Let op! NIMA Marketing Day 2020 is vanwege de coronauitbraak verplaatst naar 1 september!

Op 18 juni 2020 vindt de vierde NIMA Marketing Day plaats bij De Fabrique in Maarssen. Tijdens de NMD staat leven met en werken in het mooiste beroep ter wereld centraal. Deze week zijn de 15 Tracks bekendgemaakt: de themazalen waarvoor we weer op zoek gaan naar de mooiste verhalen van marketeers met hun spreekwoordelijke poten in de modder.

NMD is co-creation to the max. Evenals voorgaande jaren worden alle NIMA Members die mee willen denken over de sprekers bij de thema’s van harte uitgenodigd om deel te nemen aan de eenmalige bijeenkomst van de NMD Adviesraad. Deze zal plaatsvinden op woensdag 22 januari 2020 van 18.00 tot 20.00 uur.

De NIMA Marketing Day wordt georganiseerd door Team NIMA en BBP Media, met hulp van de NIMA Members. De eerder gehouden NMD’s waren een groot succes: In drie jaar tijd groeide het event uit naar een dag waarop bijna 2000 bezoekers werden verwelkomd die een keuze konden maken uit ruim 80 presentaties (check hier de aftermovie van 2019). Verreweg de meeste bezoekers zijn zelf marketeer; reden waarom NIMA voor het programma ook expliciet zoekt naar presentaties ván marketeers, die zelf (budget)verantwoordelijk zijn voor de keuzen die zij maakten. De Adviesraad stelt tijdens de brainstormbijeenkomst een ‘verlanglijst’ op van bijzondere en de spraakmakende professionals en bedrijven die bij de thema’s passen. Met die lijst wordt uiteindelijk het programma samengesteld. Aanmelden voor deelname aan de Adviesraad kan door een mail te sturen naar de programmamanager van NMD: l.ros(at)nima.nl.

Bijzondere bijkomstigheid is dat de NIMA Marketing Day in 2020 valt op een EK wedstrijddag van Oranje: om 21.00 uur neemt het Nederlands Elftal het op tegen Oostenrijk. Ruim ná de NMD-borrel natuurlijk, maar met dat ‘haakje’ gaan we nog iets doen J

NMD optimaliseert zich sinds jaar één richting hét ultieme marketingevent. In vergelijking met voorgaande jaren worden daarom opnieuw een aantal wijzigingen in de opzet en het programma  doorgevoerd. Drie voorbeelden:

– Er worden een aantal nieuwe ‘verticles’ of Tracks geïntroduceerd, die hieronder in het overzicht staan uitgelicht. Geheel nieuw en éxtra is de Marketing Facts Strategy Track in de grote zaal, na en voor de key notes.

– De twee ‘diagonale tracks’ die in 2019 zijn geprogrammeerd krijgen een vervolg: één, speciaal voor Engelstalige bezoekers en één voor bezoekers die specifiek op zoek zijn naar B2B-cases.

– De catering kreeg afgelopen jaren hoge waardering van de bezoekers, maar in overleg met De Fabrique zetten we er nóg een tandje bij.

NIMA Members mogen de dag kosteloos bezoeken en kunnen zich vanaf half februari inschrijven. NIMA Marketing Day heeft een eigen site waar het programma zo actueel mogelijk wordt bijgehouden en waar je meer leest over nieuws rond de #NMD20. Je kunt NMD ook volgen via de social kanalen.

De vijftien (+1) thema’s van de Marketing Day 2020

The Branded Content
The Design
The Inspiration
The Media
The Tools
The Creative Brand Thinking
The Customer Journey
The Insights & Market Intelligence
The Identity & Internal Branding
The Brand
The Data & Predictive Analytics
The Marketing Leadership
The Customer Experience
The AI & Digital Marketing Innovations
The War for Attention

(+1) The Marketingfacts Strategy Track

Diagonale Tracks: B2B en Engelstalig

(diagonale tracks zijn tracks voor een specifieke bezoekersgroep: B2B-marketeers en Engelstalige deelnemers aan NMD, zonder dat daarvoor een specifieke themazaal wordt aangeboden, omdat de wensen van deze bezoekers raken aan alle thema’s)