NIMA Marketing Day 22 vol op stoom – registreer je nu!

Claim je ticket NIMA Marketing Day

Na twee min of meer gemankeerde edities, als gevolg van de corona-uitbraak gaat het op 16 juni as eindelijk weer gebeuren: Een gewone NIMA Marketing Day rond work life en marketing. Intussen is ruim driekwart van het programma gevuld, zijn de keynotes bekend en stromen de aanmeldingen binnen. Voor NIMA Leden wordt het tijd te registreren, want evenals bij voorgaande edities zit de locatie aan een maximum. Dat geldt dus ook voor het aantal ‘gratis’ kaarten voor leden.

In zekere zin waren de coronajaren nog wonderlijk succesvol, gegeven de beperkingen waarmee de organisatie het toe moest doen, met in 2020 zelfs een soort NMD-week, waarop in shifts moest worden ingetekend. Dat hoeft inmiddels niet meer, waardoor er als vanouds kan worden gezworven tussen alle zalen. Enerzijds weet je daardoor zeker dat je een deel van het programma mist, maar net als op een muziekfestival weet je ook zeker dat je kunt bezoeken waarvoor je komt, mits je op tijd bij de zaal bent natuurlijk. En kom je wellicht in een sessie terecht die je van te voren nooit verwacht had.

Keynote
Dat alles geldt allemaal niet voor de keynotes die plenair in de (hele) grote zaal zullen worden ontvangen. Als eerste headliner is inmiddels Dr Grace Kite vastgelegd ‘economist and founder of Magic Number’. Grace wie?  Na het behalen van een doctoraat in economie, begon haar carrière met het gebruik van analyses om de effectiviteit van marketing te evalueren. Daarbij klom ze in steeds hogere functies op bij Mindshare, Millward Brown, Holmes & Cook, Mediacom, PHD en OMD. Kite werkte aan meer dan 100 marktmix-modelleringsprojecten in alle belangrijke media-inkoopcategorieën, en ontwikkelde een visie op markttrends en ‘de ware aard van concurrentie’. Haar werk leidde tot 12 IPA Effectiveness-prijswinnaars én een Grand Prix in Cannes.

Thema’s
Effectiviteit dus. Maar dat is maar één van de thema’s die je kunt verwachten. Anders dan voorgaande edities plakken we niet één thema op één zaal, maar mixen we de merken en mensen en labelen hun presentaties zodat je ongeveer kunt inschatten wat je mag verwachten. Merken staan centraal, of beter: marketingorganisaties. Onder meer Carpetright, Upstairs, Interpolis, Brownies & Downies, Gemeente den Haag, La Trappe, G-Star, Hooghoudt, Bol.com, Bugaboo en FrieslandCampina staan op de planken. Check de site voor een overzicht, maar zorg vooraleerst dat je er bent. Nu doen. Weet je zeker dat je niet achter het net vist.

Leven lang leren
Over de aankleding, de catering en faciliteiten hoef je je geen zorgen te maken. DeFabrique heeft in de voorgaande vijf edities een reputatie opgebouwd. En evenals voorgaande jaren geldt een welgemeend advies: boek die dag als studiedag. Dit jaar met drie keynotes en zes parallelronden. Permanente Educatie. Your middle name. Toch?