‘Propaganda van Edward Bernays’

21 september 2020

De eerste editie van 'Propaganda' stamt uit 1928, bijna 100 jaar geleden dus. Dat maakte me nieuwsgierig. Ooit las ik een ander heel oud boek,... Lees meer

Neuromarketing is dood, de doorbraak is definitief

17 september 2020

Op de officieuze verjaardag van neuromarketing in Nederland werd na tien roemruchte jaren de balans opgemaakt over het verleden, heden en de toekomst van brein-... Lees meer

‘Frictie van Miriam Rasch – Waar gĂĄĂĄt dit boek eigenlijk over?’

14 september 2020

NIMA Qualified Lecturer Maaike Boots van de Hogeschool van Amsterdam las Miriam Rasch. Die een opmerkelijk boek schreef dat aanzet tot nadenken. Over digitalisering en... Lees meer

(Boekrecensie Register Marketeers) ‘BĂ­jna alles wat je zou willen weten over de platformrevolutie’

11 september 2020

Zoals het ritme dat de drummer aangeeft in een band essentieel is voor de samenwerking tussen de overige bandleden, zo is Martijn Arets al jaren... Lees meer

(NIMA Brein & Gedrag) ‘De beste ideeĂ«n komen niet alleen in bed, bad of bus, maar ook achter je beeldscherm’

10 september 2020

Recente inzichten uit neuroscience, economie en psychologie over het brein en consumentengedrag vinden in toenemende mate hun weg naar marketing. Hoe staat het met het... Lees meer

[NMW] ‘Heerlijk weer op een event aanwezig te zijn’

7 september 2020

NIMA Marketing Week dag 2. De parkeerexperience alleen al levert een VIP-vibe op en de bezoekers delen Ă©Ă©n gevoel: ‘Heerlijk weer op een event aanwezig... Lees meer

Willem-Albert Bol: ‘Mep je CEO eens een keer in elkaar’

7 september 2020

“Nee, nee!”, roept Willem-Albert Bol. “Waar zijn we in vredesnaam mee bezig in ons vak! We hebben zo’n leuk vak, waarom zijn we dan met... Lees meer

[NMW] Marrigt van der Valk over racisme: ‘Niets doen is geen optie’

7 september 2020

Je kunt geen NIMA Marketing Day organiseren zonder de BLM-movement in je programma op te nemen. Marrigt van der Valk van Durf Online Branding ‘durfde’... Lees meer

Corendon op NMW: ‘Naam is belangrijker dan logo’

7 september 2020

We werken in de regel nauwelijks samen met bureaus, zo trapt Hoogendoorn af. De alom bekende 'Cor en Don'-commercials worden bij Corendon dus inhouse ontwikkeld. Hoogendoorn deelt... Lees meer

Zeeman, ook ‘opmerkelijk eenvoudig’ op NIMA Marketing Week

7 september 2020

Het succesverhaal van Zeeman is inmiddels bekend: het merk is 'krachtig in eenvoud'. De eau de parfum, op basis van 20% parfumolie en voor €4,99 per... Lees meer

[NMW] Dorkas Koenen: ‘Maak van marketing een integrale bedrijfsfunctie’

7 september 2020

Rabo-cmo Dorkas Koenen spreekt op persoonlijke titel tijdens de eerste dag van de NIMA Marketing Week en legt de zaal in sneltreinvaart uit hoe marketeers... Lees meer

[NMW] Ruim opgezette NIMA Marketing Week start opgelucht met Etos

7 september 2020

Het is spannend als je het eerste grote marketing-event in Nederland organiseert sinds februari 2020. Dat doen NIMA en BBP Media met locatiepartner DeFabrique deze... Lees meer

(Interview) ‘Coronaproof evenementen organiseren vergt lef en omdenken’

7 september 2020

Het evenementenseizoen is weer begonnen, maar in januari hadden we niet kunnen voorspellen dat NIMA geschiedenis zou schrijven. Vorige week waren we nog in actie voor #coderood.... Lees meer

Heeft B2B een blinde vlek voor marketing?

