Nieuws over NIMA Archives - NIMA

Nieuws over NIMA

‘Nieuws omvat alle informatie van een zeker algemeen belang die tot dusver aan publieke waarneming was onttrokken. Het gaat doorgaans over een recent feit, een actualiteit, waar collectieve belangstelling voor bestaat’, aldus Wikipedia.

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt:

NIMA Marketing Day wordt voor één keer NIMA Marketing Week

1 juli 2020

Goed nieuws! Organisatiepartners NIMA, BBP Media/MarketingTribune en locatiepartner DeFabrique hebben een tijdje moeten puzzelen om het haalbaar te maken en toch zoveel mogelijk mensen te... Lees meer

(Blogpost Rob Revet SMP) Nieuw onderzoek toont: hoe creatiever, hoe effectiever

26 juni 2020

Deze week publiceerden Cannes Lions en Warc de whitepaper The Effectiveness Code. In het whitepaper beschrijven James Hurman en Peter Field hoe reclamecreativiteit bijdraagt aan marketing- en... Lees meer

Top van Top Marketing Club in gesprek met auteurs Jaarboek

25 juni 2020

De NIMA Top Marketing Club is een bijzondere verzameling bedrijven en organisaties die zich vanwege het belang van marketing voor hun organisatie hebben aangesloten bij... Lees meer

Gedragspsycholoog Tom De Bruyne te gast bij Top Marketing Club

19 juni 2020

Bureaudirecteur, gedragspsycholoog en marketingcolumnist Tom De Bruyne van Sue Amsterdam is donderdag 18 juni virtueel te gast geweest op een Management Journey voor de marketingmanagers... Lees meer

Friesland College is Education Partner van NIMA

19 juni 2020

  Het Friesland College is vanaf komend studiejaar een erkende Education Partner van NIMA. Hiermee is de opleiding Marketing en Communicatie van de FC-school Commercie... Lees meer

Wat kosten voice, streaming en influencers?

19 juni 2020

Veel interessant nieuws deze week over voice, maar er is nog veel meer: een inzichtelijke methode hoe merken het vertrouwen kunnen verdienen, de stand van... Lees meer

Google haalt merkvoorkeur helemaal overhoop

19 juni 2020

De onderzoekers verzonnen voor 31 verschillende categorieën nieuwe merken. Daarmee daagden ze in een gesimuleerde aankoopsituatie de favoriete merken van consumenten uit. Na enkele eenvoudige trucjes lukte... Lees meer

(Boekrecensie Register Marketeers) Futureproof: Metaforen voor toekomstbestendigheid

16 juni 2020

Dat Dr. Mike Hoogveld, spreker, adviseur en auteur, de gave bezit om complexe materie op een plezierige wijze op te schrijven was bekend uit zijn vorige... Lees meer

Career Booster-koppel Rien en Jan-Hein

Mentor-koppel Rien en Jan-Hein: ‘We hebben flink de tijd genomen om elkaar te leren kennen’

16 juni 2020

Groeien doe je bij NIMA niet alleen. NIMA is een beroepsvereniging die professionals in verschillende stadia van hun loopbaan met elkaar in contact brengt. Het... Lees meer

(NIMA Workshop) Verhoogde aandacht voor aandacht in marketing

15 juni 2020

In een poging álles te omvatten wat marketing omvat, worden nogal eens labels geplakt die de vlag niet helemaal dekken. Sinds inzichten uit breinonderzoek nadrukkelijk... Lees meer

(Miriam Teoh-Wijers SMP) ‘Merken moeten een maatje worden’

11 juni 2020

In het afgelopen decennium was de voornaamste rol van merken: inspireren. Inspireren voor een leuker, beter, mooier leven, maar ook inspireren om goed te doen... Lees meer

The New School for Information Services gaat samenwerking aan met NIMA

8 juni 2020

NIMA, de beroepsorganisatie voor professionals in marketing, communicatie en sales, is een samenwerking aangegaan met Stichting The New School for Information Services. Vanaf dit studiejaar... Lees meer

(Boekrecensie Register Marketeers) ‘E-Commerce & E-business’

