Nieuws over NIMA Archives - NIMA

Nieuws over NIMA

‘Nieuws omvat alle informatie van een zeker algemeen belang die tot dusver aan publieke waarneming was onttrokken. Het gaat doorgaans over een recent feit, een actualiteit, waar collectieve belangstelling voor bestaat’, aldus Wikipedia.

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt:

Eveline van Zeeland schrijft Beste Marketingboek 2020

26 november 2020

De Jaarlijkse PIM Marketing Literatuurprijs gaat dit jaar naar 'Marketing design met customer journey mapping' van Eveline van Zeeland; een boek met een vleugje neuromarketing... Lees meer

(Interview met Ed Borsboom) ‘Groeistrategie. Meer met minder’

24 november 2020

Een fenomeen waar in deze barre tijden vaker dan ooit vraag naar is: groei. Klinkt altijd spannend en ambitieus, maar de noodzaak om te groeien... Lees meer

De waarde van marketing met waarden

24 november 2020

In welke mate is het communiceren van menselijke waarden van nut voor merken? Er zijn steeds meer merken die bewust aandacht besteden aan de waarden... Lees meer

Doe mee aan internationaal marketingonderzoek van EMC (5 minuten)

23 november 2020

In de afgelopen twee jaar heeft NIMA zijn achterban - Members en niet Members - gevraagd deel te nemen aan een onderzoek dat wordt uitgevoerd... Lees meer

Marketeer heeft een frisse blik op marketing

20 november 2020

Marketeers hebben over het algemeen weinig te lijden van de coronacrisis waar het hun tevredenheid betreft. Ruim 84 procent van hen geeft aan ronduit tevreden... Lees meer

Hogeschool Utrecht stelt Smart Business network ter beschikking aan bedrijfsleven

18 november 2020

NIMA Education Partner Hogeschool Utrecht is een platform gestart waar onderwijs, onderzoek en de praktijk samenkomen. Studenten delen in het Het Smart Business Network hun... Lees meer

Marketingfacts zoekt een business developer

17 november 2020

Voor Marketingfacts zoeken we iemand die ondernemend en actiegericht is, digital savvy en die het uitdaging vindt om te gaan ontdekken hoe we M! naar... Lees meer

Nicole Verburg wordt NIMA Bestuurslid Digital Marketing & Commerce

17 november 2020

Amsterdam 17 november 2020 – De Ledenraad van NIMA heeft Nicole Verburg benoemd tot nieuw NIMA Bestuurslid. Haar benoeming geldt voor drie jaar en vond... Lees meer

De ballen verstand van Marketingstrategie

16 november 2020

Wie doorleert en doorleert in marketing stuit aan het eind op de magische wereld van de strategie. Een slecht begrepen begrip overigens, maar misschien wel... Lees meer

Your last stop to the top – Post-Master Marketing Leadership 

11 november 2020

'Business only has two functions: Marketing and Innovation' Herken je deze quote van Peter Drucker ? Je bent nu zo’n tien jaar aan het werk na... Lees meer

NIMA Top Marketing Club betrekt het virtuele clubhuis

9 november 2020

Twee bijzondere bijeenkomsten van de NIMA Top Marketing Club in dit bijzondere coronajaar. Op donderdag 29 oktober sprak Marketingprofessor Henry Robben tot de marketingdirecteuren van... Lees meer

‘Groei videoplatforms biedt marketingkansen’

9 november 2020

De coronacrisis is een periode van vele uitdagingen. Ook voor ons marketeers. We zien een flinke verschuiving van offline naar online. Daar kunnen wij heel slim... Lees meer

NIMA Passe Partout: Abonnement op actuele marketingkennis

9 november 2020

Precies rond deze tijd van het jaar begint NIMA met z’n jaarlijkse campagne om meer marketeers aan een passe partout te krijgen voor z’n ruim... Lees meer

Waar gaat het heen met marketing?

