18 maart 2025

NIMA Young Professionals organiseert impactvol event bij KPN

De redactie

Onlangs organiseerde NIMA Young Professionals een inspirerende masterclass bij KPN, waar jonge marketingprofessionals de kans kregen om te leren van een van de meest impactvolle campagnes van het jaar: ‘Stukje Van Mij’. Deze campagne, die zich richtte op online shaming en sexting, heeft nationale en internationale erkenning gekregen, inclusief een Grand Prix op het Cannes Lions Festival.

Tijdens het event gaven Chantal van der Walle (Director Marketing Communication KPN) en Dave Frauenfelder (VP Brand, MarCom & Sponsorships bij KPN) een kijkje achter de schermen van de campagne. Ze vertelden over de uitdagingen die KPN tegenkwam, van het pitchen van het idee tot het overtuigen van interne stakeholders, en de manier waarop de campagne zich ontwikkelde tot een succesvolle beweging. “Als je risico’s durft te nemen, komt er ruimte voor verandering,” aldus Dave Frauenfelder.

De deelnemers kregen waardevolle inzichten in het belang van stakeholdermanagement, het verdedigen van lange termijn merkvisies en het creëren van impactvolle communicatie. KPN toonde niet alleen hoe je kunt innoveren met je merk, maar ook hoe je van een idee een beweging kunt maken die impact heeft op zowel de maatschappij als de organisatie zelf.

“Wat KPN deed is veel meer dan alleen een campagne,” zegt een enthousiaste deelnemer van de NIMA YP community. “Ze hebben bewezen dat marketing een krachtig instrument kan zijn voor maatschappelijke verandering.”

Het event was onderdeel van de NIMA Young Professionals Top Marketing Tour, een exclusief programma dat jonge marketeers in contact brengt met toonaangevende bedrijven en inspirerende leiders in de marketingindustrie. Dit biedt hen de kans om te leren van de besten en hun netwerk uit te breiden.

Voor meer informatie over de NIMA Young Professionals en aankomende events, bezoek www.nima.nl/communities/young-professionals

Over NIMA Young Professionals
NIMA Young Professionals is een netwerk voor jonge marketeers en communicatieprofessionals in Nederland. Als onderdeel van NIMA, de beroepsvereniging voor de marketing- en communicatiebranche, biedt NIMA Young Professionals een platform voor kennisdeling, netwerken en persoonlijke ontwikkeling.

Gerelateerde artikelen
14 feb 2025
Peggy Kaal (SNS) over hoe de NIMA Marketingprijs haar team en merk liet groeien
Meedoen aan een marketingprijs is leuk, maar wat levert winnen nu concreet op? Vorig jaar won SNS in de categorie ‘Large’ bij de NIMA Marketingprijzen. Juryvoorzitter Jan Willem Koch RM vertelde eerder al wat een case een winnaar maakt. Maar wat gebeurt er ná het winnen? Peggy Kaal, Manager Merk & Communicatie bij SNS, deelt […]
Lees meer
11 feb 2025
NIMA en Kantar bundelen krachten: meer inzichten, betere marketing
Dit partnership is voor ons een kans om bij te dragen aan de ontwikkeling van het merkdenken in Nederland,” vertelt Bram van Schaik, managing director bij Kantar Nederland.
Lees meer
Complete nieuwsoverzicht
Gerelateerde trainingen
NIMA AI Academy Online
Een heel jaar toegang tot de online AI Academy ism Skillstown
Lees meer
9 mei
Marketingcommunicatie in 14 stappen (4-daagse opleiding)
Wat moet de professional in marketingcommunicatie van nu weten? Nu met officieel Marketing Communicatie Marketeer certificaat!
Lees meer
13 mei
Masterclass Bouw je eigen ChatGPT
Conversieoptimalisatie en je eigen assistent bouwen. Beoordeeld met een 9.0!
Lees meer
Complete trainingenoverzicht