8 juni 2020

Recensent:         Eric van Arendonk, Register Marketeer Inmiddels is dit alweer de tweede druk van dit studieboek omtrent E-commerce en E-business. Een veelomvattend boek dat... Lees meer

Marketing en Sales, lekker stel

5 juni 2020

Iedereen die weleens in een organisatie heeft gewerkt waar een échte salesafdeling, of een salesteam, aan het eind van de funnel lonkt, weet dat er... Lees meer

(Boekrecensie Registermarketeers): De intelligente datagedreven organisatie

2 juni 2020

We leven in een maatschappij en een wereld waarin data steeds meer een rol spelen in de besluitvorming. Op meerdere niveaus, van operatie, marketing en... Lees meer

Marketingfacts Jaarboek doorbreekt corona-lockdown

2 juni 2020

Het is een mooi boek geworden, dat Marketingfacts Jaarboek 2020-2021. Hoe voelt dat nou, zo’n afronding na het nodige gevloek en getier, gestress en gedoe? Nou,... Lees meer

NIMA-directeur Kirsten Andres: ‘Meer aandacht voor de échte waarde van marketing’

28 mei 2020

'Natuurlijk zijn marketeers volop bezig om in deze coronacrisis te redden wat er te redden valt, maar deze bijzondere tijd biedt ons ook een unieke... Lees meer

(NIMA Vaardigheidstraining) ‘De nieuwe realiteit in marketingleiderschap’

25 mei 2020

Leiderschap en marketing staan als duo redelijk hoog op de agenda van NIMA in 2020, met een hoofdrol voor Thomas Barta als Key Note op de NIMA... Lees meer

NIMA Update - De ideale teamplayer

NIMA Update | editie 9 – voorjaar 2020

20 mei 2020

De 9e NIMA Update is verschenen met nieuws, diepgang en achtergronden over de beroepsvereniging. Update biedt een overzicht van activiteiten die worden georganiseerd voor en... Lees meer

(NIMA Workshop) Over de relevantie van een lekker merk

19 mei 2020

Als de drivers die belangrijk voor ons zijn worden gestimuleerd, ervaren we een prettig gevoel van welbehagen en geluk. Hoe meer een merk appeleert aan... Lees meer

Ralf Strauss (EMC) over marketing in Europa en de uitdagingen van corporate marketing

14 mei 2020

Je hoort er niet dagelijks over, maar het is nogal een organisatie: de European Marketing Confederation (EMC), die net de Duitser Ralf Strauss heeft gekozen als nieuwe voorzitter. De... Lees meer

Merken in crisistijd: jammer voor Bavaria, mooi voor Jumbo (onderzoek)

13 mei 2020

Veel merken hebben de afgelopen weken laten zien iets te willen doen in het kader van de uitbraak van COVID-19. Bavaria lanceerde een hand sanitizer... Lees meer

Opleiders Lectric en SRM gaan samen

12 mei 2020

Opleider Lectric zal vanaf 1 juli samengaan met SRM onder de naam SRM. Beide partijen geven aan dit een logische stap te vinden: zowel Lectric... Lees meer

Online Education Sessie voor vakdocenten over Human Data

12 mei 2020

Op dinsdagmiddag 19 mei organiseert NIMA in samenwerking met MOA een digitale Education Sessie over ‘Human Data, veel meer dan marktonderzoek’. Vanwege de beperkingen die... Lees meer

Ralf Strauss nieuwe voorzitter van marketingkoepel EMC

7 mei 2020

Het bestuur van de European Marketing Confederation (EMC) heeft de Duitser Ralf Strauss gekozen als nieuwe voorzitter. Strauss volgt de Zwitser Uwe Tännler op die... Lees meer

Blended onderwijs, maar in welke verhouding?

