(NIMA Regio Oost) Hoe Hartman innoveert tussen traditionele partners en veranderlijke consument

De niet stuk te krijgen Hartman kunststof standenstoel: iedereen kent ze en voor de Twentse onderneming is het onverwoestbare element nog steeds één van de belangrijkste eigenschappen van tuinmeubels. Nu de kunststof fabricage weer in eigen handen is, zit Hartman in een transformatieproces. “We waren een schuiver, we zijn nu een merkleverancier.” Een interview met Stefanie Sijtsma, international marketing director bij Hartman.

De positie in de waardeketen verandert, voor welke uitdagingen sta je dan?

“Op zowel merk, logistiek als operationeel vlak brengt dit veel met zich mee. Daarnaast worden we beïnvloed door ontwikkelingen in de markt: dealers willen geen voorraad meer, merken gaan steeds meer zelf doen. Ze laten niet meer alles over aan retailers en diezelfde retailer gaat ook eigen merken en eigen labels op de markt brengen. Je klant wordt ineens ook concurrent. Dat heeft veel invloed op je merk.”

Lees verder op