2 november 2020

Afgelopen dinsdag organiseerden de Hogeschool Utrecht en NIMA een meeting met een stuk of dertig ‘vrije denkers’ uit alle uithoeken van het vak om mee... Lees meer

Redactie Marketingfacts op zoek naar stagiair

2 november 2020

De redactie van Marketingfacts heeft ruimte voor een stagiair. Lijkt het je mooi en boeiend om mee te werken aan een innovatief en inspirerend vakblog... Lees meer

(Interview Martin Huisman) Peilstok in je marketingafdeling

2 november 2020

Martin Huisman, tot april directeur en voorzitter van NIMA, ondernemer, maar bovenal een bevlogen marketeer in B2B en B2C sprak in zijn loopbaan veel, heel veel... Lees meer

(Interview met Martin Huisman) ‘Peilstok in je marketingafdeling’

29 oktober 2020

Wat een bedrijf aan marketingkennis en -vaardigheden nodig heeft, verschilt nogal per type bedrijf en per branche. Er valt daarom ook veel voor te zeggen... Lees meer

Young Professionals Members

(Interview Vaardigheidstraining) ‘Inclusief leiderschap is het nieuwe leidinggeven’

27 oktober 2020

Business coach Anne Oskam heeft een lange staat van dienst in het marketingvak. Ze besloot zich te richten op verbinding tussen business, marketing Ă©n persoonlijke... Lees meer

Share of search als voorspeller van je marktaandeel

26 oktober 2020

Het zijn voor velen inmiddels bekende namen: Les Binet en Peter Field. Recent heeft Les Binet nieuw onderzoek gepresenteerd dat voor iedere marketeer meer dan... Lees meer

(NIMA Workshop) Community-building in coronatijd

26 oktober 2020

Je klanten, stakeholders, relaties, medewerkers komen op dit moment niet zomaar bij je over de vloer. Hoe kun je nĂș bouwen aan je relaties, aan co-creaties,... Lees meer

Jouw waarden werken voor merken

26 oktober 2020

Waar komt toch die klik vandaan tussen merken en mensen? Of hoe kun je die krijgen als merk? Ons team doet hier onderzoek naar in... Lees meer

(Verslag NIMA B2B Event) ‘Lessen in B2B-marketing’

19 oktober 2020

Er zijn veel overeenkomsten tussen B2C- en B2B-marketing, maar zeker ook verschillen. In B2C is er vaak maar één persoon te overtuigen en zijn trajecten relatief... Lees meer

(Interview NIMA Class) ‘Krachtig en overtuigend online presenteren’

19 oktober 2020

Tweede lockdown. Zijn we mooi klaar mee. En oftie nou intelligent is of niet: een groot deel van de bloem der natie zit gewoon weer... Lees meer

NIMA lanceert Brand Design Community

19 oktober 2020

Nima stimuleert marketing-, communicatie en salesprofessionals om zich voortdurend te blijven ontwikkelen en organiseert hiervoor diverse activiteiten binnen specialisaties, regio’s of voor speciale carriùregroepen. Er... Lees meer

NIMA B2B Marketing Event trekt volle online zalen

13 oktober 2020

Dit is een bijzonder jaar, met veel uitdagingen, maar ook kansen in de B2B. Reden voor het bestuur van de NIMA B2B Community om een... Lees meer

Geactualiseerde herdruk voor standaardwerk NIMA B Sales

12 oktober 2020

De derde druk van Praktisch sales- en accountmanagement is verschenen. De nieuwe druk is uitgebreid met nieuwe praktijkcases en sluit aan op de nieuwste exameneisen van... Lees meer

Marketeer gaat vooral snijden in mediabudget

12 oktober 2020

In de late zomermaanden hebben onderzoeksbureau DVJ Insights, DPG Media en NIMA onderzoek verricht naar de stand van zaken in het marketingvak. Voor een beroepsvereniging als NIMA... Lees meer

Tips bij het schrijven van een marcomplan (in barre tijden)

12 oktober 2020

Guy van Liemt, Gert Koot en Ingmar de Lange geven vakonderwijs in moderne marketingcommunicatie. Gevraagd naar de beste tips om juist nĂș het verschil te... Lees meer

Ronald Voorn RM: ‘Mensen willen weten wat een bedrijf nog meer biedt dan alleen een goed product’

9 oktober 2020

Marketingboys will be marketingboys. Expert, senior docent en onderzoeker Ronald Voorn beschouwt reputatie in onze nieuwe podcastaflevering van OnBrandScan als oude imagowijn in nieuwe zakken. ‘Interessant, zo’n... Lees meer

(Interview met Arie Barendregt) ‘Dit is de best opgeleide marketeer van Nederland’