7 mei 2020

De vraag of we na de crisis wel écht terug willen naar de oude manier van werken roept links en rechts emotie op. Het blijkt... Lees meer

(Blogpost Marc van Eck) ‘Snij niet in advertising & promotional spend’

6 mei 2020

Het lijkt wel of de crisis maakt dat we alles vergeten wat we ooit in de collegebanken hebben geleerd. De korte termijn overheerst en tegen... Lees meer

(Blogpost Richard van der Blom) ‘Locked in LinkedIn’

6 mei 2020

We zijn afgelopen weken vaker aanwezig op LinkedIn, we posten en reageren meer. Een enquête en een onderzoek wijzen uit dat het de gebruikers opvalt... Lees meer

Online NIMA Examen? Zo gaat dat

4 mei 2020

De afgelopen weken nemen wij bij NIMA alle examens, schriftelijke en mondelinge, digitaal af. Sommige studenten NIMA A, B en C vragen zich af hoe... Lees meer

Droom niet alleen over employee advocacy, ga ermee aan de slag

30 april 2020

Waar employee advocacy tot voor kort nog als een trend werd gezien, is het nu echt tijd het te integreren in de bedrijfsplannen. In de... Lees meer

Performance in crisistijd: drie tips voor ondernemers

30 april 2020

Het zijn, op z’n zachtst gezegd, spannende tijden voor lokale ondernemers. In deze blog lees je drie tips om toch te blijven werken aan je... Lees meer

Kennissessies en summercourses bij NIMA Education Partners

28 april 2020

Nu evenementen en bijeenkomsten tot 1 september niet toegestaan of wenselijk zijn, ontwikkelen de NIMA Education Partners in hoog tempo nieuwe digitale producten en worden... Lees meer

Wat ben je nou echt waard als marketeer?

23 april 2020

Kom, we praten elkaar de put uit. In de nieuwe economische werkelijkheid gaan banen wegvallen, worden posities tegen het licht gehouden en zul je jezelf... Lees meer

(NIMA Masterclass) “Digital marketing in coronatijd – vier mythen ontkracht”

23 april 2020

Meermalen onderzocht en bewezen: het verhogen van het reclameaandeel in tijden van recessie heeft meer impact op winstgevendheid dan gedurende een economische expansie. Over de afgelopen... Lees meer

(Boekrecensie RM’s) De grote strijd binnen Unilever om de ziel van het kapitalisme

20 april 2020

'Het grote gevecht', dat belooft wat. Een boek over de strijd om de ziel van het kapitalisme. Met als ondertitel ‘En het eenzame gelijk van... Lees meer

(Blogpost SCP) ‘Vakkennis heeft waarde. Hoe verzilver je die?’

20 april 2020

Grote kans dat jij deze ‘intelligente’ lockdown gebruikt om eindelijk eens die webinar te volgen, die podcast te luisteren, dat vakblad uit het cellofaan te... Lees meer

Hé marketeer, zoom je wel bij de les?

16 april 2020

De recente corona-lockdown heeft er bij lesgevende instanties voor gezorgd dat er redelijk snel en pragmatisch oplossingen werden gezocht die het mogelijk maken om lessen,... Lees meer

Plannen zijn niks, planning is alles

14 april 2020

De 4 of 5 P’s van marketing zijn (bijna) zo oud als de weg naar Rome. Iedere marketeer, en ook vele niet-marketeers, kunnen ze dromen.... Lees meer

NIMA wil weten hoe het staat met marketing in tijden van corona – help mee!

14 april 2020

Na een eerste snelle uitvraag over de gevolgen van de coronacrisis voor marketing (dus bedrijven), inmiddels drie weken geleden, gaat NIMA op zoek naar antwoord... Lees meer

Dit is het Woodstock-moment van purpose

8 april 2020

Marketeers, en met hen de bureaus en zelfstandigen die diagnose, strategie en tactiek leveren, zitten in zeer zwaar weer. Dat zal de gemiddelde Nederlander weinig... Lees meer

NIMA’s LinkedIn-docent Richard van der Blom zoekt respondenten

6 april 2020

Voor de een is het een stoffig platform waar je je cv bijhoudt, maar voor een veel grotere groep marketeers neemt het belang dat wordt... Lees meer

NIMA Marketing Day 2020 verplaatst naar 1 september

3 april 2020

De vierde NIMA Marketing Day, die oorspronkelijk zou plaatsvinden op 18 juni as. bij DeFabrique in Utrecht, wordt verplaatst naar dinsdag 1 september. De dag... Lees meer

