NIMA en Sqillzer introduceren online marketingtest voor studenten

NIMA, beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales, is een samenwerking aangegaan met Sqillzer, dat een omvangrijke online testomgeving heeft ontwikkeld, specifiek voor studenten in hbo en wo om online-marketingkennis en -vaardigheden te testen. De test is vanaf vandaag beschikbaar via de NIMA Kennistoets en ontwikkeld voor studenten die hun online marketingkennis wil testen.

Over de test
De NIMA online marketingtest is geen examen, maar een indicator. Het biedt een snelle en betrouwbare momentweergave van het kennisniveau. Online marketing is een snel ontwikkelend onderdeel van marketing, waaronder alle vormen van marketing worden verstaan die op één of andere manier online connected zijn. De vragen in de online-marketingtest hebben betrekking op algemene online kennis, e-mailmarketing, social media, crm, display/RTB, mobile marketing, SEA, SEO, online sales en webanalytics. Deze tien gebieden zijn de specialisaties die het meest in verband worden gebracht met wat internationaal wordt verstaan onder Online Marketing.

Samenwerking
Reden voor NIMA om de samenwerking met Sqillzer aan te gaan, is omdat het zich ten doel stelt om kennis over de commerciële functie te delen en te toetsen. Bovendien helpt en inspireert het professionals in marketing, communicatie en sales bij het ontwikkelen van hun kennis, vaardigheden en netwerk.
Tot voor kort waren aanstaande online-marketingspecialisten nauwelijks inhoudelijk ‘meetbaar’. Daar heeft Sqillzer verandering in gebracht met een online testomgeving voor studenten. Robert Smit, Partner en COO van Sqillzer: ‘Groot voordeel van de test is dat deze permanent geactualiseerd wordt, zodat de kennis en eindtermen van twee jaar geleden niet als maatgevend worden beschouwd, maar die van vandaag en morgen. We werken om die reden met validatiepartners: een groep betrokken online experts, waaronder Google, Catawiki en Frankwatching, die ook fungeert als een strategisch klankbord en bewaker van de kwaliteit van de vragen en antwoorden.’

Jurriaan Gorter, Manager Study Members & Exams bij NIMA is verheugd over de samenwerking. Het biedt een snelle en betrouwbare momentweergave van het kennisniveau: ‘Juist op het terrein van digitale media, techniek en online commercie voegt ontwikkeling, onderzoek en praktijkervaring in hoog tempo ‘insights’ toe. Toetsingsmethoden die bijdragen aan goed zicht op Online Marketing-vaardigheden passen goed bij de visie van NIMA: het verschaft studenten de mogelijkheid om voor en na hun studie in te schatten hoe het is gesteld met het kennisniveau.’

– Einde Persbericht-

Over NIMA
Het Nederlands Instituut voor Marketing is de beroepsvereniging en het exameninstituut op het gebied van marketing, communicatie en sales. NIMA ondersteunt professionals binnen die vakgebieden gedurende hun carrière op het terrein van kennis, professionele vaardigheden, biedt contactmomenten en inspiratie. NIMA geeft met examens en certificering duiding aan kennisniveaus en werkervaring. Het doel van NIMA is om voor iedere marketeer via verschillende leervormen en op ieder gewenst niveau zijn/haar persoonlijke groei en professionele ontwikkeling in het vak mogelijk te maken. Meer informatie: NIMA.

De test is naar verwachting vanaf 1 februari 2017 live