27 augustus 2020

Tip voor vooral B2B-bedrijven: ga op zoek naar minimaal Ă©Ă©n non-Executive Director. Eentje met een achtergrond in marketing, media of psychologie om beter te begrijpen... Lees meer

Roel Stavorinus’ missie: marketeers en ontwerpers dichter bij elkaar brengen

27 augustus 2020

Zelfstandig merk- en designstrateeg Roel Stavorinus is Ă©Ă©n van de vele sprekers tijdens Nima Marketing Week 2020. Hij stelt zich voor en licht een tip... Lees meer

(interview) Kirsten Andres: ‘Marketing is verleiding, geen misleiding’

27 augustus 2020

Kirsten Andres, directeur van het Nederlands Instituut voor Marketing (NIMA), ziet uit naar Nima Marketing Week, die aanstaande dinsdag 1 september losbarst. Aan de voorbereidingen... Lees meer

Een groot marketingevent op anderhalve meter? ZĂł gaan we het doen op NMW!

21 augustus 2020

Jajajaja, je weet het nu wel. Op 1, 2 en 3 september vindt in DeFabrique in Utrecht de NIMA Marketing Week plaats. In een jaar... Lees meer

Coronacrisis voedt optimisme over marketing

21 augustus 2020

Marketeers beschouwen marketing als essentiële functie om het verschil te maken bij het beuken op de korte- en langetermijneffecten van covid. De pandemie bedreigt veel... Lees meer

[NMW] Jortijn Bijl: ‘Talent vinden en binden is belangrijker dan ooit’

21 augustus 2020

Jortijn Bijl (31) is senior marketing manager bij Afas Software. Op Nima Marketing Week vertelt hij hoe Afas van zijn medewerkers ‘fans’ weet te maken.... Lees meer

Marketing tot de essentie teruggebracht

21 augustus 2020

Natuurkunde en scheikunde hebben hun wetten, wiskunde zijn bekende vergelijkingen en nu mag marketing aan dit illustere rijtje worden toegevoegd met de ‘vier marketingfundamenten’. Alle... Lees meer

[NMW] MariĂ«lle Rooswinkel: ‘Ik geef Karwei een eigen plek in de klusmarkt’

21 augustus 2020

Marketing manager Mariëlle Rooswinkel heeft net de herpositionering van Karwei afgerond en daarover komt ze vertellen op Nima Marketing Week. 'Als je het leuk vindt... Lees meer

NIMA Marketing Week zoekt nog aantal zaalhosts

17 augustus 2020

Op de aanstaande NIMA Marketing Week - 1, 2 en 3 september in Utrecht - zullen de presentaties plaatsvinden in zes zalen met een capaciteit... Lees meer

‘Boekrecensie Register Marketeers) ‘Op jacht naar de perfecte klant’

17 augustus 2020

Op jacht naar de perfecte klant is het nieuwste boek in de serie van de makers van Sprout. Sprout gelooft dat ondernemers zorgen voor een... Lees meer

[NMW] Waarom ook jij straks Smeris Pindakaas smeert

17 augustus 2020

Joost van Gelder is merkstrateeg en co-founder van New Growth Strategies. Op de aanstaande Nima Marketing Week komt hij spreken over zijn eigen merk: de... Lees meer

[NMW] Dorkas Koenen: ‘Ik geloof in de waarde van face to face-contact’

13 augustus 2020

Dorkas Koenen, chief marketing officer van Rabobank, deelt tijdens Nima Marketing Week zijn visie op hoe marketing gepositioneerd kan worden als integrale bedrijfsfunctie. Ook kijkt... Lees meer

Tijs Rotmans: ‘Klassieke pricing-uitgangspunten zijn ook nu relevant’

13 augustus 2020

De krantenkoppen vertellen ons dat er woekerprijzen zijn gevraagd voor handgel en dat studenten hun collegegeld nu te hoog vinden. Belgische witlof is in prijs... Lees meer

(Recensie Register Marketeers) ‘Hoe kun je klantperceptie voor je laten werken?’