NIMA haakt aan als partner van Adformatie Connects

2 april 2020

NIMA is als partner betrokken bij Adformatie Connects; een wekelijkse talkshow die voor de periode van de coronacrisis elke donderdag om 16.30 live wordt uitgezonden... Lees meer

De digitale transformatie van NIMA Opleidingen

31 maart 2020

Vorige week berichtten we er al over; de opleidingen NIMA Marketing, Sales en Communicatie A, B en C gaan ook tijdens de coronacrisis gewoon digitaal... Lees meer

Dutch Marketing Awards ’20: Hello Fresh is Marketing Company, Arno de Jong Marketeer of the Year

26 maart 2020

Donderdagavond 26 maart zijn de bedrijven en personen die vorig jaar in Nederland de grootste marketingprestatie hebben geleverd, beloond met een Dutch Marketing Award. Maaltijdboxleverancier... Lees meer

(Column Goos Eilander) ‘Onze gewijzigde blik op de toekomst’

25 maart 2020

O ja, er wordt genoeg geschreven over marketing in deze coronaperiode, lees bijvoorbeeld het artikel van Jos Govaart op Marketingfacts van eind van vorige week.... Lees meer

(Blogpost Rob Revet SMP) ‘Waarom je in tijden van crisis niet moet bezuinigen op marketing’

25 maart 2020

Nu de maatschappij en de economie door het coronavirus vrijwel tot stilstand zijn gekomen en een recessie aanstaande is, stoppen veel merken hun mediacampagnes. Als... Lees meer

NIMA Opleidingen gaan digitaal door

24 maart 2020

  De verschillende NIMA Marketing, Sales en Communicatie Opleidingen gaan digitaal door, ondanks de beperkingen als gevolg van de coronacrisis. De afgelopen jaren is er... Lees meer

Dutch Marketing Awards worden live bekendgemaakt in online talkshow

24 maart 2020

NIMA, PIM en Adformatie brengen vanuit Capital C een live programma waarin onder meer Marketeer of the Year, Marketing Company of the Year en Transformer... Lees meer

(Recensie Register Marketeers) De CX Travel Guide, een avontuurlijk handboek voor customer experience

24 maart 2020

De ontvangst van het boek 'De CX Travel Guide' was een beleving op zich. De bezorger had het boek in de regen over de schutting... Lees meer

corona

NIMA en het coronavirus/COVID-19

23 maart 2020

NIMA volgt de richtlijnen en adviezen van het RIVM. Dat betekent ook dat Team NIMA deels vanuit huis werkt en deels vanuit het NIMA-hoofdkwartier in... Lees meer

Rabo, AFAS, NS, Karwei, Etos, Watersportcamping Heeg – NIMA Marketing Day

20 maart 2020

De vierde NIMA Marketing Day, die oorspronkelijk zou plaatsvinden op 18 juni as. bij De Fabrique in Utrecht, is verplaatst naar dinsdag 1 september. De dag waarop... Lees meer

Register Marketeers: Een hechte, echte community

17 maart 2020

(Column) Bij het invullen van mijn agenda voor 2020 had ik goede zin! Ook dit jaar ga ik proberen bij alle activiteiten van het netwerk... Lees meer

NIMA-enquête onder leden: ‘Marketeers midscheeps geraakt door corona’

16 maart 2020

Veel bureaus en zzp'ers onder de professionals in marketing, communicatie en sales zitten van de ene op de andere dag zonder werk; opdrachten zijn ingetrokken... Lees meer

(EMC-NIMA-rapport) ‘Marketing-eindbaas ligt wakker van Het Merk’

11 maart 2020

De European Marketing Confederation, de koepel van Europese vakorganisaties, voerde net als voorgaande jaren een stevig onderzoek uit onder marketingbestuurders in tien landen, betrok daarbij bijna... Lees meer

Deze bedrijven zijn de beste Marketing Transformers

10 maart 2020

De laatste genomineerde bedrijven die in aanmerking komen voor een Dutch Marketing Award zijn bekendgemaakt, meer specifiek die in de categorie Marketing Transformer of the... Lees meer

(Blogpost Rob van Vroenhoven – Team NIMA) Vijf tips om je als marketeer door crisistijd heen te slaan

