5 november 2024

NIMA bundelt vanaf 2025 zijn Marketing Masters

de Redactie

NIMA, beroepsvereniging voor professionals in marketing, lanceert in 2025 een nieuw netwerk waarin ervaren strategische marketeers worden verenigd: de NIMA Marketing Masters. Daarmee wordt een netwerk van ontsloten voor marketingprofessionals met de nodige ervaring en kennis om marketing op bestuurlijk niveau te vertegenwoordigen.

Het nieuwe netwerk wordt een eigen NIMA Community, met een bestuur dat toeziet op de activiteiten en de kwaliteit van de commissie-activiteiten. Op dit moment wordt het netwerk, de commissies die activiteiten voorbereiden en het programma nog ontwikkeld. Tot die activiteiten behoren in ieder geval Intervisiesessies, rondetafelsessies, Science Meet Ups, studiereizen, het jaarlijks CMO Diner en het RM Diner. Het nieuwe netwerk streeft naar een goed uitgebalanceerde jaaragenda, waardoor aangesloten leden regelmatig waardevolle bijeenkomsten kunnen bijwonen zonder overbelasting. Een eigen ledencommissie besluit over de toelatingscriteria. In de loop van dit najaar zal meer bekend worden over de wijze waarop het netwerk wordt samengesteld en gepositioneerd.

Binnen NIMA bestonden al verschillende netwerken van ervaren marketeers voor verschillende verenigingsonderdelen. Het nieuwe verenigingsonderdeel verplaatst voor een deel de activiteiten die eerder los werden georganiseerd voor gecertificeerde Register Marketeers, Senior Marketing Professionals, het Marketing Executive Center en binnen verschillende communities. Rob Overduin, directeur/voorzitter van NIMA, benadrukt dat het nieuwe : ‘De Marketing Masters vertegenwoordigen de NIMA-leden die qua ervaring en scholing op gelijkwaardig niveau werken, waardoor ze van elkaar kunnen leren en elkaar kunnen leren kennen. We weten allemaal dat hooggekwalificeerde professionals in marketing inmiddels kunnen kiezen tot welke netwerkclub ze willen behoren, maar NIMA is de enige partij die dat als vereniging zonder winstoogmerk kan doen. Daarmee blijven we onafhankelijk, houden we de jagers op en verzamelaars van opdrachten buiten de deur en kunnen ons richten op de missie en taak van NIMA: de relevantie van marketing binnen organisaties vergroten.’

Gerelateerde artikelen
18 mrt 2025
NIMA Young Professionals organiseert impactvol event bij KPN
NIMA Young Professionals organiseerde een inspirerende masterclass bij KPN, waar jonge marketingprofessionals de kans kregen om te leren van een van de meest impactvolle campagnes van het jaar: ‘Stukje Van Mij’.
Lees meer
14 feb 2025
Peggy Kaal (SNS) over hoe de NIMA Marketingprijs haar team en merk liet groeien
Meedoen aan een marketingprijs is leuk, maar wat levert winnen nu concreet op? Vorig jaar won SNS in de categorie ‘Large’ bij de NIMA Marketingprijzen. Juryvoorzitter Jan Willem Koch RM vertelde eerder al wat een case een winnaar maakt. Maar wat gebeurt er ná het winnen? Peggy Kaal, Manager Merk & Communicatie bij SNS, deelt […]
Lees meer
Complete nieuwsoverzicht