8 oktober 2020

Deze week werd een voor Nederland unieke post-master Marketing Leadership aangekondigd, een een-tweetje van de Erasmus Universiteit en NIMA. Het programma, dat 18 maanden duurt, belooft... Lees meer

Career writing

Erasmus Universiteit en NIMA starten Post-Master Marketing Leadership

7 oktober 2020

Het Erasmus Marketing Institute en NIMA hebben de handen ineengeslagen om het beste van 2 werelden te kunnen bieden op het gebied van marketing kennis:... Lees meer

Rabobank: ‘Verenigingsleven draagt bij aan welzijn, maar staat onder druk door corona’

7 oktober 2020

Betrokken zijn bij een club of vereniging hangt positief samen met het welzijn van Nederlanders. Verenigingsleden en andere betrokkenen zijn namelijk meer tevreden over hun... Lees meer

NIMA-gastcollege bij Inholland Business Studies: Samen blokken op de agri-drone

5 oktober 2020

NIMA is als beroepsvereniging in de eerste plaats een netwerk van professionals, een verbinder. Dit netwerk deelt praktijkkennis en -ervaringen met elkaar en legt verbindingen... Lees meer

(Verslag) De tien belangrijkste factoren voor marketingeffectiviteit volgens Ritson

5 oktober 2020

Nu marketingbudgetten onder druk staan omdat in veel organisaties moet worden bezuinigd, stellen marketingprofessionals zich de vraag wåt en waar er zou mogen worden bespaard en... Lees meer

(Boekrecensie Register Marketeers) Databedreven marketing

5 oktober 2020

Terwijl de meeste boeken die over (big) data gaan vooral gericht zijn op het hoe en wat van de toepassingen van meetbare gegevens in een... Lees meer

Krijg service maar eens verkocht (interview)

5 oktober 2020

Customer service en customer experience zijn onderwerpen waar veel marketingprofessionals mee te maken hebben. Of krijgen. Maar met een uniforme klantbeleving over alle kanalen wil het... Lees meer

De tekkies van marketing hebben een B2B-feest opgetuigd

25 september 2020

B2B-marketing ontwikkelt zich even snel en soms nog sneller dan B2C. Het ontbreekt in die hoek soms aan de fancy namen waar hippe bureaus Effies mee... Lees meer

(NIMA Top Marketing Club) Marketingpersoneel. Specialisten of generalisten?

23 september 2020

Door de coronacrisis kwamen in Nederland honderden marketingprofessionals op straat te staan. Dat maakt voor veel bedrijven dat ze niet langer hoeven te kiezen voor wat... Lees meer

NIMA zoekt: examencommissielid NIMA Sales

21 september 2020

NIMA is op zoek naar een commissielid voor de examens NIMA Sales. Ben jij een salesprofessional en heb je affiniteit met toetsing en kennisoverdracht? Dan... Lees meer

Boekrecensie Register Marketeers: ‘Propaganda van Edward Bernays’

21 september 2020

De eerste editie van 'Propaganda' stamt uit 1928, bijna 100 jaar geleden dus. Dat maakte me nieuwsgierig. Ooit las ik een ander heel oud boek,... Lees meer

Neuromarketing is dood, de doorbraak is definitief

17 september 2020

Op de officieuze verjaardag van neuromarketing in Nederland werd na tien roemruchte jaren de balans opgemaakt over het verleden, heden en de toekomst van brein-... Lees meer

‘Frictie van Miriam Rasch – Waar gĂĄĂĄt dit boek eigenlijk over?’

14 september 2020

NIMA Qualified Lecturer Maaike Boots van de Hogeschool van Amsterdam las Miriam Rasch. Die een opmerkelijk boek schreef dat aanzet tot nadenken. Over digitalisering en... Lees meer

(Boekrecensie Register Marketeers) ‘BĂ­jna alles wat je zou willen weten over de platformrevolutie’

11 september 2020

Zoals het ritme dat de drummer aangeeft in een band essentieel is voor de samenwerking tussen de overige bandleden, zo is Martijn Arets al jaren... Lees meer

(NIMA Brein & Gedrag) ‘De beste ideeĂ«n komen niet alleen in bed, bad of bus, maar ook achter je beeldscherm’