9 maart 2020

Ligt met het coronavirus om de hoek een recessie op de loer? Een aantal seinen staan inmiddels op oranje. Marketeers moeten nu, zo snel mogelijk, hun... Lees meer

Marketing kan wel wat PR gebruiken

5 maart 2020

Komende maanden worden in willekeurige volgorde SAN Accenten, Esprix, Amma’s, (voorheen) Lampen, Spinnen, Effies en Gouden Deurmat uitgereikt aan alle denkbare merken voor alle denkbare vormen van... Lees meer

Deze bedrijven zijn genomineerd voor Scale Up en Internal Branding Company of the Year 2020

3 maart 2020

De bedrijven en organisaties die in aanmerking komen voor een Dutch Marketing Award zijn bekend gemaakt voor opnieuw twee categorieën. De deeljury’s voor Scale Up... Lees meer

(Interview met Daniëlle van Hengst en Willemijn Menken) Schrijven voor een merk áls een merk

26 februari 2020

Sterke merken hebben dan een duidelijk omschreven tone of voice, een verbal identity. Hoe kom je tot die toon en hoe houd je ‘m vol? Want de... Lees meer

MerkKracht bvA

Het unieke event MerkKracht, nu met extra korting voor NIMA-leden!

25 februari 2020

MerkKracht – uniek event over impact van merken – 12 maart – Amsterdome – Amsterdam Positieve impact maken, het wordt steeds belangrijker voor merken. Maar... Lees meer

Dit zijn de genomineerden voor Marketing Company en Marketing Start Up of the Year

25 februari 2020

Over ruim een maand zullen in Amsterdam de winnaars bekend worden gemaakt van de Dutch Marketing Awards 2020. Deze prijzen in 7 categorieën worden gezien... Lees meer

(Blogpost Ronald Pont – NIMA Finance) “Marketing is een beetje klaar met zichzelf”

24 februari 2020

Slimme boeren in Chicago, Illinois bedachten rond 1880 dat ze meer graan konden verkopen tegen hogere prijzen als ze zich zouden verdiepen in de behoefte van afnemers, en hun... Lees meer

Register Marketeer Marlijn van Straaten (HMSHost) en de strijd om de reizende consument

24 februari 2020

Marlijn van Straaten RM is vice president marketing van travel-retailorganisatie HMSHost International. Elke dag opnieuw is de uitdaging om wereldwijd miljoenen mensen op luchthavens en... Lees meer

Marketing Leadership-auteur Thomas Barta eerste headliner Marketing Day 20

19 februari 2020

  Let op! NIMA Marketing Day 2020 is vanwege de coronauitbraak verplaatst naar 1 september! (Lees meer) Schrijver, columnist, docent én eeuwig student op zijn... Lees meer

(Verslag NIMA Top Marketing Club) ‘Volg de ontevreden medewerker’

17 februari 2020

We weten het. Het is de inconvenient truth waar elke denkende marketeer het mee moet stellen. En het is de vraag, aan jezelf en aan... Lees meer

(Blogpost NIMA Wereldmarketeers) “De toekomst van de marketeer is circulair”

13 februari 2020

Hoe kun je als marketeer bijdragen aan een toekomstbestendige planeet? Wat bepaalt het succes van circulaire merken en welke vaardigheden heeft de marketeer van de... Lees meer

Almanak van een vak. De opstelling van het Marketingfacts Jaarboek 20/21

13 februari 2020

Achter de schermen van de Marketingfacts-redactie loopt de druk langzaam op: in mei van dit jaar verschijnt het Marketingfacts Jaarboek, editie 2020-2021; een uitgave die... Lees meer

Rachelle van der Linden en Marco Derksen tekenen NIMA Book Q1-20

12 februari 2020

Het Fundamenteel veranderen van je organisatie. En hoe te beginnen. Dát is in essentie waar het boek ‘Kleur bekennen’ van Rachelle van der Linden en... Lees meer

Cloosterman-Van Eerd, Delahaye, De Jong, Koenen en Van Turennout genomineerd voor MotY

