NIMA Marketing Day 2019: De Prequel-film en nieuwe namen

Over minder dan vijftig dagen vindt de derde NIMA Marketing Day plaats in DeFabrique in Utrecht. Inmiddels begin het programma vaste vorm te krijgen en is de prequel-film live gezet. Evenals voorgaande jaren is dit evenement kosteloos te bezoeken door NIMA Members, maar daarvoor is het wel zaak op tijd te registeren én op tijd te bepalen of je komt. Intussen zijn opnieuw een flink aantal ‘namen van merken’ toegevoegd aan de lijst met sprekers.

(En voor je verder leest, iets over operatie Gele Rups: we verwachten drukte en mogelijk capaciteitsproblemen bij parkeren op 20 juni. NMD is uitstekend te bereiken per trein. DeFabrique is ongeveer 10 minuten lopen vanaf station Maarssen en je kunt de hele dag gebruik maken van – gratis – busjes tussen het station en DeFabrique.)

De NMD-promo is er voor de voorpret – uiteraard – en om zoveel mogelijk marketeers naar het event te krijgen. Deel je ‘m op LinkedIn? Thnx daarvoor! Gebruik dan bij voorkeur de Vimeo-upload.

Terwijl de buitentemperaturen momenteel nog het meest doen denken aan laat-herfstige oktoberdagen, komt de langste dag toch écht in zicht en evenals vorig jaar vindt NMD plaats op de donderdag die het dichtst tegen de zonnewende aanschuurt, dus op 20 juni gaat het plaatsvinden. Nóg een tandje groter dan in 2018, met liefst 15 themazalen en één hele grote voor de opening van het event en de presentatie van de twee keynotes Tom Goodwin en Ronald van Zetten.

Bavaria, Basic Fit, Blendl, Bol.com, Berkvens…
Begin maart zijn de eerste namen van NMD 2019 bekend gemaakt, inmiddels heeft opnieuw een flink aantal marketeers, ondernemers en bestuurders zijn toezegging gedaan, waaronder Bavaria, PostNL, Perfetti Van Melle, Basic Fit, Rabobank, Blendl, Ticketswap, T-Mobile, Bol.com, Natuurmonumenten, Young Capital, Berkvens, All Services en Achmea. Ook zullen een aantal onderzoekers de resultaten van hun werk delen op NMD en verwachten we een serie pitches van de deelnemers aan de NIMA Marketing Impact Challenge.

Specifiek voor marketeers die zoeken naar B2B marketingverhalen zal steeds een mogelijkheid bestaan te kiezen uit een aantal B2B-presentaties en voor Engelstalige bezoekers wordt het mogelijk om een geheel Engelstalige NMD te volgen, met (onder voorbehoud) keuze uit meerdere presentaties per tijdslot.

LEGO-professor
Extra bijzonder dit jaar wordt een presentatie aangeboden door en aanwezigheid van het Platform Innovatie in Marketing (PIM): In de track The Story presenteert PIM Howard Yu I IMD business school: ‘LEAP: how to thrive in a world where everything can be copied’ Howard Yu is de LEGO-professor of management and innovation op de pestigieuze IMD business school in Zwitzerland én directeur van zijn signature program, ‘the Advanced Management Program’.

In de loop van komende weken volgen nog verschillende updates over het programma en zaken om rekening mee te houden als je NMD bezoekt. Als je niks wil missen volg je deze newsfeed op NIMA.nl, de site van marketingtribune.nl of de nieuwsbrief van NIMA. Via twitter wordt je op de hoogte gehouden via @nimatweets of @nimamd. Uiteraard worden álle updates ook bijgehouden op nimamarketingday.nl. Daar vind je ook het meest actuele overzicht van het programma.