10 september 2020

Recente inzichten uit neuroscience, economie en psychologie over het brein en consumentengedrag vinden in toenemende mate hun weg naar marketing. Hoe staat het met het... Lees meer

[NMW] ‘Heerlijk weer op een event aanwezig te zijn’

7 september 2020

NIMA Marketing Week dag 2. De parkeerexperience alleen al levert een VIP-vibe op en de bezoekers delen Ă©Ă©n gevoel: ‘Heerlijk weer op een event aanwezig... Lees meer

Willem-Albert Bol: ‘Mep je CEO eens een keer in elkaar’

7 september 2020

“Nee, nee!”, roept Willem-Albert Bol. “Waar zijn we in vredesnaam mee bezig in ons vak! We hebben zo’n leuk vak, waarom zijn we dan met... Lees meer

[NMW] Marrigt van der Valk over racisme: ‘Niets doen is geen optie’

7 september 2020

Je kunt geen NIMA Marketing Day organiseren zonder de BLM-movement in je programma op te nemen. Marrigt van der Valk van Durf Online Branding ‘durfde’... Lees meer

Corendon op NMW: ‘Naam is belangrijker dan logo’

7 september 2020

We werken in de regel nauwelijks samen met bureaus, zo trapt Hoogendoorn af. De alom bekende 'Cor en Don'-commercials worden bij Corendon dus inhouse ontwikkeld. Hoogendoorn deelt... Lees meer

Zeeman, ook ‘opmerkelijk eenvoudig’ op NIMA Marketing Week

7 september 2020

Het succesverhaal van Zeeman is inmiddels bekend: het merk is 'krachtig in eenvoud'. De eau de parfum, op basis van 20% parfumolie en voor €4,99 per... Lees meer

[NMW] Dorkas Koenen: ‘Maak van marketing een integrale bedrijfsfunctie’

7 september 2020

Rabo-cmo Dorkas Koenen spreekt op persoonlijke titel tijdens de eerste dag van de NIMA Marketing Week en legt de zaal in sneltreinvaart uit hoe marketeers... Lees meer

[NMW] Ruim opgezette NIMA Marketing Week start opgelucht met Etos

7 september 2020

Het is spannend als je het eerste grote marketing-event in Nederland organiseert sinds februari 2020. Dat doen NIMA en BBP Media met locatiepartner DeFabrique deze... Lees meer

(Interview) ‘Coronaproof evenementen organiseren vergt lef en omdenken’

7 september 2020

Het evenementenseizoen is weer begonnen, maar in januari hadden we niet kunnen voorspellen dat NIMA geschiedenis zou schrijven. Vorige week waren we nog in actie voor #coderood.... Lees meer

Heeft B2B een blinde vlek voor marketing?

27 augustus 2020

Tip voor vooral B2B-bedrijven: ga op zoek naar minimaal Ă©Ă©n non-Executive Director. Eentje met een achtergrond in marketing, media of psychologie om beter te begrijpen... Lees meer

Roel Stavorinus’ missie: marketeers en ontwerpers dichter bij elkaar brengen

27 augustus 2020

Zelfstandig merk- en designstrateeg Roel Stavorinus is Ă©Ă©n van de vele sprekers tijdens Nima Marketing Week 2020. Hij stelt zich voor en licht een tip... Lees meer

(interview) Kirsten Andres: ‘Marketing is verleiding, geen misleiding’

27 augustus 2020

Kirsten Andres, directeur van het Nederlands Instituut voor Marketing (NIMA), ziet uit naar Nima Marketing Week, die aanstaande dinsdag 1 september losbarst. Aan de voorbereidingen... Lees meer

Een groot marketingevent op anderhalve meter? ZĂł gaan we het doen op NMW!

21 augustus 2020

Jajajaja, je weet het nu wel. Op 1, 2 en 3 september vindt in DeFabrique in Utrecht de NIMA Marketing Week plaats. In een jaar... Lees meer

Coronacrisis voedt optimisme over marketing

21 augustus 2020

Marketeers beschouwen marketing als essentiële functie om het verschil te maken bij het beuken op de korte- en langetermijneffecten van covid. De pandemie bedreigt veel... Lees meer

[NMW] Jortijn Bijl: ‘Talent vinden en binden is belangrijker dan ooit’

