NIMA en Hoornbeeck College intensiveren samenwerking

Meer praktijk in theorie, docenten volledig up-to-date en stijging van mbo-leerlingen met onafhankelijk, kwalitatief NIMA Diploma

Amsterdam, 31 mei 2018 – NIMA intensiveert zijn bestaande samenwerking met het Hoornbeeck College. De samenwerking tussen de beroepsvereniging voor professionals in marketing en het mbo-instituut houdt onder meer in dat docenten nauwer worden betrokken bij het werkveld, dat docenten zich op alle locaties kunnen kwalificeren als NIMA Qualified Lecturer en dat drempels worden weggenomen om zoveel mogelijk mbo-leerlingen te laten deelnemen aan reguliere NIMA-examens.

De samenwerking past bij het streven van NIMA om zoveel mogelijk jonge marketeers op niveau te toetsen zodat optimale aansluiting bij de beroepspraktijk wordt gewaarborgd. Studenten op het Hoornbeeck College behalen al enige jaren bovengemiddeld goede resultaten voor de NIMA Marketing A-examens, waardoor zij zich al op jonge leeftijd kunnen onderscheiden op de arbeidsmarkt. Ook hebben geslaagde Hoornbeeck-mbo’ers betere doorstroommogelijkheden naar het hbo, door het hogere werk- en denkniveau dat door de NIMA Marketing A-opleiding wordt bereikt. In de toekomst wil Hoornbeeck ook meerdere NIMA-examens af gaan nemen. Eerder dit schooljaar heeft Hoornbeeck om die reden bij wijze van proef het NIMA Basis Marketing-examen afgenomen, waarvoor meer dan veertig studenten zich hebben ingeschreven en waarvan de meesten het examen met een positief resultaat hebben afgerond.

Volgens Désirée Simons, Manager Study Members & Exams (a.i.) bij NIMA, is de samenwerking met Hoornbeeck er één uit het boekje: ‘Wij streven ernaar om de nieuwe lichting collega’s in marketing, communicatie en sales goed beslagen ten ijs te laten komen. Marketing is een beroep en functie waarin de ontwikkelingen elkaar snel opvolgen, maar waarvan de basics vaak worden overschreeuwd door de waan van de dag. Hoornbeeck biedt zijn leerlingen een uitstekende basis, waarbij goed les- en oefenmateriaal onontbeerlijk zijn, maar vooral de docenten het verschil maken. Daar dragen we graag aan bij.’ Deze samenwerking is echt een win-win, omdat het Hoornbeeck College, dankzij deze samenwerking, diverse Marketing- en Sales-examens goedkoper kan inkopen en examinering binnenschools plaatsvindt. Onderdeel van de hechtere samenwerking is dat docenten vanaf heden actiever worden benaderd om bij te blijven op hun vakgebied; zij ontvangen daartoe verschillende vakmedia en worden uitgenodigd voor marketing-events om de contacten met het werkveld ‘warm’ te houden.

– Einde persbericht –

Over NIMA
Het Nederlands Instituut voor Marketing is de beroepsvereniging en het exameninstituut op het gebied van marketing, communicatie en sales. NIMA ondersteunt professionals binnen die vakgebieden gedurende hun carrière op het terrein van kennis, professionele vaardigheden, biedt contactmomenten en inspiratie. NIMA geeft met examens en certificering duiding aan kennisniveaus en werkervaring. Het doel van NIMA is om voor iedere marketeer via verschillende leervormen en op ieder gewenst niveau zijn/haar persoonlijke groei en professionele ontwikkeling in het vak mogelijk te maken. Meer informatie: www.nima.nl.