11 februari 2020

(tekst Adformatie) Marketeer of the Year is de belangrijkste persoonlijke prijs binnen het marketingvak en wordt uitgereikt tijdens de Dutch Marketing Awards georganiseerd door Adformatie, NIMA... Lees meer

NIMA Education Partner voor derde keer op podium Beste Opleider

10 februari 2020

Tijdens de jaarlijkse verkiezing 'Beste Opleider van NL' is NIMA Education Partner Move the Crowd één van de winnaars geworden in de categorie Sales. Het... Lees meer

(Recensie Register Marketeers) ‘Consumentengedrag, neuromarketing… maar dan met humor’

10 februari 2020

De onweerstaanbare kracht van marketing is een grappige titel. Vooral als je zoals ik net het boek De Onweerstaanbaarheidstheorie van Jan Heuvel heb gelezen. Ondanks de overlap... Lees meer

De marketing-impact van Too Good to Go

10 februari 2020

In april en mei 2020 vindt de tweede editie van de NIMA Impact Marketing Challenge plaats. Dit programma biedt young professionals in marketing de mogelijkheid... Lees meer

‘Na HEAO CE volgt natuurlijk NIMA B Marketing’

6 februari 2020

De NIMA B voorlichtingsdagen die NIMA regelmatig organiseert in samenwerking met zijn Education Partners zijn een succes. In het afgelopen jaar namen bijna honderd marketeers... Lees meer

(Interview NIMA Masterclass) ‘Employee journey en customer journey álles met elkaar te maken’

4 februari 2020

Marketeers zijn al jaren bezig met de customer journey – niet te vertalen met 'klantreis' overigens – en nu is daar de employee journey. Het... Lees meer

Nieuw: NIMA Sales Diploma halen bij Yinner door samenwerking met NIMA en NCOI

29 januari 2020

Yinner is een nieuwe organisatie die talenten helpt bij een 'wending in werk'; talenten met enige werkervaring die toe zijn aan een volgende stap, maar... Lees meer

(Recensie Register Marketeers) ‘Succes is één keer vaker opstaan, dan vallen’

29 januari 2020

Volgens verschillende definities kunnen we ondernemen als volgt omschrijven: 'iemand die onderneemt of een onderneming start en in stand houdt, zorgt voor bloei en groei... Lees meer

NIMA Marketing Day 2020 – Adviesraad geeft het startschot

27 januari 2020

Let op! NIMA Marketing Day 2020 is vanwege de coronauitbraak verplaatst naar 1 september! (Lees meer) Het contrast met een zomerse 18 juni kon bijna... Lees meer

(Rob Revet SMP) ‘Heeft het merk zelf een merkprobleem?’

27 januari 2020

Je hebt merken en probleemmerken. Probleemmerken zijn merken met zwakke of negatieve associaties die hun groei of voortbestaan bedreigen. Die merken vind je overal. Zelfs... Lees meer

VEDIS Retail Scriptieprijs naar student TU Delft

24 januari 2020

Maud van de Mosselaar is de winnaar van de VEDIS Retail Scriptieprijs 2019/2020. De masterstudent aan de Technische Universiteit Delft kreeg de waardering voor haar... Lees meer

(Interview MarketingTribune) ‘Nieuwe NIMA-voorzitter Kirsten Andres wil groei’

21 januari 2020

Vakorganisatie NIMA heeft Kirsten Andres benoemd als opvolger van Martin Huisman. Andres (foto) neemt marketingervaring van Eneco Energie, Mona, Nissan, SNS Bank en KRO-NCRV mee.... Lees meer

Hond

(Boekrecensie Register Marketeers) “Het belang van aandacht: zo verdien je het”

20 januari 2020

Welk soort marketing moet ik me voorstellen bij aandachtsmarketing? Misschien heb ik iets gemist, maar dit ben ik in alle marketingopleidingen nog niet tegen gekomen.... Lees meer

NIMA-partner ICM volgens Springest opnieuw beste in Opleiding & Onderwijs

16 januari 2020

NIMA Education Partner, ICM Opleidingen & Trainingen, is voor de zesde keer op een rij verkozen tot de beste opleider binnen de categorie Opleiding &... Lees meer