21 augustus 2020

Jortijn Bijl (31) is senior marketing manager bij Afas Software. Op Nima Marketing Week vertelt hij hoe Afas van zijn medewerkers ‘fans’ weet te maken.... Lees meer

Marketing tot de essentie teruggebracht

21 augustus 2020

Natuurkunde en scheikunde hebben hun wetten, wiskunde zijn bekende vergelijkingen en nu mag marketing aan dit illustere rijtje worden toegevoegd met de ‘vier marketingfundamenten’. Alle... Lees meer

[NMW] MariĂ«lle Rooswinkel: ‘Ik geef Karwei een eigen plek in de klusmarkt’

21 augustus 2020

Marketing manager Mariëlle Rooswinkel heeft net de herpositionering van Karwei afgerond en daarover komt ze vertellen op Nima Marketing Week. 'Als je het leuk vindt... Lees meer

NIMA Marketing Week zoekt nog aantal zaalhosts

17 augustus 2020

Op de aanstaande NIMA Marketing Week - 1, 2 en 3 september in Utrecht - zullen de presentaties plaatsvinden in zes zalen met een capaciteit... Lees meer

‘Boekrecensie Register Marketeers) ‘Op jacht naar de perfecte klant’

17 augustus 2020

Op jacht naar de perfecte klant is het nieuwste boek in de serie van de makers van Sprout. Sprout gelooft dat ondernemers zorgen voor een... Lees meer

[NMW] Waarom ook jij straks Smeris Pindakaas smeert

17 augustus 2020

Joost van Gelder is merkstrateeg en co-founder van New Growth Strategies. Op de aanstaande Nima Marketing Week komt hij spreken over zijn eigen merk: de... Lees meer

[NMW] Dorkas Koenen: ‘Ik geloof in de waarde van face to face-contact’

13 augustus 2020

Dorkas Koenen, chief marketing officer van Rabobank, deelt tijdens Nima Marketing Week zijn visie op hoe marketing gepositioneerd kan worden als integrale bedrijfsfunctie. Ook kijkt... Lees meer

Tijs Rotmans: ‘Klassieke pricing-uitgangspunten zijn ook nu relevant’

13 augustus 2020

De krantenkoppen vertellen ons dat er woekerprijzen zijn gevraagd voor handgel en dat studenten hun collegegeld nu te hoog vinden. Belgische witlof is in prijs... Lees meer

(Recensie Register Marketeers) ‘Hoe kun je klantperceptie voor je laten werken?’

11 augustus 2020

De titel ‘Reframe’ wordt verklaard door de ondertitel: ‘Breng je klant in beeld met perceptiemanagement’. Reframe betekent voor mij: opnieuw kaderen. Dat is volgens mij... Lees meer

‘CommerciĂ«le disciplines moeten veel nieuwsgieriger worden’

11 augustus 2020

Een complete digitale ervaring voor en door B2B-marketeers! Dat is wat de NIMA B2B Community 8 oktober organiseert: het eerste online B2B Marketing Event. Nieuw,... Lees meer

[NMW] Willem-Albert Bol: ‘Ons vak kent helaas veel meepraters’

10 augustus 2020

Willem-Albert Bol, directeur business development bij DPG Media, belooft op Nima Marketing Week een eerlijk verhaal, waarbij hij de heilige huisjes niet schuwt. Ik ben... Lees meer

InHolland zoekt gastspreker voor Marketing & Ondernemen

10 augustus 2020

Hogeschool Inholland is voor eerstejaarsstudenten Business Studies en Finance en Control op zoek naar een gastspreker. De studenten volgen een gemeenschappelijke propedeuseprogramma, dat begint met... Lees meer

(NMW) Ruurd Neurink: ‘Het is onze uitdaging om ‘gewoon Porsche’ te blijven’

31 juli 2020

Ruurd Neurink (36) is manager marketing & communicatie bij Porsche. Op NIMA Marketing Week neemt hij de bezoeker mee in een wereld 'die voor velen... Lees meer

(NMW) CornĂ© Hoogendoorn (Corendon): ‘Ondanks corona toch kansen pakken’

31 juli 2020

Corné Hoogendoorn is directeur marketing bij touroperator Corendon. Corona heeft de reisbranche als een van de eerste en meteen ook zeer hard geraakt, stelt hij.... Lees meer

(NMW) Jortijn Bijl: ‘Arbeidsmarktcommunicatie is belangrijker dan ooit’