11 augustus 2020

De titel ‘Reframe’ wordt verklaard door de ondertitel: ‘Breng je klant in beeld met perceptiemanagement’. Reframe betekent voor mij: opnieuw kaderen. Dat is volgens mij... Lees meer

‘CommerciĂ«le disciplines moeten veel nieuwsgieriger worden’

11 augustus 2020

Een complete digitale ervaring voor en door B2B-marketeers! Dat is wat de NIMA B2B Community 8 oktober organiseert: het eerste online B2B Marketing Event. Nieuw,... Lees meer

[NMW] Willem-Albert Bol: ‘Ons vak kent helaas veel meepraters’

10 augustus 2020

Willem-Albert Bol, directeur business development bij DPG Media, belooft op Nima Marketing Week een eerlijk verhaal, waarbij hij de heilige huisjes niet schuwt. Ik ben... Lees meer

InHolland zoekt gastspreker voor Marketing & Ondernemen

10 augustus 2020

Hogeschool Inholland is voor eerstejaarsstudenten Business Studies en Finance en Control op zoek naar een gastspreker. De studenten volgen een gemeenschappelijke propedeuseprogramma, dat begint met... Lees meer

(NMW) Ruurd Neurink: ‘Het is onze uitdaging om ‘gewoon Porsche’ te blijven’

31 juli 2020

Ruurd Neurink (36) is manager marketing & communicatie bij Porsche. Op NIMA Marketing Week neemt hij de bezoeker mee in een wereld 'die voor velen... Lees meer

(NMW) CornĂ© Hoogendoorn (Corendon): ‘Ondanks corona toch kansen pakken’

31 juli 2020

Corné Hoogendoorn is directeur marketing bij touroperator Corendon. Corona heeft de reisbranche als een van de eerste en meteen ook zeer hard geraakt, stelt hij.... Lees meer

(NMW) Jortijn Bijl: ‘Arbeidsmarktcommunicatie is belangrijker dan ooit’

31 juli 2020

Jortijn Bijl (31) is senior marketing manager bij Afas Software. Op NIMA Marketing Week vertelt hij hoe Afas van zijn medewerkers ‘fans’ weet te maken.... Lees meer

Marvin Jacobs

(NMW) Jacobs (Airborne): ‘Luistertijd groeit gestaag’

28 juli 2020

Marvin Jacobs is een van de topsprekers op de NIMA Marketing Week van 1 t/m 3 september. Hij staat geprogrammeerd op 2 september, vanaf 15.30... Lees meer

NMW Roel Stavorinus

(Column) NMW is stiekem gewoon het grootste designcongres van Nederland

28 juli 2020

Van Micael Dahlen, de Scandinavische rockprofessor, heb ik geleerd waarom sommige mensen gelukkiger zijn dan anderen. Hij heeft dat wetenschappelijk onderzocht en ik vind zijn... Lees meer

Google Certificaat

Google Digitale Werkplaats gecertificeerd door NIMA

28 juli 2020

De digitalisering is de afgelopen tijd in een stroomversnelling gekomen, dankzij COVID-19. Als marketeer doe je er daarom goed aan om de digitale skills van... Lees meer

(NMW) ‘Ik wil handvatten geven om binnen je organisatie aan de slag te gaan tegen racisme en te streven naar meer diversiteit’

21 juli 2020

Marrigt van der Valk van Durf online branding spreekt tijdens NIMA Marketing Week 2020 over wat marketeers kunnen doen om binnen hun eigen organisatie racisme... Lees meer

Vincent Karremans

(NMW) Vincent Karremans: ‘Online events werken waanzinnig goed’

21 juli 2020

Vincent Karremans (33) is medeoprichter van banenplatform Magnet.me. Op NIMA Marketing Week komt hij spreken over de vraag waar volgens hem iedere marketeer tegenaan loopt:... Lees meer

(Interview met Luuk Ros – NMW) ‘We hebben als vak weer iets moois om naar uit te kijken’

20 juli 2020

NIMA Marketingweek – Live op 1, 2 en 3 september De kogel is door de Copraloods. De NIMA Marketing Day ontwikkelde zich in de afgelopen... Lees meer

(NMW) Tristan Albersen: ‘Mijn talk gaat niet over psychologische theorieĂ«n’

15 juli 2020

Tristan Albersen van Micazu - een online platform waar Nederlandstalige eigenaren van een vakantiehuis zelf hun vakantiehuis kunnen verhuren aan anderen - is Ă©Ă©n van... Lees meer

(Blog Ingmar de Lange) ‘Hoe maak je je merkverhaal succesvol?’

