NIMA Marketing Day – Marc van Eck- IAMTORO: ‘Alleen de combinatie van topstrategie en topcreativiteit kan het nog winnen van geld’

In aanloop naar de NIMA Marketing Day editie 2019 op donderdag 20 juni in DeFabrique in Utrecht stellen we een aantal sprekers alvast aan je voor. Vandaag Marc van Eck, partner bij Business Openers.

Leuk dat je komt spreken op NMD! Wat brengt jou daar?
Trots vertellen over mijn nieuwe avontuur, een boxershortmerk met een missie: IAMTORO, nothing is impossible.

Jij bent écht een kat met negen marketinglevens: schrijver, adviseur, ondernemer in koffie, tassen en ondergoed, voorzitter van de Register Marketeers, juryvoorzitter bij de Effies. Heb je eigenlijk ook andere hobby’s?
Nee, ik heb het geluk dat mijn werk mijn hobby is.

Op NMD kom je vertellen over I Am Toro, waar ga je het over hebben? De businesscase of het marketingplan?
Het is dus IAMTORO. De combinatie, want alleen dat werkt, kijk maar naar de ontwikkelingen binnen marketing. Mijn verhaal gaat met name over hoe je een merk bouwt met weinig budget in een overvolle markt. Door de combinatie van een sterke positionering, een prachtig product en grote dosis creativiteit.

Wat is momenteel jouw grote fascinatie binnen marketing? Welke ontwikkeling volg je met verhoogde belangstelling?
Consultancybureaus kopen reclamebureaus, reclamebureaus kopen consultancy. Met andere woorden, alleen de combinatie van topstrategie en topcreativiteit kan het nog winnen van geld. Prachtige tijden, ik hoop nog heel lang mee te doen.

Bij welke mede-spreker ga je absoluut nog even langs?
Swapfiets!

Ook Marc van Eck, zijn mede-sprekers, keynotes Tom Goodwin en Ronald van Zetten en 1.700 marketeers ontmoeten op donderdag 20 juni? Scoor dan snel een ticket op nimamarketingday.nl.