31 juli 2020

Jortijn Bijl (31) is senior marketing manager bij Afas Software. Op NIMA Marketing Week vertelt hij hoe Afas van zijn medewerkers ‘fans’ weet te maken.... Lees meer

Marvin Jacobs

(NMW) Jacobs (Airborne): ‘Luistertijd groeit gestaag’

28 juli 2020

Marvin Jacobs is een van de topsprekers op de NIMA Marketing Week van 1 t/m 3 september. Hij staat geprogrammeerd op 2 september, vanaf 15.30... Lees meer

NMW Roel Stavorinus

(Column) NMW is stiekem gewoon het grootste designcongres van Nederland

28 juli 2020

Van Micael Dahlen, de Scandinavische rockprofessor, heb ik geleerd waarom sommige mensen gelukkiger zijn dan anderen. Hij heeft dat wetenschappelijk onderzocht en ik vind zijn... Lees meer

Google Certificaat

Google Digitale Werkplaats gecertificeerd door NIMA

28 juli 2020

De digitalisering is de afgelopen tijd in een stroomversnelling gekomen, dankzij COVID-19. Als marketeer doe je er daarom goed aan om de digitale skills van... Lees meer

(NMW) ‘Ik wil handvatten geven om binnen je organisatie aan de slag te gaan tegen racisme en te streven naar meer diversiteit’

21 juli 2020

Marrigt van der Valk van Durf online branding spreekt tijdens NIMA Marketing Week 2020 over wat marketeers kunnen doen om binnen hun eigen organisatie racisme... Lees meer

Vincent Karremans

(NMW) Vincent Karremans: ‘Online events werken waanzinnig goed’

21 juli 2020

Vincent Karremans (33) is medeoprichter van banenplatform Magnet.me. Op NIMA Marketing Week komt hij spreken over de vraag waar volgens hem iedere marketeer tegenaan loopt:... Lees meer

(Interview met Luuk Ros – NMW) ‘We hebben als vak weer iets moois om naar uit te kijken’

20 juli 2020

NIMA Marketingweek – Live op 1, 2 en 3 september De kogel is door de Copraloods. De NIMA Marketing Day ontwikkelde zich in de afgelopen... Lees meer

(NMW) Tristan Albersen: ‘Mijn talk gaat niet over psychologische theorieĂ«n’

15 juli 2020

Tristan Albersen van Micazu - een online platform waar Nederlandstalige eigenaren van een vakantiehuis zelf hun vakantiehuis kunnen verhuren aan anderen - is Ă©Ă©n van... Lees meer

(Blog Ingmar de Lange) ‘Hoe maak je je merkverhaal succesvol?’

14 juli 2020

Iedere week bespreekt NIMA Academy-docent Ingmar de Lange een praktische vraag over merkstrategie. Deze week: denk je aan merkbouwen, dan denk je snel aan verhalen.... Lees meer

[NMW] Roel Stavorinus: ‘Het is mijn persoonlijke missie marketeers en ontwerpers dichter bij elkaar te brengen’

14 juli 2020

Zelfstandig merk- en designstrateeg Roel Stavorinus is Ă©Ă©n van de vele sprekers tijdens NIMA Marketing Week 2020. Hij stelt zich voor en licht een tip... Lees meer

(Blogpost Bart Bruggenwirth) ‘De maatschappelijke rol van je merk in vier strategische keuzes’

13 juli 2020

Mensen zijn zich door de coronacrisis bewuster geworden van de manier waarop we ons tot elkaar en tot de natuur verhouden. Ze verwachten van bedrijven dat... Lees meer

Corendon en Porsche schuiven aan als headliners NIMA Marketing Week

7 juli 2020

De zes marketeers en marketingbedrijven die het spits afbijten op de verschillende dagdelen van de NIMA Marketing Week zijn bekend. Naast Caroline Turennout (Zeeman), Willem... Lees meer

(Blogpost Rob Revet SMP) ‘Wat is er aan de hand met Facebook?’

7 juli 2020

Deze week publiceerde Kantar de BrandZ Most Valuable Global Brands 2020. Met deze nieuwe ranglijst kunnen we ook de Marketingfacts Meest Waardevolle Wereldmerken bijwerken. Amazon staat daarin... Lees meer

Wat is de stand van de marketingstaat? Help mee!

