NIMA hosts Discovery Innovation and Growth (DiG) Game bij Hogeschool Inholland

    De Hogeschool Inholland is een Education Partner van NIMA en als onderdeel van de samenwerking hebben wij een business simulatie game van de International Business School INSEAD aan de studenten business studies aangeboden. Deze game sluit geheel aan op het flexibel en hybride onderwijsconcept van Inholland; het onlineonderwijs combineren met studenten die met elkaar op locatie samenwerken. 

    Afgelopen maand, donderdag 3 februari, was het dan zover. Maar liefst 150 hbo-studenten op drie verschillende locaties van Hogeschool Inholland – Alkmaar, Haarlem en Rotterdam – zijn tegelijkertijd de strijd aangegaan met de Discovery Innovation Growth (DiG) game. Onder begeleiding van Register Marketeer Frans Cornelis, en onder toezicht van DiG game experts Len Andrieux en Oliver Olson en aanwezigheid van de beroepsvereniging NIMA, werden de studenten geïnformeerd over de spelregels van deze bijzondere marketinggame. Iedereen werd vervolgens in teams van drie studenten verdeeld. Elk team ging enthousiast aan de slag.

    De DiG game is een business simulatie game van INSEAD en bevat alle aspecten die nodig zijn om een bedrijf te kunnen leiden. De deelnemers moesten binnen een bepaalde tijd en met een vast budget het hoogst haalbare resultaat behalen om te kunnen winnen. Daarbij kwamen zowel strategie, productontwikkeling als uitvoering aan bod, waaronder ook aspecten als pricing, allocatie van sales- marketingbudget en de implementatie van activiteiten. De game is geschikt voor studenten binnen het commerciële domein op derde-/vierdejaars hbo-niveau of hoger.

    Een innovatieve en Engelstalige game waar deelnemers ongeveer drie uur mee bezig zijn. Frans Cornelis, die deze game eerder bij Inholland heeft begeleid, was onder de indruk van de prestaties en vindt dat er een geweldige prestatie is neergezet. Net als de voorgaande keer, wordt ook nu het winnende team uitgenodigd voor de aanstaande NIMA Marketing Day op 16 juni 2022.

    En de winnaars zijn: Ivan Shcherbatskyi, exchange student uit de Oekraïne (net overgevlogen naar Nederland), Lorenzo Alfonsi en Stan Schoen, beide student Business Studies bij Inholland Alkmaar. Gefeliciteerd met deze prestatie!

    Ivan gaf na afloop van de game aan dat je door het spelen van de game inzicht krijgt in ‘het waarom’ achter de strategische en tactische keuzes. Alles wat je doet heeft direct gevolgen en je wordt daardoor gedwongen je keuzes bij te stellen aan de dynamische omgeving. Het was erg leuk om te doen! Of zoals een van de andere deelnemers aangaf ‘Ik ben met een hoofd vol nieuwe inzichten terug naar huis gegaan.’

    Met dank aan Inholland-docenten Marlies Springorum, Mike Visser, Lisa Ottolander, René Arends, Robert Warmerdam, Peter Hesselink, en DiG game experts Len Andrieux en Oliver Olsen.

    Interesse om the battle aan te gaan?

    Studenten- of docententeams die het tegen elkaar willen opnemen of docenten die een aantal van hun studenten willen aanmelden worden daartoe van harte uitgenodigd. Meld je bij Baukje Hilarides (b.hilarides@nima.nl of 020-503 93 51).