De 8e editie van Nima Marketing Day vindt plaats op donderdag 13 juni 2024 in De Fabrique in Utrecht. Tijdens NMD geven maar liefst 70 marketingcollega’s inspirerende en interactieve presentaties verdeeld over tien zalen. We starten en eindigen de dag met smaakmakende plenaire sessies. Bovendien maken we de winnaars van de Nima Marketingprijzen bekend. Check nimamarketingday.nl voor updates. Dit interview is geschreven door Nanny Kuilboer.
Barrie Hotting (Teamleider Content & Creatie) en Léon Vervooren (Programma Manager) zijn beiden werkzaam bij Feyenoord en vertellen tijdens Nima Marketing Day over het lanceren – als eerste club in Nederland – van een eigen online streamingdienst. Een korte introductie.
Barrie studeerde Bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit en werkt sinds 2014 voor Feyenoord. Als Teamleider Content & Media is hij de afgelopen vijf jaar verantwoordelijk voor de media- en contentstrategie van Feyenoord. De afgelopen jaren is het team, het online bereik en de contentproducties enorm gestegen.
Léon studeerde Bedrijfseconomie aan de Erasmus Universiteit en werkt sinds 2021 voor Feyenoord. Als Programma Manager is hij verantwoordelijk voor de implementatie van verschillende strategische initiatieven.
Wat is jullie persoonlijke motivatie om te spreken tijdens Nima Marketing Day?
‘We delen graag onze ervaringen over het lanceren van een eigen online streamingsdienst vanuit een voetbalorganisatie. Tijdens dit proces hebben we met een heleboel experts van andere voetbalclubs en andere organisaties gesproken. Je kunt een hoop leren van elkaar, vandaar dat we graag onze kennis delen.’
Wat vinden jullie het goede aan een samenkomst als NMD?
‘Een dag vol inspiratie, innovatie en andere inzichten. Uit eigen ervaring weten we hoe nuttig en leuk het is om in contact te komen met anderen die aan soortgelijke marketingactiviteiten, in soms totaal verschillende branches, werken.’
Wat hopen jullie dat bezoekers van jullie sessie meenemen naar huis?
‘We hopen de bezoekers van onze sessie te inspireren met het verhaal hoe wij dit als voetbalclub hebben aangepakt. De bezoekers nemen we graag mee in de keuzes, uitdagingen en kansen op weg naar lancering.’
Wat is er zo leuk aan de sport & entertainment business in het algemeen en het betaalde voetbal in het bijzonder?
‘Het spreekt ons beiden erg aan om in een dynamische omgeving te werken waar geen dag hetzelfde is. Feyenoord is een prachtig merk met een gigantisch bereik.’
Wat is jullie persoonlijke drijfveer?
‘Die is tweeledig. Enerzijds is het een onwijs mooi merk, met een unieke vorm van emotionele binding met haar achterban. Een dagelijkse vorm van betrokkenheid die je niet snel ergens anders vindt. Anderzijds liggen er nog heel veel kansen in ons vakgebied en willen we ook naast het veld elke dag een beetje beter worden.’
Kunnen jullie een tipje van de sluier lichten met betrekking tot de presentatie?
Feyenoord heeft als eerste club in Nederland een eigen online streamingdienst gelanceerd. Met Feyenoord One biedt de club supporters exclusieve Feyenoord-videocontent verzameld op één plek. Waarom heeft de club voor de introductie van een eigen OTT-platform gekozen? En hoe hebben zij dit project aangepakt? We geven een inkijkje in het proces dat we de afgelopen twee seizoenen tot en met de lancering hebben doorlopen.