Onlangs organiseerde NIMA Young Professionals een inspirerende masterclass bij KPN, waar jonge marketingprofessionals de kans kregen om te leren van een van de meest impactvolle campagnes van het jaar: ‘Stukje Van Mij’. Deze campagne, die zich richtte op online shaming en sexting, heeft nationale en internationale erkenning gekregen, inclusief een Grand Prix op het Cannes Lions Festival.
Tijdens het event gaven Chantal van der Walle (Director Marketing Communication KPN) en Dave Frauenfelder (VP Brand, MarCom & Sponsorships bij KPN) een kijkje achter de schermen van de campagne. Ze vertelden over de uitdagingen die KPN tegenkwam, van het pitchen van het idee tot het overtuigen van interne stakeholders, en de manier waarop de campagne zich ontwikkelde tot een succesvolle beweging. “Als je risico’s durft te nemen, komt er ruimte voor verandering,” aldus Dave Frauenfelder.
De deelnemers kregen waardevolle inzichten in het belang van stakeholdermanagement, het verdedigen van lange termijn merkvisies en het creëren van impactvolle communicatie. KPN toonde niet alleen hoe je kunt innoveren met je merk, maar ook hoe je van een idee een beweging kunt maken die impact heeft op zowel de maatschappij als de organisatie zelf.
“Wat KPN deed is veel meer dan alleen een campagne,” zegt een enthousiaste deelnemer van de NIMA YP community. “Ze hebben bewezen dat marketing een krachtig instrument kan zijn voor maatschappelijke verandering.”
Het event was onderdeel van de NIMA Young Professionals Top Marketing Tour, een exclusief programma dat jonge marketeers in contact brengt met toonaangevende bedrijven en inspirerende leiders in de marketingindustrie. Dit biedt hen de kans om te leren van de besten en hun netwerk uit te breiden.
Voor meer informatie over de NIMA Young Professionals en aankomende events, bezoek www.nima.nl/communities/young-professionals
Over NIMA Young Professionals
NIMA Young Professionals is een netwerk voor jonge marketeers en communicatieprofessionals in Nederland. Als onderdeel van NIMA, de beroepsvereniging voor de marketing- en communicatiebranche, biedt NIMA Young Professionals een platform voor kennisdeling, netwerken en persoonlijke ontwikkeling.