6 juli 2020

In samenwerking met onderzoeksbureau DVJ Insights en mediabedrijf DPG Media verricht NIMA momenteel een groot onderzoek onder professionals in marketing naar hun beroepspraktijk. In de... Lees meer

(Recensie Register Marketeers) ‘Hoe Bob Iger het businessmodel van Disney omver schopte’

6 juli 2020

Het eerste dat ik doe als ik een nieuw boek in handen krijg, is het snel van binnen bekijken. Hoe zit het in elkaar? De inhoudsopgave... Lees meer

NIMA Marketing Day wordt voor Ă©Ă©n keer NIMA Marketing Week

1 juli 2020

Goed nieuws! Organisatiepartners NIMA, BBP Media/MarketingTribune en locatiepartner DeFabrique hebben een tijdje moeten puzzelen om het haalbaar te maken en toch zoveel mogelijk mensen te... Lees meer

(Blogpost Rob Revet SMP) Nieuw onderzoek toont: hoe creatiever, hoe effectiever

26 juni 2020

Deze week publiceerden Cannes Lions en Warc de whitepaper The Effectiveness Code. In het whitepaper beschrijven James Hurman en Peter Field hoe reclamecreativiteit bijdraagt aan marketing- en... Lees meer

Top van Top Marketing Club in gesprek met auteurs Jaarboek

25 juni 2020

De NIMA Top Marketing Club is een bijzondere verzameling bedrijven en organisaties die zich vanwege het belang van marketing voor hun organisatie hebben aangesloten bij... Lees meer

Gedragspsycholoog Tom De Bruyne te gast bij Top Marketing Club

19 juni 2020

Bureaudirecteur, gedragspsycholoog en marketingcolumnist Tom De Bruyne van Sue Amsterdam is donderdag 18 juni virtueel te gast geweest op een Management Journey voor de marketingmanagers... Lees meer

Friesland College is Education Partner van NIMA

19 juni 2020

  Het Friesland College is vanaf komend studiejaar een erkende Education Partner van NIMA. Hiermee is de opleiding Marketing en Communicatie van de FC-school Commercie... Lees meer

Wat kosten voice, streaming en influencers?

19 juni 2020

Veel interessant nieuws deze week over voice, maar er is nog veel meer: een inzichtelijke methode hoe merken het vertrouwen kunnen verdienen, de stand van... Lees meer

Google haalt merkvoorkeur helemaal overhoop

19 juni 2020

De onderzoekers verzonnen voor 31 verschillende categorieën nieuwe merken. Daarmee daagden ze in een gesimuleerde aankoopsituatie de favoriete merken van consumenten uit. Na enkele eenvoudige trucjes lukte... Lees meer

(Boekrecensie Register Marketeers) Futureproof: Metaforen voor toekomstbestendigheid

16 juni 2020

Dat Dr. Mike Hoogveld, spreker, adviseur en auteur, de gave bezit om complexe materie op een plezierige wijze op te schrijven was bekend uit zijn vorige... Lees meer

Career Booster-koppel Rien en Jan-Hein

Mentor-koppel Rien en Jan-Hein: ‘We hebben flink de tijd genomen om elkaar te leren kennen’

16 juni 2020

Groeien doe je bij NIMA niet alleen. NIMA is een beroepsvereniging die professionals in verschillende stadia van hun loopbaan met elkaar in contact brengt. Het... Lees meer

(NIMA Workshop) Verhoogde aandacht voor aandacht in marketing

15 juni 2020

In een poging ĂĄlles te omvatten wat marketing omvat, worden nogal eens labels geplakt die de vlag niet helemaal dekken. Sinds inzichten uit breinonderzoek nadrukkelijk... Lees meer

(Miriam Teoh-Wijers SMP) ‘Merken moeten een maatje worden’

11 juni 2020

In het afgelopen decennium was de voornaamste rol van merken: inspireren. Inspireren voor een leuker, beter, mooier leven, maar ook inspireren om goed te doen... Lees meer

The New School for Information Services gaat samenwerking aan met NIMA

8 juni 2020

NIMA, de beroepsorganisatie voor professionals in marketing, communicatie en sales, is een samenwerking aangegaan met Stichting The New School for Information Services. Vanaf dit studiejaar... Lees meer

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X