NMD21: Validators: ‘Wij laten zien wat de impact van advertisement is op het mentaal marktaandeel’

    Noud Schartman en Marceline Veen, respectievelijk promovendus VU en Brand Specialist bij marktonderzoekbureau Validators, nemen tijdens Nima Marketing Day 2021 één van de vele presentaties voor hun rekening: ‘Het kan waardevol zijn om je te richten op non-users om aan mentaal marktaandeel te winnen.’

    Schartman heeft een speciale interesse voor merkrelevantie. Door verdiepende analyses op de merkonderzoeken van Validators, slaat hij dagelijks de brug tussen wetenschap en praktijk.
    Als senior consultant adviseert Veen grote merken in hun merkstrategie. Met een voorliefde voor CEP-onderzoek legt ze de stip op de horizon een heel stuk voorbij traditioneel merkonderzoek.

    Wat is jullie persoonlijke motivatie om te spreken tijdens Nima Marketing Day?
    Schartman: ‘Vanuit mijn positie als promovendus bij zowel de Vrije Universiteit als Validators, zit ik op het snijvlak van wetenschap en praktijk. Door hier te presenteren hoop ik mensen te prikkelen en een discussie op te gang te brengen om uiteindelijk het vakgebied verder te helpen.’

    Wat vind je het goede aan een samenkomst als NMD?
    Schartman: ‘Dat je feedback en discussies hebt met mensen buiten je normale cirkel en op die manier vaak nieuwe inzichten verkrijgt.’

    Kun je een tipje van de sluier lichten waarover jullie NMD-verhaal gaat?
    ‘Wie zijn werkelijke marktaandeel wil laten groeien, moet aan de bak met zijn mentaal marktaandeel. Wij laten zien wat de impact van advertisement hierop is.’

    Wat hoop je dat bezoekers van jullie sessie meenemen naar huis?
    Veen: ‘Dat het zeker ook waardevol is om je te richten op non-users om aan mentaal marktaandeel te winnen. En dat CEPs een goed uitgangspunt zijn om wijze merkbeslissingen op te nemen.’

    Maak ook kennis met andere sprekers van Nima Marketing Day 2021:
    Keynote Thomas Barta
    Keynote Marcel de Groot van VodafoneZiggo
    Mart Vonk van Van de Bron
    Pieter Kopmels van DSM
    Helma Verdaat van Sidekix
    Cas Biesta, van AJAX
    Rajiv Laigsingh van Bringly
    Laurens Miedema van Gamma
    Nicole Freid van HAK
    Henk-Jan ter Brugge en Joost van Dun van Philips
    Marcel van der Heijden van Karma Kebab
    Ada Antonides en Karen Pasman van Van Wijnen
    Fedor Vriezen en Michiel Sala van de populaire app Ommetje
    Jeramiah Albinus van Fonq
    Wing Cheung van Synerflow

    NIMA Marketing Day 2021

    Dit artikel verscheen eerder op