14 juli 2020

Iedere week bespreekt NIMA Academy-docent Ingmar de Lange een praktische vraag over merkstrategie. Deze week: denk je aan merkbouwen, dan denk je snel aan verhalen.... Lees meer

[NMW] Roel Stavorinus: ‘Het is mijn persoonlijke missie marketeers en ontwerpers dichter bij elkaar te brengen’

14 juli 2020

Zelfstandig merk- en designstrateeg Roel Stavorinus is Ă©Ă©n van de vele sprekers tijdens NIMA Marketing Week 2020. Hij stelt zich voor en licht een tip... Lees meer

(Blogpost Bart Bruggenwirth) ‘De maatschappelijke rol van je merk in vier strategische keuzes’

13 juli 2020

Mensen zijn zich door de coronacrisis bewuster geworden van de manier waarop we ons tot elkaar en tot de natuur verhouden. Ze verwachten van bedrijven dat... Lees meer

Corendon en Porsche schuiven aan als headliners NIMA Marketing Week

7 juli 2020

De zes marketeers en marketingbedrijven die het spits afbijten op de verschillende dagdelen van de NIMA Marketing Week zijn bekend. Naast Caroline Turennout (Zeeman), Willem... Lees meer

(Blogpost Rob Revet SMP) ‘Wat is er aan de hand met Facebook?’

7 juli 2020

Deze week publiceerde Kantar de BrandZ Most Valuable Global Brands 2020. Met deze nieuwe ranglijst kunnen we ook de Marketingfacts Meest Waardevolle Wereldmerken bijwerken. Amazon staat daarin... Lees meer

Wat is de stand van de marketingstaat? Help mee!

6 juli 2020

In samenwerking met onderzoeksbureau DVJ Insights en mediabedrijf DPG Media verricht NIMA momenteel een groot onderzoek onder professionals in marketing naar hun beroepspraktijk. In de... Lees meer

(Recensie Register Marketeers) ‘Hoe Bob Iger het businessmodel van Disney omver schopte’

6 juli 2020

Het eerste dat ik doe als ik een nieuw boek in handen krijg, is het snel van binnen bekijken. Hoe zit het in elkaar? De inhoudsopgave... Lees meer

NIMA Marketing Day wordt voor Ă©Ă©n keer NIMA Marketing Week

1 juli 2020

Goed nieuws! Organisatiepartners NIMA, BBP Media/MarketingTribune en locatiepartner DeFabrique hebben een tijdje moeten puzzelen om het haalbaar te maken en toch zoveel mogelijk mensen te... Lees meer

(Blogpost Rob Revet SMP) Nieuw onderzoek toont: hoe creatiever, hoe effectiever

26 juni 2020

Deze week publiceerden Cannes Lions en Warc de whitepaper The Effectiveness Code. In het whitepaper beschrijven James Hurman en Peter Field hoe reclamecreativiteit bijdraagt aan marketing- en... Lees meer

Top van Top Marketing Club in gesprek met auteurs Jaarboek

25 juni 2020

De NIMA Top Marketing Club is een bijzondere verzameling bedrijven en organisaties die zich vanwege het belang van marketing voor hun organisatie hebben aangesloten bij... Lees meer

Gedragspsycholoog Tom De Bruyne te gast bij Top Marketing Club

19 juni 2020

Bureaudirecteur, gedragspsycholoog en marketingcolumnist Tom De Bruyne van Sue Amsterdam is donderdag 18 juni virtueel te gast geweest op een Management Journey voor de marketingmanagers... Lees meer

Friesland College is Education Partner van NIMA

19 juni 2020

  Het Friesland College is vanaf komend studiejaar een erkende Education Partner van NIMA. Hiermee is de opleiding Marketing en Communicatie van de FC-school Commercie... Lees meer

Wat kosten voice, streaming en influencers?