NIMA-examinator Dick Glaser (73) neemt afscheid: Naschrift van een volbloed Marketeer

15 januari 2020

Generaties marketeers kregen in hun loopbaan te maken met één van de meest innemende professionals in het vak, al werden daarbij ook heel wat peentjes... Lees meer

Drie tips van marketingbazen (5): Erik van Leeuwen – NN

13 januari 2020

Het seizoen van goede voornemens is nog in volle gang. Zo ook het goede voornemen van NIMA Young Professionals en BigShots om vakgenoten te inspireren... Lees meer

(Event-verslag) ‘Dikke mik op Koffiedik’

13 januari 2020

Koffiedik Kijken mag met enig recht tot de evergreens van de vaderlandse marketingcommunicatie-events worden gerekend. Met liefst vijf organiserende partijen is het gezelschap dat komt opdraven... Lees meer

(Arjan Kapteijns RM) ‘Is growth hacking een bedreiging voor het bouwen van een sterk merk?’

9 januari 2020

Als marketeer ben ik groot fan van growth hacking. Op het moment dat je binnenstapt bij een growth hacking bootcamp voel je direct de positieve... Lees meer

(NIMA Masterclass) Inbound marketing en het digitale ijskarretje

8 januari 2020

Inbound marketing is de kunst om te worden gevonden door klanten vanuit de doelgroep, zonder die te storen met meer opdringerige marketinginstrumenten als advertenties, direct... Lees meer

Hbo-colleges NIMA gastdocenten groot succes (…en ROC RijnIJssel zoekt examentrainer)

6 januari 2020

  Hogeschool Inholland heeft als NIMA Education Partner toegang tot het grote netwerk met NIMA professionals. De hogeschool wilde voor de eerstejaars studenten van het... Lees meer

Dit was blogjaar 2019 op Marketingfacts

6 januari 2020

Dit jaar hebben we een oude traditie in ere hersteld: eens in het kwartaal een bloggersborrel. De vaste gasten kennen inmiddels de locatie: Mooie Boules in Amsterdam... Lees meer

‘Marketing serves society at large – of niet?’

6 januari 2020

Waarschijnlijk ben ik niet de enige vakgenoot die met een plaatsvervangend gevoel van schaamte zat te kijken naar de uitzending van Zondag met Lubach van 15... Lees meer

(Boekrecensie Register Marketeers) “KPI-denken: hou je strategie meetbaar”

6 januari 2020

Auteur Coen de Bruijn durft het aan om een boek te schrijven over een onderwerp waar elke marketingprofessional van zegt dat het belangrijk is. Maar... Lees meer

NIMA Impact Marketing Challenge beleeft tweede editie

23 december 2019

In de NIMA Impact Marketing Challenge leren marketingtalenten om baanbrekende initiatieven te ontwikkelen met meerwaarde voor de maatschappij, de doelgroep én het eigen bedrijf. Klinkt goed, maar... Lees meer

(Boekrecensie Register Marketeers) Eerste hulp bij contentrecht

23 december 2019

Voorwaarden, contracten, aansprakelijkheid, licenties; marketeers zijn er over het algemeen niet echt dol op. Nauwelijks bekomen van de AVG-wetgeving en bijbehorende processen, zijn we overgegaan... Lees meer

‘Wát Ros een titel? Dan ik ook!’

19 december 2019

Het vak is een Senior Communication Professional rijker. Jeroen Mirck, hoofdredacteur bij Marketingfacts, heeft zich door NIMA laten certificeren als SCP. Wij spraken hem over... Lees meer

Van Fact Based tot Marketing Accountability: Meet Marketing 2020!

16 december 2019

  Het programma van Marketing 2020 is rond: een bijzondere cyclus Masterclasses die NIMA aanbiedt aan vakgenoten die weinig tijd en veel ambitie hebben om... Lees meer

Hogeschool Utrecht intensiveert samenwerking met NIMA

16 december 2019

NIMA en de Hogeschool Utrecht gaan intensiever samenwerken. Dat zijn beide partijen donderdag 12 december overeengekomen. Nadat de hogeschool zich in 2016 aansloot als Education... Lees meer

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X