#NimaMD ’18 op de valreep: Fatboy en Eventbrite!

Voor de liefhebbers is het aftellen naar 21 juni. De sprekers en de organisatie hebben er heel veel zin in. De NIMA Marketing Day 2018 gaat donderdag los in De Fabrique in Utrecht. In een later stadium volgen nog de laatste tips en trucs. Zorg dat je op tijd bij de zaal aanwezig bent bijvoorbeeld, of kom met de trein als je twijfelt: prima bereikbaar via station Maarssen.

Het maximaal aantal uit te geven kostenloze NIMA-inschrijvingen is bereikt! 

Veel vragen die Team NIMA ontvangt gaan over inschrijven voor tracks: die mogelijkheid is er om praktische redenen niet. Alle zalen hebben een capaciteit van 100, dus wil je zéker niets missen: ga dan op tijd naar de presentatie die je bij wilt wonen en bestudeer de plattegrond: De Fabrique is een voormalige fabriek en nooit gebouwd als zalencentrum, dus soms is het zoeken.

Voor nu twee belangrijke aanvullingen op het – inmiddels geprinte – blokkenschema dat je ook in het hart van de meest recente MarketingTribune vindt (of hier online).

Ronde 2 11.45 – Loods 8 Fat Boy
Bart Jan Scholte, Brand & Innovation Director van Fatboy the original B.V. is bereid gevonden een ronkende presentatie te geven over één van de meest indrukwekkende love brands: Het huidige retail-landschap veranderd in een razend tempo. Fysieke winkels hebben het steeds lastiger tegenover de groeiende macht van online retailers. Hoe ga je als eigenzinnig merk om met deze verandering als je sterk afhankelijk bent van instore visibility om je doelgroep te bereiken. Tijdens zijn NMD-talk neemt Bart Jan Scholte ons uitgebreid mee over dit onderwerp en geeft antwoord op de vraag hoe Fatboy relevant blijft voor consument en retail. Bart Jan vervangt de presentatie van Dorkas Koenen van Rabobank ( The Brand, 11.45, Loods 8 – zaal 8) die zijn presentatie helaas heeft moeten afzeggen.



Ronde 2 11.45 – Zaal 10 Silo 36 Eventbrite

Sheraz Kazmi is marketing manager bij Eventbrite, het grootste event tech-platform ter wereld. Eventbrite is in Silicon Valley begonnen en heeft nu wereldwijd kantoren, waaronder in Amsterdam. Het bedrijf staat voorop als het gaat over trends, inspiratie en  best cases over event marketing. Een hot topic is de impact van distributed commerce/platformen op event marketing. Denk aan de rol Facebook, Instagram en Spotify op het werven van bezoekers. Sheraz vertelt het verhaal van Eventbrite in de track The Weird (over álle marketeers die de dingen anders doen dan andere marketeers).