19 juni 2020

Veel interessant nieuws deze week over voice, maar er is nog veel meer: een inzichtelijke methode hoe merken het vertrouwen kunnen verdienen, de stand van... Lees meer

Google haalt merkvoorkeur helemaal overhoop

19 juni 2020

De onderzoekers verzonnen voor 31 verschillende categorieën nieuwe merken. Daarmee daagden ze in een gesimuleerde aankoopsituatie de favoriete merken van consumenten uit. Na enkele eenvoudige trucjes lukte... Lees meer

(Boekrecensie Register Marketeers) Futureproof: Metaforen voor toekomstbestendigheid

16 juni 2020

Dat Dr. Mike Hoogveld, spreker, adviseur en auteur, de gave bezit om complexe materie op een plezierige wijze op te schrijven was bekend uit zijn vorige... Lees meer

Career Booster-koppel Rien en Jan-Hein

Mentor-koppel Rien en Jan-Hein: ‘We hebben flink de tijd genomen om elkaar te leren kennen’

16 juni 2020

Groeien doe je bij NIMA niet alleen. NIMA is een beroepsvereniging die professionals in verschillende stadia van hun loopbaan met elkaar in contact brengt. Het... Lees meer

(NIMA Workshop) Verhoogde aandacht voor aandacht in marketing

15 juni 2020

In een poging ĂĄlles te omvatten wat marketing omvat, worden nogal eens labels geplakt die de vlag niet helemaal dekken. Sinds inzichten uit breinonderzoek nadrukkelijk... Lees meer

(Miriam Teoh-Wijers SMP) ‘Merken moeten een maatje worden’

11 juni 2020

In het afgelopen decennium was de voornaamste rol van merken: inspireren. Inspireren voor een leuker, beter, mooier leven, maar ook inspireren om goed te doen... Lees meer

The New School for Information Services gaat samenwerking aan met NIMA

8 juni 2020

NIMA, de beroepsorganisatie voor professionals in marketing, communicatie en sales, is een samenwerking aangegaan met Stichting The New School for Information Services. Vanaf dit studiejaar... Lees meer

(Boekrecensie Register Marketeers) ‘E-Commerce & E-business’

8 juni 2020

Recensent:         Eric van Arendonk, Register Marketeer Inmiddels is dit alweer de tweede druk van dit studieboek omtrent E-commerce en E-business. Een veelomvattend boek dat... Lees meer

Marketing en Sales, lekker stel

5 juni 2020

Iedereen die weleens in een organisatie heeft gewerkt waar een Ă©chte salesafdeling, of een salesteam, aan het eind van de funnel lonkt, weet dat er... Lees meer

(Boekrecensie Registermarketeers): De intelligente datagedreven organisatie

2 juni 2020

We leven in een maatschappij en een wereld waarin data steeds meer een rol spelen in de besluitvorming. Op meerdere niveaus, van operatie, marketing en... Lees meer

Marketingfacts Jaarboek doorbreekt corona-lockdown

2 juni 2020

Het is een mooi boek geworden, dat Marketingfacts Jaarboek 2020-2021. Hoe voelt dat nou, zo’n afronding na het nodige gevloek en getier, gestress en gedoe? Nou,... Lees meer

NIMA-directeur Kirsten Andres: ‘Meer aandacht voor de Ă©chte waarde van marketing’

28 mei 2020

'Natuurlijk zijn marketeers volop bezig om in deze coronacrisis te redden wat er te redden valt, maar deze bijzondere tijd biedt ons ook een unieke... Lees meer

(NIMA Vaardigheidstraining) ‘De nieuwe realiteit in marketingleiderschap’

25 mei 2020

Leiderschap en marketing staan als duo redelijk hoog op de agenda van NIMA in 2020, met een hoofdrol voor Thomas Barta als Key Note op de NIMA... Lees meer

NIMA Update - De ideale teamplayer

NIMA Update | editie 9 – voorjaar 2020

20 mei 2020

De 9e NIMA Update is verschenen met nieuws, diepgang en achtergronden over de beroepsvereniging. Update biedt een overzicht van activiteiten die worden georganiseerd voor en... Lees meer

