Nieuws over NIMA

‘Nieuws omvat alle informatie van een zeker algemeen belang die tot dusver aan publieke waarneming was onttrokken. Het gaat doorgaans over een recent feit, een actualiteit, waar collectieve belangstelling voor bestaat’, aldus Wikipedia.

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt:

(NIMA Young Profs) Jongeren activeren: 5 take-aways voor marketeers

14 januari 2019

In 2018 ontdekten marketeers massaal een nieuw kanaal om in de wereld van jongeren te komen: in gaming en e-sports. Tijdens de laatste NIMA Top... Lees meer

Gaan AI en Machine Learning echt het verschil in marketing maken? (Blogpost Linda de Borst RM)

11 januari 2019

'Het is voor organisaties, die niet het onderspit willen delven ten opzichte van succesvolle datagedreven organisaties, belangrijk om een andere instelling en cultuur te introduceren.'... Lees meer

Mattie Valk en Marieke Elsinga presenteren Dutch Marketing Awards

10 januari 2019

Op 26 maart 2019 worden in het KIT in Amsterdam de Dutch Marketing Awards 2019 uitgereikt. Tijdens de show komen de beste marketingcases van dit... Lees meer

Als marketeers het niet doen, wie dan wél?

8 januari 2019

Aan commentaren over CSR en de gloeiende plaat geen gebrek, aan extraverte persoonlijkheden des te meer. Het meest verontrustende aspect van de onlangs geïntroduceerde gelehesjesbeweging, is... Lees meer

(Recensie) Retail, de digitale hysterie voorbij

8 januari 2019

Boekrecensie door Eric van Arendonk, Register Marketeer, Januari 2019 Het vorige boek van Gino van Ossel, professor Retail & Trade Marketing aan Vlerick Business School;... Lees meer

Frambach tekent voor NIMA Books

7 januari 2019

De NIMA Members met een abonnement op NIMA Books ontvangen voor het eerste kwartaal van 2019 een exemplaar van de Marketingliteratuurprijswinnaar in een speciaal gesigneerde... Lees meer

(Blogpost Roel Stavorinus SCP) Marketing moet in 2019 terug naar de basis

7 januari 2019

Het is tijd om vooruit te kijken. En als het dan ergens over mag gaan in 2019 is het: terug naar de basis. Laten we... Lees meer

(Blogpost Jessica Henneman SMP) B2B-marketing verandert in sneltreinvaart

7 januari 2019

De afgelopen jaren heeft digital in de B2B-marketing een steeds belangrijkere rol ingenomen. Big data, kunstmatige intelligentie en snelle innovaties zijn enkele voorbeelden die ervoor... Lees meer

(Column) Nieuwe generaties, nieuwe ideeën

20 december 2018

Met de publicatie van zijn magnum opus An Inquiry into the Nature and Causes of the Wealth of Nations in 1776 - kortweg aangeduid als... Lees meer

De zorg: het merk is zo sterk als de mens die er werkt

20 december 2018

  Woensdag 12 december vond het NIMA Internal Branding Zorg Event plaats. Het gastvrije St Antonius Ziekenhuis in Utrecht was heel even de arena waar... Lees meer

NIMA Round Table: Waarom worstelen marketeers met events?

18 december 2018

Wat levert een event je nu eigenlijk op en hoe meet je dat? Alle marketingvragen komen ongeveer terug bij het organiseren van een event: van... Lees meer

Ethiek in marketing; noodzaak of kans?

17 december 2018

Hoe goed gaan marketing en consumentenwelzijn samen? Marketing creëert een vraag door in te spelen op behoeften en stimuleert zo sterk mogelijk het gewenste gedrag... Lees meer

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X