Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Grote namen en snelle groeiers kleuren longlist NIMA Marketing Jaarprijzen de Redactie

Onderstaande bedrijven zijn aangedragen door de leden van het Nederlands Instituut voor Marketing en maken kans door te dringen tot de Top-3. De organisaties in de Top-3 zijn ook te zien op de NIMA Marketing Day met een toelichting van hun casus.

Lees meer
‘Ministerie van Marketing’ verhuist naar Diemen de Redactie

NIMA is voortaan gehuisvest in het geheel vernieuwde voormalig hoofdkwartier van verzekeraar Generali; een bedrijvenverzamelpand met hotel-allure. De omgeving op de grens van Diemen en Amsterdam sluit mooi aan bij heden, verleden en toekomst van de club van marketeers.

Lees meer
#NMDay24 Update: Thijs Gussenhoven van Amstel & Birra Moretti de Redactie

Ik ga het hebben over het belang van Vrienden van Amstel Live voor Amstel Bier en ik de ik neem de bezoekers mee backstage in de marketingwereld die er achter schuilt. Wat zijn de succesfactoren van dit event en hoe blijft Amstel na 26 jaar nog vernieuwen?

Lees meer
NIMA B in One Hour – In een uurtje door de lesstof (video) de Redactie

Weinig ‘marketingpapiertjes’ spreken zo tot de verbeelding als NIMA B, zelfs bij mensen ver buiten het eigen vakgebied. Afgelopen 17 april hebben we geprobeerd dat uit te leggen in één uur.

Lees meer
Nathalie Lam, Global ESG lead bij Philips, key note op NIMA Marketing Day de Redactie

Lam is de tweede key note die wordt aangekondigd in een programma dat steeds meer gestalte begint te krijgen. Vorige week werd bekend dat slechte-ideeën-bedenker Rico Bakker de NIMA Marketing Day 2024 zal openen.

Lees meer
Spectaculair voorjaarsprogramma Young Marketing Professionals de Redactie

De meetings zijn exclusief voor toegankelijk voor aangesloten Young Profs, maar wie als jonge marketeer eens een bijeenkomst wil bijwonen is van harte welkom om eens aan te schuiven als introducee.

Lees meer
NIMA Business for Better: ‘De rol van marketing in een ecologisch veranderende wereld’ de Redactie

Wat is de rol van marketing in deze veranderende ecologische wereld?

Misschien zijn marketeers in dit vraagstuk harder nodig dan ooit. Naast dat de overheid en de consument stevig moeten gaan veranderen, zijn bedrijven een sleutel in dit vraagstuk.

Lees meer
De glans van een merk en de magische klantreis (interview met Marcel Aalders) de Redactie

We zien dat marketing in de regel vooral bezig is met het werven van nieuwe klanten en zich veel te weinig richt op de bestaande klant. Het meeste marketingbudget gaat hier dan ook naartoe.

Lees meer
Hanzestrohm en de kracht van OGSM de Redactie

De OGSM-methode, staat voor Objectives, Goals, Strategies en Measures, is centraal gesteld in de transformatie die Hanzestrohm heeft doorgemaakt.

Lees meer