(NIMA Workshop) Over de relevantie van een lekker merk

19 mei 2020

Als de drivers die belangrijk voor ons zijn worden gestimuleerd, ervaren we een prettig gevoel van welbehagen en geluk. Hoe meer een merk appeleert aan... Lees meer

Ralf Strauss (EMC) over marketing in Europa en de uitdagingen van corporate marketing

14 mei 2020

Je hoort er niet dagelijks over, maar het is nogal een organisatie: de European Marketing Confederation (EMC), die net de Duitser Ralf Strauss heeft gekozen als nieuwe voorzitter. De... Lees meer

Merken in crisistijd: jammer voor Bavaria, mooi voor Jumbo (onderzoek)

13 mei 2020

Veel merken hebben de afgelopen weken laten zien iets te willen doen in het kader van de uitbraak van COVID-19. Bavaria lanceerde een hand sanitizer... Lees meer

Opleiders Lectric en SRM gaan samen

12 mei 2020

Opleider Lectric zal vanaf 1 juli samengaan met SRM onder de naam SRM. Beide partijen geven aan dit een logische stap te vinden: zowel Lectric... Lees meer

Online Education Sessie voor vakdocenten over Human Data

12 mei 2020

Op dinsdagmiddag 19 mei organiseert NIMA in samenwerking met MOA een digitale Education Sessie over ‘Human Data, veel meer dan marktonderzoek’. Vanwege de beperkingen die... Lees meer

Ralf Strauss nieuwe voorzitter van marketingkoepel EMC

7 mei 2020

Het bestuur van de European Marketing Confederation (EMC) heeft de Duitser Ralf Strauss gekozen als nieuwe voorzitter. Strauss volgt de Zwitser Uwe TĂ€nnler op die... Lees meer

Blended onderwijs, maar in welke verhouding?

7 mei 2020

De vraag of we na de crisis wel Ă©cht terug willen naar de oude manier van werken roept links en rechts emotie op. Het blijkt... Lees meer

(Blogpost Marc van Eck) ‘Snij niet in advertising & promotional spend’

6 mei 2020

Het lijkt wel of de crisis maakt dat we alles vergeten wat we ooit in de collegebanken hebben geleerd. De korte termijn overheerst en tegen... Lees meer

(Blogpost Richard van der Blom) ‘Locked in LinkedIn’

6 mei 2020

We zijn afgelopen weken vaker aanwezig op LinkedIn, we posten en reageren meer. Een enquĂȘte en een onderzoek wijzen uit dat het de gebruikers opvalt... Lees meer

Online NIMA Examen? Zo gaat dat

4 mei 2020

De afgelopen weken nemen wij bij NIMA alle examens, schriftelijke en mondelinge, digitaal af. Sommige studenten NIMA A, B en C vragen zich af hoe... Lees meer

Droom niet alleen over employee advocacy, ga ermee aan de slag

30 april 2020

Waar employee advocacy tot voor kort nog als een trend werd gezien, is het nu echt tijd het te integreren in de bedrijfsplannen. In de... Lees meer

Performance in crisistijd: drie tips voor ondernemers

30 april 2020

Het zijn, op z’n zachtst gezegd, spannende tijden voor lokale ondernemers. In deze blog lees je drie tips om toch te blijven werken aan je... Lees meer

Kennissessies en summercourses bij NIMA Education Partners

28 april 2020

Nu evenementen en bijeenkomsten tot 1 september niet toegestaan of wenselijk zijn, ontwikkelen de NIMA Education Partners in hoog tempo nieuwe digitale producten en worden... Lees meer

Wat ben je nou echt waard als marketeer?

23 april 2020

Kom, we praten elkaar de put uit. In de nieuwe economische werkelijkheid gaan banen wegvallen, worden posities tegen het licht gehouden en zul je jezelf... Lees meer

(NIMA Masterclass) “Digital marketing in coronatijd – vier mythen ontkracht”

23 april 2020

Meermalen onderzocht en bewezen: het verhogen van het reclameaandeel in tijden van recessie heeft meer impact op winstgevendheid dan gedurende een economische expansie. Over de afgelopen... Lees meer

(Boekrecensie RM’s) De grote strijd binnen Unilever om de ziel van het kapitalisme

20 april 2020

'Het grote gevecht', dat belooft wat. Een boek over de strijd om de ziel van het kapitalisme. Met als ondertitel ‘En het eenzame gelijk van... Lees meer

(Blogpost SCP) ‘Vakkennis heeft waarde. Hoe verzilver je die?’

20 april 2020

Grote kans dat jij deze ‘intelligente’ lockdown gebruikt om eindelijk eens die webinar te volgen, die podcast te luisteren, dat vakblad uit het cellofaan te... Lees meer

HĂ© marketeer, zoom je wel bij de les?

16 april 2020

De recente corona-lockdown heeft er bij lesgevende instanties voor gezorgd dat er redelijk snel en pragmatisch oplossingen werden gezocht die het mogelijk maken om lessen,... Lees meer

Plannen zijn niks, planning is alles

14 april 2020

De 4 of 5 P’s van marketing zijn (bijna) zo oud als de weg naar Rome. Iedere marketeer, en ook vele niet-marketeers, kunnen ze dromen.... Lees meer

NIMA wil weten hoe het staat met marketing in tijden van corona – help mee!

14 april 2020

Na een eerste snelle uitvraag over de gevolgen van de coronacrisis voor marketing (dus bedrijven), inmiddels drie weken geleden, gaat NIMA op zoek naar antwoord... Lees meer

Dit is het Woodstock-moment van purpose

8 april 2020

Marketeers, en met hen de bureaus en zelfstandigen die diagnose, strategie en tactiek leveren, zitten in zeer zwaar weer. Dat zal de gemiddelde Nederlander weinig... Lees meer

NIMA’s LinkedIn-docent Richard van der Blom zoekt respondenten

6 april 2020

Voor de een is het een stoffig platform waar je je cv bijhoudt, maar voor een veel grotere groep marketeers neemt het belang dat wordt... Lees meer

NIMA Marketing Day 2020 verplaatst naar 1 september

3 april 2020

De vierde NIMA Marketing Day, die oorspronkelijk zou plaatsvinden op 18 juni as. bij DeFabrique in Utrecht, wordt verplaatst naar dinsdag 1 september. De dag... Lees meer

NIMA haakt aan als partner van Adformatie Connects

2 april 2020

NIMA is als partner betrokken bij Adformatie Connects; een wekelijkse talkshow die voor de periode van de coronacrisis elke donderdag om 16.30 live wordt uitgezonden... Lees meer

De digitale transformatie van NIMA Opleidingen

31 maart 2020

Vorige week berichtten we er al over; de opleidingen NIMA Marketing, Sales en Communicatie A, B en C gaan ook tijdens de coronacrisis gewoon digitaal... Lees meer

Dutch Marketing Awards ’20: Hello Fresh is Marketing Company, Arno de Jong Marketeer of the Year

26 maart 2020

Donderdagavond 26 maart zijn de bedrijven en personen die vorig jaar in Nederland de grootste marketingprestatie hebben geleverd, beloond met een Dutch Marketing Award. Maaltijdboxleverancier... Lees meer

(Column Goos Eilander) ‘Onze gewijzigde blik op de toekomst’

25 maart 2020

O ja, er wordt genoeg geschreven over marketing in deze coronaperiode, lees bijvoorbeeld het artikel van Jos Govaart op Marketingfacts van eind van vorige week.... Lees meer

(Blogpost Rob Revet SMP) ‘Waarom je in tijden van crisis niet moet bezuinigen op marketing’

25 maart 2020

Nu de maatschappij en de economie door het coronavirus vrijwel tot stilstand zijn gekomen en een recessie aanstaande is, stoppen veel merken hun mediacampagnes. Als... Lees meer

NIMA Opleidingen gaan digitaal door

24 maart 2020

  De verschillende NIMA Marketing, Sales en Communicatie Opleidingen gaan digitaal door, ondanks de beperkingen als gevolg van de coronacrisis. De afgelopen jaren is er... Lees meer

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X